• Buradasın

    Beceri edinim formu nasıl doldurulacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A focused young woman in a professional setting, wearing a headscarf, sits at a wooden desk in Turkey, carefully reviewing documents with a pen in hand while a colorful preschool classroom with educational toys and artwork is visible in the background.
    Beceri Edinim Formu'nu doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. e-Okul Sistemine Yetkilendirme: Okul yöneticileri, öğretmenlere e-Okul Modülleri > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Grubun Yetkileri > Okul Öncesi Kurum İşlemleri adımları izlenerek yetki vermelidir 15.
    2. Değerlendirme: Öğretmen, sadece aylık planda ele aldığı öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktılarına yönelik değerlendirme yapar 1.
    3. Dörtlü Ölçüt Yapısı: Çocuklar, ilgili alandaki seviyelerine uygun olarak "henüz gerçekleştiremiyor", "kısmen gerçekleştiriyor", "bazen hatalar yaparak gerçekleştiriyor" ve "bağımsız şekilde başarıyla tamamlıyor" ölçütlerine göre değerlendirilir 1.
    4. Sistem Kullanımı: Sistem, yapılan işaretlemelere göre çocuğun ortalama gelişim düzeyini belirler ve aileye yönelik öneriler oluşturur 1.
    5. Ek Öneriler: "Genel Değerlendirme" bölümünde kavramsal beceriler, değerler, okuryazarlık becerileri ve eğilimlere yönelik değerlendirmeler yapılabilir 1.
    Örnek ekranlar ve detaylı bilgiler için TEGM'in "Beceri Edinim Raporu Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu" incelenebilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Beceri Edinim Formu Word'de nasıl yapılır?

    Beceri Edinim Formu'nu Word'de oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Şablon veya Boş Belge Seçimi: Dosya > Yeni'ye gidin. Şablonla başlamak için "Yeni Şablon" seçeneğini, boş belge ile başlamak için ise "Boş Belge" seçeneğini seçin. 2. İçerik Denetimleri Ekleme: Geliştirici sekmesinde, forma eklemek istediğiniz denetim türünü (metin kutusu, onay kutusu, açılan liste vb.) seçin. Denetimin özelliklerini ayarlamak için "Seçenekler"e tıklayın. 3. Formu Koruma: Geliştirici sekmesinde "Formu Koru" seçeneğine tıklayın. 4. Formu Test Etme: Formu doldurup bir kopyasını kaydedin. Ek Kaynaklar: Planım.com.tr sitesinde beceri edinim formu örneği ve indirme linki bulunmaktadır. MEB Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu'nda beceri edinim raporu doldurma adımları açıklanmıştır.

    Beceri edinim formları ne zaman verilir?

    Beceri edinim formları, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ilk dönemiyle birlikte, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlere verilmiştir. Bu formlar, öğretmenlerin profesyonel gelişimlerini ve öğrencilerin gelişim süreçlerini takip etmek amacıyla her yıl yeni eğitim öğretim yılının başında dağıtılmaktadır. Formların tam olarak hangi tarihte dağıtıldığı, eğitim kurumunun takvimine göre değişiklik gösterebilir.

    Hazır beceri edinimi nedir?

    Hazır beceri edinimi, belirli bir beceriyi kısa bir süre içinde etkili ve verimli bir şekilde öğrenme sürecini ifade eder. Hazır beceri ediniminin beş büyük adımı: 1. Karar vermek: Edinilmek istenen beceriyi seçmek. 2. Parçalara ayırmak: Beceriyi alt becerilere ayırmak. 3. Öğrenmek: Beceri hakkında bilgi toplamak. 4. Engelleri kaldırmak: Verimi düşürebilecek dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırmak. 5. Pratik yapmak: En az 20 saat pratik yapmak. Ayrıca, beceri edinim raporu, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, okul öncesi öğretmenlerin çocukların Türkçe, matematik, fen, sosyal, hareket ve sağlık, müzik, sanat ve sosyal-duygusal öğrenme becerilerindeki gelişimlerini değerlendirdiği bir rapordur.

    Beceri edinim raporu örnekleri nelerdir?

    Beceri edinim raporu örnekleri çeşitli alanlarda olabilir: 1. Fiziksel Beceriler: Koşma, zıplama, tırmanma gibi büyük kas gelişimini destekleyen hareketler, bedensel farkındalık. 2. Sanatsal ve Estetik Beceriler: Boyama, çizim, müzik ve dans gibi etkinliklerle hayal gücünü geliştirme, sanatsal kavrayış. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: İletişim becerileri, toplumsal normları anlama, yeni durumlara uyum sağlama. 4. Problem Çözme ve Düşünme Becerileri: Sebep-sonuç ilişkisi kurma, tahmin yapma, soru sorma. 5. Okuryazarlık Becerileri: Harf ve ses bilgisi, kitap farkındalığı, yazı farkındalığı. Örnek raporlar ayrıca şu sitelerde de bulunabilir: - egitimweb.com: Maarif Modeli programına uygun beceri edinim formu örnekleri. - ogretmenlersitesi.com: Yeni Maarif Modeline uygun 1. dönem beceri edinim raporu örnekleri.
    A warm Turkish preschool classroom with a smiling female teacher in a headscarf observing young children playing with colorful blocks, while holding a clipboard with a checklist.

    Beceri edinim raporu nedir?

    Beceri Edinim Raporu, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, öğrencilerin gelişim süreçlerini daha yakından takip etmek amacıyla doldurdukları bir rapordur. Bu rapor sayesinde öğretmenlerin güçlü yönleri, geliştirilmesi gereken alanlar ve gelecekteki hedefleri belirlenir. Raporun e-Okul sistemi üzerinden doldurulması gerekmektedir. Beceri Edinim Raporu şu bileşenlerden oluşur: Genel değerlendirme. Türkçe, matematik, fen, sosyal, hareket ve sağlık, müzik, sanat ve sosyal-duygusal öğrenme becerilerine yönelik değerlendirme. Beceri Edinim Raporu, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ilk dönemiyle birlikte uygulamaya konmuştur.

    Beceri Edinim Raporu hangi durumlarda istenir?

    Beceri Edinim Raporu, aşağıdaki durumlarda istenir: 1. Özel Eğitim Kurumları: Özel eğitim tedbiri kararı alınmış öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması gerektiğinde. 2. Okul Öncesi Eğitim Kurumları: Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini takip etmek ve değerlendirmek amacıyla her dönem sonunda. 3. İlkokullar: Öğrencilerin davranışları, derslerdeki etkinliği, sosyal etkinlik çalışmaları ve gelişim düzeylerini göstermek için yıl sonunda.

    Okul öncesi beceri edinim raporunda neler olmalı?

    Okul öncesi beceri edinim raporunda şu unsurlar bulunmalıdır: Alan becerileri. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri. Dört düzeyli değerlendirme. Genel değerlendirme. Öneriler. Rapor, e-Okul sistemine entegre edilerek öğretmenlerin kolayca kullanabileceği bir yapıda olmalıdır.