Çeyiz, günümüzde hala önemli bir evlilik geleneğidir. Geleneksel çeyiz yerine temel ev ihtiyaçları tercih edilmektedir. Çeyiz alışverişi önceden planlanabilir ve paylaşılabilir
Yüzeysel sular göller, baraj gölleri ve taşkın sularından temin edilir. Yeraltı suları tabii pınarlar, kuyular ve sızdırma galerilerinden sağlanır. Yağmur suları çatılardan toplanarak sarnıçlarda veya depolarda saklanır
Bu video, bir konuşmacının kendi deneyimlerini ve düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, dar bir mutfağını düzenlemek için raf ve askı sistemleri kurduğunu ve bu süreçte yaşadığı zorlukları anlatmaktadır.. Video, yaşamın basitleştirilmesi ve değer kavramı üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, maddi ihtiyaçların artmasıyla birlikte hayatın karmaşıklaştığını, ancak aslında insanın kendi değerini fark etmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Bardak örneği üzerinden, insanın kendi değerini bilmeden cansızdan medet umduğunu anlatmakta ve 65 yaşındaki bir taksicinin keman çalma hikayesini paylaşarak herkesin öğrenme potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir. Video, maddi varlıkların paylaşılmaması durumunda anlamsız olduğunu ve sadece temel ihtiyaçların karşılanmasının yeterli olduğunu vurgulayarak sona ermektedir.
İnsanlar benzerliklerinin yanında farklılıkları da vardır. Bireyler toplumun en önemli unsurlarındandır. Toplum bireylerden oluşur
En az 10 adet pantolon ve eşofman bulundurulmalı. 2-3 adet ceket ve mont gerekli. 20-30 adet boxer ve kilot alınmalı. 10-15 çift çorap ve 2 adet normal ayakkabı gerekli. Bornoz, havlu ve terlikler temin edilmeli
Temel gıda ürünlerindeki KDV oranı %1'e düşürüldü. Çay, şeker, süt, su, yağ, et, pirinç, nohut ve bulgurda değişiklik yapılmadı
Bu video, "Bulmaca Kanalı" tarafından sunulan bir psikoloji testidir. Sunucu, izleyicilere çölde beş hayvan arasından seçim yapma konusunda bir test sunmaktadır.. Videoda, çölde beş hayvan (aslan, inek, at, koyun ve maymun) arasından sırayla birini bırakıp son olarak birini yanına almanın psikolojik anlamları incelenmektedir. Test, çölün zorlukları temsil ettiğini ve bırakılan hayvanların her birinin bir şeyi temsil ettiğini açıklamaktadır: aslan gurur, maymun çocuk, koyun arkadaş, inek temel ihtiyaçlar ve at hırsları. Video, izleyicilere hangi hayvanları bıraktıklarını ve son olarak hangi hayvanla devam ettiklerini yorumlarda yazmalarını önererek sona ermektedir.
Bu video, "Forum Sayfa Cevapları" YouTube kanalında yayınlanan, 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin 122-125. sayfalarındaki soruların çözümlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, "İsteklerimiz ve İhtiyaçlarımız" konusunu ele almaktadır. İçerikte istekler ile ihtiyaçlar arasındaki farklar açıklanmakta, temel ihtiyaçlar (ekmek, su, tuz, şeker, peynir, süt, zeytin) ve istekler (jambon, müzik çalar, kol saati, fotoğraf makinesi) örneklerle karşılaştırılmaktadır. Ayrıca, Türk Kızılay'ın Musul ve Telafer bölgesine gönderdiği insani yardım malzemeleri üzerinden insanların temel ihtiyaçları hakkında çıkarımlar yapılmakta ve sosyal-kültürel ihtiyaçların örnekleri verilmektedir. Video, doğru-yanlış soruları çözerek konuyu pekiştirmektedir.
Bebek alışverişi anne adayları için keyifli bir uğraştır. Alışveriş öncesi liste yapmak öncelikleri belirlemek için önemlidir. Ürünlerin yenidoğana uygun ve kimyasal madde içermemesi gerekir
Bu video, İslam'da temel ihtiyaçlar ve zekat konusunu açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, "havai asliye" (temel ihtiyaçlar) kavramını tanımlayarak başlar ve İslam'da zekat yükümlülüğünün temel ihtiyaçlarla ilişkisini açıklar. İslami bilginlerin zekat yükümlülüğü için kişinin temel ihtiyaçlarından fazla mala sahip olması gerektiğini belirtir. Temel ihtiyaçlar olarak nafaka, ev, ev eşyaları, elbise, borç karşılığı mal, mesleki aletler, araçlar ve ilim için edinilen kitaplar gibi maddeler örnek olarak verilir.
Bu video, bir kişinin Belçika'da 20 Euro ile temel ihtiyaç alışverişini yaptığı bir vlog formatındadır.. Videoda kişi, Belçika'da temel ihtiyaçların fiyatlarını göstererek Türkiye'deki fiyatlarla karşılaştırmalı olarak anlatmaktadır. Alışveriş sepetinde ekmek, ayçiçek yağı, un, şeker, tuz, patates, soğan, havuç, brokoli, mandalina, kıyma, peynir, tereyağı, domates, yoğurt, pizza, fasulye ve kabak gibi ürünler bulunmaktadır. Toplam alışverişin fiyatı 27,96 Euro olarak belirtilmiş ve bu miktarın Türkiye TL'si olarak yaklaşık 50 TL'ye denk geldiği söylenmiştir.. Videoda ayrıca Belçika'da domuz etlerinin yaygın olduğu ve Türkiye'de zamlanan ürünlerin Belçika'da daha uygun fiyatlarla satıldığı bilgisi de paylaşılmaktadır. Konuşmacı, izleyicilerden Türkiye'deki fiyatları yorumlarda paylaşmalarını istemektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında ihtiyaç ve istek kavramlarını anlatan bir içeriktir. Konuşmacı, öğrencilere yönelik bilgilendirici bir ders sunmaktadır.. Video, ihtiyaç kavramının tanımıyla başlayıp üç ana gruba ayrılmış ihtiyaçları (temel ihtiyaçlar, sosyal ihtiyaçlar ve psikolojik ihtiyaçlar) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ardından istek kavramı ele alınarak, ihtiyaç ve istek arasındaki farklar örneklerle anlatılmaktadır. Son bölümde ise gelir, gider ve bütçe kavramları açıklanmakta, aile bütçesinin nasıl oluşturulduğu ve yönetilmesi gerektiği konusunda bilgiler verilmektedir. Video, ihtiyaçların ve isteklerin karşılanmasında dikkat edilmesi gereken hususları da içermektedir.
Bu video, bir Roman ailesinin yaşadığı zorlukları anlatan bir röportajdır. Konuşmacı, 53 yaşında, 13 yaşında evlenmiş ve bağırsak kanseri geçirmiş bir anne olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda, ailenin ekonomik zorlukları, işsizlik sorunu ve yaşam koşulları detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, kağıt toplama ve odun kırma gibi işlerle geçinmeye çalışırken, kirayı ödeyemediği için evden çıkarılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu belirtmektedir. Ailesinin yemek, çay, şeker ve giyecek gibi temel ihtiyaçlarını karşılayamadığı, çocuklarının aç kaldığı ve çöpten buldukları eşyalarla yaşadıkları anlatılmaktadır. Konuşmacı, devletten yardım isteyerek, çocuklarının geleceği için endişelenmektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı ORK kredisinden yararlandığını ve deneyimlerini paylaşıyor. Konuşmacı, babasının da 1981 yılında ORK kredisinden yararlandığını ve memnun kaldığını belirtiyor.. Röportajda konuşmacı, ORK kredisiyle kalorifer döşeme ve temizlik kutusu gibi ihtiyaçlarını karşıladığını anlatıyor. Ayrıca yaklaşık bir ay önce aldığı krediyle yaşadığı herhangi bir zorluk veya sorun olmadığını, sıcak su ve lavabo gibi temel ihtiyaçlarını karşıladığını ifade ediyor. Video, konuşmacının köydeki orman teşkilatına, devlete ve millete teşekkür etmesiyle sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, üretim, dağıtım ve tüketim konu alanı kapsamında istek ve ihtiyaçlar konusunu anlatmaktadır.. Videoda istek ve ihtiyaçların birbirinden nasıl ayırt edileceği detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, temel ihtiyaçlar (beslenme, barınma, nefes alma, giyinme) ve modern dünyanın getirdiği vazgeçilmez ihtiyaçlar (buzdolabı, çamaşır makinesi, diş macunu) ile isteklerin (sınırsız ve kişiden kişiye değişen) arasındaki farkı örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca, isteklerin karşılanmasında fayda-maliyet dengesinin önemi vurgulanmaktadır. Video, öğrencilerin anlayamadıkları noktaları tekrar izlemeleri ve ders kitabındaki ilgili yerleri okumaları tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, İsviçre'den Emrah kanalının sahibi ve Rıdvan Arslan adlı bir arkadaşının (İsviçre'de bir sene yaşayan ve kendi YouTube kanalı olan) birlikte çektiği bir vlog formatındadır.. Videoda, iki arkadaş 50 frank (yaklaşık 25 TL) bütçeyle temel ihtiyaçları karşılayabilecek malzemeleri satın almayı denemektedir. Aldi marketinde ekmek, sıvı yağ, un, pirinç, şeker, yumurta, makarna, süt, yoğurt, peynir, diş macunu, şampuan, sabun, meşrubat, zeytin ve peçete gibi temel ihtiyaçları satın alarak hangisinin daha fazla ürün alabileceğine yarışıyor.. Rıdvan 46 frank 30 rap harcayarak iki torba alırken, konuşmacı 23 frank 65 kuruş harcayarak sadece bir torba alabiliyor. Video, İsviçre'deki market fiyatlarını göstermek amacıyla hazırlanmış olup, izleyicilerden gelecek videolarda hangi konuları çekmelerini istediklerini sormaktadır.
