Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Türk mitolojisi, şamanizm ve farklı dini sistemler arasındaki benzerlikler hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, yaklaşık iki saat süren sunumda Türk inançlarının tarihsel gelişimini ve farklı dinlerle olan ilişkilerini anlatmaktadır.. Video, Japon ve Altay mitolojilerindeki benzerliklerle başlayıp, Türk inançlarındaki Tengri ve Erlik tanrıları arasındaki iyi-kötü ayrımını ele almaktadır. Ardından Türklerin kurt sembolizmi, kut kavramı, şamanizmin tarihsel kökenleri ve özellikleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise İslam'ın Türkler arasında yayılışı, Türk-Islam sentezi ve farklı dinlerin birbirleriyle nasıl asimile olduğu incelenmektedir.. Sunumda ayrıca Türklerin kurban törenleri, boy sistemi, Nevruz gibi gündönümü kutlamaları, muska, tılsım gibi kültürel inançların kökenleri ve İslam'ın Türk kültürüne nasıl entegre olduğu gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, farklı kültürlerin mitolojik hikayelerini karşılaştırarak, Türk inançlarının zaman içinde nasıl evrim geçirdiğini ve farklı dini sistemlerle nasıl etkileşime girdiğini detaylı şekilde açıklamaktadır.
Bu video, Türk dünyası ve toplulukları ile iyi ilişkiler kurma amacıyla ilan edilen 21 Mart'ı içine alan haftayı tanıtmaktadır.. Video, kuş sesleri ve doğa ile ilgili şiirsel bir girişle başlayıp, Nevruz'un baharın gelişimini düzenlediği bilgisini vermektedir. Ardından Türk Cumhuriyetleri'nin adlarını ve bayraklarını tanıtmaktadır. Kazakistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Azerbaycan gibi Türk Cumhuriyetleri'nin yanı sıra Tuva, Yakutistan, Tataristan gibi toplulukların da adları paylaşılmaktadır.
Meddahlık, sopayla hikaye anlatan geleneksel tiyatro sanatıdır. Mevlevi Sema Töreni, tasavvufi ritüellerle Allah'a ulaşmayı temsil eder. Âşıklık, saz eşliğinde şiir ve hikaye anlatma geleneğidir. Karagöz, manda derisinden perde üzerinde gölge oyunu gösterisidir. Ebru, su üzerine boyalarla desen oluşturma sanatıdır
Takvim, olayların sıralı kaydedilmesi için kullanılan bir sistemdir. Her yıl bir hayvan ismi ile anılır ve döngüsel devam eder. Takvimin kökeni kesin değil, Türklere ait olduğu düşünülmektedir
Bayram kavramı ilk kez Kaşgarlı Mahmud'un Divanında "bedhrem" olarak geçer. Bayramlar genellikle ilkbaharda, "baş ay"da kutlanırdı. Ergenekon Destanı, Türk milli bayramının oluşumunda önemli rol oynamıştır
Bu video, Kürt Enstitüsü'nün Nevruz şenliğinde yapılan bir konuşma içermektedir. Konuşmacı, Kürt halkının özgürlük ve bağımsızlık mücadelesini vurgulayan bir lider olarak görünmektedir.. Konuşma, Nevruz'un Kürt halkı için özgürlük ve bağımsızlık sembolü olduğunu vurgulayarak başlamaktadır. Konuşmacı, Kürt halkının köleleştirmeye karşı mücadelesini, bağımsızlık için verdiği fedakarlıkları ve Kürt Enstitüsü'nün bağımsız ve özerk karakterini anlatmaktadır. Ayrıca, Türk, Kürt, Arap ve Acem halklarının kardeşliği ve dayanışması üzerinde durulmakta, Kürt Enstitüsü'nün geleceği ve Kürt halkının geleceği için mücadele çağrısı yapılmaktadır. Konuşma, "Bir köle olarak yaşamaktansa bir özgürlük savaşçısı olarak ölmek daha iyidir" sözleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir din adamının İslam'da Nevruz'un hükmü hakkında verdiği bir dini sohbettir. Konuşmacı, Ebu Davud'un rivayet ettiği bir hadisi ve fıkıh görüşlerini aktarmaktadır.. Videoda Nevruz'un İslam'daki yeri ele alınmaktadır. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in Medine'ye geldiğinde Arapların kutladığı Nevruz ve Mihrican bayramlarını kaldırdığını, bunun yerine Kurban ve Ramazan bayramlarını emrettiğini anlatmaktadır. Ayrıca, Nevruz'u kutlamak için yumurta veren veya sofraya oturan kişinin kafir olup olmadığı konusunda fıkıh görüşlerini açıklamakta ve Nevruz'un putperest ve mecusi bayramları olduğunu vurgulamaktadır.
Nevruz, Farsça kökenli bir kelime olup yeni gün anlamına gelir. Türkiye'de Ertuğrul Gazi ve Tahtacı Türkmenlerinde özel Nevruz törenleri düzenlenir. Nevruz, Türklerde diriliş, canlılık ve yeniden doğuşu simgeler. Farklı etnik gruplarda farklı anlamlar taşır
Nazlı, naz eden ve cilveli anlamlarına gelir. Nazlıay, nazlı olduğu için ay kadar güzel olan demektir. Nazlıgil, kendini ağırdan satan anlamına gelir. Nazlısoy, nazlı bir soydan gelen demektir
Bu video, bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında bir kurşun asker, belediye başkanı, kaymakam ve Nevruz kutlamalarına katılan halk bulunmaktadır.. Video, Nevruz kutlamaları sırasında gerçekleştirilecek bir canlı bomba planını konu almaktadır. İlk bölümde bir kurşun asker, belediye başkanının konuşmasına yaklaşıp kendini feda edecek bir piyon olarak seçilmektedir. İkinci bölümde ise meydanda gerçekleşen Nevruz kutlamaları sırasında bomba tehdidi ve halkın bu tehdide karşı tepkisi gösterilmektedir. Halk, polis müdahalesine karşı çıkarak kutlamalarını sürdürmeye çalışmaktadır.
