Bu video, Yunus'un PC Akademisi kanalında paylaştığı bir vlog formatındadır. Yunus, yaklaşık bir iki hafta önce aldığı bir sertifikayı izleyicilerle paylaşıyor.. Videoda, Minecraft üzerinden alınan bir sertifika tanıtılıyor. Bu sertifika, "The Hour of Codes" (Bir Saat Kod) adlı bir proje kapsamında Code.org üzerinden Minecraft oyunu üzerinden kod kullanarak bir şeyler yaparak kazanılan bir ödüldür. Yunus, bu sertifikayı nasıl aldığını ve izleyicilerin de benzer projelere nasıl katılabileceklerini anlatıyor. Ayrıca, Code.org üzerinden bilgisayar programlama sevgisini artırmak için çeşitli projelere katılma fırsatları olduğunu belirtiyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Scratch programı hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Scratch programının arayüzünü tanıtarak başlıyor ve sahne, dekorlar, kuklalar, diziler, kılıklar ve sesler gibi temel bölümleri açıklıyor. Ardından kod bloklarının nasıl kullanılacağı, yeşil ve kırmızı bayrakların işlevi, başlık kodlarının kullanımı, sürekli tekrarla kodu, şartlı kod ve üçgen şeklindeki kod bloklarının kullanımı detaylı şekilde anlatılıyor.. Videoda ayrıca sahnenin arka planının nasıl değiştirileceği, kuklaların nasıl ekleneceği, boyutlandırılacağı ve silineceği gösterilmektedir. Kod bloklarının nasıl birleştirileceği, silineceği ve farklı karakterlere nasıl atanacağı da açıklanmaktadır. Video, bir sonraki derste uygulama yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin STEM (Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitim yaklaşımını anlattığı ve uygulamalı bir eğitim sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen ve öğrenciler (Sezer, İrfan, Mustafa ve Sedat) yer almaktadır.. Video, öncelikle STEM eğitim yaklaşımının tanımı ve Türkiye'deki gelişimiyle başlayıp, ardından bir çamaşır makinesi modeli oluşturma ve programlama sürecini adım adım göstermektedir. Öğretmen önce çamaşır makinesinin temel fonksiyonlarını anlatıp, ardından öğrencilerin bir STEM kitinden çamaşır makinesi modeli oluşturmasını, bu modeli bilgisayara bağlayıp algoritma programlama yapmasını ve son olarak modeli çeşitlendirmelerini yönlendirmektedir. Video, STEM yaklaşımının problem çözme, işbirlikçi yaklaşım ve üretim amaçlarını nasıl uyguladığını göstermektedir.
Algoritma, bir sorunu çözmek için tasarlanan işlem basamaklarıdır. İlk algoritma 9. yüzyılda El-Harezmi'den türetilmiştir. Algoritmalar kesin, sonlu ve genel özelliklere sahiptir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Scratch programında basit bir labirent oyunu yapımını adım adım göstermektedir.. Videoda, Scratch'te labirent oyunu yapımı için gerekli tüm adımlar detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce karakter seçimi (böcek), ardından labirent tasarımı, hedef (elma) ekleme, karakterin klavye tuşlarıyla hareket ettirilmesi, labirent'e değdiğinde karakterin başlangıç noktasına dönmesi ve elmaya ulaştığında "tebrikler kazandın" mesajı gösterilmesi gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, internetten hazır labirent görsellerini nasıl yükleyebileceğiniz de gösterilmektedir.
A black box is a system that can only be viewed through its inputs and outputs. Term entered English around 1945, with Cauer's 1941 electronic circuit theory development. Ross Ashby provided full cybernetics treatment in 1956
Computer program is a sequence of instructions for computer execution. Source code needs compiler or interpreter to execute. Executable programs are faster than source code programs
Operators behave like functions but differ in syntax and semantics. Common examples include arithmetic, comparison, and logical operations. Operators can be prefix, infix, or postfix in position
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan bilgisayar programlama dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, akış diyagramları (flow chart) konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, akış diyagramlarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından akış diyagramlarında kullanılan temel semboller (elips, dörtgen, dikdörtgen, köşeli dörtgen, paralelkenar, küçük daire ve oklar) hakkında detaylı bilgi veriyor. Eğitmen, iki sayının toplanması, büyük sayıdan küçük sayının çıkarılması ve dikdörtgenin alan hesaplanması gibi örneklerle akış diyagramlarının nasıl oluşturulacağını gösteriyor.. Videoda ayrıca akış yönünün önemi ve doğru sonuç alabilmek için okların yönlerinin doğru belirlenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Eğitmen, kullanıcıdan klavyeden girilecek dikdörtgenin kenar uzunluklarının nasıl kontrol edileceğini, negatif veya sıfır değerlerin reddedileceğini ve alan hesaplamasının nasıl yapılacağını adım adım anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Scratch programında balık yeme oyununun nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, Scratch sayfasına giriş yaparak başlıyor ve su altı sahnesi oluşturma, köpek balığı ve balık kuklaları ekleme aşamalarını gösteriyor. Ardından köpek balığına fare okuna göre hareket etme komutları, balıklara ise rastgele hareket etme ve balık yeme durumunda değişken artışı gibi komutlar ekleniyor. Son olarak, balıkların çoğalması ve oyunun tamamlanması gösteriliyor.
