Bu videoda Sakarya Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi Hüseyin Aymacım, YOLO ve Darp yapay sinir ağları hakkında bilgi veriyor. Kendisi Black yarışmasında görev alıyor ve robot otonom araç kategorisinde yarışmaya katılmış.. Video, YOLO ve Darp modellerinin tanıtımı, avantajları ve dezavantajları hakkında bilgiler içeriyor. Hüseyin, bu modellerin otonom görüntüleme, robot otonom araç ve sihalarda kullanılabileceğini belirtiyor. Ayrıca, YOLO'nun kurulumu, Ubuntu Focal Focal üzerinde nasıl çalıştırılacağı ve eğitim başlatma süreci hakkında döküman hazırladığını paylaşıyor. Video, YOLO'nun diğer modellere göre performans avantajlarını ve neden bu modeli önerdiğini açıklıyor.
12V ile 24V arasında çalışan güçlü ve dayanıklı bir motor. Yüksek tork kapasitesi ve farklı hız seçenekleri sunar. Küçük boyutuna rağmen yüksek performans gösterir
Bu video, ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği öğretim üyesi ve ODTÜ Römer Robotik ve Yapay Zeka Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde kurucu müdürlüğünü yürüten Erol Şahin tarafından sunulan bir akademik eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Emre Uğur Enler ile birlikte çalışmış ve robotik mühendisliği alanında çalışmalar yapmış bir akademisyendir.. Video, robotik ve bilişsel bilimler arasındaki bağlantıları ele alarak başlıyor ve robotik sistemlerin temel bileşenlerini (algılama, modelleme, planlama ve uygulama) detaylı olarak açıklıyor. Daha sonra James J. Gibson'ın ekolojik psikoloji ve sağlamlık kavramının robotikteki uygulamaları, robotların kendi kendilerine öğrenme yeteneğinin geliştirilmesi ve ortamla etkileşimin önemi anlatılıyor. Video, soru-cevap bölümüyle sonlanıyor.. Videoda ayrıca endüstriyel robotlar ve otonom araçlar gibi uygulamalar, optik akış, fords (ortamın sağladığı aksiyon potansiyelleri) ve sağlamlığın öğrenilmesi konuları örneklerle açıklanıyor. Robotların KINECT sensörü kullanarak ortamı algılayarak ve farklı nesnelerle etkileşimde bulunarak hareket planlaması yapabildikleri uygulamalar gösteriliyor. Ayrıca robotlarda duygusal davranışların nasıl programlanabileceği de tartışılan konular arasında.
Bu video, bir sunum formatında, konuşmacının sualtı teknolojileri konusundaki çalışmalarını anlattığı bir içeriktir.. Konuşmacı, insansız sualtı sistemleri, deniz sistemleri, sensörler, sonarlar ve otonom sualtı araçları üzerine yapılan araştırmaları anlatmaktadır. 2024 Teknofest'te insansız sualtı sistemde yarışmasında ileri kategoride birinci olduklarını belirtmektedir. TÜBİTAK ve Havelsan'dan aldıkları maddi ve teknik destek sayesinde projelerinin daha hızlı ilerlediğini ifade etmektedir. Ayrıca Norveç'te deniz platformunda yapılan bir yarışmaya katıldıklarını ve Türkiye'ye sualtı teknolojisini getirmek istediklerini belirtmektedir.
Bu video, teknolojinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan geleceğin konsept araçlarını tanıtan bir tanıtım içeriğidir.. Video, çeşitli markaların konsept araçlarını tanıtmaktadır. Edison Future F1 (güneş enerjili kamyon), Bet Mobile Dubai (Batman filminden esinlenen süper şarjlı Ford Raptor), Mini (dönüştürülebilir malzeme), Audi Grand Sing Stand (tamamen otonom elektrikli aile arabası), Çin'in garip konsepti, Mercedes Dubai (ilk elektrikli spor otomobil), Sony Visions (360 derecelik teknoloji) gibi araçlar hakkında bilgiler verilmektedir. Her araç için tasarım özellikleri, teknolojik detaylar ve menzil gibi teknik bilgiler paylaşılmaktadır.
Otonom araçlar, sürücü müdahalesi olmadan kendi kendine seyahat edebilen araçlardır. Otonom teknolojisi, makinelerin insan müdahalesi olmadan işlev görmesini sağlar
Otonom araçlar, çevresini algılayarak kullanıcı olmadan hareket eden araçlardır. Tekerleklere yerleştirilen ultrasonik sensörler çevreyi algılayıp kontrol sağlar
LIDAR, lazer ışınlarıyla nesnelerin uzaklığını ölçen uzaktan algılama teknolojisidir. 1960'ta Maiman'ın lazer keşfiyle başlayan teknoloji, 1980'lerde popülerlik kazandı. Saniyede 150.000'e kadar lazer ışını göndererek nokta bulutu oluşturur. Mesafe hesaplaması: (Işık Hızı x Uçuş Süresi) / 2 formülüyle yapılır
Bu video, bir sunucunun San Francisco'da Tesla'nın full self drive (otonom sürüş) beta sürümünü test ettiği bir vlog formatındadır. Sunucu, Tesla'nın satın aldığı modelde bu yazılımı deneyimlemektedir.. Videoda, Tesla'nın Level 2 otonom sürüş sisteminin nasıl çalıştığı detaylı olarak gösterilmektedir. Sistem, öndeki otomobili takip ederek şeritte kalma, viraj alma, sinyal verme, durma ve trafik ışıklarına uyum sağlama gibi işlevleri gerçekleştirmektedir. Sunucu, sistemin performansını test ederken kırmızı çizgiler, park eden araçlar ve diğer araçları nasıl algıladığını anlatmaktadır.. Videoda ayrıca yapay zeka teknolojisinin güvenliği, kötü niyetli kişilerin eline geçmesi durumunda olası riskler ve otonom sürüş durumunda sorumluluk sorunları gibi konular da ele alınmaktadır. Sunucu, Türkiye'de Tesla'nın yakında satılacağı bilgisini paylaşmakta ve bu yazılımın Türkiye'de resmi olarak kullanılabilmesi için regülasyonun gerekli olduğunu belirtmektedir.
Bu video, CNN Türk'te yayınlanan, sunucu Hakan Çelik'in otomotiv sektöründeki yetkililerle yaptığı bir dizi röportajı içermektedir. Röportajlarda Renault Mayas yönetim kurulu başkanı İbrahim Aybar, Anadolu Grubu Otomotiv Grup Başkan Yardımcısı Bora Koçak ve Garenta kiralama şirketinin temsilcisi yer almaktadır.. Röportajlar Türkiye'nin otomotiv sektörünün durumu, Renault Mayas'ın üretim faaliyetleri, Türkiye otomobil pazarı, elektrikli ve hibrit araçların geleceği, otonom araçlar, Türkiye'nin kendi otomobil markası kurma potansiyeli ve otomobil kiralama sektörünün gelişimi gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca, 2023 yılında Türkiye'nin binek hafif ticari araç satışlarının bir milyon eşiğine ulaşabileceği öngörülmektedir.. Röportajlarda Türkiye'nin otomotiv sektörünün ekonomiye 3 milyar dolarlık katkı sağladığı, elektrikli araçların menzil kaygısı, otomobil sahipliğinin yerini kiralama tercihinin alması, ticari araç ve taksi sektöründeki gelişmeler ve trafik güvenliği konuları da detaylı olarak tartışılmaktadır.
Küresel otomotiv sektörü 2023'te 93,5 milyon adet üretim ve 92,7 milyon adet satış gerçekleştirdi. Asya Pasifik bölgesi, küresel otomotiv üretiminde %60'lık paya sahiptir. Türkiye'de 250 binin üzerinde nitelikli iş gücü ve 2 milyondan fazla araç üretim kapasitesi bulunmaktadır
Yapay zeka, insan zekasını taklit eden ve kendini geliştirebilen sistemlerdir. Yapay zeka türleri: dar, genel, süper ve özel yapay zeka. Bilgisayarlı görü, yapay zekanın görmelerini ve anlamalarını sağlar
Bu video, bir mekatronik mühendisi tarafından mekatronik mühendisliği bölümünü tanıtan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, elektronik mühendisliği mezunu olduğunu belirterek konuyu anlatmaktadır.. Video, mekatronik mühendisliğinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor. Akıllı ürün (smart product) kavramı üzerinden mekatronik mühendisliğinin makine ve elektronik disiplinlerinin birleşimi olduğu anlatılıyor. Konuşmacı, mekatronik mühendisliğinin iş imkanlarını genişlettiğini, özellikle otonom araçlar gibi büyük projelerde makine ve elektronik mühendislerinin bir araya gelmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, mühendislik kariyerinde İngilizce bilmenin ve ikinci bir dil öğrenmenin önemi de belirtiliyor.
