• Buradasın

    Okul öncesi beceri edinim raporunda neler olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi beceri edinim raporunda şu unsurlar bulunmalıdır:
    • Alan becerileri 14. Türkçe, matematik, fen, sosyal, sanat, müzik, hareket ve sağlık gibi alanlara yönelik öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktıları 14.
    • Sosyal-duygusal öğrenme becerileri 15. Çocukların merak, iletişim, uyum gibi sosyal ve duygusal gelişimlerini yansıtan ifadeler 15.
    • Dört düzeyli değerlendirme 1. Çocukların ilgili öğrenme çıktılarını henüz gerçekleştirememesi, kısmen gerçekleştirmesi, bazen hatalar yaparak gerçekleştirmesi ve bağımsız şekilde başarıyla tamamlaması ölçütlerine göre değerlendirme 1.
    • Genel değerlendirme 1. Kavramsal beceriler, değerler, okuryazarlık becerileri ve eğilimlere yönelik değerlendirmeler 1.
    • Öneriler 12. Çocuğun bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik kapsamlı öneriler 12.
    Rapor, e-Okul sistemine entegre edilerek öğretmenlerin kolayca kullanabileceği bir yapıda olmalıdır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hazır beceri edinim raporu nereden alınır?

    Hazır beceri edinim raporu almak için, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, e-okul sistemi üzerinden bu raporu doldurmaları gerekmektedir. Raporun doldurulabilmesi için, okul yöneticilerinin öğretmenlere yetki vermesi gerekmektedir.

    Okul Öncesi bilişsel beceriler kaça ayrılır?

    Okul öncesi bilişsel beceriler, İsviçreli psikolog Jean Piaget'in kuramına göre iki ana döneme ayrılır: 1. Sembolik Dönem (2-4 yaş). Bu dönemde çocuklar: Dil ve kavram gelişimi gösterir. Sembolleri kullanma becerisi geliştirir. Nesnelerin isimlerini çabuk öğrenir. Mış gibi oyunlara katılır. 2. Sezgisel Dönem (4-7 yaş). Bu dönemde çocuklar: Nedensel ilişkileri açıklama ve anlama yetenekleri sınırlıdır. Benmerkezci düşünce yapısına sahiptir. Animizm algısı yaygındır; cansız nesnelere canlıymış gibi davranabilirler. Piaget'in kuramına göre, okul öncesi dönem 2-7 yaş arasını kapsar.

    Beceri Edinim Raporu kaç yaş için?

    Beceri Edinim Raporu, ana sınıfları ve uygulama sınıflarına devam eden çocuklar için hazırlanmıştır. Bu rapor, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi kurumlarında uygulanmaktadır. Anaokulları için ise Gelişim Raporu kullanılmaktadır.

    Beceri gelişim raporu nasıl yazılır?

    Beceri gelişim raporu yazmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Raporun Amacı ve İçeriği Belirleme. 2. Bilgi Toplama. 3. E-Okul Sistemi Kullanımı. Örnek bir beceri gelişim raporu için aşağıdaki siteler ziyaret edilebilir: anneninokulu.com; okuloncesitr.net. Ayrıca, tegm.meb.gov.tr sitesinde yayımlanan "2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu (Ana Sınıfı/Uygulama Sınıfı) Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu" da faydalı olabilir.

    Beceri Edinim Raporu hangi durumlarda istenir?

    Beceri Edinim Raporu, aşağıdaki durumlarda istenir: 1. Özel Eğitim Kurumları: Özel eğitim tedbiri kararı alınmış öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması gerektiğinde. 2. Okul Öncesi Eğitim Kurumları: Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini takip etmek ve değerlendirmek amacıyla her dönem sonunda. 3. İlkokullar: Öğrencilerin davranışları, derslerdeki etkinliği, sosyal etkinlik çalışmaları ve gelişim düzeylerini göstermek için yıl sonunda.

    Beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı mı?

    Hayır, beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı değildir. Beceri Edinim Raporu: Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocukların Türkçe, matematik, fen, sosyal, sanat, müzik, hareket ve sağlık gibi alanlardaki gelişimlerini değerlendirmek için hazırlanan rapordur. Gelişim Raporu: İlkokul 1. sınıf öğrencileri için, 2025 yılından itibaren karnelerin yerine verilecek rapordur.

    Beceri edinim formları ne zaman verilir?

    Beceri edinim formları, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ilk dönemiyle birlikte, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlere verilmiştir. Bu formlar, öğretmenlerin profesyonel gelişimlerini ve öğrencilerin gelişim süreçlerini takip etmek amacıyla her yıl yeni eğitim öğretim yılının başında dağıtılmaktadır. Formların tam olarak hangi tarihte dağıtıldığı, eğitim kurumunun takvimine göre değişiklik gösterebilir.