Görsel İletişim ve Görsel Metinlerde Yan Anlamlar Eğitim Sunumu
Bu video, bir iletişim fakültesi dersi formatında olup, Mikdat Hoca, Şebnem Soygder Hanım ve diğer akademisyenlerin katılımıyla gerçekleşen bir eğitim sunumudur. Sunumda görsel iletişim, görsel metinlerdeki yan anlamlar, oksimoron, metafor ve sembolik anlamlar konuları ele alınmaktadır.. Sunum, görsel metinlerdeki yan anlamların nasıl işlediğini açıklamakta ve fotoğraf, afiş, resim, heykel, seramik, film, tiyatro sahnesi ve makyaj gibi farklı görsel metin türlerindeki örnekler üzerinden anlatmaktadır. İsrail-Filistin çatışması, Starbucks logosu, Nike markası, piramitler, UFO'lar gibi çeşitli örnekler üzerinden görsel metaforlar, oksimoronlar ve sembolik anlamlar detaylı olarak incelenmektedir.. Sunumda ayrıca görsel gruplama, yakınlık ilkesi ve farklı nesnelerin nasıl bir araya getirildiği konuları da ele alınmakta, katılımcılarla soru-cevap bölümü yapılarak konunun daha derinlemesine incelenmesi sağlanmaktadır.