Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Aktif kalite yönetimi, ürün ve hizmetlerin belirlenen standartlara uygun olmasını sağlamak, müşteri memnuniyetini artırmak ve iş süreçlerini sürekli iyileştirmek amacıyla yürütülen planlama, kontrol, güvence ve iyileştirme faaliyetlerinin bütünüdür 12.
Aktif kalite yönetiminin temel unsurları:
- Liderlik taahhüdü: Üst yönetimin sürece aktif katılımı 1.
- Süreç bazlı yaklaşım: Kalite politikası, kalite el kitabı ve organizasyon yapısı gibi unsurların belirlenmesi 1.
- Eğitim ve ölçüm: Çalışanların eğitimi ve kalite ölçümlerinin yapılması 12.
- Sürekli iyileştirme: Kalite planlama, kalite kontrol ve kalite iyileştirme süreçlerinin uygulanması 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: