11 fakülte ve 4 meslek yüksekokulu bulunmaktadır. 14 farklı bölüm için TYT ve AYT puanları kullanılmaktadır. İngilizce bölümler için ek ücret imkanı sunulmaktadır
Bu video, İngilizce öğretmenliği okuyan ve Erasmus stajı yapmış olan Beste adlı bir içerik üreticisinin Erasmus programı hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, Erasmus stajının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve başvuru sürecini adım adım anlatıyor. Stajın üniversite öğrencilerinin başka ülkelerde staj yaparak iş tecrübesi edindiği bir program olduğu, başvuru sürecinin online ortamdan yapıldığı ve staj yeri arama sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar detaylı şekilde açıklanıyor.. Videoda ayrıca şirketlerin web sitelerinden e-posta adresleri bulma, başvuru yapma, staj sözleşmesi imzalama ve dikkat edilmesi gereken noktalar gösteriliyor. Staj ararken karşılaşılabilecek kandırıcı kurumlardan ve para isteyen kuruluşlardan uzak durulması gerektiği vurgulanıyor. Erasmus stajı için verilen hibe miktarı ve ödeme şekli hakkında da bilgi veriliyor.
Bu videoda Seçil Gülveren Meral Faik, Altı Otlar Ortaokulu'nda görevli İngilizce öğretmeni olarak, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde İbrahim Aydın tarafından hazırlanan "Öğretmenler İçin Mesleki Tükenmişliği Engelleme Yöntemleri" projesinde Romanya'da işbaşı gözlem yapmak için yaptığı beş günlük eğitim sürecini anlatıyor.. Videoda Seçil, Romanya'da yaptığı gözlemler, sunumlar, kültür gezileri ve olumlu okul kültürü oluşturma yöntemleri hakkında bilgi paylaşıyor. Özellikle "ice breaking" aktiviteleri, dans, oyun ve web 2.0 araçlarının dersleri eğlenceli hale getirme ve öğrencileri motive etme yöntemleri üzerinde duruluyor. Seçil, bu tür projelerin öğretmenlere faydalı olduğunu ve olumlu okul kültürü için çalışmaların önemini vurguluyor.
Zeynep, Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde 18090. sıraya yerleşti. İrem, 2020'de COVID-19 nedeniyle 100 bin sıralama yapıp mezuna kaldı. İrem, 2023'te TYT'de 92.75 net yaparak 11 bin sıralamayla yerleşti
Bölüm 2013'te kurulmuş, 2021-2022'de lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili İngilizcedir ve zorunlu İngilizce hazırlık uygulanır. Program 4 yıllık, 8 yarıyıl ve 30 AKTS kredisinden oluşur
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Japonya'da devlet ortaokullarında İngilizce öğretmenliği yapan 24 yaşındaki Alev ile sohbet ediyor. Alev, İstanbul'da doğup büyüyen, annesi Filipinli, babası Türk olan bir eğitimci.. Videoda Japonya'da İngilizce öğretmeni olma süreci detaylı şekilde ele alınıyor. Konuşmacı, gerekli şartlar (native İngilizce konuşabilmek, 12 yıllık İngilizce eğitim ve 4 yıllık üniversite eğitimi), iş arama yöntemleri, vize alma süreci, çalışma koşulları, maaş bilgileri ve günlük çalışma rutini hakkında bilgiler paylaşıyor.. Ayrıca videoda Japonya'daki öğrencilerin İngilizce konuşmalarının neden düşük olduğu, öğretmenlerin İngilizce bilgisinin yetersizliği, pandemi dönemindeki öğretmenlik zorlukları ve Japonya'da yaşamın zorlukları gibi konular da ele alınıyor. Konuşmacı, Japonya'da öğretmenlik yapmanın hem zorluklarını hem de mutluluklarını paylaşırken, öğretmen olmanın önemini ve hayallerin peşinden gitmenin gerekliliğini vurguluyor.
Finans, inşaat ve enerji sektörlerinde iş fırsatları mevcuttur. Haftada ortalama 40 saat çalışma ve yılda 28 gün tatil vardır. Vergi oranları yerleşiklerde %13, geçici ikamette %30'dur. Türk firmalarına CV ve ön yazı ile başvuru yapılabilir
Bu videoda, Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezunu ve üç yıl önce mezun olmuş bir öğretmen, kendi deneyimlerini paylaşarak İngilizce Öğretmenliği bölümü ve mesleği hakkında kapsamlı bilgiler veriyor.. Video, İngilizce Öğretmenliği bölümünü seçmek isteyenler için iş bulma imkanlarını, farklı çalışma alanlarını (özel okullar, üniversiteler, materyal geliştirme, test hazırlama, öğretmen danışmanlığı) ve mesleğin zorluklarını anlatıyor. Ayrıca KPSS sınavına hazırlık süreci, özel okullardaki stajyerlik deneyimi ve üniversite öğretmenliğinin yüksek lisans şartı gibi pratik bilgiler de sunuluyor.. Konuşmacı, öğretmenlik mesleğinin durağan olmadığını, sürekli kendini geliştirmenin gerekliliğini ve İngilizce bilgisinin önemini vurguluyor. Ayrıca öğretmenlik mesleğinin öğrencilere değer sunma ve onların hayatlarına etki etme potansiyeli hakkında kişisel deneyimlerini paylaşıyor.
