Buradasın
360 geri bildirim yöntemi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
360 derece geri bildirim yöntemi şu adımlarla uygulanır:
- Hedeflerin Belirlenmesi: Sürecin temel hedefleri ve değerlendirilecek yetkinlikler belirlenir 12.
- Katılımcıların Belirlenmesi: Çalışanın yöneticisi, meslektaşları, alt kademesi ve hatta müşterileri gibi geri bildirim sağlayacak kişiler seçilir 23.
- Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi: Hangi alanların değerlendirileceği ve hangi beceri ve davranışların öne çıkacağı belirlenir 2.
- Geri Bildirim Toplama ve Analiz Etme: Anketler veya yüz yüze görüşmelerle geri bildirimler toplanır ve analiz edilir 13.
- Geri Bildirimlerin Sunulması: Çalışana, kendisi hakkında derlenen tüm bilgiler yapıcı ve destekleyici bir dil ile sunulur 1.
- Gelişim Planı Oluşturma: Çalışan, aldığı geri bildirimlerin ışığında hedefler belirler ve bunlara ulaşmak için adımlar atar 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: