Bu video, 9. sınıf tarih ders kitabının Tuna Yayınları tarafından yayınlanan sayfa 94'ün cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, ders kitabındaki soruları ve cevaplarını sistematik bir şekilde sunmaktadır. İçerikte öncelikle kavramları tamamlama, doğru-yanlış soruları ve ardından beş farklı sorunun detaylı cevapları bulunmaktadır. Sorular Ortaçağ tarihi konularını kapsamakta olup, Sasaniler devleti, Roma hukuku, Magna Carta, feodalite, Emeviler, Roma'daki patrici-plebe mücadelesi gibi konular ele alınmaktadır.
Roma hukuku MS 565'e kadar sürmüş, 1543'te imparatorluk sona ermiştir. Corpus Luris Civilis, Iustinianus tarafından MS 527'de yeniden düzenlenmiştir. Roma hukuku, modern hukukun temel kaynağı olmuştur
Sebepsiz zenginleşme davaları Roma hukukunda condictio indebiti ile başlamıştır. Digeste, sebepsiz zenginleşmeyi kategorilere ayırarak sisteme dahil etmiştir
Roma devleti MÖ 753-565 arasında dört siyasi döneme ayrılmıştır. Krallık döneminde kral, halk ve senatörler temel siyasi organlardı. Cumhuriyet döneminde magistralar ve senato güçlendi. İlk imparatorluk döneminde princeps sınırsız yetkilerle devleti yönetti. Son imparatorluk döneminde imparatorluk doğu ve batıya ayrıldı
Bu videoda bir çift, hukuk fakültesi birinci sınıf derslerini ve bu derslerin zorluk seviyelerini ve ilerleyen sınıflardaki derslerle olan bağlantılarını anlatıyor. Konuşmacılardan biri Dicle Hukuk Fakültesi'nde okuyor, diğeri ise Adalet Fakültesi'ne başlamış durumda.. Video, hukuk fakültesinde birinci sınıfta işlenen derslerin (medeni hukuk, anayasa hukuku, hukuk, Roma hukuku, maliye, inkılap tarihi, Türk dili edebiyatı ve İngilizce) detaylı bir incelemesini sunuyor. Her ders için zorluk seviyesi (10 üzerinden puan) ve ilerleyen sınıflardaki derslerle olan bağlantısı değerlendiriliyor.. Konuşmacılar Instagram'da yapılan bir ankete göre derslerin zorluk sıralamasını paylaşıyor ve kendi deneyimlerini aktarıyor. Roma Hukukunun kıta Avrupası hukuk sisteminin babası olduğu ve bu nedenle önemli olduğu vurgulanıyor. Ayrıca medeni hukuk, hukuka giriş ve anayasa hukuku dersleri gibi temel derslerin nasıl çalışılabileceği konusunda bilgiler veriliyor.
Roma'da kral, halk ve senatörler olmak üzere üç siyasi organ vardı. Patriciuslar soylu kesim, Plebler ise tarım ve zanaatla uğraşan halk sınıfıydı. Yazılı kanun yoktu, hukuki anlaşmazlıklar azdı
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan akademik bir Roma hukuku dersidir. Eğitmen, öğrencilere Roma hukukunun temel kavramlarını ve Türk Medeni Kanunu ile benzerliklerini anlatmaktadır.. Ders, Roma hukukunun üç temel direği (kişiler hukuku, eşya hukuku ve borçlar hukuku) üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde taşınmaz mülkiyet, mülkiyet hakkının içeriği ve kısıtlamaları ele alınırken, devamında hak ve hukuk kavramları, mülkiyet türleri (ayni hak ve nispiyat hak) incelenmektedir. Daha sonra Roma hukukundaki mal ayrımı, res corpore ve res in corpore kavramları, eşya türleri (sayılabilir, sayılamaz, parça ve cins eşyalar) detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Roma İmparatorluğu'ndaki kölelik müessesesi, pater familias kavramı, kadınların ekonomik durumu ve Roma'daki ceza hukuku gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitmen, Roma hukukunun Türk Medeni Kanunu'na olan benzerliklerini vurgulayarak, özellikle mülkiyet hakkının içeriği ve semerelerden faydalanma hakkı konularında iki hukuk sisteminin benzerliklerini göstermektedir.
Bu video, hukuk sistemi hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, kara Avrupası ülkelerinde uygulanan ve Roma hukukuna dayalı hukuk sistemini anlatmaktadır. 1700-1800'lü yıllarda Avrupa'da yaşanan sömürgeleşme sürecinin bu hukuk sisteminin yayılmasına etkisi, Cumhuriyet sonrası Türk hukukuna Avrupa kanunlarının dahil edilmesi ve özel hukuk-kamu hukuku ayrımının bu sistemin bir eseri olduğu açıklanmaktadır. Sistemin esasının yetkili organlar tarafından çıkartılan yasaların idarecileri ve yargıçları bağlaması olduğu belirtilmektedir.