Bu videoda Orhan Kocaman, İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde İngilizce Öğretmenliği programının anadil başkanlığını yapan bir akademisyen, kendi eğitim geçmişi ve bölüm hakkında bilgi veriyor.. Video, İngilizce Öğretmenliği programının yapısı, ders içerikleri, staj imkanları ve mezuniyet sonrası iş fırsatları hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Bölümün dördüncü sınıfında öğrencilerin öğretmenlik uygulaması ve rehberlik dersleri kapsamında staj yaptıkları, ikinci sınıftan itibaren Erasmus programı ile yurtdışına gönderildikleri ve İspanyolca bilmenin mezunların iş imkanlarını artırdığı belirtiliyor. Ayrıca bölümün akademik kadrosu, laboratuvarları ve İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi'nin fiziki yapısı hakkında bilgiler de paylaşılıyor.
ÖABT sınavı 75 sorudan oluşmaktadır. Sınav konuları güncel ÖSYM müfredatına göre hazırlanmıştır. Soru dağılımları ve ağırlıkları yüzde cinsinden verilmiştir
İngilizce Öğretmenliği veya İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerinden 4 yıllık lisans eğitimi gereklidir. İngiliz Dili mezunları için 3 yıllık yüksek lisans eğitimi şarttır. AYT'de İngilizce Öğretmenliği için taban puan 332,75033'tür
Bu video, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü Başkanı Prof. Dr. Gürkan Doğan ile yapılan bir röportajdır. Röportaj, tercih sürecinin son günlerinde gerçekleşmektedir.. Röportajda üniversite öğrenciliğinin sadece meslek eğitimi değil, aynı zamanda sosyal ve kişisel gelişim açısından da önemine vurgu yapılmaktadır. Konuşmacılar, başarı ve mutluluk kavramlarını tartışarak, üniversite öğrencilerinin sadece akademik başarı değil, aynı zamanda hayatla dolu dolu yaşayabilecekleri süreçleri keşfetmeleri gerektiğini vurgulamaktadır.. Ayrıca, Maltepe Üniversitesi'nin 20 yıllık geçmişine sahip olduğu, fakültenin diğer bölümlerle (güzel sanatlar, iletişim, mimarlık, psikoloji, sosyoloji, felsefe) işbirliği yaptığı ve belediyelerle (Kadıköy, Çekmeköy) protokoller imzalayarak topluma hizmet ettiği anlatılmaktadır. Öğrencilerin mezuniyet sonrası "sudan çıkmış balığa dönmemesi" için fakültenin sunduğu fırsatlar ve yeni kazanımlar da ele alınmaktadır.
Bu videoda bir fakülte temsilcisi, fakültenin tarihini ve tercih edilme sebeplerini anlatıyor.. Konuşmacı, fakültenin 2009-2010 eğitim öğretim yılında İngilizce Öğretmenliği bölümüyle açıldığını ve zamanla diğer bölümlerin de eklendiğini anlatıyor. Fakültenin en popüler bölümü İngilizce Öğretmenliği olup, tercih edilme sebepleri arasında sınıf mevcudunun azlığı, İsparta'nın konumu ve pedagojik formasyon sertifika programı bulunuyor. Fakülte, butik bir yapıya sahip olup ikinci şube veya ikinci öğretim bulunmuyor.
Bu video, bir vlogger'ın Dublin'e ilk gidişini ve orada İngilizce öğretmenliği kursu aldığı deneyimlerini anlattığı bir vlog formatındadır. Vlogger, Cambridge'in SELTA programına katılmak için Dublin'e gelmiş ve aynı ailede kalan arkadaşı Deniz ile birlikte altı ay boyunca İrlanda'da kalmak zorunda kalmıştır.. Videoda vlogger, Dublin'e gidiş sürecini, bavul hazırlama, havaalanında check-in yapma ve şehre ulaşma anlarını paylaşıyor. Ardından İrlanda'daki ilk günlerini, okul rutinini, yoğun kurs programını ve günlük yaşantısını anlatıyor. Ayrıca Dublin'deki hava koşulları, yemek kültürü ve şehirdeki önemli noktalar hakkında bilgiler veriyor.. Vlogger, COVID-19 nedeniyle planlanan altı aylık kalışının altı ay sürmesine neden olduğunu belirtiyor ve Dublin'deki diğer vloglarına da atıfta bulunarak izleyicilere İrlanda'daki yaşam deneyimini aktarıyor.