Bu video, Zamazingo kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Video, hayat bilgisi kitabının 77. sayfasındaki "İhtiyaç ve İsteklerimiz" konusunu ele almaktadır.. Video, ihtiyaç ve istek kavramlarını açıklamakta ve bunları karşılamak için doğru öncelikleri belirtmektedir. Önce temel ihtiyaçların (barınma, giyinme, beslenme) karşılanması gerektiği, sonra isteklerin (eğlence, oyuncaklar, yeni şeyler) yer aldığı anlatılmaktadır. Video, örneklerle (Ceren'in mont ve ayakkabı örneği) ve görsel etkinliklerle konuyu pekiştirmekte, çocukların ihtiyaç ve istekleri ayırt etmelerine yardımcı olmaktadır.
Bu video, Türkiye'de yapılan KDV artışlarını ve bunların günlük hayata etkilerini analiz eden bir yorum sunumudur.. Videoda, Cumhurbaşkanı kararıyla yapılan KDV artışlarının detayları paylaşılmaktadır. Sabun, şampuan, deterjan gibi temel ihtiyaç maddelerinin KDV'sinin %18'den %20'ye çıkarıldığı, diş ipi ve diş fırçası gibi ürünlerin ise %8'den %18'e yükseltildiği belirtilmektedir. Konuşmacı, bu artışların enflasyon yaratacağını, kayıt dışılığı artıracak ve sabit ücretlilerin daha fazla zorlanacağını vurgulamaktadır. Ayrıca, Ekim ayında gelir vergisi mükelleflerine ilişkin ek vergi beklenebileceği de ifade edilmektedir.
Bu video, bir içerik üreticisinin oksijen üretimi ve hayatta kalma konusunda ilerleyen bir oyun dünyasında oynadığı bir oyun videosu. İçerik üreticisi, köstebek ve diğer karakterlerle birlikte çalışmaktadır.. Videoda oyuncu, base'de oksijen, sıcaklık ve su gibi temel ihtiyaçları karşılamak için çeşitli sistemler kuruyor. Hava akış karolarını düzenleyerek oksijen üretimini artırıyor, hidrojen jeneratörü ve anti-entropi sistemini kuruyor, çift katmanlı izolasyonla sıcaklık kontrolü sağlıyor ve tarım istasyonu, mikro besin üretim, gübre sentezleyici gibi sistemleri geliştiriyor.. Oyuncu ayrıca hedge odası inşa ediyor, hayvancılık için mayayı seçiyor ve yaratıkların beslenmesi için volkanik kaya ve kumtaşı gibi kaynakları kullanıyor. Video sonunda oyuncu, bir sonraki bölümde kıyafet yapımı, dış dünyaya çıkma, hayvancılık yapma ve yiyecekleri depolama planlarını paylaşıyor.
Bu video, bir televizyon programında aile üyeleri arasında geçen bir tartışma formatındadır. Programda Esra Hanım sunuculuk yaparken, Sevim Hanım (eski kayınvalidesi), Zühre Hanım (anne), Hüseyin Bey (baba) ve Doğan Taşkın (baba) yer almaktadır.. Videoda, iki yaşındaki bir çocuğun bakımı konusunda aile üyeleri arasında yaşanan anlaşmazlık ele alınmaktadır. Sevim Hanım, çocuğun kendisine yeterince bakılmadığını iddia ederken, Zühre Hanım ve Hüseyin Bey çocuğun kendilerine iyi bakıldığını savunmaktadır. Program boyunca, çocuğun telefon kullanımı, süt ve bez gibi temel ihtiyaçlarının karşılanmaması ve aile üyeleri arasındaki iletişim sorunları tartışılmaktadır.