• Buradasın

    MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişmiştir 23.
    2024 yılında güncellenen okul öncesi eğitim programında, kazanım ve göstergeler şu şekillerde değiştirilmiştir:
    • Bilişsel gelişim 23. Kazanımlar arasında kodlama, planlama yapma, eleştirel düşünme ve algoritmik düşünme gibi yeni beceriler eklenmiştir 3.
    • Dil gelişimi 23. Ses bilgisi, sözel özgün ürün oluşturma ve yazı yazma gibi yeni kazanımlar eklenmiştir 3.
    • Fiziksel gelişim ve sağlık 23. Öz bakım becerileriyle birleştirilmiş ve iyi-kötü dokunuş, nefes egzersizleri, ilk yardım gibi yeni kazanımlar eklenmiştir 3.
    • Sosyal duygusal gelişim 23. Duygularını yönetme, empati kurma, sosyal ilişkiler kurma gibi yeni kazanımlar eklenmiştir 3.
    Ayrıca, gelişim gözlem formu yerine gelişim ve öğrenme izleme formu, gelişim dosyası yerine ise çocuk gelişim ve öğrenme dosyası kullanılmaya başlanmıştır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb kazanımları nasıl belirlenir?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kazanımları, eğitim politikaları ve müfredatın şekillendirilmesi süreciyle belirlenir. Bu süreçte dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: Öğrenci profili. Toplumsal değerler. Bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim. Dijital okuryazarlık, eleştirel düşünme ve yenilikçilik. MEB kazanımları ayrıca, uzaktan eğitim süreçlerinde öğrencilerin kazanım edinme düzeylerini belirleme gibi uygulamalarla da değerlendirilebilir.

    Meb okul öncesi eğitim yönetmeliği değişti mi?

    Evet, MEB okul öncesi eğitim yönetmeliği değişti. 16 Ocak 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile birçok yeni düzenleme getirildi. Bazı değişiklikler şunlardır: Kayıt işlemleri sırasında veliden adres doğrulama amacıyla fatura talep edilebilecek. Kınama veya üstü yaptırımı gerektiren davranışlarda bulunan öğrenciler, velilerinin yazılı başvurusu ve rehberlik servisinin uygun görüşü ile başka bir okula nakledilebilecek. Öğrencilerin devamsızlık durumları günlük olarak sisteme işlenecek. İlkokullarda sınıf tekrarı, velinin yazılı onayıyla yapılabilecek ve sadece bir kez uygulanabilecek. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini artırmak amacıyla her ders yılında en az bir kez sınıf içi etkinlikler izlenecek ve değerlendirme yapılacak.

    Okul öncesi kazanım ve göstergelere nereden bakılır?

    Okul öncesi kazanım ve göstergelere aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: acevokuloncesi.org. tymm.meb.gov.tr. okuloncesitr.net.

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler kaç tane?

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler 5 ana kola ayrılır: 1. Motor Gelişim: Koşma, zıplama, tutma, topa vurma gibi kaba ve ince motor becerilerin gelişimi. 2. Bilişsel Gelişim: Düşünce süreçleri, hafıza kapasitesi ve problem çözme becerilerinin gelişimi. 3. Dil Gelişimi: Sesleri tanıma, kelimeleri ve sembolleri öğrenme, dili düzgün kullanma becerilerinin gelişimi. 4. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Duyguları anlama, ifade etme, diğer insanlarla anlamlı ilişkiler geliştirme becerilerinin gelişimi. 5. Öz Bakım Gelişimi: Beslenme, giyinme, temizlik ve bakım becerilerinin gelişimi.

    Kazanım ve göstergeler hangi sırayla yazılır okul öncesi?

    Okul öncesi eğitim programlarında kazanım ve göstergeler genellikle aşağıdaki sırayla yazılır: 1. Kazanımlar: Çocukların öğrenmeleri gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. 2. Göstergeler: Kazanımların gözlenebilir hâlidir ve genellikle basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru birbirini izleyen aşamalar halinde sıralanır. Örneğin, "Bilişsel Gelişim" alanında bir kazanım olan "Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ifadesinin göstergeleri şu şekilde olabilir: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Etkinlik planlanırken, her gelişim alanından birçok kazanım yerine en uygun kazanımlar seçilmelidir.

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nda kaç kazanım var?

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nda her yaş grubu için yeniden düzenlenen ve geliştirilen toplam 17 kazanım bulunmaktadır. Bu kazanımlar, çocukların sosyal-duygusal, motor, dil, bilişsel gelişimi ve öz bakım becerilerini desteklemeye yöneliktir. Kazanımlar, çocukların ilgi, ihtiyaç ve gelişim düzeyleri dikkate alınarak belirlenir ve ulaşılması gereken sonuçları ifade eder. Kazanımlara dayalı olarak oluşturulan göstergeler, kazanımın gerçekleşmesine hizmet eder ve genellikle basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru bir hiyerarşi içinde sıralanır.

    Okul Öncesi Kazanımlar kaça ayrılır?

    Okul öncesi kazanımlar, genellikle gelişim alanlarına göre ayrılır. Bu alanlar şunlardır: 1. Bilişsel Gelişim: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahmin yapma, algıladıklarını hatırlama, sayma, gözlem yapma gibi kazanımları içerir. 2. Sosyal-Duygusal Gelişim: Kendine ait özellikleri tanıtma, ailesiyle ilgili özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, farklılıklara saygı gösterme gibi kazanımları içerir. 3. Motor Gelişim: Yer değiştirme hareketleri yapma, denge kurma, çeşitli nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemleri yapma gibi kazanımları içerir. 4. Dil Gelişimi: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurma, konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanma, sesini uygun kullanma gibi kazanımları içerir. Bu alanlar, çocukların gelişim düzeylerine göre planlanmış eğitim süreçlerinde desteklenir.