Bu video, Türkistan coğrafyasında Nevruz kutlamalarının hazırlıklarını anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, Nevruz kutlamalarının 21 Mart yaklaşırken Türkistan'da nasıl hazırlanıldığını detaylı şekilde anlatmaktadır. Önce resmi kurumların ve televizyon kanallarının kurumsal hazırlıkları, ardından evlerde ve halk arasında yapılan hazırlıklar ele alınmaktadır. Evlerin onarımı, mutfak hazırlıkları, en sevilen yemeklerin pişirilmesi ve en temiz kıyafetlerin hazırlanması gibi geleneksel Nevruz hazırlıkları adım adım açıklanmaktadır.
UNESCO, 2003'te Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi'ni kabul etti. Türkiye 2006'da sözleşmeye taraf oldu. Türkiye'nin 2023 itibarıyla 30 unsuru bulunuyor
Bu video, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi'nde resim öğretmeni olan görsel sanatçı Ali Aksakal'ın Nevruz sergisindeki çalışmasını tanıtan bir röportajdır.. Videoda Ali Aksakal, "Hüsra" adlı video çalışmasını anlatıyor. Bu çalışma, bilgisayarda hazırlanan ve ekran koruyucusu ile Camtasia programı kullanılarak kaydedilen bir video formatındadır. Sanatçı, teknolojinin sanatta kullanımının önemini vurgulayarak, kendi eserlerinde de teknolojiyi elden geldiğince kullanmaya çalıştığını belirtiyor. Ayrıca, sergideki diğer sanatçı Koçanoğlu'nun toprak kullanarak tasarladığı eserle kendi çalışmasının tavana yerleştirilmesinin nedenlerini açıklıyor.
Bu video, TV5'te yayınlanan bir röportaj programıdır. Programda sunucu, araştırmacı-yazar Doğanbek ile Nevruz bayramı hakkında sohbet etmektedir.. Video, Nevruz'un tarihsel kökenlerini ve anlamını ele almaktadır. Doğanbek, Nevruz'un 2500 yıllık bir gelenek olduğunu, İran'ın en eski geleneği olan Sarisal festivalinin bir uzantısı olduğunu anlatmaktadır. Bayramın Ahura Mazda tanrısına dayanan, boğa ve aslan sembolleriyle temsil edilen yaratılış ve tabiatın yeniden doğuşu anlamına geldiği açıklanmaktadır. Ayrıca, Nevruz'un İslam döneminde nasıl kullanıldığı, Abbasi döneminde resmi tatil olarak kabul edildiği ve Hristiyanlık üzerindeki etkileri de ele alınmaktadır.
Bu video, Alperen Ocakları Eğitim Kültür ve Dayanışma Vakfı'nın Nazilli İlçe Temsilciliği tarafından düzenlenen bir etkinliğin açılış konuşmasını içeriyor.. Konuşmacı, insanların özlerine dönmesini amaçladıklarını ve bin yıldır İslam'ın sancaktarlığını yapan Müslüman Türk milletinin kendi manevi ve milli bayramlarını kutlaması gerektiğini vurguluyor. Etkinlik, Hristiyan adetlerini kutlamak yerine, esnafların Noel günlerinde dükkanlarını süslerken Hıdırellez, Nevruz gibi Türk bayramlarının kutlanmasının önemini hatırlatmak amacıyla düzenlenmiştir. Konuşmacı, gençliğin özüne dönmesini talep ederek, Allah'ın izniyle bunu başaracaklarını belirtiyor.
Bu video, Uşak Üniversitesi'nde düzenlenen Nevruz kutlamalarını belgeleyen bir haber kaydıdır. Etkinlikte Uşak Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Sait Çelik, rektör yardımcıları, akademisyenler, idari personel ve yaklaşık 80 öğrenci yer almıştır.. Videoda, Türk milletinin yaklaşık 5000 yıllık bayramı Nevruz'un Uşak Üniversitesi Kapalı Spor Kompleksi'nde nasıl kutlandığı anlatılmaktadır. Etkinlik, Uşak Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı'nın düzenlediği programda, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Orkestrası ve Uşak Üniversitesi Türk Dünyası Müzik ve Dans Topluluğu'nun performansları ile Türk coğrafyasından dans gösterileriyle gerçekleşmiştir. Etkinliğin sonunda Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin mezuniyet töreni gerçekleştirilmiş ve Nevruz aşının dağıtılmasıyla sona ermiştir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu 21 Mart günü hakkında bilgi vererek başlıyor ve ardından yumurta boyama etkinliği gerçekleştiriyor.. Video, 21 Mart'ın ekinoks günü ve Nevruz bayramı olduğunu açıklayarak başlıyor. Ardından sunucu, doğadan topladığı üzüm sümbülü, soğan kabuğu ve pancar gibi doğal malzemelerle yumurtaları boyuyor. Haşlanan yumurtaların üzerine keçeli kalemle yüz ifadeleri çiziliyor ve son olarak boyanmış yumurtalarla yumurta kırmaca oyunu oynanıyor. Video, ilkbahar mevsimini ve Nevruz bayramını kutlamak için eğlenceli bir etkinlik sunuyor.