Bu video, bir eğitim kurumunda geçen olayları gösteren bir film veya dizi sahnesidir. Videoda bir komutan, öğrenciler ve diğer personel karakterler yer almaktadır.. Video, bir eğitim kurumunun zorlu ortamını ve öğrencilerin yaşadığı zorlukları konu alıyor. Komutan, öğrencilerin ideolojik mücadeleleri, bölücülük ve anarşistlik gibi konuları öğreneceklerini söylüyor. Ayrıca, öğrencilerin yemek yeme, temizlik yapma ve Atatürk'e benzeyen bir şiir okuma gibi çeşitli görevlerle zorlandığı gösteriliyor. Video, eğitim kurumunun askeri bir ortamda olduğu ve öğrencilerin kurallara uymaları gerektiği mesajıyla ilerliyor.
Şerif Mardin, 1950'lerde Stanford'da Batı düşüncesinin etkisini araştırdı. Fikirlerin şekillenmesinde maddi etkenlere öncelik veren Marksist yaklaşımı benimsedi. Jön Türklerin düşüncelerini yüzeysel ve entrika dolu olarak değerlendirdi
Plüton Yay'da derin dönüşüm ve yeniden doğuş temalarını öne çıkarır. Özgürlük arayışı ve yüksek öğrenim ön plana çıkar. Bireyleri geniş perspektiflere ve ideolojik sorgulamaya yönlendirir
Bu video, İletişim Ansiklopedisi kapsamında Frankfurt Okulu'nun kültür endüstrisi kavramını açıklayan bir eğitim içeriğidir. Adorno, Horkheimer, Benjamin ve Marcuse gibi Frankfurt Okulu düşünürlerinin görüşleri aktarılmaktadır.. Video, kültür endüstrisinin kapitalist toplumlarda kültür ve sanatın kitlesel üretimi ve tüketimi ile birlikte metalaşması, şeyleşmesi ve tekdüzeleşmesini vurgulamaktadır. Kültür endüstrisinin yarattığı özgürlük yanılsaması, kitlelerin manipüle edilmesi ve kapitalist sistemin baskıcı yapısının sürdürülmesi ele alınmaktadır. Ayrıca, kültür endüstrisinin ideolojik yapısı, kitle iletişim araçlarının rolü ve reklamların etkisi de detaylı olarak incelenmektedir.
Bu video, bir konuşmacının ideolojik kabuller ve beklentiler konusundaki düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, ideolojik kabullere uymayan farklılıkların çoğalmasının kaçınılmaz olduğunu ve bunun düşünce ürettiği şiddetin kaynağı olduğunu belirtiyor. Kendi deneyimlerinden yola çıkarak, zihninde dondurduğu kesin hakikatlerin çözülmesinin insan psikolojisine dağılma duygusu ve güvenlik duygusunun çökmesi gibi olumsuz etkileri olduğunu anlatıyor. Video, insanların genellikle muhafazakar olma nedenlerini kavrama zayıflığından ve oluşun renkliliğine direnme eğiliminden kaynaklandığını açıklıyor.
Bu video, bir savcı, hakim ve İbrahim adlı bir kişi arasında geçen diyalogları içeren bir dramatik sahneyi göstermektedir. Konuşmada savcı ve hakim arasında tahliye konusunda bir anlaşmazlık yaşanmaktadır.. Videoda adalet ve ideoloji arasındaki ilişki ele alınmaktadır. Savcı, hakimlik mesleğinin devlet kavramını korumak yerine adaletin insanlara eşit ve düzenli dağıtılması için var olduğunu savunurken, hakim ise bazı konularda ideolojik yaklaşımların dosyalara yansıdığını iddia eder. Diyalog, adalet mesleğinin ideolojik etkilerden bağımsız olması gerektiği konusunda bir çatışma içermektedir.