Bu video, 9. sınıf tarih ders kitabının Tuna Yayınları tarafından yayınlanan sayfa 92'nin cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, Justinianus Kanunları ile Oniki Levha Kanunları arasındaki benzerlikler ve farklılıkları detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca Roma hukukunun ilk dönemlerindeki borç icra usulleri ve zaman içinde bu usullerin nasıl yumuşadığı anlatılmaktadır. Video, Romalıların kültürel gelişmişlik düzeyi hakkında yorumlarla sonlanmaktadır.
Süre 40 dakikadır. Her soru 4 puandır, yanlışlar doğruları götürmez. Mevzuat kullanmak yasaktır
Hukuk, toplumsal ilişkileri düzenleyen ve devlet zoruyla uygulanan kurallardır. Hukukun amacı adalettir ve toplumsal yaşamı düzenler. Hukuk kuralları soyut ve genel niteliktedir. Hukuk devlet tarafından güvence altına alınmış ve yaptırımlara sahiptir
"Yükselen Sözler" adlı programda sunucu, Arnavutluk doğumlu, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu ve avukat olan Adli İncekara ile bir röportaj gerçekleştirilmektedir. İncekara, komünist bir sistemde büyüyen ve Türkiye'ye dini öğrenmek için gelen bir kadın olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, İslam hukukunda kadın hakları ile Roma hukukundaki kadın hakları arasındaki benzerlikleri incelemektedir. Program, Antik Yunan'daki filozofların kadın hakkındaki görüşlerinden başlayarak, Roma hukukundaki kadın statüsüne geçiş yapmakta ve ardından İslam hukukunun mezheplerindeki kadın hakları ile bu iki sistemin benzerliklerini ele almaktadır. Özellikle Abbasi dönemlerinde Bağdat'ta gerçekleşen çeviri faaliyetlerinin İslam hukukuna etkisi ve mezheplerin oluşumu üzerinde durulmaktadır.. Videoda ayrıca, Kur'an'daki açık hükümlerin uygulanması, Hz. Muhammed dönemindeki uygulamalar ve mezheplerin gelişim sürecinde kadın haklarının nasıl değiştiği tartışılmaktadır. Konuşmacı, İslam hukukunun Roma hukukundan etkilendiğini ve günümüzde kadın hakları konusunda yaşanan çelişkileri Kur'an'a dayalı görüşlerle karşılaştırmaktadır.
Bu videoda Doğa adlı bir öğrenci, YouTube kanalında "Bir Dersten Nasıl Kalınır" konusunu ele alıyor. Kendisi Roma Hukuku dersinden 44 puan alarak kalmakta olduğunu belirtiyor.. Video, bir dersten kalmanın taktiklerini anlatıyor. Doğa, Roma Hukuku örneği üzerinden üç temel unsuru paylaşıyor: derslere girmemek, dersleri kaçırmak, okumalı kitabı okumamak ve pratik yapmamak. Ayrıca vize ve final notlarının ders başarısına etkisini de kısaca açıklıyor. Video, bu taktiklerin sadece Roma Hukuku değil, her dersten kalınmak için geçerli olduğunu vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, Kuzey Kıbrıs'ta yaşayan bir akademisyen tarafından sunulan Roma hukuku ve tarihi dersidir. Ders, akademik bir formatta ve soru-cevap yöntemiyle öğrencilere anlatılmaktadır.. Video, Roma tarihinin kronolojik gelişimini ve hukukun doğuşunu ele almaktadır. Roma'nın kuruluşundan (MÖ 753) çöküşüne (farklı görüşlerle 476, 565, 610 veya 1453 yılları) kadar olan süreci, krallık, cumhuriyet ve imparatorluk dönemlerindeki siyasi ve hukuki yapıları detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca Roma hukukunun modern hukuk sistemlerine etkisi ve farklı hukuk sistemleriyle karşılaştırmalar da yapılmaktadır.. Ders içeriğinde Roma Cumhuriyeti'nin yaklaşık 600 yıllık süreci, Augustus dönemindeki imparatorluk dönüştürmesi, Diocletianus dönemindeki saltık monarşiye geçiş ve Justinianus'un Corpus Juris Civilis gibi önemli hukuk reformları anlatılmaktadır. Dersin sonunda hoca, bir sonraki derste devletin oluşumu hakkında bilgi vereceğini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, siyasal iktidarın sınırlandırılması ve antik dönem hukuk felsefesi konularını ele almaktadır.. Video, siyasal iktidarın sınırlandırılması kavramını tarihsel bir perspektiften incelemekte ve farklı dini sistemlerin (İslam, Hristiyanlık, Budizm) bu konudaki yaklaşımlarını açıklamaktadır. Ardından Mezopotamya, Mısır, Hititler, Çin, Antik Yunan ve Roma gibi uygarlıkların bu konudaki yaklaşımları incelenmektedir. Daha sonra Roma'daki özgürlük düşüncesi, Stoacılar'ın devlet anlayışı ve tabii hukuk kavramı ele alınmakta, antik dönem düşünürlerinin (Sokrates, Platon, Aristo, Tenibüs, Cicero) görüşleri tablolar halinde özetlenmektedir.