Motorlar içten ve dıştan yanmalı olarak ikiye ayrılır. Soğutma sistemlerine göre hava ve su soğutmalı olarak sınıflandırılır. Yakıtlarına göre benzinli, LPG ve dizel olarak gruplandırılır. Zamanlarına göre 2 zamanlı ve 4 zamanlı olarak sınıflandırılır
Bu video, bir kişinin izleyicilerin isteği üzerine hazırladığı Motolux Python FX 22 elektrikli motosikletin kullanımını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, motosikletin temel özelliklerini ve kullanımını adım adım göstermektedir. İlk bölümde motorun anahtarı, kumandası, alarm özelliği, şarj girişleri, vites sistemi, frenleri ve farları tanıtılırken, ikinci bölümde sürüş deneyimi, fren sistemi, süspansiyon özellikleri ve viraj alma davranışları incelenmektedir.. Motosikletin 200 watt gücünde olduğu, 6 aküden oluştuğu ve 38 km/s hıza ulaşabildiği belirtilmektedir. Ayrıca, ön frene yük bindiğinde süspansiyonların esnemesi, arka tekerleklerin ikili olması sayesinde daha çabuk duruş sergilemesi ve ABS olmamasına rağmen ABS gibi performans göstermesi gibi teknik detaylar da paylaşılmaktadır.
Bu video, bir kişinin evinde kurduğu elektrikli araç şarj sistemini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 7 kilowatt saatlik bir şarj sistemi kurduğunu ve aracını nasıl şarj ettiğini göstermektedir.. Video, elektrikli araçların şarj seçenekleri (3,5 kW, 7 kW ve 22 kW) hakkında bilgi vererek başlıyor ve ardından 7 kW saatlik şarj sisteminin kurulumunu adım adım gösteriyor. Konuşmacı, monofat sayaçtan 3x6'lık kablo kullanarak şarj sistemini nasıl kurduğunu, kombinasyon kutusunu nasıl ayarladığını ve şarj cihazını nasıl kullandığını detaylı şekilde anlatıyor. Ayrıca, şarj sırasında dikkat edilmesi gereken güvenlik önlemleri ve kablo kesitinin önemi hakkında önemli bilgiler veriyor.
Bu video, Akif adlı bir kişinin Volta VSM modeli elektrikli bisikleti incelediği bir ürün tanıtımıdır. Akif, 2000 TL fiyatından satın aldığı bisikleti detaylı olarak göstermektedir.. Videoda elektrikli bisikletin özellikleri, kullanım şekli ve teknik detayları incelenmektedir. Akif önce bisikletin kontrol panelini, anahtarı, LED göstergesini ve farlarını göstermekte, ardından bataryanın nasıl söküleceğini ve şarj edileceğini anlatmaktadır. Ayrıca bisikletin yokuş çıkarma performansını test etmekte ve çocuk kilidinin nasıl kaldırılacağını da paylaşılmaktadır. Video, bisikletin şarj cihazının gösterilmesiyle sona ermektedir.
Battery powers vehicle's electronic parts and is installed in engine bay. Stock battery found in garage, new ones from LEAD ER for 495 mk. Positive (red) bolt must be tightened first, negative (black) last
iPhone 15 serisi Lightning yuvasını terk ederek USB-C'ye geçti. USB-C, cihazları şarj etme ve veri aktarımı sağlayan evrensel standarttır. Type-C, 40 Gbps'ye kadar veri aktarım hızı sunarken Lightning 480Mbps destekler
Bu video, Bostancı'daki Planlar Motor'da çekilen bir araç inceleme içeriğidir. Sunucu, Bostancı Köprüsü'ne doğru sahil yönüne doğru inerken bulunan bu mağazada RKS M5 elektrikli aracı detaylı olarak tanıtmaktadır.. Videoda RKS M5 elektrikli aracın teknik özellikleri, dış görünümü, iç özellikleri (koltuklar, kapılar, şarj sistemi, multimedya sistemi, sunroof, aydınlatma özellikleri) ve teknik detayları (2500 watt motor, 72 volt 58 amper akü, 25-45 km sürüş mesafesi, 90 km maksimum hız, 3 kişi kapasitesi, 400 kg ağırlık) kapsamlı şekilde ele alınmaktadır. Ayrıca aracın merkezi kilit sistemi gösterilmektedir.. Videoda ayrıca aracın 21 Mayıs 2022 itibariyle 134.500 TL fiyatla satıldığı, internette ise 141.900 TL'ye satıldığı ve bayiden almanın garantisi açısından daha sağlam olduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.