1903'te Frankfurt'ta doğdu, 1969'da İsviçre'de vefat etti. Yahudi kökenli bir ailenin tek çocuğu olarak büyüdü. Frankfurt Üniversitesi'nde felsefe, müzikoloji ve sosyoloji eğitimi aldı. 1937'de Margarete Karplus ile evlendi
Bu video, PKK'nın komünist yapısını ve terör faaliyetlerini ele alan bir sunum formatındadır. Videoda Abdullah Öcalan'ın konuşmaları ve PKK'nın ideolojik temelleri aktarılmaktadır.. Video, PKK'nın Marksist-Leninist, Stalinist ve komünist bir örgüt olduğunu çeşitli belgelerle ve Öcalan'ın sözleriyle kanıtlamaktadır. PKK'nın terör eylemlerinin komünist ideolojinin bir parçası olduğu, örgütün bayrağında komünizmin simgesi olan orak çekiş motifinin yer aldığı ve örgütün eğitim programlarında diyalektik materyalizm ve darwinizm eğitiminin verildiği belirtilmektedir. Video, PKK'ya çözüm olarak darwinizmin, materyalizmin ve komünizmin bilimsel yöntemlerle yerle bir edilmesi ve Türk-İslam Birliği'nin kurulması önerisini sunmaktadır.
Bu video, bir sunucu ve çeşitli konuklar (Sevda Abla ve Meliha) arasında geçen bir sohbet programıdır. Programda din, aile ve toplumsal değerler konuları ele alınmaktadır.. Video, "Selamünaleyküm" ifadesinin kullanımı ve dinden soğuma konularıyla başlayıp, çarşaf giyen kadınlar, milli takımda dua eden oyuncular ve yatılı misafir kabul etmeme gibi aile kurumuna zarar veren akımlar üzerine tartışmalar içermektedir. Daha sonra geniş aile kavramının önemi, çekirdek aile yapısının toplumsal ahlaki yozlaşmaya yol açabileceği ve son bölümde sosyal medya kullanımı, zenginlik ve başarı arasındaki ilişki gibi konular ele alınmaktadır.. Programda ayrıca Antalya'da yaşanan bir tecavüz vakası, müftülüğün aile yılı etkinliği, başörtülü kadınlara yönelik saldırılar ve Şeyma Subaşı'nın "günde yirmi bin lira ile lüks bir hayat yaşanır" açıklaması gibi güncel olaylar da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, dindar ve muhafazakar kesimlerin kendi ideolojilerini çocuklarına aktaramadıkları ve bu durumun toplumsal sorunlara yol açtığı görüşünü paylaşmaktadır.
1864'te Almanya'da doğdu, yedi çocuklu bir ailenin en büyüğüydü. Heidelberg, Göttingen ve Berlin üniversitelerinde eğitim gördü. 1903'te profesörlükten istifa etti, 1920'de İspanyol gribinden öldü
Demagoji, halkın isteklerine ve önyargılarına dayalı siyasettir. Yunanca "demos" (halk) ve "agogos" (liderlik) kelimelerinden türemiştir. Antik Yunan'dan beri demokrasi yönetimlerinde görülmüştür
1844'te Röcken'de doğdu, 1869'da Basel Üniversitesi'nde filoloji profesörü oldu. Schulpforta'da müzik ve dil eğitimi aldı, Schopenhauer'dan etkilendi. 1868'de binicilik kazası geçirdi, 1870'te Basel'e döndü
Bu video, Türkiye'nin faşist (milliyetçi) bir ideolojik durumla yönetildiği senaryosunu anlatan bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, şahsi bir görüş olmadığını belirterek her türlü ideolojik yönetimi ele alacağını ifade etmektedir.. Video, 2019'da gerçekleşen "Türkçü bir devrim" sonrası Türkiye'nin nasıl değiştiğini anlatmaktadır. Milliyetçi Harekat Partisi'nin iktidara gelişi, ülkenin adının "Türkiye"den "Türkiyeli Cumhuriyeti"ye değiştirilmesi, askeri güçlendirme politikaları ve komşu ülkelerle olan ilişkilerin nasıl değiştiği detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin gelecekte Yunanistan, Bulgaristan, İran, Irak, Suriye ve Orta Asya'daki Türk bölgelerini ilhak ederek "Türk-Turan Cumhuriyeti" kurma planları da videoda yer almaktadır.
