Silindir Hacmi Hesaplama Kılavuzu
Silindir hacmi, silindir şeklindeki cismin içindeki alan ölçüsüdür. Hacim formülü: π x yarıçapın karesi x yükseklik. Pi sayısı yaklaşık 3.14159'dur
- calcopedia.com
Silindir hacmi, silindir şeklindeki cismin içindeki alan ölçüsüdür. Hacim formülü: π x yarıçapın karesi x yükseklik. Pi sayısı yaklaşık 3.14159'dur
Bu video, bir matematik öğretmeninin katı cisimlerin içine su konulması konusundaki problemleri anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda dik dairesel koni, silindir ve küre gibi farklı geometrik cisimlerde su akışı problemleri çözülmektedir. Öğretmen, hacim hesaplamaları ve benzerlik kavramları kullanarak problemleri adım adım açıklamaktadır. İlk bölümde koni ve silindir problemleri ele alınırken, ikinci bölümde hacim hesaplamalarında benzerlik oranının küpünün alınması gerektiği anlatılmakta ve içi boş taban yarıçapı dört birim olan dik dairesel silindirin içine yerleştirilen üç demir bilyenin su içinde kalana kadar su eklenmesi durumunda silindirde bulunan suyun hacminin en az kaç p birim küptür sorusu çözülmektedir.. Öğretmen, formülleri ezberlemek yerine problem çözme becerisinin önemini vurgulamaktadır ve her problem için detaylı hesaplamalar sunmaktadır.
Silindirin yüzey alanı, tüm dış yüzeylerinin toplam alanıdır. Hesaplama için yarıçap (r) ve yükseklik (h) gereklidir. Formül: A = 2πr(r + h)
Bu video, Tonguç Akademi tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Videoda bir öğretmen ve Tonguç adlı bir öğrenci arasında hacim hesaplama konusu anlatılmaktadır.. Video, hacim hesaplama formüllerini açıklamaktadır. Öncelikle prizmalar için taban alanı çarpı yükseklik formülü anlatılmakta, ardından dikdörtgen prizma, küp, silindir, piramit ve küre için hacim hesaplama yöntemleri örneklerle gösterilmektedir. Özellikle silindir ve piramit için hacim hesaplamalarında 1/3, küre için ise 4/3 katsayısının neden kullanıldığı, cismin üzerine oturabilme durumuna göre açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersinin silindir konusunu içeren soru çözüm videosudur. Eğitmen, silindir konusundaki çeşitli soruları adım adım çözmektedir.. Video, silindir konusunun temel formüllerini ve hesaplamalarını içermektedir. Eğitmen, silindirin taban alanı, hacmi, iç ve dış çapı gibi konuları ele alarak toplam 7 farklı soruyu çözmektedir. Sorular arasında dik silindir, eğik silindir, kesik silindir ve silindirlerin iç içe geçtiği durumlar bulunmaktadır. Her soru için gerekli formüller uygulanarak detaylı hesaplamalar yapılmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin silindir ve çember konularındaki problemleri çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, Acil Yayınları'nın hazırladığı katı cisimler fasikülündeki test sorularını adım adım açıklamaktadır.. Videoda toplam on bir farklı geometri problemi çözülmektedir. Problemler silindir hacmi, yüzey alanı, yamuk, çember ve dik üçgen gibi geometrik şekillerle ilgilidir. Her problem için detaylı hesaplamalar ve geometrik formüller kullanılarak çözüm yöntemleri gösterilmektedir.. Video, Test 5'in son sorusunun çözümüyle sona erer ve bir sonraki videoda Test 6'nın çözüleceği belirtilir. Çözülen problemler arasında yüksekliği taban çapından büyük olan silindirlerin hacmi, depoların su boşaltılması, kartondan kesilen silindirlerin hacimleri, teğet silindirlerin bant alanı ve karınca tarafından en kısa yolu bulma gibi çeşitli konular bulunmaktadır.
Silindir, düzlemsel eğrinin sınırladığı bölgenin dik hareket ettirilmesiyle oluşur. Silindirin hacmi taban alanı ile yüksekliğin çarpımıdır. Daire tabanlı silindirin hacmi V = r²h, dikdörtgen tabanlı silindirin hacmi V = abh'dir
Bu video, Turan Usta ve bir arkadaşı tarafından gerçekleştirilen CBR 125 motosiklet motorunun tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Turan Usta, eski çıraklarından biriyle birlikte çalışmaktadır.. Videoda, vuruş sesi çıkaran ve 35-40 bin km yol yapmış bir CBR 125 motorunun tamir süreci adım adım gösterilmektedir. Motorun sökülmesi, pistonun zedelenmesi, krankın dağılması ve silindirin çizilmesi gibi sorunlar tespit edilmektedir. Turan Usta, motorun yağsız bırakılması ve sınırlarının zorlanması nedeniyle bozulduğunu belirtirken, tamir sürecinde piston, silindir ve krank gibi parçaların değiştirilmesi gerektiğini açıklamaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 11. sınıf öğrencilerine uzay geometrisi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, silindir konusunu detaylı bir şekilde açıklamaktadır.. Video, silindirin tanımı ile başlayıp, silindirin açılımını karton örneği üzerinden göstermekte, ardından hacim, taban alanı ve yanal alanı hesaplamalarını anlatmaktadır. Ders boyunca çeşitli örnek sorular çözülmekte, silindirlerin hacim oranları, yanal alanları eşit olan silindirlerin yarıçap oranları, silindirin üst ve alt tabanlarından alınan noktalar arasındaki en kısa uzaklık, yüzey alanı hesaplamaları ve su seviyesi problemleri ele alınmaktadır.. Videoda formüllerin ezberlenmesinin yerine mantığının anlaşılmasının önemi vurgulanmakta ve günlük hayattan örnekler (çiftçi Ali'nin su taşıma problemi) kullanılarak konu pekiştirilmektedir. Video, silindir konusunun iki bölümden oluştuğunu ve ikinci bölümün de silindir konusunu ele alacağını belirtmektedir.
