Dünya Sağlık Örgütü'ne göre 24 yaş üstü bireyler yetişkin sayılır. Yetişkinler biyolojik, yasal, sosyolojik ve psikolojik olgunluğa sahiptir. Yetişkinler öğrenmeye aktif katılır ve pasif alıcı olmaktan hoşlanmaz
Bu video, İslam Kültür Merkezleri Birliği'ne bağlı Lensburg Camii'nde düzenlenen kermes etkinliğini ve cami hizmetlerini tanıtan bir röportajdır. Videoda cami imamı Süleyman ve derneğin görevlisi Kamil Durak ile yapılan görüşmeler yer almaktadır.. Video, iki gün süren kermes etkinliğinin cami yararına düzenlendiğini ve elde edilen gelirin caminin hizmetleri için kullanılacağını anlatmaktadır. Ayrıca Lensburg şubesindeki eğitim hizmetleri hakkında bilgi verilmektedir. Cami, yeni satın aldığı Scholar Interna binasında hem öğrenciler için hem de yetişkinler için dini bilgi ve okul dersleri veren kurslar sunmaktadır. Çocuklar için 4-6 yaş arası programlar, yetişkinler için Cuma ve Pazartesi akşamları dini bilgi kursları, bayanlar için ise Perşembe günleri programlar düzenlenmektedir.
Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunu almaya hazır, öz yönetim sahibi kişidir. Yetişkinler deneyim birikimine sahip, dayatmadan hoşlanmayan ve değişime dirençlidir. Yetişkinler aceleci, zaman sıkıntısı olan ve çabuk vazgeçebilen bireylerdir
Eğitim, bilgi ve becerilerin kazanılması için sistemli bir süreçtir. Yetiştirme, belirli iş için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Geliştirme, çalışanların gelecekteki değişimlere hazır hale getirilmesidir
Yetişkin eğitimi, örgün eğitimin yetersiz kaldığı durumlarda ortaya çıkmıştır. Yetişkin, olgunlaşmış ve bağımsız davranabilen kişidir. Yetişkinlik ölçütleri toplumdan topluma ve kültürden kültüre değişiklik gösterir
Bu video, bir okuma yazma seferberliği kursunun tanıtımını içeren bir konuşmadır. Konuşmacı, 325 kurs ve 4260 öğrenciye hizmet veren bu programın önemini vurgulamaktadır.. Videoda, farklı yaş gruplarındaki kursiyerlerin okuma yazma öğrenme çabaları gösterilmektedir. Konuşmacı, 65 yaşında hukuk fakültesini bitiren bir kursiyer örneği vererek, bu programın herkesin kendini geliştirmesine olanak sağladığını belirtmektedir. Ayrıca, kursiyerlerin üniversite okumak isteyenleri de olduğunu ve bu gayretlerinin başarılı sonuçlar vereceğini umduğunu ifade etmektedir. Video, kursiyerlerin ve öğretmenlerin teşekkürleriyle sona ermektedir.
Bu video, bir yarışma formatında çekilmiş bir sahneyi göstermektedir. Videoda Semih adında bir kişi ve ona hitap eden bir yetişkin karakter bulunmaktadır.. Videoda, Semih'in özür dilemesi ve elini öpmesi gerektiği konusunda bir tartışma yaşanmaktadır. Yetişkin karakter, Semih'i "kız gibi" davranmakta ve ona "delikanlı ol" diyerek teşvik etmektedir. Ayrıca bir ölçüm işlemi yapılmakta ve "burası bir yarışma" olduğu vurgulanmaktadır.
İSADEM, ilçe sınırları içindeki her yaş grubuna danışmanlık ve eğitim hizmetleri sunar. Merkezler 0-18 yaş arası çocuklar ve 18 yaş üstü yetişkinlere hizmet verir. Amaçları sağlıklı yaşam ve toplumsal cinsiyet eşitliği sağlamaktır
Bu video, Beykoz Belediyesi'nin 35 branş ve 6 farklı kültür merkezini tanıtan bir tanıtım filmidir. Videoda Kuzey adında bir öğrenci de deneyimlerini paylaşıyor.. Video, belediyenin çocuklara ve yetişkinlere sunduğu çeşitli eğitim imkanlarını gösteriyor. Kodlama, akıl oyunları, deney dersleri, enstrüman eğitimleri, basketbol, satranç, tiyatro, psikodrama, dil eğitimleri, okula hazırlık kursları, mental aritmetik, resim, el sanatları, diksiyon, Kur'an-ı Kerim dersleri gibi farklı alanlardaki faaliyetler anlatılıyor. Video, her yaş grubuna yönelik eğitim imkanları sunarak, çocukların bilimsel, sanatsal, spor ve dini gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçladığını vurguluyor.
MOXO, dikkat, zamanlama, dürtüsellik ve hiperaktiviteyi ölçen online bir testtir. Test, görsel ve işitsel çeldiricileri görmezden gelmeyi gerektirir. Çeldirici sistemi, testin popülerliğini artırmaktadır
Bu video, yetişkin eğitimi, iş yerinde sağlık ve güvenlik eğitimi ile iletişim konularını içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, sağlık eğitiminin amacı, öğrenme ve öğretme kavramları ile başlayıp, iletişim sürecini detaylandırıyor. Daha sonra öğretim yöntemleri ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme konularına geçiyor. Yetişkinlerin nasıl öğrenmesi, olumlu eğitim atmosferi ve etkili eğitmen davranışları hakkında bilgiler sunuluyor. Son bölümde ise iş yerinde sağlık ve güvenlik eğitimi için konular, hedef gruplar ve eğitim verilebilecek yerler hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, Ankara'nın Elmadağ ilçesinde gerçekleştirilen "Ana Kız Okuldayız" projesinin belgesel formatında sunumudur. Videoda kursiyerlerin okuma yazma öğrenme süreci ve deneyimleri aktarılmaktadır.. Video, projenin yurt genelinde devam ettiğini ve Elmadağ'da düzenlenen okuma yazma kurslarına yoğun ilgi olduğunu göstermektedir. Proje kapsamında 600'e yakın okuma yazmaz tespit edilmiş, 46 kurs açılmış ve şu ana kadar 240 vatandaş okuma yazma öğrenmiş ve belgelerini almıştır. Kursiyerlerin yaşları okul çağını geçmiş olup, bazıları kendilerini okula göndermeyen büyüklerine sitem etmektedir.