Bu video, İngilizce Eğitimi Anabilim Dalı'ndan mezun olan bir öğrencinin mezuniyet konuşmasını içermektedir. Konuşmacı, mezun olan sevgili öğretmenlerine hitap etmektedir.. Konuşma, mezunların dört yıllık eğitim sürecinde araştırarak kendi bilgilerini üretme yeteneğini kazandıklarını vurgulamaktadır. Konuşmacı, hocalarına iyi bir öğretmen olduklarını ve öğrencilere iyi bir öğretmen olma yolunda ulaştıklarını için teşekkür etmektedir. Video, bir şarkı parçası ve duygusal ifadelerle ilerlemektedir.
Bu video, Tekdem Öğrenci Koçu Rukiye Tuğba tarafından sunulan bir KPSS hazırlık semineridir. Seminerde Ece, Şeyda, Fatma, Nur, Sıla, Zeynep ve Orçun gibi öğrenciler yer almaktadır. Katılımcılar arasında fen bilgisi öğretmenliği, İngilizce öğretmenliği, çocuk gelişimi ve okul öncesi öğretmenliği gibi farklı alanlardan mezunlar bulunmaktadır.. Seminer, 2025 KPSS sınavına hazırlık sürecini ele almaktadır. İçerikte motivasyonun önemi, verimli çalışma programı hazırlama stratejileri, yapay zeka destekli eğitim sistemi tanıtımı ve KPSS A grubu, B grubu, GGK eğitim ve ÖABT paketleri hakkında bilgiler sunulmaktadır. Sistem, öğrencilerin seviyelerine göre özel çalışma programları hazırlamakta ve öğrenmeyi beş aşamalı bir model olarak sunmaktadır.. Videoda ayrıca, öğrencilerin kendi seviyelerini belirlemeleri, hedef puanlarına göre program hazırlamaları, ders atlamamaları, tekrarın önemini ve psikolojik dengenin korunmasının gerekliliği vurgulanmaktadır. Sistem, ÖABT, 5. sınıf sosyal, İngilizce, okul öncesi, tarih ve DİCAPFEN gibi farklı branşlarda nasıl kullanılabileceği de anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitim uzmanının 45 bin öğretmen ataması hakkında bilgi verdiği bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın sosyal medya hesabından yaptığı açıklamayı ve Milli Eğitim Bakanı Özer'in kontenjan dağılımı hakkında verdiği bilgileri paylaşmaktadır.. Video, 45 bin öğretmen atamasının kontenjan dağılımını detaylı olarak tahmin etmektedir. Konuşmacı, PDR (Rehberlik) atamalarının 10-12 bin civarında olacağını, Almanca, Beden Eğitimi, Biyoloji, Coğrafya, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fizik, Fen Bilimleri, İmam Hatip Mesleki Dersleri, İlköğretim Matematik, İngilizce, Okul Öncesi Eğitim, Özel Eğitim, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Tarih, Teknoloji Tasarımı, Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe ve Yiyecek İçecek Hizmetleri gibi farklı alanlardaki ortalama atama beklentilerini paylaşmaktadır. Ayrıca, geçen sene 20 bin olan atama sayısının bu sene iki katına çıktığını ancak konuşmacı ve öğretmenlerin beklentilerinin altında kaldığını belirtmektedir.
Bu videoda Gizem, Almanya'da İngilizce öğretmenliği yapan bir öğretmen, karlı bir gün çekim yaparak kendi deneyimlerini paylaşıyor. Gizem, lisede çocuk gelişimi eğitimi almış ve küçük çocuklara eğitim verebilen bir öğretmen olarak Kitada (bir okul) çalışmaktadır.. Video, Almanya'da öğretmenlik yapmanın Türkiye'den farklarını ele alıyor. Gizem, Almanya'da emeklerinin karşılığını alabildiğini, maaş konusunda sorun yaşamadığını ve burada çalışmanın kendisine verdiği mutluluğu vurguluyor. Ayrıca, Almanya'daki eğitim sisteminin özellikleri, sınıfların küçük olması ve öğretmenlerin sayısının fazla olması gibi detayları anlatıyor.. Videoda ayrıca Gizem'in Almanya'da tek başına yaşayan bir yabancı olarak karşılaştığı zorluklar, işverenin kendisine gösterdiği destek ve iş yerindeki takım ruhu hakkında bilgiler de paylaşılıyor. Gizem, Almanya'da 10 öğrenci ve 3 öğretmenle birlikte bir sınıfta görev yapmakta olduğunu belirtiyor.
Bu video, sözleşmeli öğretmenlik başvuru sürecini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, 20 bin sözleşmeli öğretmenin ataması için başvuru sürecinin başladığını açıklıyor. Başvuruların 2-8 Mart tarihleri arasında MEB.gov.tr adresi üzerinden yapılacağı, sözlü sınavların 14 Nisan-8 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşeceği ve atamaların sözlü sınav puanı üstünlüğüne göre elektronik ortamda yapılacağı belirtiliyor. Ayrıca en çok sınıf öğretmenliğine (3806 kontenjan), İngilizce (2002 kontenjan) ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (1907 kontenjan) branşlarına alım yapılacağı bilgisi paylaşılıyor.