Kitap 133-143. sayfalardaki bölme işlemi konularını kapsamaktadır. Bölme işleminde bölüm, bölen ve kalan arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bölme işleminde kalan sayı bölenden büyük olamaz
Çarpma işlemleri için 40-50 saniyelik oyun süreleri önerilmektedir. Bölme işlemleri için labirent kovalamaca oyunu mevcuttur. Çarpma ve bölme problemleri içeren kutular bulunmaktadır. Zihinden çarpma ve bölme etkinlikleri kategorize edilmiştir
Bu video, bir öğretmenin iki sınıf öğrencisine dünya ve güneş hareketlerini somut bir örnekle anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, güneş ve dünya arasındaki ilişkiyi somut bir model kullanarak açıklamaktadır. Önce güneşin enerji kaynağı olduğunu, ardından dünyanın taş, toprak ve sudan oluştuğunu anlatır. Dünya'nın hem kendi etrafında 24 saatte bir dolanıp hem de güneşin etrafında 5 günde bir dolandığını gösterir. Video, kuzey kutbunun gösterilmesiyle sona erer.
Bu video, bir öğretmenin sınıfında öğrencilerle yaptığı bir ders anlatımıdır. Öğretmen, öğrencilere Uhud Savaşı hakkında bir proje ödevi vermektedir.. Öğretmen, gelecek ünitede Uhud Savaşı konusunu ele alacaklarını ve öğrencilerin gruplar halinde bu konuda sunum hazırlayacaklarını açıklıyor. Ödev, savaş öncesi siyasi şartları, savaş sonrası siyasi durumu, savaşın sonuçlarını ve etkilerini içeren dört farklı bölümden oluşuyor. Öğretmen, öğrencilerin ödevlerini iki gün sonra göreceğini belirtiyor ve derse başlıyor.
Bu video, Mete Hoca tarafından sunulan beşinci sınıf düzeyinde bir eğitim dersidir. Eğitmen, veri toplama yöntemleri ve istatistik konularını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle anket, görüşme, gözlem ve kaynak araştırma gibi veri toplama yöntemleri detaylı olarak incelenmekte, her birinin avantajları ve dezavantajları açıklanmaktadır. Daha sonra, bir okuldaki öğrencilerin en sevdikleri dersi belirlemek için yapılan bir araştırmada hangi sorunun kullanılması en uygun olduğu sorusu ele alınmakta ve "hangi dersi yaparken daha çok keyif alırsınız?" sorusunun en uygun olduğu belirtilmektedir.. Video ayrıca iyi bir araştırma sorusunun nasıl oluşturulması gerektiği örneklerle gösterilmekte ve matematiksel yöntemlerle verilerin düzenlenmesi konusuna değinmektedir. Sıklık tablosu ve sütun grafiği konularının bir sonraki videoda inceleneceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Program 5, 6 ve 7. sınıflar için iki düzey olarak hazırlanmıştır. Her düzey iki üniteden oluşmaktadır. Toplam 120 ders saati önerilmektedir
Bu video, Şenol Hoca tarafından sunulan bir matematik dersidir. Eğitmen, rasyonel sayılar konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda rasyonel sayıların tanımı, özellikleri ve sayı doğrusunda gösterimi ele alınmaktadır. İlk bölümde rasyonel sayıların a/b şeklinde yazılabilen ve payda sıfırdan farklı olan sayılar olduğu açıklanırken, ikinci bölümde rasyonel sayıların doğal sayı ve tam sayı olup olmadığını belirleme, sayı doğrusunda gösterilmesi ve hangi tam sayı arasında olduğunu belirleme konuları adım adım gösterilmektedir.. Video, rasyonel sayıların işaretinin nasıl yazılacağı, sadeleştirme işlemleri, negatif/pozitif rasyonel sayılar ve sayı doğrusundaki oklara karşılık gelen rasyonel sayıların yazılması gibi konuları içermektedir. Ayrıca, rasyonel sayıların hangi tam sayı arasında olduğunu belirleyip, payda kadar eş parçalara bölmek ve pozitif ise pay kadar sağa, negatif ise pay kadar sola gitmek gerektiği detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Coğrafya öğretmeni Serdal Dağcı'nın öğrencisi Yağmur'un volkanik dağ maketini nasıl yaptığını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda volkanik dağın şematik yapısının nasıl yapıldığı anlatılmaktadır. Öğretmen, dünyanın yaklaşık 450 tane aktif yanardağının bulunduğu ve Türkiye'deki yanardağların tamamının sönmüş olduğu bilgisini paylaşır. Ardından öğrencisi Yağmur, alçı, soda şişesi, strafor, köpük, mukavva, guaj, boya ve yapıştırıcı gibi malzemeleri kullanarak maketin nasıl yapıldığını adım adım anlatır. Maket, volkanik konisi şeklinde yapılmış olup, iç kısmında soda şişesi yer almaktadır.
