Bu video, eğitimciler için Web 2.0 araçlarının tanıtımını ve kullanımını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Web 2.0 araçlarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından eğitimde kullanılabilecek çeşitli uygulamaları detaylı olarak anlatıyor. Kett, Padlet, Sokrative, Scratch, Class Dojo ve Google Apps gibi uygulamaların nasıl kullanılacağı, avantajları ve eğitimde nasıl entegre edilebileceği adım adım gösteriliyor. Özellikle "Bring Your Own Device" (BYOD) projesi kapsamında öğretmenlerin derslerde kullanabileceği bu araçların pratik uygulamaları sunuluyor.
Web sitesi, ortak alan adıyla tanımlanan web sayfaları ve içeriklerden oluşan koleksiyondur. Ziyaretçiler www, alanadi ve com adreslerinden oluşan benzersiz URL'yi kullanır. Web siteleri haber, eğitim, ticaret gibi belirli amaçlara adanmıştır. Mayıs 2023'te en çok ziyaret edilen siteler Google, YouTube, Facebook, Twitter ve Instagram'dır
J.C.R. Licklider 1960'ta küresel bilgisayar ağı vizyonunu geliştirdi. ARPANET 1969'da Robert Taylor tarafından başlatıldı. İlk mesaj UCLA'dan Stanford'a gönderildi. 1983'te TCP/IP protokolü NCP'nin yerini aldı
Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü 93 web aracı ve uygulama içeren rehber hazırladı. Rehber eğitsel değer, kullanım kolaylığı ve Türkçe dil desteği kriterlerine göre oluşturuldu. Her araç için tanıtıcı logo, açıklama ve QR kod eklendi
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan teknoloji eğitim dersinin bir parçasıdır. Eğitimci, Emir, Aysima, Zümra gibi öğrencilerle etkileşimli bir şekilde ders anlatmaktadır.. Video, Web 1.0 ve Web 2.0 teknolojilerinin karşılaştırmasıyla başlayıp, işbirlikçi çalışma kavramını açıklamaktadır. Ardından EasyEgg, Piktochart, PosterMyWall, Pixo ve ISO gibi grafik tasarım ve video oluşturma uygulamalarının tanıtımı yapılmaktadır. Eğitimci, bu uygulamaların nasıl kullanılacağını, şablonların nasıl seçileceğini ve içeriklerin nasıl oluşturulacağını göstermektedir.. Videoda ayrıca Tinkercad ve Canva gibi diğer uygulamaların da gelecekte ayrı eğitimlerde anlatılacağı belirtilmektedir. Eğitimci, öğrencilerin okul projelerinde ve ödevlerinde bu araçların nasıl faydalanabileceklerini detaylı olarak anlatmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Etwinning projesi sonunda yaptığı konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Türkiye'nin farklı iklimlerinden meslektaşlarıyla birlikte çalıştığı bu projeden bahsetmektedir.. Konuşmacı, internet kullanımının amacına uygun şekilde nasıl yapılacağını ve öğretmenlerin bu konudaki sorumluluklarını vurgulamaktadır. Proje sırasında Web 2.0 araçlarını kullanarak teknoloji kullanımını geliştirdiklerini ve teknolojinin sadece gelişmeyi değil, insanları da dönüştürdüğünü örneklerle gördüklerini belirtmektedir. Konuşmacı, salgın döneminde yorulduklarını ancak projeye verdikleri emek karşılığında edindiği deneyim ve birikimin geleceğe katkı sağlayacağını ifade etmektedir.
Veri görselleştirme, karmaşık verilerin grafik ve haritalarla sunulmasıdır. İnsanlar görsel bilgiyi yazılı metinden 60.000 kat daha hızlı işler. Web 2.0 araçları veri görselleştirmeyi herkes için erişilebilir hale getirmiştir
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, öğretmenlerin Web 2.0 araçlarını nasıl kullanabileceklerini anlatmaktadır.. Video, Milli Eğitim Web sayfasından indirilebilen "Web 2.0 Araçları Öğretmen Rehberi" PDF'sinin tanıtımıyla başlıyor. Rehberde web sitesi oluşturma, haritalama, logo tasarımı, robotik, yabancı dil, kitap hazırlama, afiş oluşturma, artırılmış gerçeklik, e-kitap hazırlama, video konferans, etkileşimli animasyon, kodlama, zihin araçları gibi çeşitli Web 2.0 araçları ve bunların kullanım alanları detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca video içerik hazırlama için Filmora, Adobe Premier Pro, Camtasia ve Movavi gibi yazılımlar da öneriliyor.
