• Buradasın

    MEB eğitim bölgesi yönergesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB Eğitim Bölgeleri Yönergesi, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarının dahil olacağı eğitim bölgelerinin oluşturulmasına ilişkin esasları ve usulleri düzenler 12.
    Yönergenin amacı:
    • Eğitim kurumlarının birbirlerini tanıması ve tamamlaması 3.
    • Eğitim personelinin, eğitim ortamlarının ve ders araç gereçlerinin ortak, etkili ve verimli kullanılması 3.
    • Okulun çevre ile bütünleştirilmesi ve akademik çevre ile iş birliğinin teşvik edilmesi 1.
    • Eğitimde kalitenin yükseltilmesi ve sürekliliğinin sağlanması 13.
    Eğitim bölgeleri, bir koordinatör müdürün yönetiminde, belirli ölçütlere göre belirlenen ve eğitim hizmetlerinin daha etkin sunulabileceği uygun büyüklükteki bölgelerdir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim bölgesi ve hizmet alanı yönergesi ne zaman yürürlüğe girdi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Bölgeleri Yönergesi, 22 Ağustos 1999 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    MEB ortaöğretim kurumları yönergesi 50 madde nedir?

    MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 50. maddesi, ortaöğretim öğrencilerinin eğitim sürecinde yapacakları çalışmaları düzenler: 1. Performans Çalışması ve Proje: Öğrenciler, her dönemde tüm derslerden en az bir performans çalışması ve her ders yılında en az bir dersten proje hazırlama görevini yerine getirirler. 2. Başarıların Değerlendirilmesi: Ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde edilen başarılar, ilgili dersin proje veya performans çalışması olarak tam puanla değerlendirilir. 3. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevi: Öğrencilerin proje hazırlama talepleri, sınıf rehber öğretmenleri tarafından derslerin dengeli bir şekilde dağılımına özen gösterilerek okul yönetimine bildirilir. 4. Okul Yönetimi Tedbirleri: Proje ve seminer çalışmalarında öğrencilerin laboratuvar, bilgisayar, internet, spor salonu gibi imkânlardan etkili ve verimli şekilde yararlanmaları için okul yönetimi tarafından gerekli tedbirler alınır. 5. Konferans ve Seminerler: İşbirliği çerçevesinde, ilgili makamlardan izin alınarak okulun amaçlarına uygun konferans ve seminerler düzenlenebilir. 6. Topluma Hizmet Etkinlikleri: Öğrencilerin topluma hizmet etkinliklerine katılmaları teşvik edilir. 7. Puanlama: Proje ve performans çalışmaları puanla değerlendirilir, ancak topluma hizmet etkinlikleri puanla değerlendirilmez; sadece mezuniyetlerde belgelendirilir.

    Eğitim bölgeleri ve eğitim kurulları yönergesi nedir?

    Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarının dahil olacağı eğitim bölgelerinin oluşturulmasına ilişkin esasları düzenler. Yönergenin amacı: - Eğitim kurumlarının birbirlerini tanıması, tamamlaması ve bir bütün oluşturması. - Eğitim personelinin, eğitim ortamlarının, ders araç ve gereçlerinin ortak, etkili ve verimli kullanılması. - Eğitimde kalitenin yükseltilmesi ve sürekliliğinin sağlanması. Eğitim bölgeleri: Bir koordinatör müdürün yönetiminde, belirli ölçütlere göre belirlenen ve eğitim hizmetlerinin daha etkin sunulabileceği uygun büyüklükteki bölgelerdir. Eğitim kurulları: Eğitim bölgesinde yönetim ve koordinasyonu sağlamak için kurulan zümreler ve diğer kurullardır.

    Meb ortaöğretim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, resmî ve özel örgün ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmelikte yer alan bazı önemli konular şunlardır: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar: Bu okulların belirlenmesi ve adaylık süreçlerinin incelenmesi için komisyonlar oluşturulur. Devamsızlık: Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemez, sınavlara giremez ve başarı belgeleri alamaz. Öğretmenlerin görevleri: Engelli öğretmenler ve engelli yakını olan öğretmenlerin ders programları, engel durumları göz önünde bulundurularak düzenlenir. Öğrenci gelişim dosyası: Öğrencilerin akademik gelişimi ve sosyal sorumluluk projeleri dijital olarak kayıt altına alınır. Nakil ve yerleştirme: Yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara kayıt hakkı kazanan ancak sınıf açılmaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrencilerin başka okullara yerleştirilmesi sağlanır.