• Buradasın

    Maarif modeli erdem değer eylem modeli nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli Erdem-Değer-Eylem Modeli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında geliştirilen ve değerlerin eğitim-öğretim süreçlerine entegrasyonunu amaçlayan bir çerçevedir 13. Bu modelde değerler, erdemlerin alt boyutları olarak kabul edilir ve programlar arası bileşenler olarak ele alınır 13.
    Modelin temel unsurları:
    • Çatı değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet 123.
    • Değerler: İnsan, aile ve toplum, çevre alanlarında sınıflandırılır 123.
    • Eylemler: Her değer için belirlenmiş, kişinin değerlere uygun davranışlarını yönlendiren eylemler 12.
    Bu model, değerlerin sadece davranışsal düzeyde kazandırılmasını değil, öğrencinin gelişim evreleri boyunca birikimli ve içselleştirilebilir bir şekilde inşa edilmesini hedefler 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Maarif Modeli'nde hangi konular değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değişen bazı konular: Öğrenci Profili: Model, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı olanı yapmayı ideal edinen nesiller yetiştirmeyi hedefler. Beceriler: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri tanımlanmıştır. Eğitim Yaklaşımı: Bütüncül eğitim yaklaşımı benimsenmiş, insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimi hedeflenmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: Performansa dayalı değerlendirme modeli getirilmiştir. Ders İçerikleri: Türkçe: Okuma, yazma ve dil bilgisi becerileri geliştirilmiştir. Fen Bilimleri: Deneysel öğrenme ve bilimsel düşünme becerileri teşvik edilmiştir. Sosyal Bilgiler: Sosyal sorumluluk bilinci geliştirilmiştir. Matematik: Analitik düşünme ve problem çözme becerileri ön planda tutulmuştur. Yabancı Dil: Konuşma, dil bilgisi, okuma becerileri ve kültürel farkındalık üzerinde durulmuştur.

    Maarif Modelini kim hazırladı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmıştır. Modelin hazırlanmasında büyük bir ekip görev almıştır: Akademisyenler. Öğretmenler. Diğer paydaşlar.

    Değer ve erdem nedir?

    Değer, bireylerin ve toplumların iyi, doğru ya da üstün kabul ettiği soyut ilkeler bütünüdür. Erdem ise, bir varlığın doğasına uygun en iyi haliyle işlevini yerine getirmesi anlamına gelir. Bazı erdem örnekleri: bilgelik; adalet; cesaret; ölçülülük; dürüstlük; merhamet; onur. Bazı değer örnekleri: özgürlük; eşitlik; hakkaniyet; saygı; doğruluk; sorumluluk; fayda.

    5. sınıf maarif modeli nedir?

    5. sınıf maarif modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 5. sınıf düzeyinde yapılan eğitim reformlarını ifade eder. Bu model, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından güncellenmiş olup, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise programlarını kapsamaktadır. Modelin bazı özellikleri: Değerler Eğitimi: Değerler, "erdem-değer-eylem" çerçevesinde ele alınmıştır. Öğrenci Merkezli Eğitim: Öğrencilerin bireysel öğrenme yolları ve ilgi alanları göz önünde bulundurulur. Çeşitli Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı sınavlar, projeler, gözlemler, sunumlar ve portfolyo değerlendirmeleri gibi çeşitli yöntemler kullanılır.

    Maarif Modelinde ortak metinde kaç ilke var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ortak metninde 20 ilke bulunmaktadır. Bu ilkeler arasında adil, başkalarının haklarına saygı duyan, bayrağını seven, Türkçeye sahip çıkan, vatanını ve milletini seven, güvenilir, saygılı, doğru ve dürüst gibi özellikler yer almaktadır. Özetle: - 20 ilke - Adil, saygılı, doğru, güvenilir gibi özellikler - Karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri - Empati, sorumluluk, girişkenlik gibi sosyal eğilimler

    Maarif modeli ek-1 nedir?

    Maarif Modeli Ek-1, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretmenlerin ortak metni değerlendirmesi için tasarlanmış bir formdur. Bu form, aşağıdaki konuları içerir: 1. Öğretim Programlarının Perspektifi ve Genel Amaçları: Öğretim programlarının hedefleri ve önemli görülen hususlar. 2. Öğrenci Profili: Programın hedeflediği öğrenci profili ve en çok önemsenen üç hedef. 3. Öğrenme-Öğretme Süreç Bileşenleri: Kavramsal beceriler, eğilimler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları gibi süreçlerin ele alınışı. 4. Programlar Arası Bileşenler: Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem modeli ve sistem okuryazarlığı gibi bileşenler. Form, mesleki çalışmanın yapıldığı okul/eğitim kurumu zümre başkanı koordinesinde doldurulur ve 26 Haziran 2024 tarihine kadar veri.meb.gov.tr adresine işlenir.