• Buradasın

    Aday öğretmenler hangi görevleri yapamaz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aday öğretmenlerin yapamayacağı görevler şunlardır:
    • Bağımsız ders ve nöbet görevi: Aday öğretmenlere yetiştirme sürecinde bağımsız ders ve nöbet görevi verilemez 4.
    • Danışman öğretmenin nöbetçi olmadığı zamanlar: Aday öğretmenler, danışman öğretmenin nöbetçi olmadığı zamanlarda nöbet görevini izleyemez 4.
    Aday öğretmenler, Yetiştirme Programı kapsamındaki tüm faaliyetlere katılmak zorundadır 14. Yasal bir mazeret nedeniyle bu faaliyetlerin bir kısmına veya tamamına katılamayan aday öğretmenler, Bakanlıkça belirlenecek tarih ve yerde yapılacak telafi programına katılmak zorundadır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aday öğretmen ne kadar süre uygulama yapar?

    Aday öğretmenlerin uygulama süresi, bir yıldan az iki yıldan çok olamaz. Aday öğretmenler, bu süreçte eğitim ve uygulama görevlerinden oluşan Yetiştirme Programına tabi tutulur. Uygulama görevleri: Sınıf içi, eğitim kurumu içi ve eğitim kurumu dışı yapılacak gözlem görevlerini içerir. Sınıf ve eğitim kurumu içerisinde yapılacak uygulama görevlerini içerir. Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programını tamamlamaları zorunludur.

    Öğretmenler hangi işleri yapamaz?

    Öğretmenler, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu gereğince bazı işleri yapamazlar: 1. Ticaret ve Esnaflık: Öğretmenler, tacirlik ve esnaflık yapamaz, ticarethane, işyeri, büro ve ofis açamazlar. 2. Şirket Ortaklığı: Hiçbir şirkete ortak olamazlar ve ticari vekil olarak çalışamazlar. 3. Hediye Kabulü: Menfaat sağlayacak hediye kabul etmeleri yasaktır. 4. Kooperatif Üyeliği: Yapı, kalkınma ve meslek kuruluşlarına üye olamazlar. Ayrıca, öğretmenler mesai saatleri içinde ve görevleriyle ilgili olmayan faaliyetlerde bulunamazlar.

    Aday öğretmen hangi görevlerde çalışabilir?

    Aday öğretmenler, eğitim ve uygulama görevlerinden oluşan Yetiştirme Programı doğrultusunda çeşitli görevlerde bulunabilir: Eğitim görevleri: Uyum eğitimi ve adaylık eğitimi. Uygulama görevleri: Sınıf içi gözlem ve uygulama görevleri: Ders gözlemleri ve rehberlik uygulamaları. Eğitim kurumu içi uygulama görevleri: Eğitim kurumu yönetiminin iş ve işlemlerini izleme ve uygulama. Eğitim kurumu dışı uygulama görevleri: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda diğer eğitim kurumlarına yönelik gözlem ve uygulamalar. Aday öğretmenlere, adaylıklarının ilk üç ayında bağımsız ders ve nöbet görevi verilmez; bu dönemde danışman öğretmen nezaretinde derse girerler.

    Aday öğretmenlik eğitim planı nasıl yapılır?

    Aday öğretmenlik eğitim planı, "Aday Öğretmen Yetiştirme Programı" doğrultusunda hazırlanır. Eğitim planının temel unsurları: Uyum Eğitimi: Aday öğretmenlerin mesleğe, kuruma ve sosyal çevreye hazırlanması. Danışman Gözetiminde Derse Girme: Aday öğretmenlerin, danışman öğretmen gözetiminde derslere girmesi. Hizmet İçi Eğitimlerin Tamamlanması: Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programı kapsamındaki hizmet içi eğitimleri yüz yüze veya uzaktan tamamlaması. Eğitim Kurumu Yönetimi Gözetimi: Aday öğretmenlerin, eğitim kurumu müdürünün gözetiminde eğitim kurumunun yönetimiyle ilgili iş ve işlemleri öğrenmesi. Gözlem ve Uygulamalar: İl veya ilçe millî eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda, aday öğretmenlerin diğer eğitim kurumlarında gözlem ve uygulamalara katılması. 2025 yılı için Aday Öğretmenlik Süreci Genelgesi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Kılavuzu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanmıştır.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Adaylık süreci: Aday öğretmenler, en az iki yüz kırk ders saati olan Yetiştirme Programına tabi tutulur ve bu süreç bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz. Danışman öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla sırasıyla başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenden başlanır. Kariyer basamakları: Öğretmenlik, adaylık döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılır. Unvan şartları: Uzman öğretmen unvanı için öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını tamamlama, başöğretmen unvanı için ise uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Başöğretmenlik Eğitim Programını tamamlama gereklidir.

    Öğretmenlerin görevleri nelerdir?

    Öğretmenlerin görevleri şunlardır: 1. Ders Planlaması ve Uygulaması: Ders planlarını hazırlamak ve uygulamak. 2. Öğrenci Değerlendirmesi: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmek ve geri bildirim vermek. 3. Sınav ve Ödev Hazırlama: Sınavlar ve ödevler hazırlamak, değerlendirmek ve notlandırmak. 4. Bireysel Destek: Öğrencilerin gelişimlerini takip etmek ve gerektiğinde bireysel destek sağlamak. 5. Sınıf Yönetimi: Öğrencilerin davranışlarını yönetmek ve olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak. 6. Aile İletişimi: Ebeveynlerle iletişim kurarak öğrencilerin gelişimi hakkında bilgi vermek. 7. Mesleki Gelişim: Mesleki gelişim etkinliklerine katılmak ve eğitimdeki yenilikleri takip etmek. 8. Okul İşbirliği: Okul yönetimi ve diğer öğretmenlerle işbirliği yapmak.

    Aday öğretmen müdür yardımcısı olabilir mi?

    Aday öğretmen, müdür yardımcısı olamaz. Müdür yardımcısı olabilmek için adaylığın kalkmış olması gerekir. Aday öğretmenler, görev yaptıkları eğitim kurumunda veya başka bir eğitim kurumunda müdür yardımcısı olarak görevlendirilemezler.