Tripot kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, bir sunucu tarafından web teknolojisinin gelişimini anlatan bir içeriktir.. Video, web'in doğuşundan başlayarak web 1.0, web 2.0, web 3.0 ve web 4.0 aşamalarını kronolojik olarak incelemektedir. Her bir web versiyonunun özellikleri, statik ve dinamik web siteleri arasındaki farklar, mobil uyumluluk, veritabanı erişimi ve yapay zeka gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca web 2.0'de responsive tasarım ve mobil oyun gibi özelliklerin mevcut olduğu, gelecekte ise hologram tasarımları gibi yeni teknolojilerin ortaya çıkabileceği belirtilmektedir.. Sunucu, web tasarım ve yazılım alanında çalışanlar için bu temel bilgilerin önemini vurgulayarak, ilerleyen videolarda HTML kodlarıyla web tasarım yapmayı göstereceğini belirtmektedir. Video, teknolojinin hızla ilerlediğini ve bu hızla ayak uydurmak için bolca okumak ve öğrenmek gerektiğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Kau adlı web 2.0 aracının kullanımını anlatan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Kau'nun öğretmen ve öğrenci hesapları için nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir.. Video, Kau'nun dört farklı hesap tipi (teacher, student, personal, profesyonel) hakkında bilgi vererek başlıyor ve özellikle öğretmen ve öğrenci hesaplarının farklarını açıklıyor. Ardından öğretmen hesabının nasıl kullanılacağı detaylı olarak gösteriliyor: soru oluşturma, resim ekleme, cevap seçenekleri belirleme, paylaşım ayarları yapma ve sınavı test etme adımları anlatılıyor. Son olarak öğrenci hesabının özellikleri ve paylaşım sınırlamaları açıklanıyor.
First Web 2.0 photo hosting site launched in 2006. Allows unlimited free storage of digital images and albums. As of February 2023, has over 75 million user-uploaded images. Monthly average attendance is about 13 million unique users
Web 2.0, kullanıcıların aktif katılım sağladığı internet ortamlarıdır. 2000 sonrası doğan Z kuşağı için yeni nesil eğitim yöntemleri gereklidir. Web 2.0 araçları yapılandırmacı ve bireysel öğrenmeye katkı sağlar
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Wac adlı işbirlikçi bir web 2.0 aracı hakkında bilgi vermektedir.. Video, Wac'ın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından adım adım nasıl kullanılacağını gösteriyor. Konuşmacı, Wac'ın Padlet benzeri bir araç olduğunu, kullanıcıların URL, metin, resim ve video gibi içerikleri ekleyebildiğini anlatıyor. Ayrıca, oluşturulan koleksiyonların nasıl paylaşılacağı, embed kodunun nasıl alınacağı ve Twinspace gibi web sitelerine nasıl gömüleceği detaylı olarak gösteriliyor. Video, öğretmenlerin ve öğrencilerin projelerde işbirliği yapabilmeleri için faydalı bir araç olarak Wac'ı tanıtmaktadır.
Bu video, Perşembe Gazi Ortaokulu Türkçe öğretmeni Mesut Elvermiş tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, web 2.0 araçlarıyla bulmaca hazırlama konusunda bilgi vermektedir.. Video, Learning Apps programının nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. Öncelikle programın ana sayfasına giriş yapma, dil ayarlarını Türkçe olarak seçme ve hesap oluşturma işlemleri anlatılmaktadır. Ardından kelime yığını bulmaca oluşturma süreci detaylı olarak gösterilmektedir. Öğretmen, erdemler teması için "değerlerimizi bul" konulu bir kelime avı örneği oluşturarak, bulmaca oluşturma adımlarını, kelimelerin nasıl ekleneceğini ve bulmaca özelliklerinin nasıl ayarlanacağını göstermektedir. Son olarak, oluşturulan bulmacanın nasıl paylaşılacağı da açıklanmaktadır.
Bu video, kütüphanelerde sosyal medya ve Web 2.0 uygulamalarının kullanımı hakkında düzenlenen bir panel sunumunu içermektedir. Konuşmacılar arasında İşıl Yılmaz (Hacettepe Üniversitesi Sosyoloji mezunu, Ege Üniversitesi İşletme Yönetimi yüksek lisans öğrencisi), Nevzat Bey, Halil Hanım (ODTÜ Kütüphanesi kütüphanecisi), Tolga Bey ve niş pazarlama uzmanı bir konuşmacı bulunmaktadır.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde İşıl Yılmaz, Türkiye'deki internet kullanıcılarının demografik özellikleri ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları hakkında iki farklı araştırma üzerinden sunum yapmaktadır. İkinci bölümde kütüphaneler için sosyal medya stratejileri, Facebook, Twitter, Instagram gibi platformların kullanımı ve analitik araçların faydaları anlatılmaktadır. Son bölümde ise kütüphanelerde Web 2.0 uygulamalarının (sosyal medya, bloglar, RSS beslemeleri, mobil uygulamalar) nasıl kullanılabileceği ve bunların kütüphanelerin hizmetlerini nasıl geliştirebileceği ele alınmaktadır.. Toplantıda kütüphanelerin sosyal medya platformlarında etkili iletişim kurma yöntemleri, hashtag'lerin önemi, mobil uygulamalar kullanarak kullanıcılarla etkileşim kurma örnekleri ve Web 2.0'nin kütüphanelerdeki uygulamaları detaylı olarak incelenmektedir. Toplantı, Türkan Çamdereli, Tarık Bey ve Ahmet Köseler tarafından desteklenmiştir.
Bu video, Turan Hoca, Kenan Çete, Can Keleş ve diğer konuşmacılar tarafından sunulan bir eğitim webinarıdır. Konuşmacılar arasında Milli Eğitim Bakanlığı'nın Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü'nde görevli eğitimciler ve çeşitli üniversitelerde görev yapan öğretmenler bulunmaktadır.. Webinar, öğretmenler için eğitim teknolojileri ve uygulamalarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. Eğitimlik uygulaması, BBK araçları, Web 2.0 kavramı, Semantic Web, Bloom'un taksonomisi ve çeşitli eğitim teknolojileri tanıtılmaktadır. Ayrıca, uzaktan eğitim araçları (Zoom, Temk, Ceyhan CS, Google Meet, Google Hangouts, Google Forms, Mesaj Poster, Zoom Pet, Ejo, ortak paint programı, Storyboard That) adım adım gösterilmekte ve kullanım örnekleri sunulmaktadır.. Webinar, 300 öğretmenin katıldığı bu etkinlikte, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilecek teknolojik araçları ve bunların sınıf içi ve uzaktan eğitimde nasıl kullanılacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Özellikle pandemi döneminde öğretmenlerin öğrencilerle etkileşim kurma yöntemleri ve interaktif eğitim yöntemleri üzerinde durulmaktadır.
Bu video, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde İngilizce Öğretmenliği bölümünde araştırma görevlisi olarak görev yapan ve 16 yıldır eğitimde teknoloji üzerine çalışan bir akademisyenin sunumudur. Milli Eğitim Bakanlığı'nın düzenlediği bir seminerin tekrarı olarak hazırlanmıştır.. Sunumda eğitimde Web 2.0 araçlarının kullanımı, öğrenme yönetim sistemleri ve internet kullanımı detaylı olarak ele alınmaktadır. Konuşmacı, Web 2.0 araçlarının ne olduğunu açıklayarak, öğrenme yönetim sistemlerini (Google Classroom, Moodle, Blackboard, Edmodo) karşılaştırmalı olarak anlatmakta, ayrıca blog kullanımı, anket oluşturma ve online ortamlarda kopya çalma sorunları gibi konuları da ele almaktadır.. Videoda ayrıca COVID-19 pandemisi nedeniyle uzaktan eğitim zorunlu hale geldiğinde öğretmenlerin ve öğrencilerin rollerinin nasıl değiştiği vurgulanmakta, online eğitim ortamlarında dikkat edilmesi gereken güvenlik önlemleri ve öğrencilere etkili iletişim kurma yöntemleri paylaşılmaktadır.