Bu video, elektrik dağıtım sektörünün temsilcilerinin katıldığı bir meslek laboratuvarı açılış törenini göstermektedir. Konuşmacılar arasında genel müdür ve diğer sektör temsilcileri bulunmaktadır.. Videoda, elektrik dağıtım sektörünün en büyük ihtiyacı olan yetişmiş ve nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamak için hazırlanan meslek laboratuvarı açılışı anlatılmaktadır. Konuşmacılar, meslek liselerindeki öğrencileri iş hayatına hazırlamak, sektördeki iş imkanlarını anlatmak ve mesleki eğitim kalitesini artırmak amacıyla bu laboratuvarın önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, yerli ve milli bir politikanın güdüldüğü dönemlerde bu tür projelerin önemine değinilmektedir.
"Kariyer Sohbetleri" adlı programda sunucu Kamil Hoca ile deneyimli yetişkin eğitmeni ve profesyonel koç Mustafa Eroğlu arasında geçen bir röportaj. Mustafa Eroğlu, uluslararası ilişkiler mezunu olup, 13 yıl boyunca Murat Dershanesi'nde yetişkin eğitimi yapmış, yaratıcı drama liderliği eğitimi almış ve son dönemde koçluk eğitimi almıştır.. Röportajda Mustafa Eroğlu'nun kariyer yolculuğu, eğitim deneyimleri ve koçluk çalışmaları ele alınmaktadır. Özellikle gençlere ve yetişkinlere yönelik kariyer gelişimi, kendini tanıma ve potansiyel keşfetme konuları üzerinde durulmaktadır. Ayrıca fasilitasyon, doğaçlama ve hikayeleştirme gibi yeni ürünler hakkında konuşulmaktadır.. Röportajda Mustafa Eroğlu'nun Sakarya'da yaptığı "Dünya Dönüyor" adlı radyo programı ve podcast yapma planları da ele alınmaktadır. Ayrıca görme engellilerin eğitimi konusunda çeşitli sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirdiği belirtilmektedir.
Bu video, Konya Büyükşehir Belediyesi'nin meslek edindirme kursları hakkında bilgilendirme içeriğidir.. Videoda, KOMEK'in çeşitli kurs merkezlerinde (Alaaddin Araplar, Aligav, Alakova, Beyhekim, Karakulak, Kılıç, Arslan, Sancak, Dağdere ve Ecdat Bahçesi) yapılacak yetişkin eğitimleri için 22 Mayıs'ta başlayacak ve 2 Haziran'a kadar internet üzerinden alınacak başvurular hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca, yaz aylarında sınırlı sayıda kurs merkezinde gerçekleştirilecek yetişkin eğitimlerinin 17 Haziran Pazartesi günü başlayacağı ve 7-16 yaş arası çocuklara yönelik düzenlenecek Genç KOMEK yaz okulu kayıtlarının 10-21 Haziran tarihleri arasında alınacağı belirtilmektedir.
Bu video, "Eğitimcinin Eğitimi" programının bir bölümü olup, bir eğitimci tarafından öğrenmenin oluşumu konusu anlatılmaktadır.. Video, öğrenmenin oluşumunda dikkat edilmesi gereken faktörleri ele almaktadır. Öncelikle öğrenme düzeylerinin önemi vurgulanmakta, ardından kazanımlardan haberdar etme, öğrencinin dikkatini çekme ve sürdürme, güdüleme ve konuları günlük yaşamla ilişkilendirme gibi öğrenme sürecinde etkili olan unsurlar açıklanmaktadır. Özellikle yetişkin eğitimciler için güdüleme ve konuları günlük hayata bağlama konularının önemine değinilmektedir.
Bu video, Cumhuriyet TV'de yayınlanan "Türkiye Hepimizin Eğitim Hepimizin" programının bir bölümüdür. Programda sunucu Şahin Aybek, eğitim uzmanı ve yetişkin eğitimi uzmanı Ali Tansu Balcı ile Türkiye'nin eğitim tarihi ve güncel durumu hakkında bir röportaj gerçekleştiriyor.. Video, Türkiye'nin eğitim tarihini üç dönem olarak değerlendirmekte ve güncel eğitim sisteminin kriz durumunu ele almaktadır. İlk bölümde eğitim tarihi anlatılırken, ikinci bölümde eğitim sisteminin geleceği tartışılmaktadır. Üçüncü ve dördüncü bölümlerde ise kooperatiflerin halk eğitimdeki rolü, Türkiye'deki kooperatifçilik hareketinin gelişimi ve enstitülerin kooperatifçilik bilincinin yayılmasına katkıları incelenmektedir.. Röportajda ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı'nın yapısı, yetişkin eğitimi alanındaki sorunlar, kooperatiflerin köylerdeki sosyal, kültürel ve eğitimsel rolü ve Türkiye'nin ikinci yüzyıl eğitimi konuları da ele alınmaktadır. Ali Tansu Balcı'nın "Milli Eğitim Bakanı Olsaydım" başlıklı kitap çalışması hakkında da bilgi verilmektedir.