Ders içi performans ölçeği oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Amacın Belirlenmesi: Performans değerlendirmenin amacı, sürecin mi, sonucun mu yoksa her ikisinin birlikte mi değerlendirileceği belirlenmelidir. 2. Performans Ölçütlerinin Belirlenmesi: Performansın ölçütleri, bireyin bir etkinliği tam ve doğru bir şekilde yapması için göstermesi gereken davranışlar olarak tanımlanır. 3. Gözlem Ortamının Oluşturulması: Performansın doğru ve güvenilir bir şekilde değerlendirilmesi için gözlemlerin birden fazla tekrarlanması gerekmektedir. 4. Puanlama Stratejisi: Puanlama, analitik veya bütünsel biçimde yapılabilir. 5. Ölçeğin Hazırlanması: Ölçek, kontrol listeleri, derecelendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarı (rubrik) kullanılarak hazırlanabilir. Ayrıca, ders içi etkinliklere katılım ölçeği gibi hazır şablonlar da kullanılabilir.