• Buradasın

    Beceri Edinim Raporu kaç yaş için?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Beceri Edinim Raporu, ana sınıfları ve uygulama sınıflarına devam eden çocuklar için hazırlanmıştır 13.
    Bu rapor, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi kurumlarında uygulanmaktadır 15.
    Anaokulları için ise Gelişim Raporu kullanılmaktadır 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Beceri edinim formları ne zaman verilir?

    Beceri edinim formları, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ilk dönemiyle birlikte, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlere verilmiştir. Bu formlar, öğretmenlerin profesyonel gelişimlerini ve öğrencilerin gelişim süreçlerini takip etmek amacıyla her yıl yeni eğitim öğretim yılının başında dağıtılmaktadır. Formların tam olarak hangi tarihte dağıtıldığı, eğitim kurumunun takvimine göre değişiklik gösterebilir.

    Gelişim raporunda hangi beceriler olmalı?

    Gelişim raporunda yer alması gereken bazı beceriler: Sosyal ve duygusal beceriler: kendini tanıma ve öz farkındalık; iletişim ve iş birliği; karar verme ve esneklik; sosyal farkındalık; ilişkilerde sorun çözme. Öz bakım becerileri: kişisel hijyen ve temizlik; okul eşyalarını düzenli kullanma. Bilişsel beceriler: dil gelişimi (söz dizimi kurallarına göre cümle kurma, yeni kelimelerin anlamlarını öğrenme); matematik (sayıları yazma, ritmik sayma); görsel materyalleri inceleme ve açıklama. Motor beceriler: denge ve nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapma; malzemeleri kesme, yapıştırma, şekil verme. 2025 yılından itibaren ilkokul 1. sınıf öğrencilerine karne yerine, sosyal-duygusal öğrenme becerilerini de içeren gelişim raporu verilecektir.

    Beceri Edinim Raporu hangi durumlarda istenir?

    Beceri Edinim Raporu, aşağıdaki durumlarda istenir: 1. Özel Eğitim Kurumları: Özel eğitim tedbiri kararı alınmış öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması gerektiğinde. 2. Okul Öncesi Eğitim Kurumları: Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini takip etmek ve değerlendirmek amacıyla her dönem sonunda. 3. İlkokullar: Öğrencilerin davranışları, derslerdeki etkinliği, sosyal etkinlik çalışmaları ve gelişim düzeylerini göstermek için yıl sonunda.
    A warm Turkish preschool classroom with a smiling female teacher in a headscarf observing young children playing with colorful blocks, while holding a clipboard with a checklist.

    Beceri edinim raporu nedir?

    Beceri Edinim Raporu, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, öğrencilerin gelişim süreçlerini daha yakından takip etmek amacıyla doldurdukları bir rapordur. Bu rapor sayesinde öğretmenlerin güçlü yönleri, geliştirilmesi gereken alanlar ve gelecekteki hedefleri belirlenir. Raporun e-Okul sistemi üzerinden doldurulması gerekmektedir. Beceri Edinim Raporu şu bileşenlerden oluşur: Genel değerlendirme. Türkçe, matematik, fen, sosyal, hareket ve sağlık, müzik, sanat ve sosyal-duygusal öğrenme becerilerine yönelik değerlendirme. Beceri Edinim Raporu, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ilk dönemiyle birlikte uygulamaya konmuştur.

    Hazır beceri edinim raporu nereden alınır?

    Hazır beceri edinim raporu almak için, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, e-okul sistemi üzerinden bu raporu doldurmaları gerekmektedir. Raporun doldurulabilmesi için, okul yöneticilerinin öğretmenlere yetki vermesi gerekmektedir.
    A focused young woman in a professional setting, wearing a headscarf, sits at a wooden desk in Turkey, carefully reviewing documents with a pen in hand while a colorful preschool classroom with educational toys and artwork is visible in the background.

    Beceri edinim formu nasıl doldurulacak?

    Beceri Edinim Formu'nu doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. e-Okul Sistemine Yetkilendirme: Okul yöneticileri, öğretmenlere e-Okul Modülleri > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Grubun Yetkileri > Okul Öncesi Kurum İşlemleri adımları izlenerek yetki vermelidir. 2. Değerlendirme: Öğretmen, sadece aylık planda ele aldığı öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktılarına yönelik değerlendirme yapar. 3. Dörtlü Ölçüt Yapısı: Çocuklar, ilgili alandaki seviyelerine uygun olarak "henüz gerçekleştiremiyor", "kısmen gerçekleştiriyor", "bazen hatalar yaparak gerçekleştiriyor" ve "bağımsız şekilde başarıyla tamamlıyor" ölçütlerine göre değerlendirilir. 4. Sistem Kullanımı: Sistem, yapılan işaretlemelere göre çocuğun ortalama gelişim düzeyini belirler ve aileye yönelik öneriler oluşturur. 5. Ek Öneriler: "Genel Değerlendirme" bölümünde kavramsal beceriler, değerler, okuryazarlık becerileri ve eğilimlere yönelik değerlendirmeler yapılabilir. Örnek ekranlar ve detaylı bilgiler için TEGM'in "Beceri Edinim Raporu Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu" incelenebilir.

    Okul öncesi beceri edinim raporunda neler olmalı?

    Okul öncesi beceri edinim raporunda şu unsurlar bulunmalıdır: Alan becerileri. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri. Dört düzeyli değerlendirme. Genel değerlendirme. Öneriler. Rapor, e-Okul sistemine entegre edilerek öğretmenlerin kolayca kullanabileceği bir yapıda olmalıdır.