• Buradasın

    Anlatım yönteminde öğretmenin rolü nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Anlatım yönteminde öğretmenin rolü şu şekilde özetlenebilir:
    • Konuyu iyi bilmek ve organize etmek 145. Öğretmen, anlatacağı konuyu çok iyi bilmeli, nelerin önce, nelerin sonra anlatılması gerektiğini iyi hesaplamalıdır 45.
    • Öğrencilerle göz teması kurmak 45. Anlatım sırasında öğretmen, öğrencilerle devamlı göz teması kurmalı ve sözsüz iletişim tekniklerini etkin olarak kullanmalıdır 45.
    • Jest ve mimikleri etkili kullanmak 145. Öğretmen, anlatımında jest ve mimiklerini iyi kullanabilmelidir 145.
    • Drama, tasvir ve hikaye etme tekniklerinden yararlanmak 45.
    • Soru-cevap yöntemini kullanmak 125. Anlatım, soru-cevap yöntemiyle zenginleştirilmelidir 15.
    • Araç-gereç kullanmak 145. Eşya, resim, şema, grafik gibi araç ve malzemeler kullanılmalıdır 45.
    Anlatım yöntemi, öğretmen merkezlidir ve öğretmenin konuyu öğrencilere aktarması esasına dayanır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Anlatım yönteminin sınırlılıkları nelerdir?

    Anlatım yönteminin bazı sınırlılıkları: Öğretmen-öğrenci etkileşimi zayıftır. Öğrencilerin ilgi, beklenti ve gereksinimlerinin karşılanıp karşılanmadığını belirlemek güçtür. Üst düzey öğrenmeler (kavrama, uygulama, sentez, değerlendirme) için uygun değildir. Dersi sıkıcı hale getirerek davranış sorunlarını artırabilir. Elde edilen bilgileri günlük hayatta kullanma olasılığı düşüktür. Uzun ve sık tekrar içeren anlatımlar sıkıcı olabilir. Genellikle bilişsel alana yöneliktir. Öğrencilerin soru sormasına ve katılımına imkan vermediği için tek yönlü bir iletişim söz konusudur.

    Öğretmen eğitiminde hangi yaklaşımlar vardır?

    Öğretmen eğitiminde kullanılan bazı yaklaşımlar şunlardır: Mikro-Öğretim: Öğretmen adaylarının öğretim becerilerini geliştirmek için kullanılan bir yöntemdir. Program ve Öğretimi Sistematik Geliştirme (SCID): Eğitimin gerçek gereksinimlerden doğmasını sağlamak için sistem yaklaşımının kullanılmasını içerir. Yeterliğe Dayalı Eğitim (CBE): Öğretmen adaylarının teorik bilgileri uygulamaya koymalarını ve performanslarını somut göstergelerle değerlendirebilmeyi hedefler. Performansa Dayalı Öğretmen Eğitimi (PBTE): Öğretmen adaylarının uygulama temelinde değerlendirilmesini sağlar. Davranışçı Yaklaşım: Öğrencilere bilgiyi tekrarlama, ezberleme ve olayları hatırlama gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Yapılandırıcı Yaklaşım: Öğrenci merkezli öğrenme ve bireysel farklılıklara duyarlılık gibi yöntemleri içerir. Ayrıca, öğretmen eğitiminde geleneksel, bilişsel ve eşzamanlı model gibi farklı yaklaşımlar da bulunmaktadır.

    Sunuş stratejisinde öğretmenin görevi nedir?

    Sunuş stratejisinde öğretmenin görevleri şunlardır: Konuyu organize etmek. Uygun materyal ve yöntemleri belirlemek. Öğrencileri aktif kılmak. Kavramları ve ilkeleri netleştirmek. Örnekler vermek. Geri bildirim sağlamak. Sunuş stratejisi, öğretmen merkezli bir yaklaşımdır ve öğrencilerin bilgiyi keşfetmekten çok hazır olarak almasını içerir.

    Öğretme anlayışı nedir?

    Öğretme anlayışı, öğretmenlerin öğretme ve öğrenme yollarını ele alma tercihlerini ifade eder. İki ana öğretme anlayışı vardır: 1. Geleneksel öğretme anlayışı. 2. Yapılandırmacı öğretme anlayışı.

    Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan araştırmalar nelerdir?

    Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan bazı araştırmalar şunlardır: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: MEB tarafından 2004 ve 2017 yıllarında yayınlanan yeterlikler, "mesleki bilgi", "mesleki beceri", "tutum ve değerler" olmak üzere üç ana alanı kapsar. Öğretmen Öz-yeterlikleri: Bandura'nın öz-yeterlik kavramına dayanan araştırmalar, öğretmenlerin belirli bir performansı başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitesine olan inançlarını inceler. Öğretmen Yeterliklerinin Bibliyometrik Analizi: Öğretmen yeterlikleri üzerine yapılan araştırmaların tematik yoğunlaşmalarını ve entelektüel yapısını belirlemek için bibliyometrik analizler gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlik Nitelikleri ve Öğrenci Başarısı: Öğretmen niteliklerinin öğrenci akademik başarısıyla ilişkisi üzerine çalışmalar yapılmıştır. 21. Yüzyıl Öğretmen Yeterlilikleri: Yüksek Öğretim Kurulu tarafından, 21. yüzyıl için belirlenen yeterlilikler; alan hakimiyeti, öğretme-öğrenme süreci yeterliliği, öğrenci kişilik hizmetleri ve kişisel/mesleki özellikler gibi ana başlıklarda toplanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin kişisel ve mesleki niteliklerini, öğrenci ilişkileri, öğretim becerileri ve sınıf yönetimi gibi boyutlar çerçevesinde inceleyen araştırmalar da bulunmaktadır.

    Ders kitaplarının kullanımı yönünden öğretmenlerin tutumları nelerdir?

    Öğretmenlerin ders kitaplarının kullanımı yönündeki tutumları genel olarak şu şekildedir: 1. Ders Kitaplarını Yetersiz Bulma: Öğretmenler, ders kitaplarını özellikle merkezi sınavlara hazırlanan öğrenciler için yetersiz bulmakta ve soru çeşidi ile sayısının az olduğunu belirtmektedir. 2. Yardımcı Kaynak Kullanımı: Öğretmenler, ders kitaplarının eksik yönlerini gidermek için yardımcı kaynaklara başvurmakta ve bu kaynakları daha pratik ve faydalı bulmaktadır. 3. Kitapların Niteliği İçin Öneriler: Öğretmenler, ders kitaplarının öğrencinin aktif olacağı etkinlikler içermesi, konu anlatımının açık ve anlaşılır olması, müfredata uygun yazılması ve sınav sistemine uygun olması gerektiğini ifade etmektedir. 4. Ders Kitabı Kullanımı: Öğretmenler, ders kitaplarını çoğunlukla ödev vermek amacıyla kullanmakta ve kitapların basım ve tasarım özelliklerini de önemli bulmaktadır.

    Öğretim ilkeleri ve öğretim yöntemleri arasındaki fark nedir?

    Öğretim ilkeleri ve öğretim yöntemleri arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Öğretim ilkeleri, eğitim öğretim sırasında devamlı göz önünde bulundurulması gereken, ilkelere zıt iş yapılmasına müsaade edilmeyen prensiplerdir. Öğretim yöntemleri ise öğrencilerin özellikleri, ders araç ve gereçleri ile tüm öğrenme durumları göz önünde tutularak belirlenen ve izlenen mantıklı yoldur. Özetle: - İlkeler, genel prensiplerdir. - Yöntemler, bu prensiplerin uygulamaya konma biçimleridir.