• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kazanım 1 ve gösterge 1 farklı alanlarda farklı anlamlar taşıyabilir.
    Okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim kazanımları arasında yer alan "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır" şeklinde tanımlanır 34.
    Drama etkinliklerinde ise "Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir" ve bu kazanımın "Gösterge 1: Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar" olarak belirtilir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kazanım göstergeleri nasıl yazılır?

    Kazanım göstergeleri yazılırken şu kurallara dikkat edilmelidir: Erişilebilirlik ve ölçülebilirlik: Öğrenci tarafından erişilebilir olmalı ve öğretim üyesi tarafından gözlemlenebilmeli/ölçülebilmelidir. Kolay anlaşılabilirlik: Karmaşık cümleler içermemeli, kolay anlaşılmalıdır. Tek fiil kullanımı: Her kazanım için tek bir fiil kullanılmalıdır. Örnek bir kazanım göstergesi: "Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir". Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınarak seçilir ve belirli bir gelişim alanını destekleyecek şekilde açıkça yazılır.

    Kazanım ve göstergeler kaç tane olmalı?

    Kazanım ve göstergeler, çocuğun gelişim seviyesine ve eğitim programının gereksinimlerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Örneğin, okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim alanında 15 kazanım ve bu kazanımlara bağlı göstergeler bulunmaktadır. Genel olarak, bir eğitim programında yer alması gereken kazanım ve gösterge sayıları, programın hedeflerine ve çocukların ihtiyaçlarına göre belirlenir ve sabit bir sayı yoktur.

    36-48 ay kazanım ve göstergeler nelerdir?

    36-48 ay arasındaki çocuklar için bazı kazanım ve göstergeler şunlardır: Bilişsel gelişim: Zıt kavramları ayırt eder. 1’den 10’a kadar sayar. Üç küple köprü yapar. Renkleri tanır ve eşleştirir. Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirir. Dil gelişimi: 3-4 sözcüklü cümleler kurar. Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar. Geçmiş zaman ifadelerini kullanır. Konuşmalarında sıfat kullanır. Art arda verilen üç yönergeyi yerine getirir. Sosyal-duygusal gelişim: Grup oyunlarına katılır. Sırasını bekler. Duygularını ifade eder. Başkalarının duygusal ifadelerini fark eder. Yetişkin denetiminde kurallara uyar. Kaba motor gelişim: Çift ayakla yerinde sıçrar. Tek ayak üzerinde sıçrar. Durduğu noktadan çift ayak öne doğru atlar. Topu iki eliyle hedefe atar. Durduğu yerde ayakla sabit topa vurur. İnce motor gelişim: Sıvıları kaptan kaba boşaltır. Yumuşak malzemeleri kullanarak şekiller oluşturur. Baskı ve yapıştırma işlerini yapar. Daire şeklini çizer. Sekiz küple kule yapar.

    MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti mi?

    Evet, MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişmiştir. 2024 yılında güncellenen okul öncesi eğitim programında, kazanım ve göstergeler şu şekillerde değiştirilmiştir: Bilişsel gelişim. Dil gelişimi. Fiziksel gelişim ve sağlık. Sosyal duygusal gelişim. Ayrıca, gelişim gözlem formu yerine gelişim ve öğrenme izleme formu, gelişim dosyası yerine ise çocuk gelişim ve öğrenme dosyası kullanılmaya başlanmıştır.

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek amacıyla belirlenir. Bu süreçte şu adımlar izlenir: Çocukların gelişim düzeylerinin belirlenmesi. İlgi ve gereksinimlerin dikkate alınması. Hedeflerin belirlenmesi. Göstergelerin oluşturulması. Kazanım ve göstergeler, farklı eğitim programları ve yaş gruplarına göre değişiklik gösterebilir. Kazanım ve göstergeler hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: milliyet.com.tr. acevokuloncesi.org. youtube.com.