• Buradasın

    Öğretme anlayışı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretme anlayışı, öğretmenlerin öğretme ve öğrenme yollarını ele alma tercihlerini ifade eder 4. Öğretme ve öğrenmenin farklı bakış açılarına göre ne anlama geldiğini ve bu süreçteki öğretmen ve öğrencilerin rollerini ortaya koyar 4.
    İki ana öğretme anlayışı vardır:
    1. Geleneksel öğretme anlayışı 45. Öğretmeni bilginin tek otoritesi, öğrencileri ise bilginin pasif alıcıları olarak görür 5. Bilgi, öğretmen tarafından öğrencilere aktarılır 5.
    2. Yapılandırmacı öğretme anlayışı 45. Öğrencileri öğrenme sürecinin etkin katılımcıları olarak görür 5. Öğretmen, öğrencinin bilgiyi yapılandırmasına yardımcı olan bir rehberdir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretme ve öğrenme anlayışı kısa formu nedir?

    Öğrenme ve Öğretme Anlayışı Ölçeği'nin (ÖÖAÖ) kısa formu, orijinal ölçeğin daha hızlı uygulanabilen ve değerlendirilebilen 14 maddelik bir versiyonudur. Bu kısa form, uzman görüşleri ve açımlayıcı faktör analizleri (AFA) kullanılarak, 21 maddelik uzun formdaki maddelerden oluşturulmuştur. ÖÖAÖ'nün her iki formu da iki boyutlu bir yapıya sahiptir: yapılandırmacı ve geleneksel.

    Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan araştırmalar nelerdir?

    Öğretmen nitelikleri üzerine yapılan bazı araştırmalar şunlardır: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: MEB tarafından 2004 ve 2017 yıllarında yayınlanan yeterlikler, "mesleki bilgi", "mesleki beceri", "tutum ve değerler" olmak üzere üç ana alanı kapsar. Öğretmen Öz-yeterlikleri: Bandura'nın öz-yeterlik kavramına dayanan araştırmalar, öğretmenlerin belirli bir performansı başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitesine olan inançlarını inceler. Öğretmen Yeterliklerinin Bibliyometrik Analizi: Öğretmen yeterlikleri üzerine yapılan araştırmaların tematik yoğunlaşmalarını ve entelektüel yapısını belirlemek için bibliyometrik analizler gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlik Nitelikleri ve Öğrenci Başarısı: Öğretmen niteliklerinin öğrenci akademik başarısıyla ilişkisi üzerine çalışmalar yapılmıştır. 21. Yüzyıl Öğretmen Yeterlilikleri: Yüksek Öğretim Kurulu tarafından, 21. yüzyıl için belirlenen yeterlilikler; alan hakimiyeti, öğretme-öğrenme süreci yeterliliği, öğrenci kişilik hizmetleri ve kişisel/mesleki özellikler gibi ana başlıklarda toplanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin kişisel ve mesleki niteliklerini, öğrenci ilişkileri, öğretim becerileri ve sınıf yönetimi gibi boyutlar çerçevesinde inceleyen araştırmalar da bulunmaktadır.

    Öğreti nedir?

    Öğreti, bilimde, felsefede bir görüşü bir sistem içinde belli bir anlayışa, düşünceye dayalı olarak oluşturan ilke ve dogmalar bütünüdür. Ayrıca, öğreti şu anlamlara da gelebilir: toplumda herhangi bir alanda çığır açan bir düşünce adamının ortaya koyduğu görüşler, ilkeler bütünü, doktrin; birbirine bağlı bilimsel veya felsefi düşünceler birliği; belli bir görüşe dayalı çalışma anlayışının bütünü.

    Öğrenmenin temelleri kaça ayrılır?

    Öğrenmenin temelleri, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı temel ayrımlar: Davranışçı ve Bilişsel Yaklaşımlar: Davranışçı Yaklaşım: Öğrenmeyi, davranışta meydana gelen değişiklik olarak tanımlar ve gözlenebilir davranışları inceler. Bilişsel Yaklaşım: Öğrenmeyi, zihinde gerçekleşen bir süreç olarak görür ve zihinsel süreçleri, bilgiyi işleme ve depolamayı inceler. Öğrenme Süreçleri: Kendiliğinden Öğrenme: Bireyin öğrenme sürecine kasıtlı ya da tesadüfi olarak kendiliğinden girmesiyle gerçekleşir. Yönlendirilmiş Öğrenme: Dışarıdan bir kişi, sistem ya da araç yardımıyla bireye sağlanan öğrenme desteğiyle istendik davranışların kazandırılmasını amaçlar. Öğrenme Yaklaşımları: Yapılandırmacı Yaklaşım: Öğrenme, yeni bilgi ile önceki bilgi ve deneyim arasında anlamlı bir ilişki kurularak gerçekleşir. Sosyal Öğrenme Teorisi: İnsanlar, başkalarını gözlemleme, model alma ve etkileşim yoluyla öğrenir. Öğrenme Ortamları: Geleneksel Fiziksel Ortamlar: Sınıflar, laboratuvarlar, kütüphaneler, atölyeler. Çevrim İçi Öğrenme Ortamları: Sanal sınıflar, eğitim portalleri, eğitim uygulamaları. Sosyal Öğrenme Ortamları: Topluluk tabanlı öğrenme ortamları, kulüp ve organizasyonlar. Açık Alan/Sınıf Dışı Öğrenme Ortamları: Doğal çevreler, sanatsal, bilimsel, kültürel ve sportif mekânlar. Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Öğrenme Ortamları.

    Anlayış ne demek TDK?

    Türk Dil Kurumu'na (TDK) göre anlayış kelimesinin anlamları: anlama işi, telakki; bir toplum veya topluluktaki bireylerde görüş ve inanış etmenlerinin etkisiyle beliren düşünme yolu, düşünüş biçimi, zihniyet, mantalite; anlama yeteneği, feraset, izan, zekâ; hoş görme, hâlden anlama; benzerlerinden ayıran özellik, konsept.

    Anlatım ilkeleri kaça ayrılır?

    Anlatım ilkeleri, genellikle dokuz ana başlığa ayrılır: 1. Açıklık. 2. Akıcılık. 3. Yalınlık (Sadelik). 4. Duruluk. 5. Özlülük. 6. Doğallık (İçtenlik). 7. Tutarlılık. 8. Özgünlük. 9. Gerçekçilik. Bu ilkeler, anlatımın etkili ve doğru bir şekilde iletilmesini sağlar.

    Hoca ve öğretmen arasındaki fark nedir?

    Hoca ve öğretmen arasındaki bazı farklar şunlardır: Hoca, Arapça; öğretmen ise Türkçe öğretir. Hoca, uhrevi; öğretmen ise dünyevi hayatı öğretir. Hoca, Diyanet İşleri Başkanlığına; öğretmen ise Milli Eğitim Bakanlığına bağlıdır. Öğretmen kelimesi daha resmi bir terimdir. Hoca kelimesi, Kuran öğretmeni veya imam gibi dini görevlileri ifade etmek için de kullanılır. Ayrıca, hakemlere, antrenörlere ve teknik direktörlere de "hoca" denir.