• Buradasın

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek amacıyla belirlenir 2. Bu süreçte şu adımlar izlenir:
    • Çocukların gelişim düzeylerinin belirlenmesi 2. Çocukların sosyal, duygusal, motor, bilişsel ve öz bakım becerileri gibi farklı gelişim alanlarındaki seviyeleri tespit edilir 2.
    • İlgi ve gereksinimlerin dikkate alınması 2. Çocukların ilgi alanları ve gereksinimleri ile içinde yaşadıkları çevresel koşullar göz önünde bulundurulur 2.
    • Hedeflerin belirlenmesi 2. Kazanımlar, çocukları bulundukları gelişim düzeyinden ulaşabilecekleri en üst aşamaya taşımak amacıyla belirlenir 2.
    • Göstergelerin oluşturulması 2. Kazanımlara dayalı olarak oluşturulan göstergeler, genellikle basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru birbirini izleyen aşamalar halinde sıralanır 2.
    Kazanım ve göstergeler, farklı eğitim programları ve yaş gruplarına göre değişiklik gösterebilir 12. Örneğin, 36-48 aylık çocuklar için bilişsel gelişim kazanımları arasında nesnelerin/varlıkların adını söyleme, nesneleri amacına uygun kullanma ve basit zıt kavramları ayırt etme gibi hedefler bulunur 4.
    Kazanım ve göstergeler hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • milliyet.com.tr 1. Okul öncesi eğitim kazanım ve göstergeleri hakkında bilgi sunar 1.
    • acevokuloncesi.org 2. Okul öncesi eğitim programı ve kazanım/göstergeler hakkında detaylı bilgi sağlar 2.
    • youtube.com 3. "Kazanım ve Göstergeler Nedir? Nasıl Kullanılır?" başlıklı bir video mevcuttur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb kazanımları nasıl belirlenir?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kazanımları, eğitim politikaları ve müfredatın şekillendirilmesi süreciyle belirlenir. Bu süreçte dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: Öğrenci profili. Toplumsal değerler. Bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim. Dijital okuryazarlık, eleştirel düşünme ve yenilikçilik. MEB kazanımları ayrıca, uzaktan eğitim süreçlerinde öğrencilerin kazanım edinme düzeylerini belirleme gibi uygulamalarla da değerlendirilebilir.

    Fen bilimleri kazanımları nasıl belirlenir?

    Fen bilimleri kazanımları, öğrencilerin belirli bir konudaki bilgi ve becerilerini ifade eden ölçütler olarak belirlenir. Bu kazanımlar genel olarak şu başlıklar altında toplanabilir: 1. Gözlem Yapma Becerisi: Öğrencilerin doğal olayları gözlemleyerek veri toplama ve akıl yürütme yeteneği. 2. Deney Yapma ve Sonuç Çıkarma: Çeşitli deneyler aracılığıyla fen bilimleri konseptlerini pratiğe dökme. 3. Problem Çözme Becerisi: Bilimsel metotlarla sorunları tanımlama ve çözme. 4. Eleştirel Düşünme: Verilerin analizi, hipotezlerin değerlendirilmesi ve bilimsel kanıtların araştırılması. 5. Bilimsel Tutum ve Değerler: Merak, araştırma isteği ve sürekli öğrenme gibi değerlerin önemi. Kazanımların belirlenmesinde ayrıca disiplinler arası ilişkiler ve sürdürülebilirlik bilinci gibi konular da dikkate alınır.

    Kazanım ve göstergeler nelerdir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek ve onların bilgi, beceri ve yetkinliklerini belirlemek amacıyla kullanılır. Bazı kazanım ve gösterge örnekleri: Bilişsel gelişim: Kazanım 4: Nesneleri sayar. Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. Sosyal-duygusal gelişim: Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. Motor gelişim: Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Kazanımlar ve göstergeler, çocukların gelişim düzeylerine, ilgi ve gereksinimlerine göre planlanır.

    Kazanım 1 ve gösterge 1 nedir?

    Kazanım 1 ve gösterge 1 farklı alanlarda farklı anlamlar taşıyabilir. Okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim kazanımları arasında yer alan "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır" şeklinde tanımlanır. Drama etkinliklerinde ise "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar" olarak belirtilir.

    Kazanım listesi nasıl hazırlanır?

    Kazanım listesi hazırlarken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedefleri Belirleme: Kazanımların hangi gelişim alanlarına (bilişsel, sosyal-duygusal, dil, motor gelişim) yönelik olacağını belirlemek. 2. Kazanımları Tanımlama: Çocukların ulaşması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlamak. 3. Göstergeleri Oluşturma: Kazanımların gözlenebilir hâlini oluşturan göstergeleri belirlemek. 4. Modül Kullanımı: Ortaokullarda görev yapan Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler, İngilizce ve din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri, Kocaeli Ölçme Değerlendirme Merkezi'nin geliştirdiği online kazanım tablosu hazırlama modülünü kullanarak kendi sınavları için kazanım tabloları oluşturabilir. Kazanım listeleri, farklı eğitim programları ve yaklaşımlarına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, AÇEV Okul Öncesi Eğitim Programı'nda her yaş grubu için gelişim özellikleri, kazanımlar ve göstergeler tablolar halinde sunulmuştur.

    Kazanım göstergeleri nasıl yazılır?

    Kazanım göstergeleri yazılırken şu kurallara dikkat edilmelidir: Erişilebilirlik ve ölçülebilirlik: Öğrenci tarafından erişilebilir olmalı ve öğretim üyesi tarafından gözlemlenebilmeli/ölçülebilmelidir. Kolay anlaşılabilirlik: Karmaşık cümleler içermemeli, kolay anlaşılmalıdır. Tek fiil kullanımı: Her kazanım için tek bir fiil kullanılmalıdır. Örnek bir kazanım göstergesi: "Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir". Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınarak seçilir ve belirli bir gelişim alanını destekleyecek şekilde açıkça yazılır.

    Kazanım değerlendirme ölçeği nasıl yapılır?

    Kazanım değerlendirme ölçeği oluşturmak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube: "Excel Dersleri - 060; Kazanım Değerlendirme Ölçeği Hazırlama" videosu, kazanım değerlendirme ölçeği oluşturma konusunda bilgi vermektedir. bilisimle.com: Ortaokul ve lise için ayrı ayrı hazırlanmış, ders içi katılım ve proje ölçeklerini içeren bir kaynaktır. ilkokulda.com: 1, 2, 3 ve 4. sınıflar için 2024-2025 eğitim öğretim dönemine ait kazanım-süreç değerlendirme ölçekleri sunmaktadır. bahadirsumer.com: 2025 yılı için öğrenci analizli kazanım değerlendirme programı sunmaktadır. Bu kaynakları kullanarak, Microsoft Office Excel programı ile kendi kazanım değerlendirme ölçeğinizi oluşturabilirsiniz.