Bu video, Vizyoner Genç takipçilerine Çukurova Üniversitesi Çukurova Racing takımını tanıtan bir röportajdır. Röportajda takımın temsilcisi, takımın yapısını ve projelerini anlatmaktadır.. Röportajda Çukurova Racing takımının 42 kişiden oluştuğu, çoğunlukla otomotiv mühendisliği öğrencilerinden oluştuğu ve yurt dışında düzenlenen Forni Sunnity yarışlarına katılmak amacıyla faaliyet gösterdiği belirtiliyor. Takım, 2017-2019 yılları arasında İtalya yarışlarına katılmış ve 2019'da genel klasmanda ikincilik, ivmelenmede birincilik ödülünü kazanmıştır. Ayrıca takımın içten yanmalı araçlar üzerinde çalıştığı, gelecek senelerde elektrikli ve otonom araçlar üretme planları olduğu ve araçlarının %90'ının öğrenci tasarımı ve üretimi olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Samet Leo Mühendislik'in kurucu ortağı ve teknik müdürü tarafından sunulan teknik bir sunumdur. Konuşmacı, Türkiye'deki yerli otomotiv üreticilerini desteklemek için çalıştıkları ve kendi geliştirdikleri ürünler hakkında bilgi vermektedir.. Sunum, otonom sürüş ve ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) teknolojilerinin temel kavramlarını, farklı seviyelerini (Level 0'dan Level 5'e) ve çalışma prensiplerini açıklamaktadır. Ayrıca, otonom araçların sensörlerle çevreyi algılama, nesne tespiti, yol planlama ve kontrol algoritmaları gibi temel bileşenleri ele alınmaktadır.. Sunumda ayrıca Florida'da test pilotu olmadan sürüş yapılmaya başlandığı bilgisi, Waymo ve Uber gibi şirketlerin filo oluşturma çalışmaları, simülasyon ortamlarının önemi ve otonom araçların robotaksi, shuttle ve micro mobiller gibi farklı uygulamaları da ele alınmaktadır. Türkiye'deki otomotiv üreticilerinin bu teknolojilere erişim sorunları ve Samet Leo Mühendislik'in bu konudaki çözümleri hakkında da bilgi verilmektedir.
Bu video, bir sunucunun Münih'teki bir otomobil fuarında Hyundai standında İyonik 5 ve İyonik 6 modellerini incelediği bir teknoloji turu formatındadır. Videoda ayrıca bir mühendis de yer almakta ve İyonik 6 hakkında bilgi vermektedir.. Video, önce İyonik 5'in tanıtımıyla başlayıp ardından İyonik 6'ya geçmektedir. İyonik 5 tam otonom bir elektrikli araç olarak tanıtılmakta, İyonik 6 ise 2022'de duyurulacak ve 2023'te piyasaya sürülecek tamamen elektrikli ve otonom bir araç olarak gösterilmektedir. Videoda İyonik 6'nın direksiyon olmaması, piksel tasarımı, dijital aydınlatma, LCD panel, yenilenebilir malzemelerden yapılmış koltuklar ve otonom seviye 4 özelliği gibi dikkat çekici özellikleri detaylı olarak incelenmektedir.. Sunucu, İyonik 6'nın içine girerek aracın iç mekanını, hareket eden kavisli ekranını ve ambiyans sistemini göstererek izleyicilere geleceğin otomobil teknolojisi hakkında heyecanlı bir deneyim sunmaktadır.
Bu video, taşımacılık ve ulaşım sektörünün tarihsel gelişimini ve gelecekteki teknolojik değişimlerini anlatan eğitim içerikli bir belgesel formatındadır.. Video, endüstri devriminden günümüze kadar taşımacılık sektörünün gelişimini kronolojik olarak anlatarak başlıyor ve ardından otonom araçlar, manyetik kaldırma teknolojisi, hızyuvarlar, insansız hava araçları ve otonom gemiler gibi gelecekteki ulaşım teknolojilerini detaylı şekilde inceliyor. Özellikle Şubat ayında 184 isimli otonom hava aracıyla 40 gazeteciyi 15 kilometre mesafede 130 kilometre hızla seyahat ettirmeyi başaran yetkililerin çalışmaları ve Volocopter firmasının ürettiği Volocopter 2 isimli otonom hava aracı hakkında bilgiler veriliyor.. Video, teknolojik gelişmelerin ulaşım ve nakliye endüstrisine getireceği değişimleri, gelecekteki iş imkanlarını ve insanların ve eşyaların taşınması konusunda yenilikçi uygulamaların gelecekte nasıl etkili, hızlı, konforlu, ucuz ve çevreci şekilde ulaşım ihtiyaçlarını karşılayabileceği konusunda bilgi veriyor.
