Web of Science, Clarivate Analytics PLC'ye ait akademik atıf ve özet veri tabanıdır. İndeks kurumsal aboneliklerle erişilir ve yayın arama için kullanılır. 19.000 dergi, 200.000 konferans bildirisi ve 110.000 kitap içerir
Web of Science'ta SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ve ESCI indeksleri bulunur. Scopus, sosyal ve beşeri bilimler için alan indeksi olarak kabul edilir. DOAJ, açık erişim dergileri ve TÜBİTAK projelerini içerir. TRDİZİN, ulusal hakemli dergilerin bibliyografik bilgilerini sunar
Bu video, Bayraktar Boş tarafından sunulan Web of Science eğitim serisinin ilk bölümüdür. Sunucu, kaynaklar biriminde görevli bir akademisyendir.. Video, Web of Science platformunun tanıtımını ve temel terimleri açıklamayı içermektedir. İlk bölümde platformun ne olduğu, içeriği (kitaplar, dergiler, konferans bildirileri), terimler (references, citations, SCI, SSCI, A&HCI, CPCI) ve indeks kriterleri anlatılmaktadır. Ayrıca Türkiye'deki üniversitelerin mensupları için ücretsiz erişim yöntemleri, kampüs içi ve kampüs dışı erişim seçenekleri detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Web of Science platformu hakkında detaylı bilgiler sunduğu eğitim içeriğidir.. Video, Web of Science'nin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bir derginin bu platformda taranıp taranmadığını nasıl anlayabileceğimizi anlatıyor. Ardından, makale göndermek isteyen akademisyenlere uygun dergi bulma yöntemini gösteriyor. Konuşmacı, Web of Science'ın "Find Magazine" özelliğini kullanarak, sadece başlık ve özet bilgilerini girerek en yüksek eşleşme skoruna sahip dergileri nasıl bulabileceğinizi örneklerle açıklıyor.. Videoda ayrıca Web of Science Core Collection'daki indekslerin (SC, SCi, SCi Expanded, SSCI, ESCi) önemi vurgulanıyor ve bu indekslerde taranmanın akademisyenlere sağladığı maddi ve manevi avantajlar açıklanıyor. Bir çalışma için "Journal of Sport Science" dergisinin uygunluğu da örnek olarak gösteriliyor.
Web of Science, 8,500'den fazla prestijli araştırma dergisinden güncel ve arşivsel bilgi sunar. Site, SCIE, SSCI ve AHCI veritabanlarına erişim sağlar. 1900'lere kadar uzanan arşivsel bilgiye erişim imkanı sunar
AKAGEV, üniversite öğrencilerine online eğitim imkanı sunmaktadır. AYEUM, araştırmacılara bilimsel araştırma yöntemleri eğitimi vermektedir
21,100'den fazla hakemli akademik dergi ve 250'den fazla disiplini kapsar. 1900'den günümüze 1.5 milyar atıf yapılan referansı içerir. Tüm makaleler kapaktan kapağa indekslenir ve detaylı bilgiler sunulur. Google Scholar ile kesintisiz bağlantı sağlar
Bu video, bir konuşmacının Web of Science platformunda nasıl etkili arama yapılacağını adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, Web of Science'a giriş yapma yöntemleriyle başlayıp, dört farklı arama türünü (basic search, auto search, reference search ve advanced search) detaylı olarak açıklamaktadır. Ayrıca, yıla, kategoriye, document type'a, organization'a, ülke/bölge'ye, dil'e ve Web of Science indeksine göre filtreleme yapma yöntemleri örneklerle gösterilmektedir.. Konuşmacı, "intellectual capital" kavramı üzerinden çeşitli arama senaryoları uygulayarak, anahtar kelime kullanımı, tırnak işaretleri, AND, OR, NOT gibi mantık operatörleri ve dergi filtreleme gibi ileri düzey arama tekniklerini açıklamaktadır. Ayrıca, "Business Management" kategorisinde "Intel John" adlı dergide yazılan 26 makaleye nasıl ulaşılacağı gibi pratik örnekler de sunulmaktadır.
