• Buradasın

    Ders kitaplarının kullanımı yönünden öğretmenlerin tutumları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlerin ders kitaplarının kullanımı yönündeki tutumları genel olarak şu şekildedir:
    1. Ders Kitaplarını Yetersiz Bulma: Öğretmenler, ders kitaplarını özellikle merkezi sınavlara hazırlanan öğrenciler için yetersiz bulmakta ve soru çeşidi ile sayısının az olduğunu belirtmektedir 15.
    2. Yardımcı Kaynak Kullanımı: Öğretmenler, ders kitaplarının eksik yönlerini gidermek için yardımcı kaynaklara başvurmakta ve bu kaynakları daha pratik ve faydalı bulmaktadır 15.
    3. Kitapların Niteliği İçin Öneriler: Öğretmenler, ders kitaplarının öğrencinin aktif olacağı etkinlikler içermesi, konu anlatımının açık ve anlaşılır olması, müfredata uygun yazılması ve sınav sistemine uygun olması gerektiğini ifade etmektedir 1.
    4. Ders Kitabı Kullanımı: Öğretmenler, ders kitaplarını çoğunlukla ödev vermek amacıyla kullanmakta ve kitapların basım ve tasarım özelliklerini de önemli bulmaktadır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Anlatım yönteminde öğretmenin rolü nedir?

    Anlatım yönteminde öğretmenin rolü şu şekilde özetlenebilir: Konuyu iyi bilmek ve organize etmek. Öğrencilerle göz teması kurmak. Jest ve mimikleri etkili kullanmak. Drama, tasvir ve hikaye etme tekniklerinden yararlanmak. Soru-cevap yöntemini kullanmak. Araç-gereç kullanmak. Anlatım yöntemi, öğretmen merkezlidir ve öğretmenin konuyu öğrencilere aktarması esasına dayanır.

    Ders kitaplarında bulunması gereken özellikler nelerdir?

    Ders kitaplarında bulunması gereken bazı özellikler şunlardır: Bilginin değeri ve uygunluğu. Bilginin sunumu. Eğitime uygunluk. Sürükleyici olma. Anlaşılır olma. Çekici olma. Basım özellikleri.

    Ders kitapları neden incelenir?

    Ders kitapları, çeşitli nedenlerle incelenir: Eğitim materyallerinin uygunluğunu kontrol etmek: Ders kitapları, ilgili dersin müfredatı ve öğretim programlarıyla tutarlılık açısından incelenir. Öğrenmeyi destekleyici unsurları değerlendirmek: Kitapta yer alan şekil, şema, resim, soru ve özetler gibi dikkat çekici unsurlar, kitabın kullanışlılığı ve öğrencilerin derse katılımını sağlama açısından incelenir. Toplumsal ve ideolojik unsurları analiz etmek: Ders kitapları, içerdikleri ve dışladıkları bilgi ve değerler aracılığıyla toplumsal gerçekliğin kurulma biçimini analiz etmek için incelenir. Eğitim sürecine katkısını belirlemek: Ders kitapları, öğrencilere bilgi aktarma, çeşitli beceri ve yetenekleri geliştirme, öğrenilenleri pekiştirme ve değerlendirme gibi işlevlerini yerine getirme açısından incelenir. İyileştirme önerileri sunmak: Ders kitaplarının işlemeyen yönleri belirlenerek, ilgililere iyileştirme önerileri sunulur.

    Öğretmen ders kitabı ve kılavuz kitap arasındaki fark nedir?

    Öğretmen ders kitabı ve kılavuz kitap arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç ve İçerik: Ders Kitabı: Öğrencilere dersin amaçları çerçevesinde bilgiler vermek ve onları eğitmek amacıyla hazırlanır. Kılavuz Kitap: Öğretmenlere ders kitabının daha etkili kullanımını sağlayacak çeşitli örnek, alıştırma ve etkinlikler sunar. Kullanım Şekli: Ders Kitabı: Öğrenciler tarafından kullanılır. Kılavuz Kitap: Öğretmenler için hazırlanmıştır; ancak öğretmenin ihtiyaç duyması halinde kılavuz kitaplarda yer alan planların dışında da ders planı hazırlanabilir. Kapsam: Ders Kitabı: Belirli bir ders ve belirli bir seviyedeki öğrenciler için yazılır. Kılavuz Kitap: Ders kitabının yanı sıra, ilgili öğretim programlarında yer alan hedef ve açıklamalar doğrultusunda dersin öğrenilmesini kolaylaştıracak ek materyaller içerir.

    Ders kitapları ve eğitim araçları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurumlarında okutulacak ders kitapları, öğrenci çalışma kitapları, öğretmen kılavuz kitapları ile Bakanlıkça hazırlanacak, satın alınacak veya hibe yoluyla sağlanacak diğer eğitim araç-gereçlerinin niteliklerinin belirlenmesi, hazırlanması, incelenmesi, değerlendirilmesi, kabulü, dağıtımı gibi süreçleri düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Ders kitaplarının sağlanması: Ders kitapları başvuru sahiplerince hazırlama, hibe, satın alma ve sipariş usulleriyle sağlanır. Ders kitaplarının nitelikleri: Kitaplar, Anayasa ve kanunlara aykırı unsurlar içeremez, bilimsel hata barındıramaz ve temel insan haklarını destekleyen bir yaklaşım sunar. Uygunluk süresi: Ders kitaplarının uygunluk süresi, Kurul kararında belirtilen öğretim yılından itibaren beş yıldır. Kapak ve iç kapak düzenlemeleri: Kitapların kapaklarında belirli bilgiler yer alır; örneğin, iç kapağın ön yüzünde yazarın/yazarların adı ve soyadı bulunur.

    Meb onaylı ders kitapları nasıl anlaşılır?

    Bir ders kitabının MEB onaylı olup olmadığını anlamak için şu özelliklere dikkat edilebilir: MEB logosu: Sertifika üzerinde Milli Eğitim Bakanlığı'nın güncel ve resmi logosu bulunmalıdır. Resmi mühürler: İl veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün ve kursu düzenleyen kurumun resmi mühürü bulunmalıdır. Yetkili imzalar: Belgede ilgili yetkililerin ıslak imzaları bulunmalıdır. Sertifika numarası ve tarihi: Her MEB onaylı sertifikanın benzersiz bir numarası ve düzenlenme tarihi olmalıdır. Karekod veya barkod: Yeni düzenlenen birçok MEB onaylı sertifikada, dijital doğrulamayı sağlayan bir karekod veya barkod bulunur. Kağıt kalitesi ve baskı tekniği: Resmi belgeler, standart kalitede kağıda basılır. Metin içeriği ve yazım kuralları: Resmi belgelerde yazım ve dilbilgisi hatası olmamalıdır. Ayrıca, e-Devlet üzerinden sertifika sorgulama ve doğrulama yaparak da MEB onay durumunu teyit etmek mümkündür. Detaylı bilgi için Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın kitap inceleme sistemine başvurulabilir.

    Yardımcı ders kitapları zorunlu mu?

    Yardımcı ders kitapları, özel okullarda zorunlu değildir. Yardımcı ders kitaplarının kullanımı, Talim ve Terbiye Kurulu'nun onayına bağlıdır.