Şık tasarımlı ve her kıyafetle uyumlu akıllı saat. Sağlık takibi için kalp atış hızı ve uyku takibi sunuyor. Farklı spor modlarıyla egzersiz verilerini ölçüyor. Telefon görüşmeleri ve mesajları doğrudan saate yansıtıyor. Manyetik şarj kablosuyla hızlı şarj imkanı
İstanbul'da yaygınlaşan seyyar şarj istasyonu sistemi. Karekod ile powerbank alıp yuvaya yerleştirme sistemi. 5000mAh kapasiteli, hafif ve hızlı şarj eden powerbank'ler
Bu video, Oto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, akü kontrolü konusunda bilgi vermektedir.. Video, akünün sağlam olup olmadığını ve şarj dinamosunun aküyü şarj edip etmediğini avometre kullanarak nasıl ölçebileceğimizi anlatmaktadır. Önce araç çalışmazken akünün voltajının 12-12,30 civarında olması gerektiği, ardından araç çalışırken (rölantide) 13 ve üzerinde bir değer alması gerektiği gösterilmektedir. Sunucu, bu ölçüm için 20-30 liraya mal olan bir avometre kullanmanın yeterli olduğunu ve bu cihazın 10 liraya kadar bulunabileceğini belirtmektedir.
Alternatör, motor çalışırken mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Konjektör, alternatörün ürettiği elektriği 14.2 voltta sabit tutar. Şarj göstergesi sistemin çalışıp çalışmadığını gösterir. Diyotlar AC'yi DC'ye çevirir
Bu video, bir kişinin bahçesinde küçük bir evde aydınlatma ve telefon şarjı için basit bir güneş paneli sistemi kurma sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 10 metrelik LED lambalar, güneş paneli, akü ve şarj modülü kullanılarak bir sistem oluşturulmaktadır. İlk olarak ışığa duyarlı LED sensörü yapımı gösterilmekte, ardından güneş paneli, akü ve şarj modülü bağlantıları detaylı olarak anlatılmaktadır. Sistem, güneş altında 12 volt 25 watt güç üreten güneş paneli ile aküyü şarj edip, LED lambaları ve telefon şarjlarını gerçekleştirmektedir. Video, sistemin test edilmesi ve bahçeye götürülmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir otomobil uzmanının akü ışığının yanma sebeplerini anlattığı eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, akü ışığının ne olduğunu ve neden yanması gerektiğini açıklamaktadır.. Video, akü ışığının aslında şarj dinasının (alternatör) ışığı olduğunu ve motor çalışırken yanmasının şarj etmediğini gösterdiğini anlatmaktadır. Konuşmacı, akü ışığının yanmasının üç temel sebebini sıralamaktadır: akü bitmesi, şarj dinası arızası ve konjektör arızası. Ayrıca, akü lambası yanarken arabayı sürmemenin önemini vurgulamakta ve Tofaş araçlarında diyot arızası nedeniyle hafif yanma olabileceğini belirtmektedir.
Auto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, araç aküsünün şarj olup olmadığını nasıl kontrol edebileceğimizi anlatıyor.. Video, iki farklı yöntemle araç aküsünün şarj durumunu kontrol etmeyi gösteriyor. İlk yöntemde avometre veya multimetre kullanılarak aracın aküsünün voltajı ölçülüyor ve aracın çalıştırılmasıyla şarj dinamosunun çalışıp çalışmadığı kontrol ediliyor. İkinci yöntemde ise sunucunun aracına monte ettiği voltmetre sistemi gösteriliyor. Her iki yöntem de araç sahibinin kendi kendine akü voltajını ve hararetini kontrol etmesini sağlıyor.
Bu video, bir Tesla sahibinin evde araba şarj sistemi hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Tesla'nın vakum şarj cihazını ve Tesla Signatur Edition şarj adaptörünü kullanarak nasıl şarj yaptığını göstermektedir.. Videoda Tesla'nın ev şarj sistemi detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, 220V ve 400V sistemlerde arabanın şarj kapasitesini, şarj cihazlarının nasıl monte edildiğini ve kullanıldığını göstermektedir. Ayrıca şarj ayarlarını, şarj zamanlamasını, şarj hızını ve batarya seviyesini nasıl kontrol edebileceğinizi anlatmaktadır. Video, farklı şarj cihazlarının performans karşılaştırması ve evde şarj için elektrik sisteminin nasıl ayarlanması gerektiği hakkında pratik bilgiler içermektedir.