21,100'den fazla hakemli akademik dergi ve 250'den fazla disiplini kapsar. 1900'den günümüze 1.5 milyar atıf yapılan referansı içerir. Tüm makaleler kapaktan kapağa indekslenir ve detaylı bilgiler sunulur. Google Scholar ile kesintisiz bağlantı sağlar
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan araştırma çıktılarını değerlendirirken kullanılan biyometrik yöntemler eğitim serisinin dördüncü modülüdür.. Video, SideSpace görselleştirme aracının kurulumundan başlayarak veri indirme, dosya sistemi oluşturma ve programı çalıştırma adımlarını detaylı şekilde göstermektedir. İçerik, Web of Science'den veri indirme sürecini, programın data ve project dosyalarını oluşturma, analiz parametrelerini ayarlama ve görselleştirme yapma aşamalarını kapsamaktadır.. Eğitim içeriğinde ayrıca Space programının yazarlar, kümeleme (cluster) ve ağ analizi özellikleri üzerinde odaklanılmaktadır. Programın kontrol panelinden kümeleme yapma, küme isimleri belirleme, renklendirme seçeneklerini kullanma ve atıf patlaması gibi istatistiksel özelliklere erişme gibi konular uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Özellikle Türkiye'deki neuroscience alanında çalışan yazarların işbirliği analizi örneği üzerinden programın kullanımı gösterilmektedir.
Bu video, Derya Soğuksu (Türkiye'de ve Pof Science Grubun eğitim sorumlusu) ve Erman Bey (Online Bilgi Firması yöneticileri) tarafından sunulan bir eğitim oturumudur. 30 dakika süren eğitim, katılımcıların sorularını chat alanından sormaları beklenmektedir.. Video, araştırmacılar, yayıncılar ve kurumlar için Pablos platformunun sunduğu hizmetleri ve Web of Science sisteminin kullanımını anlatmaktadır. İçerikte Pablos hesabının oluşturulması, yayınların eklenmesi, hakemlik çalışmalarının yönetilmesi, Research ID'lerin oluşturulması ve yönetilmesi, ORCID ID ile entegrasyon ve kampüs dışı erişim için VPN veya proxy kullanımı gibi konular adım adım gösterilmektedir.. Eğitimde ayrıca Web of Science Inside platformu üzerinden araştırmacı raporlarının nasıl görüntüleneceği, farklı soy isimlerinde yayınlanmış makalelerin nasıl toplanacağı ve hesap oluşturma sürecinde karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm yolları da paylaşılmaktadır. Video, soru-cevap bölümüyle devam ederek izleyicilerin sorularına yanıt verilmektedir.
Bu video, IOUM kapsamında sunulan Web of Science eğitim dersinin tanıtımını içeren bir eğitim videosudur. Konuşmacı, 30 gün boyunca izlenebilecek bu eğitim dersinin içeriğini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Web of Science'ın ne olduğu, nasıl kullanılacağı ve incelikleri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Eğitim, altı bölümden oluşmakta olup, Web of Science'ın genel özellikleri, giriş yapma, basit ve detaylı tarama, atıf bilgilerine ulaşma, dergilerin prestijini değerlendirme, atıf raporları alma, EndNote kullanımı, hakemlik sistemi ve Kopernia ek uzantısı gibi konuları içermektedir. Ayrıca, TÜBİTAK yayın teşviklerine nasıl başvurulacağı da anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Web of Science üzerinden indirilen makale bilgilerinin Sosial Space programı kullanılarak nasıl görselleştirileceğini adım adım anlatmaktadır.. Video, biyokütleden elektrik enerjisi üretimine dair 1383 makale arasından seçilen 1000 makalenin nasıl indirileceğini ve Sosial Space programında nasıl entegre edileceğini göstermektedir. Konuşmacı, makalelerin indirme sürecini, dosya isimlendirme kurallarını, programda proje oluşturma adımlarını ve görselleştirme seçeneklerini detaylı olarak açıklamaktadır. Ayrıca, atıf patlamalarını, kümelendirmeleri ve makale başlıklarını görselleştirme yöntemleri de gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Web of Science tarafından belirlenen Q kategorisini anlatmaktadır.. Video, Web of Science'ın sağlık alanında SC Expand dergilerini impact faktörüne göre Q kategorilerine nasıl sınıflandırdığını adım adım göstermektedir. Konuşmacı, Web of Science'a giriş yapma, kategori görüntüleme, dergilerin Q kategorilerini belirleme ve filtreleme seçeneklerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca, bazı dergilerin birden fazla kategoride yer alabileceği ve Q kategorilerinin yıllar içinde değişebileceği konuları da ele almaktadır.
