• Buradasın

    Anlatım yönteminde öğretmenin rolü nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Anlatım yönteminde öğretmenin rolü şu şekilde özetlenebilir:
    • Konuyu iyi bilmek ve organize etmek 145. Öğretmen, anlatacağı konuyu çok iyi bilmeli, nelerin önce, nelerin sonra anlatılması gerektiğini iyi hesaplamalıdır 45.
    • Öğrencilerle göz teması kurmak 45. Anlatım sırasında öğretmen, öğrencilerle devamlı göz teması kurmalı ve sözsüz iletişim tekniklerini etkin olarak kullanmalıdır 45.
    • Jest ve mimikleri etkili kullanmak 145. Öğretmen, anlatımında jest ve mimiklerini iyi kullanabilmelidir 145.
    • Drama, tasvir ve hikaye etme tekniklerinden yararlanmak 45.
    • Soru-cevap yöntemini kullanmak 125. Anlatım, soru-cevap yöntemiyle zenginleştirilmelidir 15.
    • Araç-gereç kullanmak 145. Eşya, resim, şema, grafik gibi araç ve malzemeler kullanılmalıdır 45.
    Anlatım yöntemi, öğretmen merkezlidir ve öğretmenin konuyu öğrencilere aktarması esasına dayanır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sunuş stratejisinde öğretmenin görevi nedir?

    Sunuş stratejisinde öğretmenin görevi, bilgiyi sağlamak, kavramları, ilkeleri ve genellemeleri açıklamak ve bunları çok sayıda örnekle desteklemektir. Bu stratejide öğretmenin diğer görevleri şunlardır: Öğrencilerin etkin katılımını sağlamak: Öğrenciler ile yoğun bir etkileşim kurarak onların bilgiyi anlamlandırmalarını sağlamak. Ön organize ediciler kullanmak: Yeni bilgilerin ön bilgilerle ilişkilendirilerek anlamlandırılmasını kolaylaştırmak. Görsel ve diğer uyarıcıları kullanmak: Soyut kavramları anlamlı hale getirmek için görsel ve diğer duyu organlarına hitap eden uyarıcılar kullanmak. Aşamalılık ilkesini uygulamak: Öğretimin adım adım ilerlemesini ve sunulan bilgilerin genelden özele doğru bir sıra izlemesini sağlamak.

    Anlatım yönteminin sınırlılıkları nelerdir?

    Anlatım yönteminin bazı sınırlılıkları: Öğretmen-öğrenci etkileşimi zayıftır. Öğrencilerin ilgi, beklenti ve gereksinimlerinin karşılanıp karşılanmadığını belirlemek güçtür. Üst düzey öğrenmeler (kavrama, uygulama, sentez, değerlendirme) için uygun değildir. Dersi sıkıcı hale getirerek davranış sorunlarını artırabilir. Elde edilen bilgileri günlük hayatta kullanma olasılığı düşüktür. Uzun ve sık tekrar içeren anlatımlar sıkıcı olabilir. Genellikle bilişsel alana yöneliktir. Öğrencilerin soru sormasına ve katılımına imkan vermediği için tek yönlü bir iletişim söz konusudur.

    Ders kitaplarının kullanımı yönünden öğretmenlerin tutumları nelerdir?

    Öğretmenlerin ders kitaplarının kullanımı yönündeki tutumları genel olarak şu şekildedir: 1. Ders Kitaplarını Yetersiz Bulma: Öğretmenler, ders kitaplarını özellikle merkezi sınavlara hazırlanan öğrenciler için yetersiz bulmakta ve soru çeşidi ile sayısının az olduğunu belirtmektedir. 2. Yardımcı Kaynak Kullanımı: Öğretmenler, ders kitaplarının eksik yönlerini gidermek için yardımcı kaynaklara başvurmakta ve bu kaynakları daha pratik ve faydalı bulmaktadır. 3. Kitapların Niteliği İçin Öneriler: Öğretmenler, ders kitaplarının öğrencinin aktif olacağı etkinlikler içermesi, konu anlatımının açık ve anlaşılır olması, müfredata uygun yazılması ve sınav sistemine uygun olması gerektiğini ifade etmektedir. 4. Ders Kitabı Kullanımı: Öğretmenler, ders kitaplarını çoğunlukla ödev vermek amacıyla kullanmakta ve kitapların basım ve tasarım özelliklerini de önemli bulmaktadır.

    Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan araştırmalar nelerdir?

    Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Veysel Okçu ve İbrahim Gider'in Araştırması (2019): Siirt il merkezindeki ilkokul, ortaokul ve lise eğitim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğretmenlerin sahip olduğu ve sahip olması gereken nitelikleri belirlemeyi amaçlamıştır. 2. Banks ve Thompson'un Araştırması: Etkili öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu nitelikleri; sağlıklı, enerjik ve coşkulu olmak, iyi iletişim kurabilmek, zeki ve konusuna hakim olmak gibi başlıklar altında toplamıştır. 3. Yüksek Öğretim Kurulu'nun Araştırması: 21. yüzyılın öğretmen yeterliliklerini; alan hakimiyeti, öğretme-öğrenme süreci yeterliliği, öğrenci kişilik hizmetleri ve kişisel ve mesleki özellikler olarak dört ana grupta toplamıştır. 4. Nuray Senemoğlu'nun Araştırması: Öğretmenlerin, öğrencilerde yaratıcılığı geliştirebilmeleri için akıcı, esnek ve orijinal bir düşünme gücüne sahip olmaları gerektiğini vurgulamıştır. 5. Mehmet Şahin'in Araştırması (2011): Öğretmen algılarına göre etkili öğretmen davranışlarını; içerik bilgisi, kişilik özellikleri, mesleki yeterlik ve öğrencilere karşı tutum özellikleri açısından incelemiştir.

    Öğretme anlayışı nedir?

    Öğretme anlayışı, öğretmenin eğitim sürecini nasıl organize ettiği ve öğrencilere bilgiyi nasıl aktardığı ile ilgili temel düşüncelerdir. Etkili öğretme anlayışında genellikle şu ilkeler yer alır: 1. Öğretim Niteliği ve Kalitesi: Öğrencilerin aktif ve anlamlı bir şekilde öğrenmelerini sağlamak. 2. Uygun Öğretim Seviyeleri: Öğrencilerin farklı potansiyellere sahip olduğunu kabul ederek, bireysel farklılıkları gözetmek. 3. Yönlendirme ve Teşvik: Öğrencileri motive etmek ve doğru yönde yönlendirmek. 4. Zaman Yönetimi: Öğrenme sürecinde zamanı verimli kullanmak. 5. Öğrenci Merkezli Eğitim: Ders programının öğrencinin fizyolojik, psikolojik özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre hazırlanması. Ayrıca, yapılandırmacı öğretme anlayışı gibi daha modern yaklaşımlar da öğrencilerin bilgiyi pasif alıcılar olarak değil, aktif olarak yapılandırmaları gerektiğini vurgular.

    Öğretmen eğitiminde hangi yaklaşımlar vardır?

    Öğretmen eğitiminde dört ana yaklaşım bulunmaktadır: davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve hümanistik. 1. Davranışçı Yaklaşım: Öğretmenin bilgiyi transfer ederek davranışta kalıcı değişiklik oluşturduğu, öğretmenin bilginin ilk kaynağı olduğu bir yaklaşımdır. 2. Bilişsel Yaklaşım: Öğrencilerin bilişsel yapılandırma aracılığıyla yeni bilgi öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlar, öğretmen aktif bir rehber rolünde öğrencilerin kendi öğrenme stratejilerini kullanmalarına yardımcı olur. 3. Yapılandırmacı Yaklaşım: Öğrenme için fırsatlar yaratmayı ve öğrencilere rehberlik ederek onların grup içindeki çalışmalarını kolaylaştırmayı hedefler, öğretmen kaynak bakımından zengin bir öğrenme ortamı hazırlar. 4. Hümanistik Yaklaşım: Öğretmenin kolaylaştırıcı, demokratik ve rehber özellikleri yanında öğrencilerden biri olduğu, öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olduğu bir yaklaşımdır.

    Öğretim ilkeleri ve öğretim yöntemleri arasındaki fark nedir?

    Öğretim ilkeleri ve öğretim yöntemleri arasındaki fark şu şekilde özetlenebilir: Öğretim İlkeleri: Öğretim sürecinin temel prensiplerini ifade eder ve bu prensipler, öğrenci merkezli öğretim, etkili iletişim, öğrenci çeşitliliğini dikkate alma gibi konuları içerir. Öğretim Yöntemleri: Öğretmenlerin, öğrencilere bilgi aktarmak ve etkili öğrenmeyi teşvik etmek için kullandıkları spesifik stratejileri ve teknikleri kapsar.