Bu video, 780-850 yılları arasında yaşamış olan önemli İslam bilim insanı El-Harezmi'nin hayatını ve bilimsel katkılarını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, El-Harezmi'nin Bağdat'ta Bilgelik Evi yöneticiliğini yaptığı ve Halife Me'mun'un emriyle önemli astronomi çalışmaları yaptığı bilgisiyle başlar. Ana odak noktası, matematik alanında yaptığı katkılardır: cebiri hesap ilminden ayırarak ayrı bir dal olarak ortaya koyması, sıfır ve bilinmeyen işareti x'in mucidi olması ve on rakamlı basamaklı sayı sisteminin İslam dünyası ve Batı'da yaygınlaşmasına katkıda bulunması. Ayrıca astronomi, coğrafya ve tarih alanlarında da önemli çalışmalar yaptığı belirtilmektedir.
Bu video, Perfetto Gaming kanalında Aytaç ve Yunus adlı iki içerik üreticisinin Deady Skins adlı bir oyun sitesini inceledikleri bir içeriktir. İki içerik üreticisi, 300 dolar bakiyeyle oyunu deneyimlemektedir.. Videoda Deady Skins sitesinin çeşitli özellikleri gösterilmektedir. İçerik üreticileri önce farklı fiyatlı kasaları (51 dolar, 4 dolar, 6 dolar, 10 dolar, 16 dolar, 19 dolar, 31 dolar, 64 dolar, 111 dolar, 18 dolar, 34 dolar, 50 dolar) açarak kazanç ve zarar durumlarını test ederler. Ardından arena sistemi denenir ve son olarak avcı bıçağı çekilişi hakkında bilgi verilir. Video, sitenin şansa dayalı olduğunu ve özellikle 60-70 dolarlık atkılardan bıçak almanın olası olduğunu vurgulayarak sona erer.
Matematik M.Ö. 3000-2000 yıllarında Mezopotamya'da başlamıştır. Thales ve Pisagor teoremleri M.Ö. 550-580 yıllarında bulunmuştur. Öklid, M.Ö. 300'de geometrinin babası olarak kabul edilir. Brahmagupta 820'de sıfır rakamını keşfetmiştir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı çarpma işleminde yutan elemanı anlatmaktadır.. Videoda çarpma işleminde yutan eleman kavramı açıklanmaktadır. Konuşmacı, çarpma işleminde hangi sayı ile çarparsanız o işlemin sonucunun sıfır olduğunu ve bu sayının yutan eleman olduğunu belirtmektedir. Video, bu kavramı görsel olarak göstererek, çarpma işleminde hangi rakamla çarparsanız hepsinin yok edildiğini göstermektedir.
Bu video, sıfırın tarihsel gelişimini anlatan eğitici bir içeriktir. Video, bir keçiler sorusu üzerinden sıfırın önemini vurgulayarak başlar.. Video, sıfırın iki farklı kullanımını açıklar: hiçliği ifade eden sembol olarak ve hesaplarda kullanılan matematiksel özelliklerle. Babil'de ortaya çıkan ilk sıfır sembolü, Antik Yunan'daki sayılarla ilişkisi, Hindistan'da Brama Gupta tarafından sayıların soyut hale getirilmesi ve negatif sayıların ortaya çıkışı kronolojik olarak anlatılır. Video, sayı doğrusunun gelişimi ve cebirin ortaya çıkmasıyla sıfırın matematikteki tam rolüne ulaşır.
Bu video, bir grup insanın artı ve sıfırın tek-çift sayı durumunu tartıştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında "Sarı Mikrofon Türkiye'nin en çok izlenen mikrofonu" olarak tanıtılan bir kişi de bulunmaktadır.. Videoda, artı ve sıfırın tek veya çift sayı olup olmadığı sorusu tekrarlanarak ele alınmaktadır. Konuşmacılar arasında artı etkisiz eleman olduğu, sıfır ise hem çift hem tek sayı olabileceği, sıfırın etkisiz eleman olduğu ve bir sayının sonuna geldiğinde etkili hale geldiği gibi farklı görüşler paylaşılmaktadır. Video, matematik eğitimi açısından sıfırın özel durumunu ve artı ile sıfır arasındaki ilişkiyi tartışmaktadır.