Bu video, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nden bir eğitimci tarafından sunulan, sıfırdan başlayan kişilere yönelik bibliyometrik analiz eğitim içeriğidir.. Video, bibliyometrik analizin temel kavramlarını açıklayarak başlıyor ve ardından veritabanlarının nasıl oluşturulacağını, verilerin nasıl çekileceğini anlatıyor. İçerikte Web of Science, Scopus, PubMed gibi popüler veritabanları tanıtılmakta, Google arama operatörleri (AND, OR, NOT, çift tırnak işaretleri, yıldız işareti, dolar işareti, soru işareti ve ünlem işareti) detaylı şekilde açıklanmakta ve veri toplama süreci adım adım gösterilmektedir.. Eğitim, anahtar kelime seçimi, tablo oluşturma, arama sorgularının nasıl oluşturulacağı ve verilerin text dosyası ve RIS formatında nasıl dışa aktarılacağı konularını kapsamaktadır. Ayrıca Volksweaver, Bibliyometrix gibi analiz araçları hakkında bilgi verilmekte ve hava kalitesi ile makine öğrenmesi algoritmaları arasındaki bağlantıları araştıran bir bibliyometrik analiz örneği sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup konuşmacı akademik indeksler konusunu anlatmaktadır.. Video, akademik indeksler arasında en popüler olan H-index (veya konuşmacı tarafından "age indeks" olarak adlandırılan) konusunu ele almaktadır. Konuşmacı, H-index'in ne olduğunu örneklerle açıklamakta, 2005 yılında George Hers tarafından San Diego'da ortaya atıldığını ve özellikle Google Scholar ve Web of Science tarafından kullanıldığını belirtmektedir. Ayrıca, H-index'in üniversitelerdeki atamalarda, proje değerlendirmelerinde ve üniversite başvurularında nasıl kullanıldığını anlatmakta ve gelecekte atıf alma konusunda videolar çekeceğini söylemektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı izleyicilerden gelen soruları yanıtlamaktadır.. Video, dergilerin hangi indekse girdiğini öğrenme yöntemini anlatmaktadır. Konuşmacı, özellikle doçentlik kriterleri kapsamında dergilerin indekslere girmesinin önemini vurgulayarak, Web of Science platformunu kullanarak dergilerin hangi indekslerde yer aldığına nasıl erişilebileceğini adım adım göstermektedir. Ayrıca dergilerin impact faktörünün de önemli olduğunu belirtmektedir.
Bu video, Web of Science eğitim serisinin ikinci bölümü olup, bir eğitmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. İlk bölümde tanımlar üzerinden gidişen eğitim serisinin bu bölümünde uygulamalı kullanım anlatılmaktadır.. Video, Web of Science platformunun nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. Üniversite bağlantısı üzerinden ücretsiz erişim, kullanıcı kaydı, arama yapma teknikleri (tırnak kullanımı, yıldız ve soru işareti operatörleri), filtreleme seçenekleri, sonuçları sıralama, citation reports, alarm oluşturma ve makale detaylarını inceleme gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, bir sonraki bölümde araştırmacı profilleri üzerine odaklanılacağı belirtilmiştir.
Bu video, Akdeniz Üniversitesi'nde Profesör Dr. Bekir Tanır tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, akademide kullanılan akademik performans metriklerini ve bunların nasıl değerlendirildiğini anlatmaktadır.. Video, akademik performansın ne olduğu, neden gerekli olduğu ve ne işe yaradığı sorularını ele alarak başlıyor, ardından Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nin bağımsız araştırma laboratuvarı tarafından kullanılan metrikleri (makale atıfları, toplam döküman sayısı, makalenin etkin toplamı, atıfların etkisi ve uluslararası işbirliği) detaylı olarak açıklıyor. Daha sonra Web of Science'deki Q kategorileri (Q1, Q2, Q3, Q4) ve bunların akademik yayınların atıf değerlerine etkisi inceleniyor.. Sunumda ayrıca farklı disiplinlerde Q kategorilerinin atıf değerleri karşılaştırılıyor, Türkiye ve diğer ülkelerin Web of Science'deki yayın dağılımları analiz ediliyor ve Akdeniz Üniversitesi'nin diğer büyük üniversitelerle (Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Koç Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi) karşılaştırması yapılıyor. Akademik teşvik yönetmeliğinde Q değerlerinin kullanımı ve gelecekte atama yükseltme kriterlerinde önemi de ele alınıyor.