Bu video, bir içerik üreticisinin Deniz adlı teknoloji uzmanıyla birlikte Tesla Model Y'nin Full Self Drive (FSD) özelliğini test ettiği bir deneyim videosu. Videoda ayrıca Galip Bey'in davet ettiği bir barbekü için yapılan yolculuk da yer alıyor.. Video, Tesla Model Y'nin FSD özelliğinin nasıl çalıştığını gösteriyor. Konuşmacı, aracın kendi kendine yol alabilme, şerit değiştirme, hız limiti takibi ve trafik ışıklarına uyum sağlama gibi özelliklerini test ediyor. FSD'nin beta aşamasında olduğu, hala sürücünün güvenlik amacıyla arada dokunması gerektiği belirtiliyor.. Videoda ayrıca adaptif cruise kontrol, şerit değiştirme ve ışıkta durma gibi özelliklerin nasıl çalıştığı anlatılıyor. Konuşmacı, bu teknolojinin hayat kurtarıcı olduğunu ve özellikle yoğun trafik durumlarında zaman tasarrufu sağladığını vurguluyor. Türkiye'deki otonom araç geliştirme çalışmaları hakkında da bilgi veriliyor.
Bu video, Prof. Dr. Berrin Akbulut başkanlığında gerçekleşen bir ceza hukuku kongresinin 7. oturumunu göstermektedir. Oturumda Dr. Mehmet Maden, Dr. Hasan Çataklı, Dr. İsmail Çınar, Dr. Ercan Yaşar ve Dr. Ezgi Cankurt gibi ceza hukuku uzmanları sunumlar yapmaktadır.. Kongrede beş farklı bildiri sunulmaktadır: korunması amaçlanan hukuki değer ve suç kavramları, otonom taşıtların hukuki sorumlulukları, hırsızlık suçunun maddi unsurları, klasik ceza muhakemesine alternatif usuller ve e-ceza muhakemesi hukuku. Her bir bildiri detaylı olarak ele alınmakta ve sonunda bir soru-cevap oturumu yer almaktadır.. Sunumlar arasında otonom araçların cezai sorumlulukları, hırsızlık suçunun maddi unsurları, klasik ceza mahkemesine alternatif usuller (ön ödeme, uzlaştırma, seri mahkeme, basit yargılama) ve yapay zeka teknolojisinin ceza yargılamasındaki kullanımı gibi güncel ve tartışmalı konular ele alınmaktadır. Ayrıca, pandemi sürecinde artan siber suçlar ve e-devlet uygulamalarının ceza muhakemesi içindeki rolü de tartışılmaktadır.
Bu video, Aydoğan Ay Kanat tarafından sunulan teknik bir bilgilendirme içeriğidir. Sunucu, kendi deneyimlerini de paylaşarak 5.5G (5G Advanced) teknolojisi hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, Galatasaray'ın Az Alkmaar maçında Türk Telekom'un 5.5G hizmetini test etmesiyle başlayan konuyu ele alıyor ve 5.5G'nin 5G'den farklı olarak sunduğu avantajları açıklıyor. Sunucu, 5.5G'nin daha yüksek aktarım hızları, daha düşük gecikme süreleri ve daha fazla cihaz bağlantısı gibi teknik özelliklerini anlatırken, enerji verimliliği, yapay zeka destekli güvenlik, artırılmış ve sanal gerçeklik, otonom araçlar gibi alanlardaki potansiyel uygulamalarını da ele alıyor.. Videoda ayrıca 2026 yılında Türkiye'nin 5G'ye geçeceği resmi olarak açıklandığı ve 5.5G'nin özellikle toplu kullanım noktalarında daha stabil ve sorunsuz bağlantı sağlayacağı belirtiliyor. Operatörlerin cihaz listeleri oluşturabileceği ve bu durumun kullanıcıların deneyimini etkileyebileceği konusunda da uyarılar yapılmaktadır.