Tezli programlar için başvurular 20 Mayıs-18 Ekim 2024 tarihleri arasında yapılacak. Tezsiz programlar için başvurular 1 Temmuz-30 Kasım 2024 tarihleri arasında olacak. Ders kayıtları 30 Eylül-3 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Ara sınavlar 25 Kasım-8 Aralık 2024 tarihleri arasında yapılacak. Tez teslimleri 10 Ocak 2025'te sona erecek
Tezler uluslararası ölçütlerde kabul gören bilimsel ilkelere uygun hazırlanmalıdır. Tezler özgün, araştırmaya dayalı ve akademik yetkinliği gösteren çalışmalar olmalıdır. Tez yazımında TDK'nın güncel Yazım Kılavuzu esas alınmalıdır
2024-2025 Bahar Dönemi lisansüstü öğrenci alımı 30 Aralık-10 Ocak 2025'te çevrimiçi yapılacak
Bu video, Atakurumsal Danışmanlık'tan Ece tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Türkiye'de eğitim gören uluslararası öğrencilerin çalışma izni konusunu ele almaktadır. Yakın zamanda yürürlüğe giren kanunla lisansüstü öğrencilerin öğrenci çalışma izni alabildiği, ancak lisans öğrencilerinin henüz kapsamadığı belirtilmektedir. Ayrıca, mezuniyet sonrası bir yıl içinde başvuru yapma, devlet bursu alanların başvuru yapamaması, iş arama stratejileri ve yabancı olmanın avantajları hakkında bilgiler verilmektedir.
ALES, ÖSYM tarafından lisansüstü eğitim ve akademik kadrolara alım için düzenlenir. Sınav yılda üç kez, ilkbahar ve sonbahar dönemlerinde yapılır. Toplam sınav süresi 150 dakikadır
Bu video, Semerkant Bilim ve Medeniyet Üniversitesi'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Üniversitenin İstanbul'da kurulacağı ve Türkiye'de özlemi çekilen bir üniversite olma hedefi taşıdığı belirtilmektedir.. Video, üniversitenin eğitim anlayışını, fakülte ve bölüm yapısını detaylı şekilde anlatmaktadır. Önlisans ve lisans programlarından başlayarak lisansüstü eğitime kadar uzanan kapsamlı bir eğitim sistemi sunulacağı, sağlık bilimleri, sosyal bilimler, fen bilimleri ve güzel sanatlar alanlarında çeşitli fakülteler ve programlar bulunacağı ifade edilmektedir. Ayrıca örgün eğitim, uzaktan eğitim, çift anadal, yandal mesleki stajlar ve yurtdışı öğrenci değişim programları gibi çeşitli eğitim imkanları sunulacağı vurgulanmaktadır.
Bu video, lisansüstü öğrencilerine yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Türkiye'deki enstitülerde doktora öğrencilerinin karşılaştığı özet ve poster hazırlama zorluklarına çözüm sunmaktadır.. Video, etkili bir özet veya poster hazırlamanın adımlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. İçerikte, özetin ilk cümlesinin genel bir kanca cümle olması, ardından alan içi ve alan dışı okuyuculara hitap eden cümlelerin yazılması, problem ifadesinin yapılması, ana bulguların ifade edilmesi, bulguların literatüre katkısı, sonuçların genel anlamlarının açıklanması ve son olarak geniş perspektif sunma gibi adımlar açıklanmaktadır. Ayrıca, Niche Yayın Grubu tarafından önerilen bir template paylaşılmakta ve bu template'in nasıl kullanılacağı gösterilmektedir.
Bu videoda Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi'nde çalışan bir konuşmacı, merkezin amacını ve önemini anlatıyor.. Konuşmacı, lise çağındaki gençlerin doğru meslek ve bölüm seçebilmeleri için eğitim merkezinin katkılarını vurguluyor. Üniversitelerin mezunlarının diplomalarının kısa sürede geçerliliğini kaybettiği için gençlerin sürekli eğitim alması gerektiği belirtiliyor. Merkezin danışma kurulu, kendi alanlarında öncü isimlerden oluşuyor ve multidisipliner bir sistemle lisans ve lisansüstü eğitimlerini destekleyen kurslar sunuyor.
ALES, lisansüstü eğitim ve akademik pozisyonlar için gerekli bir sınavdır. Sınav sözel ve sayısal olmak üzere iki bölümden oluşur. Toplam 100 soru için 150 dakika süre verilir. Her doğru cevap 1 puan, yanlış cevap 0.25 puan değerindedir
GRE, lisansüstü eğitim için gerekli seviye belirleme sınavıdır. Sınav 160'tan fazla ülkede geçerlidir. Minimum B2 seviye İngilizce gereklidir. Sınav sonuçları 5 yıl geçerlidir
Bu video, İTÜ Fizik Bölümü'nde düzenlenen bir toplantıda bir hoca tarafından yapılan konuşmayı içeriyor. Konuşmacı, lisansüstü öğrencilerin düzenlediği bu kültür faaliyetini övüyor ve toplantıların rahmetli Duygu Hoca anısına yapıldığını belirtiyor.. Konuşmacı, Duygu Hoca'nın eğitim sürecindeki başarılarını ve bölümdeki diğer başarılı öğrencileri anlatıyor. Ardından Türkiye'de fizik ve fizik mühendisliği eğitimi konusundaki sorunları ele alıyor ve bu alanlarda yaşanan kriz durumunu açıklıyor. Son olarak, bilime sırtını dönen toplumların varlıklarını sürdüremeyeceğini vurgulayarak, gelecekte fizikçilerin ve fizik mühendislerinin daha fazla ihtiyaç duyulacağına dair umutlarını ifade ediyor.