Volume measures three-dimensional space occupied by a shape. Common units include cubic centimeters, meters, inches, and feet. Volume formula: length x width x height for most shapes
Bu video, bir matematik eğitim içeriğidir. Konuşmacı, koninin hacim formülünün (πr²h) silindirler yardımıyla nasıl ispatlanacağını anlatmaktadır.. Videoda, koninin içine gitgide küçülen silindirler yerleştirilerek koninin hacmi hesaplanmaktadır. Konuşmacı önce teorik yöntemi açıklar, ardından matematiksel ispat sürecini adım adım gösterir. Silindirlerin yarıçapları ve yükseklikleri hesaplanarak, toplam hacim formülü elde edilir ve limit kavramı kullanılarak ispat tamamlanır. Sonuç olarak, koninin hacmi πr²h olduğu gösterilir.
Çizgi akış hattını, kesik çizgi pilot veya drenaj hattını gösterir. Daire enerji çevrim makinalarını, kare kontrol bileşenlerini temsil eder. Dörtgen şartlandırma aparatlarını, üçgen akış yönünü belirtir
Scuba diving uses independent breathing equipment for underwater exploration. Christian J. Lambertsen coined the term "SCUBA" in 1952. Open-circuit systems discharge exhaled gas directly into water. Closed-circuit rebreathers recycle exhaled gases for longer dives
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere geometrik cisimler konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim dersidir. Öğretmen, tüm yılın matematik konularını noktalamış bir ders formatında sunum yapmaktadır.. Video, dik prizmalar (dikdörtgenler prizması, küp, kare dik prizma, üçgen dik prizma), dairesel silindir, dik piramit ve koni gibi geometrik cisimlerin tanımlarını, özellikleri, açılımlarını ve hesaplamalarını içermektedir. Her konu detaylı olarak açıklanmakta, formüller uygulamalı olarak gösterilmekte ve LGS tarzında örnek sorular çözülmektedir.. Videoda ayrıca geometrik cisimlerin yüzey sayıları, köşe sayıları, ayrıt sayıları, yan yüzey alanları, dairesel bölgelerin alanları ve hacimleri hesaplamaları gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin kağıt üzerinde çizimler yaparak konuyu daha iyi kavramaları için pratik önerilerde bulunmaktadır.
Bu video, bir kişinin yeni iş makinelerini tanıttığı bir ürün inceleme içeriğidir.. Videoda konuşmacı, üç farklı iş makinesini tanıtmaktadır: bir kamyon, bir silindir ve bir kepçe. Konuşmacı, izleyicilerin videoyu beğeneceğini umduğunu belirterek, tüm bu iş makinelerini birlikte inceleyeceklerini ifade etmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin geometri kampının son bölümünde koni ve silindir konularını anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak ve pratik örneklerle konuları açıklamaktadır.. Video, koninin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, koninin açık halini, yanal alanını, taban alanını ve hacim hesaplamalarını detaylı şekilde ele almaktadır. Daha sonra dik koni ve silindir hesaplamaları, benzerlik kavramları ve kesik koni hacmi hesaplama konularına geçilmektedir. Video, 14 sorudan oluşan bir testin çözümünü içermekte ve koni konusunun ilk bölümüdür.. Videoda koninin AYT sınavlarında mutlaka bir soru geldiği belirtilmekte, koninin farklı şekillerde nasıl oluşturulabileceği gösterilmekte ve dik üçgenlerin döndürülmesiyle oluşan silindir ve koni hacim hesaplamaları gibi konular işlenmektedir. Bir sonraki videoda karınca soruları ve konunun tamamlanmasıyla devam edeceği belirtilmektedir.
Bu video, "Hayalim Mühendisi" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, görünüş çizimi konusunu anlatmaktadır.. Video, görünüş çizimlerinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bunların sabit duran bir cisme farklı açılardan bakma imkanı sağladığını belirtiyor. Sunucu, silindir örneği üzerinden iki görünüş ve üç görünüş çizimlerinin farklarını gösteriyor. Ayrıca, bir silindir çizimi yaparak üç boyutlu bir nesne oluşturma sürecini adım adım gösteriyor ve hangi durumlarda üç görünüş çizimi yapmanın daha uygun olduğunu açıklıyor.
Bu video, bir matematik öğretmeninin LGS öğrencilerine yönelik hazırladığı silindir konusunu anlatan eğitim içeriğidir.. Videoda silindirin tanımı, özellikleri ve hesaplamaları detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen önce silindirin prizmalardan farkını açıklayarak başlar, ardından taban, yan yüzey, yükseklik ve ana doğru gibi temel kavramları tanımlar. Daha sonra silindirin yüzey alanı ve hacmi hesaplamaları için gerekli formüller açıklanır ve çeşitli örnek sorular çözülür.. Video, silindirin açılımı, kesik silindirin alanı, yarım silindir hacmi hesaplamaları ve farklı silindir problemlerinin adım adım çözümü içermektedir. Öğretmen, LGS sınavına hazırlanan öğrenciler için konuyu pekiştirmek amacıyla kitaptaki test sorularını çözerken konuyu açıklamaktadır.