• Buradasın

    Aday öğretmenlik eğitim planı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aday öğretmenlik eğitim planı, "Aday Öğretmen Yetiştirme Programı" doğrultusunda hazırlanır 15. Bu program, eğitim kurumu müdürleri ve danışman öğretmenlerin sorumluluğunda yürütülür 15.
    Eğitim planının temel unsurları:
    • Uyum Eğitimi: Aday öğretmenlerin mesleğe, kuruma ve sosyal çevreye hazırlanması 1.
    • Danışman Gözetiminde Derse Girme: Aday öğretmenlerin, danışman öğretmen gözetiminde derslere girmesi 5.
    • Hizmet İçi Eğitimlerin Tamamlanması: Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programı kapsamındaki hizmet içi eğitimleri yüz yüze veya uzaktan tamamlaması 5.
    • Eğitim Kurumu Yönetimi Gözetimi: Aday öğretmenlerin, eğitim kurumu müdürünün gözetiminde eğitim kurumunun yönetimiyle ilgili iş ve işlemleri öğrenmesi 5.
    • Gözlem ve Uygulamalar: İl veya ilçe millî eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda, aday öğretmenlerin diğer eğitim kurumlarında gözlem ve uygulamalara katılması 5.
    2025 yılı için Aday Öğretmenlik Süreci Genelgesi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Kılavuzu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanmıştır 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Aday öğretmen ne kadar süre uygulama yapar?

    Aday öğretmenlerin uygulama süresi, bir yıldan az iki yıldan çok olamaz. Aday öğretmenler, bu süreçte eğitim ve uygulama görevlerinden oluşan Yetiştirme Programına tabi tutulur. Uygulama görevleri: Sınıf içi, eğitim kurumu içi ve eğitim kurumu dışı yapılacak gözlem görevlerini içerir. Sınıf ve eğitim kurumu içerisinde yapılacak uygulama görevlerini içerir. Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programını tamamlamaları zorunludur.

    Aday öğretmen yetiştirme programı ne zaman başladı?

    Aday öğretmen yetiştirme programı, Türkiye'de ilk kez Şubat 2016 tarihinde başlatılmıştır. Bu program, 18/10/2024 tarihli ve 32696 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 10/10/2024 tarihli ve 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanununun geçici 2. maddesi ile yeniden düzenlenmiştir. 2025 yılı itibarıyla, aday öğretmenler için hazırlanan adaylık eğitim programları 12/05/2025 tarihi itibarıyla Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden açılmaktadır.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik mesleği kariyer basamakları yönetmeliği PDF nereden indirilir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği PDF dosyasını aşağıdaki sitelerden indirebilirsiniz: oygm.meb.gov.tr. resmigazete.gov.tr. e-arastirma.gov.tr. egitimhaksen.org.tr. lexpera.com.tr.

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adayları aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir: 1. Tanışma ve Okulu Tanıma: Uygulama öğrencisi, ilk haftada uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde yapılan toplantıya katılır ve okulu tanır. 2. Ders Planlama ve Hazırlık: Uygulama öğretmeni ile birlikte ders günlerini ve saatlerini belirler, ders planları hazırlar ve günlük planlar yapar. 3. Ders İşleme: 4. haftadan itibaren 20 saat ders işler ve bu dersleri uygulama öğretmeninin yıllık planına uygun olarak gerçekleştirir. 4. Öğretim Materyalleri ve Etkinlikler: Ders materyalleri ve gerekirse drama, gezi gibi etkinlikler hazırlar. 5. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, adayı ders anlatırken gözlemler ve mesleki anlamda yönlendirmelerde bulunur. 6. Değerlendirme: Uygulama sonunda, adayın performansı hem uygulama öğretmeni hem de uygulama öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve gerekli notlar sisteme girilir.

    Aday Öğretmen Yetiştirme Programı kaç saat?

    Aday Öğretmen Yetiştirme Programı, toplamda 654 saat sürmektedir. Bu süre, aşağıdaki faaliyetlerden oluşmaktadır: Sınıf içi ve okul içi uygulamalar: 414 saat. Aday Öğretmen Yetiştirme Programı uzaktan eğitim semineri: 160 saat. Uzaktan eğitim kursları: 80 saat (30 saat zorunlu, 50 saat seçmeli).

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu Nasıl Doldurulur?

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu şu şekilde doldurulabilir: 1. Dersin Planlanması: Derse öğrencilerin nasıl hazırlandığını, araç gereçlerin ve öğretim teknolojilerinin nasıl kullanıldığını, dersin önceki ve öğretim programıyla ilişkisinin nasıl kurulduğunu not edin. 2. Dersin Uygulanması: Öğrenme yöntemlerinin nasıl seçildiğini, derste kullanılan metin veya ürünlerin neler olduğunu kaydedin. 3. Ders Sonrası: Bireysel veya grup çalışmaları, performans ve proje gibi çalışmaların derse katkısını, dersin diğer derslerle ilişkisini ve öğrenilenlerin uygulamaya taşınmasını değerlendirin. Formlar bilgisayar ortamında doldurulabilir ve ıslak imza ile imzalanarak adaylık dosyasına eklenir. Örnek formlar şu sitelerde bulunabilir: mus.meb.gov.tr; ogretmenadaydosyasi.com.

    Öğretmenlik uygulama yeri nasıl belirlenir?

    Öğretmenlik uygulama yeri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel eğitim-öğretim kurumlarında belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Fakülte ve Milli Eğitim Koordinasyonu: Fakülteler, il millî eğitim müdürlükleriyle iş birliği yaparak öğretmen, öğrenci ve akademisyen eşleştirmesini gerçekleştirir. 2. Kontenjan ve Dağılım: İl millî eğitim müdürlüğü, öğretmenlik alanlarına göre uygulama kontenjanlarını belirler ve bu kontenjanların fakültelere dağılımını yapar. 3. Liste Gönderimi: Fakülte uygulama koordinatörü, belirlenen listeleri il millî eğitim müdürlüklerine ve ilgili fakülte dekanlıklarına gönderir. 4. Onay ve Bildirim: İl millî eğitim müdürlüğü, listeyi mülki idare amirinin onayını aldıktan sonra kurum müdürlüklerine ve ilgili fakülteye bildirir.