Sayıların keşfi ve icadı konusunda Aristo ve diğerleri arasında görüş ayrılığı var. Sayıların tarihi 25 bin yıl öncesine, Ishango Kemiği'ne dayanıyor. Kemikten sonra tablet, papirüs ve parşömen gibi materyallere geçildi
Bu video, sıfır rakamının keşfi ve tarihsel gelişimini anlatan eğitici bir içeriktir. Videoda Özbek-Türk bilim adamı Harezmi'nin sıfır rakamını icat etmesi ve bu rakamın dünya tarihindeki yeri ele alınmaktadır.. Video, sıfırın keşfi sürecini kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk olarak Harezmi'nin sıfır rakamını icat etmesi, ardından bu rakamın Arap medeniyetinden Endülüs'e ve oradan Avrupa'ya yayılması, Avrupa'da karşılaştığı tepkiler ve cebir taraftarlarıyla abacı sai tahtasını kullanan gruplar arasındaki çatışmalar anlatılmaktadır. Ayrıca sıfırın matematiksel anlamı ve "şeytanın rakamı" olarak adlandırılması gibi ilginç detaylar da paylaşılmaktadır.
780-850 yılları arasında yaşayan Hârezmî, Bilgelik Evi'nin yöneticiliğini yapmıştır. Halife el-Memûn döneminde saray astronomu olarak gözlemler gerçekleştirmiştir. Astronomi ve coğrafya alanlarında da önemli çalışmalar yapmıştır
Bu video, bir matematik problemi çözümünü anlatan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, izleyicilere hitap ederek bir matematik sorusunu açıklamaktadır.. Videoda, "sıfırın yarısı ile kendisinin toplamı" problemi ele alınmaktadır. Konuşmacı, sıfırın yarısı sıfır olduğunu ve sıfır ile sıfırı topladığımızda direkt cevaba ulaşıldığını açıklamaktadır. Sonuç olarak cevabın sıfır olduğu belirtilmektedir.
Sümerler MÖ 4000-2000 yıllarında ilk sayma sistemini geliştirdi. Mayalar MS 350'lerde takvimlerinde sıfır benzeri işaretler kullandı. Hintliler MS 458'de sıfır kavramını (śūnya) kullanmaya başladı
Bu video, sıfırın tarihsel gelişimini ve matematikteki önemini anlatan eğitici bir içeriktir. Videoda Alex Bellas gibi matematik uzmanlarının görüşleri de aktarılmaktadır.. Video, sıfırın matematik, fen bilgisi ve mühendisliğin temelini oluşturan bir sayı olduğunu vurgulayarak başlıyor. Sıfırın kökeninin Hindistan'da olduğu, "şunya" olarak adlandırıldığı ve 2000 yıl boyunca normal bir sayı olarak kabul edilmesi süreci anlatılıyor. Sıfırın Hindistan'dan Ortadoğu'ya, oradan Avrupa'ya yayılışı, Avrupa'da karşılaştığı zorluklar ve sonunda kabul görmesi, Descartes'ın kartezyen koordinat sistemi ve sıfırın hesap, matematik ve günlük hayattaki önemi detaylı şekilde açıklanıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından bölme işleminde neden sıfır koyulduğu konusu anlatılmaktadır.. Video, bölme işleminde sıfırın mantığını açıklayarak başlıyor ve ardından çeşitli örnekler üzerinden konuyu pekiştiriyor. Öğretmen, bölme işleminin nasıl yapıldığını adım adım göstererek, bir sayının başka bir sayıya bölündüğünde sıfırın nasıl oluştuğunu açıklıyor. Video sonunda öğrencilere üç örnek veriliyor ve cevaplarını yorumlara yazmaları isteniyor.
