Kasım ayı LGS hazırlığı için fırsat ayıdır. Program hem dinlenme hem ders çalışma zamanı olarak planlanmıştır. Yanlışlar fazlaysa konu tekrarı artırılmalı, azsa soru sayısı artırılmalıdır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan coğrafya konu tekrar serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, coğrafi koordinatlar konusunda soru çözümleri yapmaktadır.. Videoda coğrafi koordinatlar konusunda çeşitli sorular çözülmektedir. Eğitmen, koordinat sistemi üzerinde bölgelerin konumlarını, izdüşüm alanlarını, yarım küreleri, enlem-boylam farklarını, zaman farklarını ve güneş ışınlarının geliş açılarını açıklamaktadır. Her soru için detaylı çözüm yöntemleri sunulmakta ve öğrencilerin bu konuyu daha iyi anlamaları için önemli bilgiler vurgulanmaktadır.
Kitap 151 matematik ve geometri sorusu içermektedir. Konular sayılar, bölme, rasyonel sayılar ve geometri alanlarını kapsar. Sorular hem sayısal hem geometrik problemleri içerir
Ders denemeleriyle başlayıp genel denemelere geçilmelidir. Seviyeye uygun denemeler tercih edilmelidir. Deneme analizi aynı gün yapılmalıdır
Bu video, bir eğitimci tarafından sınav bir hafta kala öğrencilere ve öğretmenlere yönelik tavsiyeler içeren bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, iptal edilen sınav sürecinden sonra kalan bir haftayı nasıl değerlendirmeleri gerektiğini anlatmaktadır.. Video, sınav bir hafta kala öğrencilere ve öğretmenlere yönelik çalışma stratejilerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Öğrencilere deneme sınavları çözme, deneme analizleri yapma ve konu tekrarları yapma tavsiyeleri verilirken, öğretmenlere ise genel yetenek, genel kültür ve eğitim bilimleri alanlarında deneme sınavları çözme önerileri sunulmaktadır. Ayrıca, son haftada moral ve motivasyonun önemi vurgulanarak, olumsuz düşüncelerin yerine olumlu düşüncelerle değiştirilmesi tavsiye edilmektedir.
Bu video, verimli ders çalışma teknikleri serisinin ikinci bölümüdür. Konuşmacı, akıllı çalışma prensiplerinden bahsederek konuyu başlatmaktadır.. Videoda, konu tekrarı yaparken kullanılabilecek üç farklı teknik anlatılmaktadır: genogram (soy ağacı) yöntemi, hafıza sarayı tekniği ve kelime haritaları. Her bir teknik detaylı olarak açıklanmakta ve bu yöntemlerin çalışma sürecini nasıl ilginç hale getirebileceği, odanın daha canlı kılınabileceği ve bilgilerin daha etkili bir şekilde hatırlanabileceği vurgulanmaktadır.
AYT edebiyatta 17 konu ve 24 soru bulunmaktadır. En çok çıkan konular: Anlam bilgisi, divan edebiyatı ve Cumhuriyet Dönemi. Güzel bir net için en az 20 net gereklidir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı LGS sınavına hazırlanan öğrencilere konu tekrarı yapma yöntemlerini anlatıyor.. Video, konu tekrarı yapmanın önemini vurgulayarak üç farklı yöntem sunuyor: konu anlatımı kitapları (özellikle KR Akademi poster notları), YouTube'daki güvenilir konu anlatım videoları ve MEB kitapları. Konuşmacı, her bir yöntemin avantajlarını detaylı şekilde açıklıyor ve kendi deneyimlerini paylaşarak öğrencilere sınav hazırlığı için pratik öneriler veriyor.
Konunun önemli noktalarını ve temel kavramları iyi öğrenmek gerekir. Video anlatımlarda az bilgi, çok yorum ve tartışma yer alır. Kavram yanılgıları ve uyarılar dikkatle incelenmelidir
Bu video, Fatih Hoca tarafından sunulan 6. sınıf Türkçe dersinin bir bölümüdür. Hoca, öğrencilerin tamlama konusunu daha iyi anlamaları için konu tekrarı yapmaktadır.. Videoda tamlama kavramı detaylı olarak ele alınmaktadır. Önce tamlamanın tanımı yapılarak, ardından isim tamlaması (belirtili, belirtisiz ve zincirleme isim tamlaması) ve sıfat tamlaması örneklerle açıklanmaktadır. Video, konu anlatımının ardından iki örnek soru çözümüyle devam etmekte ve öğrencilerin tamlama konusunu pekiştirmelerine yardımcı olmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sınav hazırlık sürecinde konu tekrarı ve deneme analizi konularında bilgi veren eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde konu tekrarının nasıl yapılacağı anlatılmakta, bolca deneme ve soru çözmek ile notlardan tekrar etmek gibi iki farklı yöntem sunulmaktadır. İkinci bölümde ise deneme analizinin nasıl yapılacağı detaylı olarak açıklanmakta, doğru, boş bırakılan ve yanlış yapılan soruların nasıl değerlendirilmesi gerektiği adım adım anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca çözümlü denemelerin önemi ve her soru türüne göre farklı yaklaşımların nasıl uygulanması gerektiği hakkında pratik bilgiler ve tavsiyeler de bulunmaktadır.
