• Buradasın

    Gelişim raporu değerlendirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gelişim raporu değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair bazı bilgiler şu şekildedir:
    • Gözlem 1. Öğretmenler, çocukların gelişim süreçlerini gözlemleyerek her bir alandaki seviyelerini belirler ve eğitim stratejilerini planlar 1.
    • Dört düzeyli değerlendirme 1. Çocuklar, bir kazanımı henüz gerçekleştirememe, kısmen gerçekleştirme, bazen hata yapma ve bağımsız tamamlama gibi dört farklı seviyeye göre değerlendirilir 1.
    • Aile işbirliği 2. Gelişim değerlendirmesi, aile, çevre ve kültürel faktörleri de dikkate alarak bütüncül bir şekilde yapılmalıdır 2.
    • Standart testler ve ek yöntemler 2. Genel değerlendirme sürecinde standart testlerin yanı sıra, gerektiğinde farklı testler, envanterler ve check-list'ler de kullanılmalıdır 2.
    • Yorum ve geri bildirim 2. Değerlendirme sonuçları, çocuğun gözlemleri, doktor görüşleri ve aileden alınan bilgiler ışığında yorumlanarak gelişim değerlendirme raporu hazırlanır 2.
    Gelişim raporu değerlendirme süreci, çocuğun bireysel ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gelişim gözlem formu ve gelişim raporu aynı mı?

    Gelişim gözlem formu ve gelişim raporu farklı kavramlardır, ancak birbirleriyle ilişkilidirler. Gelişim gözlem formu, çocukların gelişim süreçlerinin izlenmesi ve kaydedilmesi için kullanılır. Gelişim raporu ise, gelişim gözlem formlarında yer alan bilgilerin analiz edilerek değerlendirildiği bir rapordur.

    Gelişim raporlarında hangi sorular sorulur?

    Gelişim raporlarında sorulan sorular, çocuğun farklı gelişim alanlarındaki becerilerini değerlendirmeye yöneliktir. Örneğin, Gesell Gelişim Testi'nde sorulan bazı sorular şunlardır: Motor Beceriler: "Bu şekli kağıt üzerine çizer misin?" (Çocuğun ince motor becerilerini değerlendirmek için). Dil Gelişimi: "Kedi ve köpek arasındaki farkı söyleyebilir misin?" (Kelime haznesi ve ifade becerisini ölçmek için). Sosyal ve Duygusal Gelişim: "Bu hikayede çocuk neden üzgün?" (Çocuğun duygusal farkındalığını ve empatisini değerlendirmek için). Bilişsel Gelişim: "Bir, üç, beş... Bu sırayı tamamla." (Sayı dizisi ve mantık yürütme becerisini ölçmek için). MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı kapsamında ise öğretmenlerin, çocukların aylık planlarda ele alınan kazanım ve göstergelere yönelik değerlendirmeler yapması beklenir.

    Eçe gelişim raporu ne demek?

    Gelişim raporu, öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimlerini de değerlendiren bir rapordur. Eçe gelişim raporu ifadesi, spesifik bir terim değildir. Ancak, "eçe" kelimesi "çocuk" anlamına gelebilir ve bu durumda gelişim raporu, çocukların gelişimini takip etmek ve desteklemek amacıyla hazırlanan bir belge olarak düşünülebilir.

    Bireysel gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Bireysel Gelişim Raporu doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Genel Bilgiler: Bu bölüm okul idaresi tarafından doldurulmalıdır. 2. Öğrenciye İlişkin Çalışmalar: Eğitim öğretim süreci içindeki çalışmalar ayrıntılı olarak yazılmalıdır. 3. BEP ile İlgili Çalışmalar: Öğrencinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) dikkate alınarak, uzun dönemli amaçlar ve kazandırılan amaçlar yazılmalıdır. 4. Destek Eğitim Bilgileri: Sadece kaynaştırma öğrencileri için doldurulmalıdır. 5. Diğer Açıklamalar: Belirtilmek istenen ek bilgiler bu bölüme yazılmalıdır. 6. İmza ve Onay: Sınıf öğretmeni, rehber öğretmen, okul müdürü tarafından imzalanmalıdır. Rapor, okulun resmi yazısı ile ve kapalı zarf içerisinde ilgili kuruma gönderilmelidir.

    Gelişim raporlarında gözlem nasıl yapılır?

    Gelişim raporlarında gözlem yaparken dikkat edilmesi gerekenler: Planlama: Gözlem yapılacak gelişim alanlarını belirlemek önemlidir. Doğru zamanlama: Gözlemler, çocukların doğal ortamlarında yapılmalıdır. Not alma: Gözlem sırasında dikkat edilen noktalar not edilmelidir. Objektiflik: Gözlemlerde kişisel yargılardan uzak durulmalıdır. Tutarlılık: Her gözlemde benzer kriterler kullanılmalıdır. Kesinlik: Gözlemlerde kesin ve net ifadeler kullanılmalıdır. Çeşitlilik: Farklı ortamlarda gözlem yaparak, çocuğun farklı durumlarda nasıl davrandığı görülmelidir. MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı'na göre, öğretmenlerin sadece dönem içerisinde ele aldığı kazanımlar üzerinden işaretleme yapması, ele almadığı kazanımlara ait ifadeleri boş bırakması gerekmektedir. Ayrıca, gelişim gözlem raporu hazırlanırken, çocuğun öncelikle olumlu gelişimsel özellikleri, daha sonra beklenen düzeyde gösterdiği beceriler ve geliştirilmesi gereken becerileri yazılmalıdır.

    Beceri gelişim raporu nasıl yazılır?

    Beceri gelişim raporu yazmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Raporun Amacı ve İçeriği Belirleme. 2. Bilgi Toplama. 3. E-Okul Sistemi Kullanımı. Örnek bir beceri gelişim raporu için aşağıdaki siteler ziyaret edilebilir: anneninokulu.com; okuloncesitr.net. Ayrıca, tegm.meb.gov.tr sitesinde yayımlanan "2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu (Ana Sınıfı/Uygulama Sınıfı) Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu" da faydalı olabilir.

    60-72 ay gelişim değerlendirme formu nedir?

    60-72 ay gelişim değerlendirme formu olarak aşağıdaki araçlar kullanılabilir: Selçuk Gelişimsel Değerlendirme Envanteri (SEGDE). LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği. 48-60 Ay Gelişim Kontrol Listesi. Ayrıca, 60-72 aylık çocukların gelişim değerlendirmesi için "Bilim Öğrenmeyi Değerlendirme Testi" gibi farklı araçlar da kullanılabilir. Gelişim değerlendirme formlarının kullanımı ve yorumlanması için uzman bir kişiye danışılması önerilir.