• Buradasın

    Eğitim bölgeleri ve eğitim kurulları yönergesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarının dahil olacağı eğitim bölgelerinin oluşturulmasına ilişkin esasları düzenler 12.
    Yönergenin amacı:
    • Eğitim kurumlarının birbirlerini tanıması, tamamlaması ve bir bütün oluşturması 3.
    • Eğitim personelinin, eğitim ortamlarının, ders araç ve gereçlerinin ortak, etkili ve verimli kullanılması 4.
    • Eğitimde kalitenin yükseltilmesi ve sürekliliğinin sağlanması 5.
    Eğitim bölgeleri: Bir koordinatör müdürün yönetiminde, belirli ölçütlere göre belirlenen ve eğitim hizmetlerinin daha etkin sunulabileceği uygun büyüklükteki bölgelerdir 24.
    Eğitim kurulları: Eğitim bölgesinde yönetim ve koordinasyonu sağlamak için kurulan zümreler ve diğer kurullardır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim bölgesi ve hizmet alanı yönergesi ne zaman yürürlüğe girdi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Bölgeleri Yönergesi, 22 Ağustos 1999 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği eğitim bölgesi nedir?

    Eğitim bölgesi, özel eğitim ve rehberlik hizmetleri bağlamında, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitsel değerlendirme ve tanılama işlemlerinin yapıldığı bölgeleri ifade eder. Okula kayıtlı öğrenciler için bu işlemler, öğrencinin bulunduğu bölgedeki Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) tarafından yapılır. Herhangi bir okula kayıtlı olmayan bireyler için ise ikamet adresi veya bakım ve barınma hizmetinden yararlandığı kurumun bulunduğu bölgedeki RAM tarafından işlemler yürütülür.

    MEB eğitim bölgesi yönergesi nedir?

    MEB Eğitim Bölgeleri Yönergesi, eğitim kurumlarının birbirlerini tanıması, tamamlaması ve bir bütün oluşturması; eğitim personelinin, eğitim ortamlarının, ders araç ve gereçlerinin ortak, etkili ve verimli kullanılması amacıyla hazırlanmıştır. Yönergeye göre eğitim bölgeleri şu şekilde oluşturulur: Her il veya ilçe bir eğitim bölgesidir. Nüfusu 30.000'den fazla olan il veya ilçe merkezlerinde, eğitim kurumlarının türleri, öğrenci sayıları, donanımları ve diğer tesislerin kapasitesi gibi ölçütlere göre birden fazla eğitim bölgesi oluşturulabilir. Büyükşehir statüsündeki illerin ilçelerinde en fazla 15, diğer yerleşim merkezlerinde ise en fazla 5 eğitim bölgesi oluşturulur. Eğitim bölgeleri, eğitim, öğretim, yönetim, planlama, ölçme değerlendirme gibi konularda uzman kişilerden yararlanır.

    Eğitim bölgesi ve eğitim bölgesi zümre başkanları kurulu nedir?

    Eğitim Bölgesi: Bir koordinatör müdürün yönetiminde, eğitim hizmetlerinin daha etkin sunulabileceği uygun büyüklükteki bölgedir. Eğitim Bölgesi Zümre Başkanları Kurulu: Eğitim bölgesinde bulunan eğitim kurumlarında aynı sınıfın/dersin zümre başkanlarıyla bölüm şefleri ve gerektiğinde bir rehber öğretmenin katılımı ile oluşan kuruldur. Eğitim Bölgesi Zümre Başkanları Kurulunun Görevleri: Eğitim ve öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlükleri gidermek. Öğrencilerin başarılı olmaları için alınması gereken önlemleri belirlemek. Ders programlarının ve derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesini sağlamak. Derslerde izlenecek yöntem ve teknikleri, zümre/sınıf öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçlarını ve derslerde kullanılacak eğitim araç ve gereçlerini belirlemek. Eğitim Bölgesi Zümre Başkanları Kurulu, koordinatör müdür tarafından yapılacak planlamaya uygun olarak öğretim yılı başında, ikinci yarıyıl başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyuldukça toplanır.

    Eğitim bilimleri temel kavramlar ve eğitim mevzuatı nelerdir?

    Eğitim Bilimleri Temel Kavramlar: 1. Öğrenme: Bireylerin deneyim ve etkileşimlerle bilgi, beceri ve tutum kazanma süreci. 2. Öğretim: Belirli bir bilgi veya becerinin bireylere aktarılması. 3. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini ve kazanımlarını belirlemek için yapılan sistematik süreç. 4. Müfredat: Eğitim kurumunda öğretilen ve öğrenilen içeriklerin toplamı. 5. Teknoloji Entegrasyonu: Eğitim süreçlerine dijital araçların entegrasyonu. 6. Bireyselleştirilmiş Öğrenme: Her öğrencinin öğrenme stiline ve hızına uygun öğretim yaklaşımı. 7. Sosyal Duygusal Öğrenme: Bireylerin duygusal zekalarını geliştirmeyi hedefleyen uygulamalar. Eğitim Mevzuatı: 1. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu: Türk milli eğitiminin genel amaçlarını ve temel ilkelerini belirler. 2. Örgün Eğitim: Belli yaş grubundaki bireylere, milli eğitimin amaçlarına göre hazırlanmış programlarla düzenli olarak yapılan eğitim. 3. Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş veya bu sistemin herhangi bir kademesinde bulunan kişilere yönelik eğitim. 4. İnformal Eğitim: Plansız ve programsız, hayatın içerisinde kendiliğinden oluşan eğitim.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim hangi ilkeye dayanır?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim, aşağıdaki temel ilkelere dayanır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Laiklik. Bilimsellik. Planlılık.

    Eğitim alanında faaliyet gösteren kuruluşlar nelerdir?

    Eğitim alanında faaliyet gösteren bazı kuruluşlar: Sivil toplum kuruluşları (STK'lar): Türk Eğitim Vakfı (TEV). Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV). Türkiye Can Çocuklar Eğitim Koruma ve Yaşam Vakfı (CANEV). Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV). Eğitim Reformu Girişimi (ERG). Dernekler: Özel Eğitime Muhtaç Çocuklara Yardım Derneği (ERAM). İlköğretim Okullarına Yardım Vakfı (İLKYAR). Diğer kuruluşlar: Alarko Eğitim-Kültür Vakfı (ALEV). Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV). Millî Eğitim Vakfı (MEV).