Bu video, bir matematik dersi sahnesini göstermektedir. Videoda Bayan Fergus adlı bir öğretmen ve öğrenciler bulunmaktadır.. Videoda, Bayan Fergus'un matematikte sınıf atladığı bilgisi paylaşılmakta ve öğrencilere hacim hesaplama sorusu sorulmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin doğru formülü kullanarak objenin hacmini hesaplamasını istemekte ve cevabın 26π² olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, cevabın 25,97789 olduğunu ancak yuvarlama kararı alındığını açıklamaktadır.
Program 5, 6 ve 7. sınıflar için iki düzey olarak hazırlanmıştır. Her düzey iki üniteden oluşmaktadır. Toplam 120 ders saati önerilmektedir
Bu video, bir öğretmenin sınıfında deyimlerin konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen ve öğrenciler arasında diyaloglar geçmektedir.. Videoda deyimlerin tanımı ve özellikleri anlatılmaktadır. Deyimlerin gerçek anlamlarının dışında mecaz anlamda kullanıldığı, atasözleri gibi öğüt vermediği ancak konuşmalarımıza ve yazılarımıza güzellik ve canlılık kattığı belirtilmektedir. Öğretmen, bir sonraki derste deyimleri tek tek inceleyeceğini söyleyerek dersi sonlandırmakta ve öğrencilerin sınıf başkanlığı adaylığı konusunda bir tartışma yaşanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin kimya dersinde periyodik cetvel ve elektron dağılımı konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda periyodik cetvelin yapısı, elementlerin yerleştirilmesi, periyot-grup numaralarının bulunması ve elektron dağılımlarının gruplandırma üzerindeki etkisi detaylı şekilde açıklanmaktadır. Öğretmen önce periyodik cetvelin genel yapısını (7 periyot, 18 grup, s, p, d, f blokları) anlatıp, ardından elementlerin elektron dağılımlarına göre nasıl sınıflandırıldığını göstermektedir.. Video, teorik bilgilerin yanı sıra çeşitli örnek sorular çözümleriyle devam etmektedir. Sorular arasında elektron dağılımlarını yazma, değerlik elektron sayılarını belirleme, periyot ve grup numaralarını bulma, iyonların elektron dağılımlarını karşılaştırma ve yarı dolu orbital sayılarını belirleme gibi konular yer almaktadır.
Bu video, bir okul ortamında geçen bir sahneyi göstermektedir. Karakterler arasında Angela, Bayk, Doktor Kalın, Bayan Kola'nın evlatlık çocukları (Roselin, Alice, Jesper ve Edward Kalın) ve bir öğretmen bulunmaktadır.. Video, okul ortamında geçen bir ders sahnesini konu almaktadır. İlk bölümde karakterler arasında kısa sohbetler geçerken, ikinci bölümde bir öğretmen "tenya" olarak bilinen beyaz kurtçukların hareketlerini inceleyeceğini açıklar. Ayrıca videoda, Doktor Kalın'ın evlatlık çocukları hakkında bilgiler verilir ve öğrencilerin sınıflara yerleştirilmesi gösterilir.
Etüt öğretmenleri okul sonrası öğrencilere takviye ders verir. Öğrencilerin bilgilerini pekiştirir ve ödevlerine yardımcı olur. Farklı branşlarda uzmanlıkları bulunabilir
Saf madde, belirli oranlarda birleşen elementlerden oluşur. Karışım, iki veya daha fazla saf maddenin birleşimidir. Homojen karışımlar her yerinde aynı özelliklere sahiptir. Heterojen karışımlar farklı özelliklerde olup emülsiyon ve süspansiyon olarak ikiye ayrılır