Bu video, Fatih Olfaz'ın sunduğu "Türkiye'nin LGS Ekranı" YouTube kanalında, sosyal kale kanalının sahibi Fatih Hoca'nın konuk olduğu bir eğitim içeriğidir. Fatih Hoca, YouTube'da inkılap tarihi alanında birinci sırada yer alan bir eğitimci olarak tanıtılıyor.. Videoda, inkılap tarihi dersini nasıl etkili bir şekilde öğrenip LGS sınavına hazırlanılacağı beş adımda anlatılıyor. Tavsiyeler sırasıyla not alma, özet çıkarma, konu tekrarı yapmadan test çözmemek, bol bol tekrar yapmak ve sosyal kale kanalındaki full ünite tekrar videolarını izlemek şeklinde sıralanıyor. Fatih Hoca, inkılap tarihinin kolay öğrenilebilir ancak kolay unutulan bir ders olduğunu vurgulayarak, düzenli tekrarın önemini özellikle belirtiyor.
Orta öğretimde kazanılan çalışma becerileri sonraki eğitimi etkiler. Düzenli konu tekrarı bilgilerin kalıcılığını artırır. Önemli olan çalışılan süre değil, öğrenilenlerin kalıcılığıdır
Bu video, bir eğitimci tarafından 2019 ABT sınavına hazırlanan öğretmenlere yönelik tavsiyeler içeren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Ramazan ayı son günlerinde ABT sınavına iki ay kala öğrencilere nasıl çalışacaklarını anlatmaktadır.. Video, ABT sınavına hazırlık sürecinde konu tekrarlarının önemi, soru çözüm stratejileri ve deneme sınavlarının kullanımı hakkında detaylı tavsiyeler sunmaktadır. Konuşmacı, sözel ve sayısal alanlarda farklı çalışma yaklaşımlarının gerekliliğini vurgulayarak, konu ağırlığının soru ağırlığından daha fazla olması gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, farklı kaynaklardan soru çözmenin, çıkmış soruların analiz edilmesinin ve deneme sınavlarının düzenli olarak çözülmesinin önemi üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkçe dersi konu tekrarı ve soru çözümü içeriğidir. Öğretmen, sınav sorularını çözerek konuları açıklamaktadır.. Videoda Türkçe dil bilgisi ve yazım kuralları konuları ele alınmaktadır. Kelime anlamları, öznel-nesnel anlatım, paragraf tamamlama, hikaye unsurları, bağlaç kullanımı, yapım ekleri, çekim ekleri, neden-sonuç ilişkisi, soru eki kullanımı, "ki" ve "de" bağlaçlarının yazımı, belirtisiz ve belirtili isim tamlaması, işaret zamiri, ayrılma hal eki, topluluk ismi ve deyim kullanımı gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır.. Öğretmen, öğrencilerin önce açıklamalar kısmından soruları indirip çözmelerini, daha sonra videoyu izlemelerini önermektedir. Video, 6. sınıf öğrencilerinin 1. dönem Türkçe konularını pekiştirmelerine yardımcı olacak bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir eğitim kanalının tatil döneminde öğrencilere yönelik hazırladığı bir tanıtım içeriğidir. Konuşmacı, Muhammet Tosun'un da yer aldığı yeni kanalları tanıtmaktadır.. Video, tatil döneminde öğrencilerin ders çalışmayı aksatmamaları gerektiğini vurgulayarak başlıyor. Konuşmacı, yakın zamanda kanalına her gün 8-10 video bombardımanı başlayacağını, bu videoların soru çözümleri ve konu tekrarları için hazırlanacağını belirtiyor. Ayrıca "Hocalara Geldik" rehberlik kanalı ve "Format" matematik kanalı hakkında bilgi veriyor. Format kanalı, matematiği hiç bilmeyen öğrencileri zirvelere çıkarmayı amaçlıyor ve temel matematikten başlayarak üst seviyeye kadar uzanan içerikler sunuyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere son gün çalışmak zorunda kaldıkları yazılı sınavlardan yüksek puan almak için taktikler anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, sınav öncesi hazırlık sürecini adım adım açıklamaktadır. Öncelikle konu tekrarı yapma, not alma ve defterdeki örnek soruları çözme tavsiyeleri verilmektedir. Ardından zamanın planlanması, çalışma ortamının düzenlenmesi, dikkat dağıtıcı etkenlerin ortadan kaldırılması ve sosyal medyadan uzak durma gibi konular ele alınmaktadır. Son olarak, çalışma sırasında kısa molalar verme, enerji koruma ve pratik çalışma yöntemleri hakkında bilgiler sunulmaktadır.