Rakamlar 0'dan 9'a kadar olan grubu temsil eder. Matematikte en çok tartışılan konulardan biri 0'ın gruplandırılmasıdır
Brahmagupta (598-670), MS 628'de Rajasthan'da yaşayan Hintli matematikçi ve astronomdur. Aryabhata'dan sonra Hindistan'ın en etkili matematikçilerinden biri kabul edilir
Bu video, sıfırın tarihsel gelişimini ve matematiksel önemini anlatan eğitici bir içeriktir. Videoda Bra Cupta gibi önemli matematikçilerin sıfır hakkındaki çalışmaları da ele alınmaktadır.. Video, sıfırın insanlık kültürüne katılmasının yazının icadından 4800 yıl sonra gerçekleştiğini ve sayı sistemlerinde bir'in evrensel bir öneme sahip olduğunu anlatmaktadır. Sıfırın Hintliler tarafından keşfedildiği, Araplara ve Avrupa'ya yayıldığı, Babil'de ilk yazılı olarak kullanıldığı ve Bra Cupta tarafından 628 yılında sıfırın bir sayı olduğunu açıklayan ilk yazılı inceleme yapıldığı bilgileri paylaşılmaktadır. Ayrıca sıfırın matematiksel ve mantıksal gelişimdeki kritik rolü vurgulanmaktadır.
Bu video, matematik eğitimi formatında bir anlatım sunmaktadır. Konuşmacı, matematikteki temel kavramları açıklamaktadır.. Video, sıfırın matematikteki özel konumunu ve neden bir sayıyı sıfıra bölemediğimizi açıklamaktadır. Önce bölme işleminin temel prensipleri anlatılarak, bir sayıyı sıfıra bölmek sonsuzluğa doğru gittiği gösterilmektedir. Ardından çarpma işleminin tersi kavramı kullanılarak, bir sayının sıfıra bölümünün tanımsız olduğu matematiksel olarak kanıtlanmaktadır. Video, matematiğin bu durumda iflas ettiğini göstererek, sanal sayılar gibi alternatif çözümlerin olabileceğini belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, "Dijital Kılavuz" serisinin "Bilim ve Teknoloji Mirasımız" bölümünden bir eğitim içeriğidir. Video, sıfırın keşfini ve tarihsel gelişimini anlatmaktadır.. Video, sıfırın keşfinin ilginç bir keşif olduğunu vurgulayarak başlıyor ve sıfırın diğer rakamlardan sonra keşfedildiğini açıklıyor. Harezmi'nin 830 yılında sıfırı ve x birimini kullanan ilk kişi olduğu, bu bilginin Avrupa'ya Leonardo Fibonacci aracılığıyla aktarıldığı ve John Wallis'in 1600'lerde sıfırı sayı doğrusuna eklemesiyle Avrupa'da kabul gördüğü anlatılıyor. Video, günümüzde tüm dünyanın Harezmi'nin geliştirdiği ondalık sayı sistemini ve sıfırı kullandığını belirterek sona eriyor.
Bu video, bir okul ortamında geçen eğitici bir animasyon formatındadır. Videoda Pırıl, Nazlı, Cesur, Uzay ve diğer öğrenciler ile Ipek öğretmen karakterleri yer almaktadır.. Video, öğrencilerin sıfırın matematikteki etkisini anlatan hikayeler yazmaları için verilen ödev etrafında şekillenmektedir. İlk olarak öğrencilerin sıfır hakkında ne yazacaklarını merak ettikleri, ardından sıfırın toplama ve çarpma işlemlerindeki etkilerini anlatan hikayeler yazdıkları gösterilmektedir. Pırıl, sıfırın toplama işleminde etkisiz eleman olduğunu, Nazlı ise çarpma işleminde yutan eleman olduğunu "iştahlı maymun" metaforuyla anlatmaktadır. Video, sıfırın matematikteki önemini günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.
Bu video, bir matematik yarışması formatında çekilmiş olup, Meri Hanım adlı bir katılımcı ve sunucu arasında geçen bir diyalogu içermektedir. Ayrıca Buğra Şayan Hoca adında bir matematik öğretmeni de bahsedilmektedir.. Videoda, cep telefonunun üzerindeki rakamların sırasıyla çarpımı sorusu sorulmaktadır. Meri Hanım, sıfırın çarpım özelliğinin bir sayının sıfırla çarpımı bir eder şeklinde olduğunu düşünerek "bir" cevabını verir. Ancak sunucu, doğru cevabın "sıfır" olduğunu açıklar ve sıfırın "yutan eleman" olduğunu belirtir. Video, matematikte sıfırın çarpım özelliğinin önemini vurgulamaktadır.