Bu video, iki konuşmacının Atatürkçülük, tarihsel süreç ve Türkiye'nin kuruluşu hakkında bir sohbetini içermektedir. Konuşmacılardan biri Erhan Hoca olarak anılmaktadır.. Sohbet, 1951 yılında çıkarılan Atatürk'ü Koruma Kanunu'nun arka planıyla başlayıp, Atatürkçülük kavramının zaman içinde nasıl algılandığını ele almaktadır. Konuşmacılar, Atatürkçülük adına yapılan aşırı propagandaların, 28 Şubat süreci ve 12 Eylül sonrası Atatürk anlatımının nasıl değiştiğini tartışmaktadır. Ayrıca, Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminde yaşanan parçalanma süreci, Türkçülük politikasının ortaya çıkışı ve Türk kavramının tarihsel gelişimi hakkında bilgiler verilmektedir. Video, tarihin ideolojik amaçlarla kullanılmaması gerektiği vurgusuyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir kişinin duygusal durumunu ve düşüncelerini ifade ettiği bir performans veya şarkı formatındadır.. Videoda konuşan kişi, yalanlardan, sevdalardan ve iki yüzlü insanlardan yorulduğunu ifade ediyor. Ayrıca "solcu" ve "sağcı" olarak etiketlenme deneyimlerini ve namaz kılma gibi dini uygulamaları eleştiriyor. Video, tekrarlanan "yoruldum" ifadeleriyle ve ideolojik etiketlemelerle ilgili düşüncelerle ilerliyor.
Bu video, bir dizi veya film bölümü olup, Nevres, Tarık, Selim, Mustafa ve Çetin gibi karakterleri içermektedir. Nevres, bir terör örgütüne dahil olan ve Selim ile bir ilişki yaşayan genç bir kadındır.. Video, bir terör örgütünün bomba saldırısı planlaması ve bu planın başarısız olmasıyla ilgili bir hikayeyi anlatmaktadır. Nevres'in örgüt içindeki görevi ile kişisel hayatı arasındaki çatışma, Selim ile olan ilişkisi ve örgütün ideolojisi arasındaki çelişkiler merkezi konudur. Hikaye, Nevres'in örgütün planladığı eyleme katılmak zorunda kalması ve bu eylemin başarısız olmasıyla Çetin'in vurulmasıyla devam eder.. Videoda ayrıca inanç, dünya görüşü, özgürlük ve sorumluluk gibi temalar ele alınırken, toplumsal hareketlerin iç çelişkileri ve kişisel hayata dönmek konuları da işlenmektedir. Son bölümde bir karakter, toplumu kurtarmaya çalışanların aslında kendi kendilerini kurtarmak için mücadele etmeleri gerektiğini anlatarak derinlemesine bir düşünce sunulur.
Bu video, bir konuşmacının İsveç'te okurken yaşadığı bir deneyimi anlattığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, İngiliz profesör Alderta ile yaşadığı bir diyalogu paylaşıyor.. Konuşmacı, profesörün Afrika, Uzakdoğu, Avrupa ve Orta Asya'dan gelen talebelere iltifat ederken kendisine bakmadığını fark ediyor ve profesörle tartışıyor. Profesör, Türklerin dünyada esaret altına girmeyen ve kimseyi esaret altına almayan tek ulus olduğunu söylüyor. Konuşmacı ise Türklerin inancında emperyalizm olmadığını, insanları baskı altına almak olmadığını ve bu anlayışla sevdiklerini vurguluyor.