Bu video, İstanbul Üniversitesi Sosyal Medya Enstitüsü Müdür Yardımcısı Şerifleri Gökçey tarafından sunulan bir bilgilendirme ve oryantasyon etkinliğidir. 2023-2024 eğitim-öğretim dönemine yönelik hazırlanmıştır.. Video, lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği ve enstitü ilke kararları temel alınarak hazırlanmıştır. İçerikte öğrenci belgesi ve transkript belgesi alma, bilimsel hazırlık programı, bilimsel araştırma teknikleri ve yayın etiği dersinden muafiyet, sınav tarihleri, mazeret sınavları, geçme notları, danışman atama işlemleri ve tez konusu belirleme işlemleri gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır.. Ayrıca, tez konusunun tez danışmanı ile birlikte belirlenmesi, enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanması ve tez erişiminin nasıl dondurulabileceği (yüksek lisans tezleri için 6 ay, patent başvurusu durumunda 2 yıl) hakkında bilgiler de verilmektedir. Sunum, yeni kayıt olan öğrenciler için oryantasyon, mevcut öğrenciler için ise genel bilgilendirme değerlendirmesi niteliğindedir.
Bu video, bir kişinin Kadir Has Üniversitesi'nin yaptığı eğitim duyurusunu paylaştığı bilgilendirici bir içeriktir.. Videoda, Kadir Has Üniversitesi'nin ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarda 28 Şubat Pazartesi'ye kadar teorik derslerin ve uygulamalı eğitimlerin çevrimiçi, sonrasında ise yüz yüze yapılması kararı alındığı belirtilmektedir. Yabancı diller yüksekokul hazırlık programında ise 31 Ocak-28 Şubat tarihleri arasında çevrimiçi, yarı yılın devamında ise karma eğitim verileceği açıklanmaktadır. Ayrıca lisansüstü tez savunma, doktora yeterlilik sınavları ve tez çalışmaları için de çevrimiçi veya yüz yüze uygulama yapılacağı bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü'nün tanıtımını yapan bir içeriktir. Videoda enstitünün akademik yapısı ve lisansüstü programları hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, enstitünün 4000'e yakın yüksek lisans ve doktora öğrencisi ile dinamik bir bilgi ve teknoloji üretim üssü olduğunu anlatmaktadır. Enstitünün 40 ana bilim dalına sahip olduğu, bunların 15'inin disiplinler arası olduğu belirtilmektedir. Lisansüstü çalışmaların endüstriyel paydaşlarla, sanayi odaklı ve TÜBİTAK ile yurtdışı fonlarca desteklendiği vurgulanmaktadır. Video, bir öğrencinin enstitüyü tercih etme nedenlerini de içermektedir.
Bu video, ODTÜ'de metalurji ve malzeme mühendisliği lisansüstü öğrencisi olan Özgün Acar'ın kampüs deneyimini anlattığı bir tanıtım filmidir. Özgün, babasının ve ablasının da ODTÜ mezunu olması sayesinde bu kampüse olan ilgisini küçük yaşlardan beri beslediğini belirtiyor.. Video, ODTÜ'nün uluslararası standartlarda eğitim sunduğu ve öğrencilerin hem araştırma hem de uygulama imkanı bulduğu laboratuvar altyapısını vurguluyor. Özgün, eğitim sürecinde araştırma görevlisi olarak çalıştığını, kampüs içindeki sosyal aktivitelere katıldığını ve kampüsün sunduğu yemek-içme imkanlarından bahsediyor. Ayrıca ODTÜ'nün yurt dışındaki itibarı ve uluslararası akreditasyonları sayesinde gelecekte dünya çapındaki okullara başvuru yapabildiğini de paylaşıyor.
Bu video, TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanı Ömer Faruk Bursa tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, TÜBİTAK 22.50 Lisansüstü Bursları Performans Programı'na başvuru sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, TÜPTek MIDe başvuru ve izleme sisteminde performans bilgilerinin nasıl girileceğini, proje yürütücüsü seçimi, akademik başarılar ve AR-GE faaliyetlerine ilişkin performans gösterge girişi gibi önemli adımları detaylı olarak göstermektedir. Ayrıca, bursiyerlerin performanslarını nasıl girebilecekleri, proje yürütücülerinin bu performansları nasıl onaylayabilecekleri ve puanlayabilecekleri de açıklanmaktadır.. Videoda, bursiyerlerin projede yer aldıkları süre içindeki performanslarının girmesi gerektiği, bu performansların proje yürütücüsü tarafından onaylanması gerektiği ve bursiyerlerin birden fazla projede görev aldıklarında proje yürütücülerinin performansları nasıl değerlendireceği gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, TÜBİTAK'ın sunduğu destek programlarını tanıtan bir eğitim toplantısıdır. Toplantıda Prof. Dr. Şakir Taşdemir, Melih Güneş (TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı), Hüseyin Sakalak (Konya Teknokent) ve Mehmet Akif Şaman gibi uzmanlar yer almaktadır.. Video, TÜBİTAK'ın önlisans, lisans ve yüksek lisans öğrencileri için sunduğu çeşitli destek programlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Özellikle 22.99, 22.10, 22.9A ve 22.11C gibi programların başvuru süreçleri, destek oranları ve değerlendirme kriterleri açıklanmaktadır. Ayrıca araştırma önerisi hazırlama süreci, başvuru koşulları ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Toplantıda TÜBİTAK'ın 47 farklı programı, 2020 yılı için yapılan harcamalar (araştırma için 346 milyon, eğitim için 180 milyon, yarışmalar için 23 milyon) ve başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınmaktadır. Katılımcılar için hangi programların hangi eğitim seviyelerinde başvurulabileceği, başvuru sonuçları ve feragat hakkı gibi konular da soru-cevap bölümünde açıklanmaktadır.