• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Beceri edinim formları, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ilk dönemiyle birlikte, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlere verilmiştir 3.
    Bu formlar, öğretmenlerin profesyonel gelişimlerini ve öğrencilerin gelişim süreçlerini takip etmek amacıyla her yıl yeni eğitim öğretim yılının başında dağıtılmaktadır.
    Formların tam olarak hangi tarihte dağıtıldığı, eğitim kurumunun takvimine göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Beceri Edinim Raporu hangi durumlarda istenir?

    Beceri Edinim Raporu, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, mesleki gelişim süreçlerini belgelemek ve değerlendirmek amacıyla her dönem sonunda doldurması gereken bir rapordur. Bu rapor, öğretmenlerin: güçlü yönlerini, geliştirilmesi gereken alanlarını, gelecekteki hedeflerini belirlemek için kullanılır. Ayrıca, bu rapor öğretmenlerin performans değerlendirmelerinde, terfi süreçlerinde ve kariyer planlamasında önemli bir belge olarak kabul edilir.

    Beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı mı?

    Hayır, beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı değildir. Beceri Edinim Raporu: Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocukların Türkçe, matematik, fen, sosyal, sanat, müzik, hareket ve sağlık gibi alanlardaki gelişimlerini değerlendirmek için hazırlanan rapordur. Gelişim Raporu: İlkokul 1. sınıf öğrencileri için, 2025 yılından itibaren karnelerin yerine verilecek rapordur.

    Beceri edinim formu nasıl doldurulacak?

    Beceri Edinim Formu'nu doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. e-Okul Sistemine Yetkilendirme: Okul yöneticileri, öğretmenlere e-Okul Modülleri > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Grubun Yetkileri > Okul Öncesi Kurum İşlemleri adımları izlenerek yetki vermelidir. 2. Değerlendirme: Öğretmen, sadece aylık planda ele aldığı öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktılarına yönelik değerlendirme yapar. 3. Dörtlü Ölçüt Yapısı: Çocuklar, ilgili alandaki seviyelerine uygun olarak "henüz gerçekleştiremiyor", "kısmen gerçekleştiriyor", "bazen hatalar yaparak gerçekleştiriyor" ve "bağımsız şekilde başarıyla tamamlıyor" ölçütlerine göre değerlendirilir. 4. Sistem Kullanımı: Sistem, yapılan işaretlemelere göre çocuğun ortalama gelişim düzeyini belirler ve aileye yönelik öneriler oluşturur. 5. Ek Öneriler: "Genel Değerlendirme" bölümünde kavramsal beceriler, değerler, okuryazarlık becerileri ve eğilimlere yönelik değerlendirmeler yapılabilir. Örnek ekranlar ve detaylı bilgiler için TEGM'in "Beceri Edinim Raporu Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu" incelenebilir.

    Beceri edinim raporu dolmuş ne demek?

    "Beceri edinim raporu dolmuş" ifadesi, öğretmenlerin e-Okul sistemi üzerinden doldurması gereken Beceri Edinim Raporu'nun tamamlandığı anlamına gelir. Bu rapor, öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini belgelemek ve değerlendirmek için hazırlanır. Raporun doldurulması için okul yöneticilerinin, öğretmenlere e-Okul sisteminde yetki tanımlaması yapması gereklidir.

    Beceri değerlendirme formu ne zaman doldurulur?

    Beceri değerlendirme formu, genellikle şu durumlarda doldurulur: Yaşam Becerileri Projesi kapsamında, katılımcıların sosyal, duygusal ve akademik becerilerinin gelişimi düzenli periyotlarla, örneğin haftalık veya aylık olarak takip edilir. Öğretmenlik uygulaması sürecinde, öğrencilerin yeterlikleri kuramsal ve uygulamalı çalışmalar aracılığıyla belirli aralıklarla değerlendirilir. Okul öncesi kurumlarında, öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini belgelemek ve değerlendirmek amacıyla, öğretmenlerin katıldığı seminerler, atölyeler, projeler gibi etkinlikler sonrasında doldurulur. Formun ne zaman doldurulacağına dair kesin bir zaman dilimi, kullanılan değerlendirme sistemine ve projenin gereksinimlerine göre değişebilir.

    Hazır beceri edinimi nedir?

    Hazır beceri edinimi, belirli bir beceriyi kısa bir süre içinde etkili ve verimli bir şekilde öğrenme sürecini ifade eder. Hazır beceri ediniminin beş büyük adımı: 1. Karar vermek: Edinilmek istenen beceriyi seçmek. 2. Parçalara ayırmak: Beceriyi alt becerilere ayırmak. 3. Öğrenmek: Beceri hakkında bilgi toplamak. 4. Engelleri kaldırmak: Verimi düşürebilecek dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırmak. 5. Pratik yapmak: En az 20 saat pratik yapmak. Ayrıca, beceri edinim raporu, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, okul öncesi öğretmenlerin çocukların Türkçe, matematik, fen, sosyal, hareket ve sağlık, müzik, sanat ve sosyal-duygusal öğrenme becerilerindeki gelişimlerini değerlendirdiği bir rapordur.

    Okul öncesi beceri edinim raporunda neler olmalı?

    Okul öncesi beceri edinim raporunda şu unsurlar bulunmalıdır: Alan becerileri. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri. Dört düzeyli değerlendirme. Genel değerlendirme. Öneriler. Rapor, e-Okul sistemine entegre edilerek öğretmenlerin kolayca kullanabileceği bir yapıda olmalıdır.