• Buradasın

    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımlarından bazıları şunlardır:
    • Saygı 2. Başkalarının haklarına, fikirlerine ve duygularına saygı göstermek 2.
    • Sevgi 2. Sevgi dolu bir iletişim kurmak ve çevresindekilere şefkat göstermek 2.
    • Dürüstlük 2. Doğruyu söylemek ve davranışlarında açık olmak 2.
    • Sorumluluk 2. Kendi davranışlarının sonuçlarını üstlenmek 2.
    • Paylaşma 2. Sahip olduklarını başkalarıyla paylaşmak 2.
    • Adalet 2. Herkese eşit davranmak ve adil olmak 2.
    • Yardımseverlik 2. İhtiyacı olanlara yardım etmek 2.
    • Empati kurma 2. Başka bir kişinin duygularını, düşüncelerini ve yaşadığı durumları anlamak ve bu duygulara karşı duyarlı yaklaşabilmek 2.
    • Sabır 2. Hemen sonuç alamama durumunda beklemeyi bilme, duygusal kontrolü sağlayabilme ve isteklerini erteleyebilme yetisi 2.
    • Öz disiplin 2.
    Okul öncesi dönemde çocuklara kazandırılması gereken temel değerler, onların karakter gelişiminde ve sosyal uyum süreçlerinde büyük önem taşır 2. Bu değerler, çocukların hem bireysel gelişimini destekler hem de toplum içinde sağlıklı ilişkiler kurmalarına zemin hazırlar 2.
    Okul öncesi değerler eğitimi kazanımları, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) değerler eğitimi kazanımları doğrultusunda belirlenir 3.
    Değerler eğitimi, sadece teorik bilgilerle değil, pratik etkinliklerle de desteklenmelidir 2. Rol yapma oyunları, hikaye anlatımı, grup çalışmaları ve değerler panosu gibi etkinlikler, değerler eğitimini destekler 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nın temel ilkeleri nelerdir?

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nın temel ilkeleri şunlardır: 1. Çocuğun gereksinimlerine ve bireysel farklılıklarına uygunluk. 2. Çocuğun motor, sosyal ve duygusal, dil ve bilişsel gelişimini destekleme. 3. Demokratik eğitim anlayışına uygun öğrenme ortamları oluşturma. 4. Çocukların ilgi ve gereksinimlerinin yanı sıra çevrenin ve okulun olanaklarını göz önünde bulundurma. 5. Çocuğun bildiklerinden başlayarak deneyerek öğrenmesine olanak tanıma. 6. Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarına önem verme. 7. Sevgi, saygı, iş birliği, sorumluluk, hoşgörü gibi değerleri geliştirme. 8. Çocuğun kendine saygı ve güven duymasını sağlama. 9. Oyun temelli eğitim. 10. Çocuklarla iletişimde kişiliğini zedeleyici davranışlardan kaçınma. Bu ilkeler, çocukların beceri edinimini desteklerken onların ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerini ve ilkokula hazırlanmalarını sağlamayı hedefler.

    Okul Öncesi Kazanımlar kaça ayrılır?

    Okul öncesi kazanımlar, genellikle gelişim alanlarına göre ayrılır. Bu alanlar şunlardır: 1. Bilişsel Gelişim: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahmin yapma, algıladıklarını hatırlama, sayma, gözlem yapma gibi kazanımları içerir. 2. Sosyal-Duygusal Gelişim: Kendine ait özellikleri tanıtma, ailesiyle ilgili özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, farklılıklara saygı gösterme gibi kazanımları içerir. 3. Motor Gelişim: Yer değiştirme hareketleri yapma, denge kurma, çeşitli nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemleri yapma gibi kazanımları içerir. 4. Dil Gelişimi: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurma, konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanma, sesini uygun kullanma gibi kazanımları içerir. Bu alanlar, çocukların gelişim düzeylerine göre planlanmış eğitim süreçlerinde desteklenir.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil olan değerler, çatı değerler ve diğer değerler olarak iki ana kategoride toplanabilir: 1. Çatı Değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını ifade eder. 2. Diğer Değerler: Bu değerler, kişisel, aile ve sosyal çevre ile fiziksel çevreye göre ayrılır: - Kişisel Değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam ve çalışkanlık. - Aile ve Sosyal Çevre Değerleri: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik ve aile bütünlüğü. - Fiziksel Çevre Değerleri: Temizlik, duyarlılık, estetik ve merhamet. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler eğitimi kazanımları arasında adalet, öz denetim, sabır, saygı, sevgi gibi değerler de yer almaktadır.

    Değer eğitimi etkinlik planı nedir?

    Değer eğitimi etkinlik planı, çocuklara temel insani değerleri öğretmek ve içselleştirmek amacıyla hazırlanan etkinliklerden oluşur. İşte bu plan kapsamında yer alabilecek bazı etkinlikler: 1. Rol Yapma Oyunları: Çocuklar, belirli durumları canlandırarak değerleri öğrenirler. 2. Hikaye Anlatımı: Değerlerle ilgili hikayeler anlatmak, çocukların bu kavramları somutlaştırmasına yardımcı olur. 3. Grup Çalışmaları: Çocuklar, grup halinde yapılan etkinliklerle iş birliği ve paylaşma gibi değerleri öğrenirler. 4. Değerler Panosu: Sınıfta bir değerler panosu oluşturularak, her hafta farklı bir değer işlenir ve çocuklar öğrendiklerini görselleştirirler. 5. Drama ve Canlandırmalar: Çocuklar, drama etkinlikleriyle farklı rollere bürünerek değerleri deneyimleyebilirler. Bu etkinlikler, değerlerin sadece teorik bilgilerle değil, pratik uygulamalarla da desteklenmesini sağlar.

    Değerler eğitimine neden ihtiyaç vardır?

    Değerler eğitimine ihtiyaç duyulmasının bazı nedenleri: Toplumsal uyum ve huzur: Değerler eğitimi, empati, hoşgörü ve sorumluluk gibi değerleri kazandırarak toplumsal dayanışmayı artırır ve huzurlu bir ortam oluşturur. Bireysel gelişim: Bu eğitim, bireylerin sosyal becerilerini geliştirir, duygusal zekâlarını artırır ve kendi değerlerini keşfetmelerine yardımcı olur. Akademik başarı: Değerler eğitimi alan çocukların akademik başarılarının olumlu yönde etkilendiği gözlemlenmektedir. Kültürel değerlerin korunması: Kültürel değerlerin nesilden nesile aktarılmasını sağlar, böylece toplumların kimliklerini ve özgün yaşam biçimlerini korumalarına imkan tanır. Ahlaki bilinç: Bireylerin doğru ile yanlışı ayırt etmelerini sağlar, ahlaki kararlar almalarına yardımcı olur.

    MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti mi?

    Evet, MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişmiştir. 2024 yılında güncellenen okul öncesi eğitim programında, kazanım ve göstergeler şu şekillerde değiştirilmiştir: Bilişsel gelişim. Dil gelişimi. Fiziksel gelişim ve sağlık. Sosyal duygusal gelişim. Ayrıca, gelişim gözlem formu yerine gelişim ve öğrenme izleme formu, gelişim dosyası yerine ise çocuk gelişim ve öğrenme dosyası kullanılmaya başlanmıştır.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.