• Buradasın

    Fen içerikli kavram anlama düzeylerinin ve bilimsel süreç becerilerinin etkisini ölçme için yarı yapılandırılmış görüşme formu ardından test verilip çalışma tamamlanabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, fen içerikli kavram anlama düzeylerinin ve bilimsel süreç becerilerinin etkisini ölçmek için yarı yapılandırılmış görüşme formu ardından test vermek ve bu şekilde bir çalışma tamamlamak mümkündür.
    Bu tür bir çalışmada, yarı yapılandırılmış mülakat formu ile veri toplanabilir ve verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılabilir 2. Ayrıca, Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BSBT) gibi testler de uygulanabilir 34.
    Ancak, testin uygulanacağı grubun, test edilecek kavramlar hakkında bilgi sahibi olması önemlidir 4. Aksi takdirde, öğrencilerin bilmedikleri veya fikir sahibi olmadıkları bir konuda BSB'lerinin değerlendirilmesi doğru olmayabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Görüşme formundan elde edilen veriler nasıl değerlendirilir?

    Görüşme formundan elde edilen verilerin değerlendirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Transkripsiyon: Görüşmelerin yazılı hale getirilmesi. 2. İçerik Analizi: Verilerin daha yakından incelenmesi ve kavramları, temaları ortaya çıkaracak şekilde sınıflandırılması. 3. Kodlama ve Gruplama: Verilerin kodlanması ve benzer verilerin aynı temalar altında toplanması. 4. Yorumlama: Elde edilen bulguların araştırma hedefiyle uyuşup uyuşmadığının ve kendi içlerinde tutarlı olup olmadığının incelenmesi. 5. Raporlama: Analiz sonuçlarının rapor haline getirilmesi. Nitel veri analizinde, kuramdan türetilen denencelerin sınanmasına dayalı nicel veri analiz yöntemlerinden farklı bir yöntem kullanılır. Görüşme verilerinin değerlendirilmesi, araştırmacının alanında uzman olması gerektiren karmaşık bir süreçtir.

    Bilimsel süreç becerileri testi nasıl yapılır?

    Bilimsel süreç becerileri testi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Yapının Belirlenmesi: Bilimsel süreç becerilerinin belirlenmesi için ilgili öğretim programlarının incelenmesi ve bu becerilerin sınıflara göre dağılımının tespit edilmesi. 2. Madde Havuzu Oluşturma: Belirlenen becerilere yönelik günlük yaşamla ilgili çoktan seçmeli ve açık uçlu maddeler yazılması. 3. Uzman Görüşü: Oluşturulan maddelerin kapsam geçerliliğini sağlamak amacıyla uzman görüşlerine başvurulması. 4. Pilot Uygulamalar: Testin güvenilirliğini ve geçerliliğini artırmak için birinci ve ikinci pilot uygulamaların yapılması, bu süreçte gerekli düzenlemelerin gerçekleştirilmesi. 5. Son Halin Verilmesi: Yapılan düzenlemeler sonrasında testin son halinin oluşturulması. Örnek testler: Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BSBT). Çoklu Formda Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BİSBET).

    Görüşme analizinde hangi yöntem kullanılır?

    Görüşme analizinde kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Transkript okuma. Kodlama. Kategori etiketleme ve bağlantı belirleme. Hiyerarşi belirleme. Görüşme analizi için içerik analizi, betimsel analiz ve metin/doküman analizi gibi yöntemler de kullanılabilir. Görüşme analizi yaparken, araştırmacının konuya hakimiyeti ve süreçteki titizliği önemlidir.

    Süreç ve ürün değerlendirmesinde hangi ölçekler kullanılır?

    Süreç ve ürün değerlendirmesinde kullanılan bazı ölçekler şunlardır: Ürün ölçekleri. Kontrol listeleri. Sıralama. Derecelendirme ölçekleri. Tanılayıcı dallanmış ağaç, kavram haritası, vee diyagramı, yapılandırılmış grid, kelime ilişkilendirme testleri, performans görevleri. Ayrıca, hedefe dayalı performans değerlendirme, yetkinlik bazlı performans değerlendirme ve KPI (Key Performance Indicator) ile değerlendirme gibi yöntemler de süreç ve ürün değerlendirmesinde kullanılır.

    Bir ölçüm aracının amacına ne kadar ulaştığı ölçülmek istenen soyut kavramın ne kadar doğru ölçtüğü yapı geçerliliği ile değerlendirilir?

    Bir ölçüm aracının amacına ne kadar ulaştığı ve ölçülmek istenen soyut kavramın ne kadar doğru ölçtüğü, yapı geçerliliği ile değerlendirilir. Yapı geçerliliği, bir ölçüm aracının amaçlanan yapıyı doğru bir şekilde ölçme derecesini ifade eder: Ölçeğin performansını ölçmede kullanılacak yapının tanımlanması. Bir ölçme aracının yapı geçerliliğinin belirlenmesinde, bireylerin sahip olduğu düşünülen ancak gözle gözlenemeyen özelliklerin (örneğin, zeka, tutum, ilgi, kaygı gibi bireysel özellikler) ne ölçüde doğru ölçüldüğüne bakılır.

    Süreç odaklı yaklaşım nasıl uygulanır?

    Süreç odaklı yaklaşımın uygulanması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Süreçlerin tanımlanması. 2. Süreç sahiplerinin belirlenmesi. 3. Girdi-çıktı ilişkilerinin belirlenmesi. 4. Süreç performans kriterlerinin tanımlanması. 5. Süreçlerin izlenmesi ve iyileştirilmesi. Süreç odaklı yaklaşım, sadece iş dünyasında değil, eğitim gibi alanlarda da uygulanabilir.

    Süreç odaklı değerlendirme ne zaman yapılır?

    Süreç odaklı değerlendirme, öğrencilerin öğrenme sürecinde gösterdikleri performans, beceriler ve gelişimleri dikkate alınarak süreç boyunca yapılır. Milli Eğitim Bakanlığı, 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren ilk ve orta öğretim kademelerinde ağırlıklı olarak süreç odaklı değerlendirme sistemine geçmiştir.