• Buradasın

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği eğitim bölgesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitim bölgesi, özel eğitim ve rehberlik hizmetleri bağlamında, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitsel değerlendirme ve tanılama işlemlerinin yapıldığı bölgeleri ifade eder 123.
    • Okula kayıtlı öğrenciler için bu işlemler, öğrencinin bulunduğu bölgedeki Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) tarafından yapılır 123.
    • Herhangi bir okula kayıtlı olmayan bireyler için ise ikamet adresi veya bakım ve barınma hizmetinden yararlandığı kurumun bulunduğu bölgedeki RAM tarafından işlemler yürütülür 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim ve rehberlik aynı şey mi?

    Özel eğitim ve rehberlik aynı şey değildir, ancak birbiriyle ilişkili kavramlardır. Özel eğitim, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel ve uygun ortamlarda sürdürülen eğitim hizmetleridir. Rehberlik ise, bireyin kendini tanıması, çevresindeki olanakların farkına varması, problemlerini çözmesi ve gerçekçi kararlar alarak kendini gerçekleştirebilmesi için yapılan profesyonel ve sistemli yardım sürecidir. Rehberlik, özel eğitimin bir parçası olarak kabul edilebilir, ancak rehberlik hizmetleri daha geniş bir kapsamı içerir ve sadece özel eğitim ihtiyacı olan bireylere değil, tüm öğrencilere yönelik olabilir.

    Rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti mi?

    Evet, rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişmiştir. 10 Kasım 2017 tarihli ve 30236 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği ile rehberlik hizmetlerinde önemli düzenlemeler yapılmıştır. Bu değişiklik ile: "Rehber öğretmen (psikolojik danışman)" tanımı yerine "rehberlik öğretmeni" tanımı kullanılmıştır. Rehberlik öğretmenlerine sınav, belleticilik ve nöbet görevleri verilmiştir. Çalışma izin ve saatleri değiştirilerek, izin ve tatil dönemlerinde tercih danışmanlığı ve ders seçimi gibi ek görevler getirilmiştir. Ayrıca, 31.08.2020 tarihinde yayımlanan bir yönetmelik ile "Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği" adı altında yeni bir yönetmelik yürürlüğe girmiştir.

    Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri özel eğitim okullarında nasıl yürütülmelidir?

    Özel eğitim okullarında psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri şu şekilde yürütülmelidir: 1. Fiziksel Ortam: Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin fiziksel ortamı, özel gereksinimli öğrenciler için uygun olmalıdır; bireysel görüşme ve grup çalışmaları için uygun alanlar oluşturulmalıdır. 2. Eğitim ve İşbirliği: Öğretmenlere, lisans eğitimleri sırasında özel eğitim ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında dersler verilmelidir. 3. Hizmet Türleri: Psikolojik danışmanlar, öğrencilere mesleki rehberlik, eğitsel rehberlik, bilgi verme ve grup rehberliği gibi hizmetler sunmalıdır. 4. Yasal ve Etik Kurallar: Rehberlik hizmetleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Etik Yönergesi'ne uygun olarak yürütülmelidir. Bu yönerge, gizlilik, ihmal ve istismar vakalarının bildirimi gibi konuları kapsar.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesini düzenleyen usül ve esasları belirler. Yönetmeliğin bazı temel maddeleri: Özel Eğitim Hizmetleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, akranları ile birlikte eğitilmelerine öncelik verilir ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. Rehberlik Hizmetleri: Okullarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür. Yerleştirme ve Tanılama: Bireylerin eğitsel performansları dikkate alınarak en uygun eğitim ortamına yerleştirilmeleri sağlanır. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için rehabilitasyon hizmetleri ile diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır. Aile Katılımı: Ailelerin özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif olarak katılmaları ve eğitilmeleri sağlanır.

    Özel eğitim uygulamaları kaça ayrılır?

    Özel eğitim uygulamaları genel olarak şu şekilde ayrılır: Kaynaştırma/Bütünleştirme: Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, akranlarıyla aynı sınıfta eğitim alır ve destek eğitim odalarından yararlanır. Özel Eğitim Sınıfları: Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler, ayrı sınıflarda eğitim alır. Özel Eğitim Okulları: Özel olarak yetiştirilmiş personel ve özel eğitim programları ile hizmet veren kurumlardır. Evde veya Hastanede Eğitim: Sağlık sorunları nedeniyle okula gidemeyen öğrencilere sunulan hizmetlerdir. Ayrıca, destek eğitim programları ve proje üretimi ve yönetimi programları gibi bireysel yetenekleri geliştirmeye yönelik uygulamalar da özel eğitim kapsamında yer alır.

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.