• Buradasın

    Değerleri belirginleştirme yaklaşımı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerleri belirginleştirme yaklaşımı, bireylerin kendi yaşamlarında neyin önemli olduğunu nasıl belirlediklerine dayanan bir değerler eğitimi yaklaşımıdır 125.
    Bu yaklaşım, John Dewey’in düşüncelerine dayanarak Louis Raths, Merrill Harmin, Howard Kirchenbaum ve Sidney Simon tarafından 1966 yılında geliştirilmiştir 134.
    Değerleri belirginleştirme yaklaşımının temel amacı:
    • Öğrencilerin duygu ve düşüncelerinin farkına varmalarını sağlamak 14.
    • Değerleri belirleme ve öğrenme süreçlerinde öğrenciyi merkeze almak 14.
    Bu yaklaşım, değer aktarımı metotlarını beyin yıkama olarak görür 5. Çünkü gençlere kendi değer yönelimlerini kendileri kurma özgürlüğü verilmez 5. Değerleri belirginleştirme yaklaşımının amacı ise bu durumu değiştirmektir 5.
    Değerleri belirginleştirme yaklaşımı üç işlem üzerine kuruludur:
    1. Seçme 145. Öğrencilerin özgürce değer seçmeleri için cesaretlendirme ve alternatifler arasında yardımcı olma 145.
    2. Takdir etme 15. Seçim yapmaktan mutluluk duyma ve çevrenin onayı için isteklilik 15.
    3. Davranma 145. Seçilen değerler doğrultusunda tutarlı davranışlar sergileme 145.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerlemede kullanılan yöntemler nelerdir?

    Değerlemede kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Emsal Karşılaştırma Yaklaşımı (Piyasa Yöntemi). Maliyet Yaklaşımı. Gelir İndirgeme Yaklaşımı. İndirgenmiş Nakit Akışı (DCF) Yöntemi. Piyasa Çarpanları Yöntemi. Varlık Tabanlı Değerleme. Değerleme yöntemi, şirketin özelliklerine ve değerlemenin amacına göre belirlenir.

    Değer analizi yöntemi nedir?

    Değer analizi yöntemi, mevcut bir ürün veya sürecin fonksiyonlarını detaylı bir şekilde analiz ederek, maliyetleri düşürmek ve gereksiz unsurları ortadan kaldırmak için kullanılan sistematik bir metoddur. Değer analizinin temel ilkeleri: Fonksiyon odaklılık. Alternatif malzeme ve süreç değerlendirmesi. Maliyet/fayda optimizasyonu. Takım çalışması ve disiplinlerarası yaklaşım. Değer analizi, yalnızca bir maliyet düşürme aracı değil, aynı zamanda ürünlerin ve süreçlerin daha verimli, sürdürülebilir ve rekabetçi olmasını sağlayan stratejik bir yöntemdir.

    Değerlerin doğrudan öğretimi yaklaşımı nedir?

    Değerlerin doğrudan öğretimi yaklaşımı, yetişkinlerin çocuklara ahlaki değerleri doğrudan öğreterek onların davranışlarını şekillendirme ve iyi alışkanlıklar kazandırma görev ve sorumluluğuna sahip olduğu inancına dayanır. Bu yaklaşım, tümdengelimci bir mantığa sahiptir; önce kural veya genellemeler sunulur, ardından bu kural ve genellemeler örneklerle desteklenir. Bu yaklaşımda kullanılan iki yöntem şunlardır: 1. Telkin yoluyla öğretim: Yetişkinler tarafından öğrencilere tekrar ettirme yoluyla neyin öğrenilip neyin öğrenilmemesi gerektiğini ifade eden bir süreçtir. 2. Davranış değiştirme yöntemi: Öğrencilere doğru davranışları sergilemeleri için rehberlik etmeyi içerir. Bu yaklaşım, özellikle ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine ahlaki değerleri öğretirken kullanılır.

    Değer merkezli yaklaşım nedir?

    Değer merkezli yaklaşım, değerlerin öğretimi ve yönetimi bağlamında farklı şekillerde tanımlanan bir kavramdır: 1. Eğitim Bağlamında: Değerlerin doğrudan öğretimi ve değer gerçekleştirimi gibi yaklaşımları içeren, değerlerin insanın kendini gerçekleştirme sürecinin bir parçası olduğuna inanan bir yaklaşımdır. 2. Liderlik Bağlamında: Liderin, yöneticilik faaliyetlerini sergilerken temel değerlere, inançlara ve tutumlara bağlı kalmasıdır. 3. Sosyal Hizmet Bağlamında: Müracaatçıların sorunlarına odaklanan ve onların belirli görevleri yerine getirerek hedeflerine ulaşmalarını sağlayan kısa dönemli bir sosyal hizmet yaklaşımıdır.