• Buradasın

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kazanım ve göstergeler eğitim sürecinde belirli yöntemlerle belirlenir ve ölçülür. İşte bu sürecin adımları:
    1. Kazanımların Belirlenmesi: Kazanımlar, öğrencilerin eğitim sürecinde elde etmeleri gereken bilgi, beceri ve davranışları ifade eder 12. Bu kazanımlar, eğitim programının hedefleri doğrultusunda bireysel, grup veya eğitimsel seviyelerde sınıflandırılabilir 1.
    2. Göstergelerin Seçimi: Göstergeler, kazanımların ne ölçüde gerçekleştirildiğini belirlemek için kullanılan ölçüm araçlarıdır 12. Örneğin, test ve sınav sonuçları, proje ve performans görevleri, ödev ve proje değerlendirmeleri gibi çeşitli göstergeler kullanılabilir 1.
    3. Ölçme ve Değerlendirme: Kazanım ve göstergelerin belirlenmesi sürecinde, çocukların ilerlemesini takip etmek ve gerektiğinde müdahale etmek için gözlem, performans görevleri ve portfolyolar gibi araçlar kullanılır 23. Bu süreçte bireysel farklılıklar ve öğrenme ihtiyaçları dikkate alınmalıdır 2.
    4. Uygulama ve İzleme: Eğitimciler, kazanımları ders planlarına ve öğretim materyallerine entegre ederek çocuklara bu hedefleri ulaşmaları için destek sağlarlar 2. Ayrıca, kazanım ve göstergelerin etkinliğini değerlendirmek için aylık ve yıllık planlar yapılır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kazanım 1 ve gösterge 1 nedir?

    Kazanım 1 ve gösterge 1 farklı alanlarda farklı anlamlar taşıyabilir. Okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim kazanımları arasında yer alan "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır" şeklinde tanımlanır. Drama etkinliklerinde ise "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar" olarak belirtilir.

    Fen bilimleri kazanımları nasıl belirlenir?

    Fen bilimleri kazanımları, öğrencilerin belirli bir konudaki bilgi ve becerilerini ifade eden ölçütler olarak belirlenir. Bu kazanımlar genel olarak şu başlıklar altında toplanabilir: 1. Gözlem Yapma Becerisi: Öğrencilerin doğal olayları gözlemleyerek veri toplama ve akıl yürütme yeteneği. 2. Deney Yapma ve Sonuç Çıkarma: Çeşitli deneyler aracılığıyla fen bilimleri konseptlerini pratiğe dökme. 3. Problem Çözme Becerisi: Bilimsel metotlarla sorunları tanımlama ve çözme. 4. Eleştirel Düşünme: Verilerin analizi, hipotezlerin değerlendirilmesi ve bilimsel kanıtların araştırılması. 5. Bilimsel Tutum ve Değerler: Merak, araştırma isteği ve sürekli öğrenme gibi değerlerin önemi. Kazanımların belirlenmesinde ayrıca disiplinler arası ilişkiler ve sürdürülebilirlik bilinci gibi konular da dikkate alınır.

    Okul öncesi kazanım ve göstergelere nereden bakılır?

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan okul öncesi eğitim programlarında yer almaktadır. Ayrıca, bu kazanım ve göstergelerin listelerine aşağıdaki kaynaklardan da ulaşılabilir: onceokuloncesi.com: Okul öncesi eğitim programı kazanım ve göstergeler listesi. ornekbul.com.tr: Okul öncesi eğitimde kazanım ve göstergeler hakkında genel bilgiler.

    Kazanım ve göstergeler hangi sırayla yazılır okul öncesi?

    Okul öncesi eğitimde kazanım ve göstergeler şu sırayla yazılır: 1. Bilişsel Alan Kazanımları: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahminde bulunma, algılama, nesneleri sayma, nesne ya da varlıkları gözlemleme, eşleştirme, gruplama, ölçme, geometrik şekilleri tanıma, günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanıma, örüntü oluşturma, parça-bütün ilişkisini kavrama. 2. Sosyal Duygusal Gelişim Kazanımları: Kendisine ve başkalarına ait özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, başkalarının duygularını açıklama, olumsuz duyguları uygun yollarla gösterme, sorumluluk alma, kurallara uyma, estetik değerleri koruma, sanat eserlerinin değerini fark etme, kendine güvenme.

    Kazanımlar ve göstergeler hangi gelişim alanlarına göre düzenlenmiştir?

    Kazanımlar ve göstergeler, okul öncesi eğitim programında beş ana gelişim alanına göre düzenlenmiştir: 1. Bilişsel Gelişim. 2. Sosyal ve Duygusal Gelişim. 3. Motor Gelişim. 4. Öz Bakım Becerileri. 5. Dil Gelişimi.

    Kazanım ve göstergeler kaç tane olmalı?

    Kazanım ve göstergeler sayısı, eğitim programının içeriğine ve hedeflerine göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak, bilişsel, dil, sosyal-duygusal ve öz bakım gelişim alanlarında birçok kazanım ve gösterge bulunmaktadır. Örneğin, bilişsel gelişim alanında bazı kazanımlar ve göstergeleri şunlardır: - Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. - Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır, dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Bu nedenle, kesin bir sayı vermek mümkün değildir, ancak kazanım ve göstergelerin eğitim sürecinde yeterli ve dengeli bir şekilde dağıtılması önemlidir.

    Kazanım örnekleri nelerdir?

    Kazanım örnekleri üç ana kategoride toplanabilir: bilişsel, duyuşsal ve psikomotor. 1. Bilişsel Kazanımlar: - Matematiksel problemleri çözme. - Tarih bilgisi: Tarihi olayları ve dönemleri tanıma. - Bilimsel yöntemi anlama: Deney yapma ve sonuçları analiz etme. 2. Duyuşsal Kazanımlar: - Empati geliştirme: Başkalarının duygularını anlama. - Takım çalışmasına katılım: Grup içinde iş birliği yapma. - Sanat ve estetik anlayışı: Sanat eserlerini değerlendirme. 3. Psikomotor Kazanımlar: - Sporda becerilerin gelişimi: Teknik becerileri öğrenme ve uygulama. - Sanat ve el işleri: Resim yapma, müzik aleti çalma. - Laboratuvar çalışmaları: Doğru ekipman kullanma ve güvenli uygulamaları öğrenme.