• Buradasın

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim hangi ilkeye dayanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim, aşağıdaki temel ilkelere dayanır:
    • Genellik ve eşitlik 123. Eğitim kurumları dil, ırk, cinsiyet, engellilik ve din ayrımı gözetilmeksizin herkese açıktır 123.
    • Ferdin ve toplumun ihtiyaçları 123. Milli eğitim hizmeti, Türk vatandaşlarının istek ve kabiliyetleri ile Türk toplumunun ihtiyaçlarına göre düzenlenir 123.
    • Yöneltme 123. Fertler, eğitimleri süresince, ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilirler 123.
    • Eğitim hakkı 123. İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır 123.
    • Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği 123. Eğitim sistemimizin her derece ve türü ile ilgili ders programlarının hazırlanıp uygulanmasında ve her türlü eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Anayasada ifadesini bulmuş olan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır 123.
    • Laiklik 123. Türk milli eğitiminde laiklik esastır 123.
    • Bilimsellik 14. Her derece ve türdeki ders programları ve eğitim metotlarıyle ders araç ve gereçleri, bilimsel ve teknolojik esaslara ve yeniliklere, çevre ve ülke ihtiyaçlarına göre sürekli olarak geliştirilir 14.
    • Planlılık 1. Milli eğitimin gelişmesi iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınma hedeflerine uygun olarak eğitim-insangücü-istihdam ilişkileri dikkate alınmak suretiyle, sanayileşme ve tarımda modernleşmede gerekli teknolojik gelişmeyi sağlayacak mesleki ve teknik eğitime ağırlık verecek biçimde planlanır ve gerçekleştirilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1739 Milli Eğitim Temel Kanununun 48 maddesi nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 48. maddesi, öğretmenlerin hizmet içi yetiştirilmesini düzenler: Yaz ve akşam okulları: Öğretmenlerin daha üst öğrenim görmelerini sağlamak amacıyla açılır. Kurs ve seminerler: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenir. Belge veya diploma: Öğretmen yetiştiren kurumlara devam ederek yeterli krediyi dolduran öğretmenlere verilir. Değerlendirme: Bu belgelerin öğretmenlerin atama, yükselme ve nakillerinde nasıl değerlendirileceği yönetmelikle belirlenir.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre temel eğitim nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre temel eğitim, genel olarak 7-14 yaşlarındaki çocukların eğitimini kapsar ve iki kademeden oluşur. Temel eğitimin amaçları: Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak ve onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek. Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda hayata ve üst öğrenime hazırlamak. Temel eğitim, örgün eğitim sisteminin bir parçasıdır ve okul öncesi eğitimi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar.

    Eğitim bilimleri temel kavramlar ve eğitim mevzuatı nelerdir?

    Eğitim Bilimleri Temel Kavramlar: 1. Öğrenme: Bireylerin deneyim ve etkileşimlerle bilgi, beceri ve tutum kazanma süreci. 2. Öğretim: Belirli bir bilgi veya becerinin bireylere aktarılması. 3. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini ve kazanımlarını belirlemek için yapılan sistematik süreç. 4. Müfredat: Eğitim kurumunda öğretilen ve öğrenilen içeriklerin toplamı. 5. Teknoloji Entegrasyonu: Eğitim süreçlerine dijital araçların entegrasyonu. 6. Bireyselleştirilmiş Öğrenme: Her öğrencinin öğrenme stiline ve hızına uygun öğretim yaklaşımı. 7. Sosyal Duygusal Öğrenme: Bireylerin duygusal zekalarını geliştirmeyi hedefleyen uygulamalar. Eğitim Mevzuatı: 1. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu: Türk milli eğitiminin genel amaçlarını ve temel ilkelerini belirler. 2. Örgün Eğitim: Belli yaş grubundaki bireylere, milli eğitimin amaçlarına göre hazırlanmış programlarla düzenli olarak yapılan eğitim. 3. Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş veya bu sistemin herhangi bir kademesinde bulunan kişilere yönelik eğitim. 4. İnformal Eğitim: Plansız ve programsız, hayatın içerisinde kendiliğinden oluşan eğitim.

    Eğitim hakkı ve fırsat eşitliği hangi ilkedir?

    Eğitim hakkı ve fırsat eşitliği, "liberalizm" ilkesiyle ilişkilidir. Fırsat eşitliği, din, dil, cinsiyet ve ırk ayrımı yapılmaksızın her bireye aynı ve eşit hakların tanınması anlamına gelir. Eğitim hakkı ise, İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi'nde "Her bireyin eğitim görme hakkı vardır" ifadesiyle yer alır.

    Her vatandaşın temel eğitim görmesi Milli Eğitimin hangi temel ilkesiyle ilgilidir?

    Her vatandaşın temel eğitim görmesi, Milli Eğitimin "Eğitim Hakkı" temel ilkesiyle ilgilidir. Bu ilkeye göre, ilköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır ve vatandaşlar ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde sonraki eğitim kurumlarından yararlanabilirler.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını, öğretmenlik mesleğini, okul bina ve tesislerini, eğitim araç ve gereçlerini ve devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını kapsayan temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde düzenler. Kanunun bazı maddeleri: Eğitim hakkı. Fırsat ve imkan eşitliği. Bilimsellik. Planlılık. Karma eğitim. Kanun, 14/6/1973 tarihinde kabul edilmiş ve 24/6/1973 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı), Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesini oluşturur. Türk eğitim sistemi, bu kanun temelinde örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını içerir. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, bu sistemin dışında veya yanında sunulan eğitim faaliyetlerini kapsar.