Bu video, bir otomobil uzmanının motor çalışırken akü ışığının yanmasının nedenleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, motor çalışırken akü ışığının yanmasının normal olduğu ancak yolda giderken yanması durumunda yapılması gerekenler anlatılmaktadır. Konuşmacı, akü ışığının yanmasının şarj dinası arızası, konjektör sorunu, akü bitmesi veya şarj kayışının kopması gibi çeşitli nedenlerle oluşabileceğini açıklamaktadır. Ayrıca, şarj dinasının voltaj değerinin 12,5 volt üzerinde olması gerektiği ve bu değer altına düştüğünde şarjın zayıfladığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu lityum pilleri farklı bir şarj yöntemiyle nasıl şarj edebileceğimizi adım adım göstermektedir.. Videoda, 18650 pil yuvaları kullanılarak seri bağlantılı pillerin BMS (Battery Management System) devresi ile şarj edilmesi anlatılmaktadır. Sunucu önce pillerin kutup yönlerini açıklar, ardından BMS devresinin nasıl bağlanacağını detaylı şekilde gösterir. Sistem, 12.6V şarj voltajı ile çalışır ve 12-13.5V arasında şarj edilebilir. Video, sistemin avantajlarını (daha az bağlantı, pratik malzeme kullanımı, güvenli şarj) ve dezavantajlarını (sadece üç pil ile çalışabilmesi) da belirterek sonlanır.
Bu video, bir uzmanın araç aküleri hakkında bilgilendirme yaptığı bir içeriktir.. Videoda, pandemi sonrası hala yatan araçların akülerinde çıkabilecek sorunlar ve bunların önlenmesi için yapılması gerekenler anlatılmaktadır. Konuşmacı, hava sıcaklığındaki ani değişikliklerin akülerin çalışmasını engelleyebileceğini, özellikle kış mevsiminde akülerin kontrol edilmesinin önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, araç yatıyorsa kutup başlarının sökülmesi ve aracın yürümesi durumunda şarj dinamosunun aküyü şarj etmesi gerektiği belirtilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının lityum pillerde kullanılan BMS (Battery Management System) kartlarının kullanımı ve lityum pil batarya gruplarının yapımı hakkında sunduğu kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, BMS kartlarının ne işe yaradığını açıklayarak başlıyor ve ardından farklı BMS kartlarının bağlantı şekillerini adım adım gösteriyor. Daha sonra 12 volt şarjlı matkap ve 18 voltluk 5S batarya grubunun seri bağlantı yöntemiyle nasıl yapıldığı detaylı olarak anlatılıyor. Son olarak, batarya grubunun şarj edilmesi ve bir matkap gibi cihaza nasıl bağlanacağı gösteriliyor.. Eğitim içeriğinde BMS kartlarının kısa devre koruması, aşırı deşarj koruması ve pilin voltajının 2,5 volttan düşmesini engelleme gibi özellikleri anlatılmakta, ideal şarj akımının nasıl hesaplanacağı ve BMS kartlarındaki bağlantı noktaları (4.20V, 8.40V, 12.60V, 16.80V) hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan motor dersinin yedinci bölümünde araç şarj sistemi hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, daha önce altı bölüm anlattığını belirtmektedir.. Video, şarj sisteminin genel tanımı ve parçalarının (alternatör, regülatör, şarj müşürü, şarj göstergesi, sigorta kutusu ve akü) işlevlerini detaylı olarak açıklamaktadır. Ayrıca şarj sisteminin çalışma prensibi, motor çalışırken aküyü şarj etme ve aracın elektrik ihtiyacını karşılama işlevi anlatılmaktadır. Video yaklaşık 17 dakika sürmektedir.. Eğitmen, şarj sisteminin arızaları ve bunların nasıl tespit edileceği hakkında bilgiler vererek, ehliyet sınavında çıkabilecek soru tiplerinin çözümüne geçmektedir. Gösterge panelindeki ikaz ışıklarının anlamları ve araç sürüşünde dikkat edilmesi gereken noktalar da ele alınmaktadır.