• Buradasın

    Dijital yeterlilikler nelerdir öğretmen?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlerin sahip olması gereken bazı dijital yeterlilikler:
    • Dijital pedagojik yeterlilik 23. Öğretmenlerin, dijital teknolojileri verimli, yenilikçi ve kapsayıcı bir öğretim süreci sağlamak için kullanabilmesi 23.
    • Dijital kaynaklar 23. Dijital kaynakları seçme, oluşturma, değiştirme ve paylaşma becerisi 23.
    • Öğretme ve öğrenme 23. Dijital teknolojileri öğretim süreçlerinde kullanarak öğrenci merkezli öğrenme faaliyetlerini düzenleme ve rehberlik etme 23.
    • Değerlendirme 23. Dijital teknolojileri öğrencilerin performansını değerlendirmek ve geri bildirim vermek için kullanabilme 23.
    • BİT verimliliği 5. BİT araçlarını mesleki veya günlük görevleri yaparken etkili ve verimli kullanabilme 5.
    • Bilgi, veri ve medya okuryazarlığı 5. Dijital bilgileri bulma, doğrulama, yönetme, düzenleme ve paylaşabilme; dijital veriyi analiz edip yorumlayabilme 5.
    • Dijital üretim 5. Dijital araçlar kullanarak dijital materyaller geliştirebilme 5.
    • İletişim, iş birliği ve katılım 5. Dijital ortamları kullanarak etkili iletişim kurabilme ve iş birliğine dayalı takım çalışmaları yapabilme 5.
    • Dijital öğrenme ve gelişim 5. Dijital araçlar ve platformlar üzerinden öğrenme fırsatlarını arayabilme ve değerlendirme araçlarını kullanabilme 5.
    • Dijital kimlik ve iyi oluş 5. Kurumsal veya bireysel kimlik ve profilleri dijital platformlarda geliştirebilme ve koruyabilme 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Dijital okul sistemi nedir?

    Dijital okul sistemi, geleneksel sınıf ortamını, öğretmenlerin ve öğrencilerin dijital cihazlar ve çevrimiçi platformlar aracılığıyla bağlanabildiği bir dijital öğrenme ortamıyla değiştirir. Dijital okul sistemlerinin bazı özellikleri: Kişiselleştirilmiş öğrenme: Öğretmenler, öğrencilerin öğrenme stillerine ve zayıf yönlerine göre özelleştirilmiş öğrenme materyalleri hazırlayabilir. Esneklik: Öğrenciler, dersleri kendi takvimlerine göre düzenleyebilir. Etkileşim: Çevrimiçi araçlar ve interaktif öğrenme materyalleri ile daha fazla etkileşim sağlanır. Geniş soru havuzu: Çözümlü sorular ve video çözümleri sunar. Performans takibi: Test karneleri ve performans takip çizelgeleriyle ilerleme izlenebilir. Sanal sınıflar: Canlı ders kayıtları tekrar izlenebilir. Dijital okul sistemleri, öğrencilerin dijital becerilerini geliştirmelerine ve bağımsız öğrenme alışkanlıkları kazanmalarına yardımcı olur.

    IPA III öğretmen eğitimi dijital ekosistemi nedir?

    IPA III Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Avrupa Birliği desteğiyle yürütülen bir projedir. Projenin amacı, öğretmenlerin dijital yetkinliklerini artırarak teknolojiyi doğru kullanmalarını ve teknoloji okuryazarlıklarını geliştirmelerini sağlamaktır. Proje kapsamında yapılanlar: - Dijital Öğretmen Yeterlik Çerçevesi oluşturuldu. - 200 bin öğretmene yönelik 120 saatlik çevrim içi dijital öğretmen eğitimleri düzenlendi. - 8 öğretmen öğrenme laboratuvarı kuruldu. - Dijital eğitim içerikleri geliştirildi.

    Dijital eğitim araçları nelerdir?

    Dijital eğitim araçları, eğitim süreçlerinde teknolojik ürünlerin ve platformların kullanımını ifade eder. İşte bazı yaygın dijital eğitim araçları: 1. E-Öğrenme Platformları: Moodle, Blackboard, Canvas gibi. 2. Sanal Sınıf Yazılımları: Zoom, Microsoft Teams, Google Meet. 3. E-Kitap ve Dijital Kütüphaneler: Amazon Kindle, Google Books. 4. Etkileşimli Öğrenme Araçları: Kahoot, Quizlet, Nearpod. 5. Kodlama ve STEM Kitleri: LEGO Education, Raspberry Pi. 6. Öğrenci Bilgi Sistemleri: Sis, Skyward. 7. İçerik Yönetim Sistemleri: WordPress LMS, Joomla LMS. Ayrıca, YouTube gibi ücretsiz ders videolarının bulunduğu platformlar da dijital eğitim araçları arasında yer alır.

    Öğretmenlerin dijital yeterliliklerini geliştirmeleri neden önemlidir?

    Öğretmenlerin dijital yeterliliklerini geliştirmeleri önemlidir çünkü: Öğrencilere rol model olabilirler. Eğitim kalitesini artırabilirler. Öğrenme süreçlerini kişiselleştirebilirler. Acil durumlarda hazırlıklı olabilirler. Mesleki gelişimlerini destekleyebilirler.

    Eğitimde dijital dönüşüme ilişkin farkındalık ölçeği nedir?

    Eğitimde dijital dönüşüme ilişkin farkındalık ölçeği, öğretmenlerin veya öğrencilerin dijital dönüşüm konusundaki bilgi ve farkındalık seviyelerini ölçmek için kullanılan bir araçtır. Bu ölçeklerden biri, Aztekin (2020) tarafından geliştirilen "Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Farkındalık Düzeylerini Belirleme Ölçeği"dir. Diğer bir örnek ise, Ufuk Arslan'ın "Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Dönüşüme Yönelik İçerik Farkındalığının Ölçülmesi" başlıklı yüksek lisans tezinde kullandığı Dijital Dönüşüm İçerik Farkındalığı Ölçeği'dir.

    Öğretmen niteliğinin kaynakları nelerdir?

    Öğretmen niteliğinin kaynakları şunlardır: Hizmet öncesi eğitim. Mesleki gelişim. Hizmet içi eğitim. Ayrıca, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'na göre, öğretmenlik mesleğine hazırlık; genel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon ile sağlanır.

    Dijital Okuryazarlık hangi yeterlik alanına girer?

    Dijital Okuryazarlık, Avrupa Dijital Yeterlik Çerçevesi'ne göre beş ana dijital yeterlik alanından biri olan "Bilgi ve Veri Okuryazarlığı" yeterlik alanına girer.