Constant is a value that remains unchanged during program execution. Constants are useful for programmers and compilers. Constants can be named or simply written as variables
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Scratch 2.0 programında basit bir labirent oyunu geliştirme eğitimidir.. Video, Scratch programında fare karakteri kullanarak labirent oyununun yapımını adım adım göstermektedir. İlk bölümde karakterin klavye tuşlarıyla hareket ettirilmesi, engellerle karşılaştığında geri dönmesi ve labirent sahnesinin oluşturulması anlatılırken, ikinci bölümde zaman değişkeni ekleme, oyun mekaniklerini geliştirme ve 30 saniye içinde elmayı yememe durumunda oyunun nasıl duracağı gibi konular ele alınmaktadır.. Eğitim, labirent sahnesinin internetten indirilmesi, karakterin her oyun başlangıcında aynı noktadan başlaması ve karakterin bir elma karakterini yiyerek oyunun bitmesi için gerekli kodların yazılması gibi pratik bilgiler içermektedir. Video, bir sonraki derste görüşmek üzere sonlanmaktadır.
Bu video, Ümit Özalp tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Ümit Özalp, Genesis fabrika mola zil kontrol ünitesinin bilgisayar programının nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, Genesis zil programının indirilmesi, kurulumu ve kullanımı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Öncelikle programın indirilmesi, kurulumu ve Windows 10 işletim sisteminde çalışması gerektiği belirtilir. Ardından cihazın tarih saat ayarlarının yapılması ve zil saatlerinin nasıl programlanacağı gösterilir. Programlama sırasında mesai saatleri, çay molası, öğle yemeği ve akşam çay molası gibi farklı saatlerin nasıl ayarlanacağı ve cumartesi günü için özel programların nasıl oluşturulacağı anlatılır. Video, programın başarıyla kaydedilmesi ve cihazın test edilmesiyle sonlanır.
Bu video, "Sizlere Fısıldayan Adam" kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Baufing OV 82 model radyo cihazının bilgisayar üzerinden nasıl programlanacağını adım adım göstermektedir.. Video, programın USB portuna bağlanmasıyla başlayıp, cihazdan mevcut programın okunması, frekans, TX frekansı ve ton ayarlarının değiştirilmesi sürecini kapsamaktadır. Ayrıca kanal bilgileri, PTT ID, çıkış/giriş ayarları, FM modu ve alarm modu gibi opsiyonel ayarların nasıl yapılacağı da gösterilmektedir. Son olarak, yapılan ayarların cihaza yazılması ve cihazın açılıp ayarların kontrol edilmesi ile video sonlanmaktadır.
Lord Byron'ın gayrimeşru kızı olarak 1815'te doğdu. Annesi, kızının delilik endişesiyle matematiğe ilgisini destekledi. 12 yaşında uçma hayali kurdu ve kanat yapımı üzerine çalıştı. William Frend ve Mary Somerville gibi ünlü bilim insanlarından eğitim aldı
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu AliExpress'ten satın aldığı Arduino Nano klon kartını tanıtmaktadır.. Video, Arduino Nano'nun teknik özelliklerinin detaylı açıklamasıyla başlıyor ve ardından bilgisayarda Arduino Nano'yu kodlamak için gerekli yazılımların kurulumunu adım adım gösteriyor. Sunucu, Arduino Nano'nun breadboard üzerinde nasıl kullanılacağını, Arduino programının nasıl kurulacağını ve driverların nasıl yükleneceğini anlatıyor. Son olarak, "blink" kodu kullanarak Arduino'nun çalışıp çalışmadığını test ediyor ve iki LED'i senkronize olarak yanıp söndürerek Arduino'nun temel kullanımını gösteriyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Scratch programında ping pong (pong) oyunu yapımını adım adım göstermektedir. Konuşmacı, kulaklık alabildiğini ve biraz hasta olduğunu belirtmektedir.. Video, ping pong oyununun karakterlerinin çizimi ve kodlanması aşamalarını kapsamaktadır. Önce sarı top, kürek adı verilen karakter ve kaybedilen bölge için siyah karakter çizilir. Ardından karakterlerin hareketleri, topun zıplaması, renk değişimi, ses ekleme ve karakterin rastgele dönüş yapması gibi kodlama işlemleri gösterilir. Oyun, topun karakterin üzerine geldiğinde karakterin 180 derece dönmesi ve "kaybettiniz" mesajının çıkmasıyla sona erer.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere adım adım elma toplama oyunu yapımını göstermektedir.. Videoda, elma toplama oyununun nasıl oluşturulacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Öncelikle proje başlığı ve değişkenler (puan ve süre) tanımlanmakta, ardından sepet ve elma nesneleri eklenmektedir. Oyunun temel mantığı, fare ile sepetin hareket ettirilmesi, elmaların rastgele konumlardan düşmesi ve sepete değdiğinde puan toplanmasıdır. Ayrıca süre limiti (30 saniye) ve puan artışı (her elma için 10 puan) gibi özellikler de eklenmektedir. Video, oyunun tamamlanması ve geliştirilebilirlik önerileriyle sonlanmaktadır.
Bu video, Erol Mesut Gün tarafından sunulan bir eğitim serisinin bir parçasıdır. Erol, yakınkampus.com'da eğitim veren bir eğitmen olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, Shell'de argüman okuma konusunu ele almaktadır. Eğitmen önce argümanın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından pratik uygulamalar sunuyor. Örneklerde, argümanların nasıl alınacağı, toplam argüman sayısının nasıl bulunacağı ve her bir argümana nasıl erişileceği gösteriliyor. Ayrıca interaktif kullanıcı girişi yapma yöntemi de anlatılıyor. Video, bir sonraki derste if komutları kullanılarak interaktifliğin nasıl artırılacağı konusunda bilgi vererek sonlanıyor.