Bu video, "Halk Sineması" adlı bir sinema hareketinin tanıtımını yapan bir konuşmadır. Konuşmacı, sinemanın halk için olduğunu ve emperyalizmin sinema alanını nasıl sömürdüğünü anlatmaktadır.. Video, sinemanın halk için olduğunu vurgulayarak başlıyor ve emperyalizmin Hollywood gibi araçlarla dünya halklarını nasıl sömürdüğünü açıklıyor. Hindistanlı yazar Baburo Patel'in Hollywood'un Hindistan'a etkisi hakkındaki sözleri aktarılıyor. Konuşmacı, emperyalizmin yozlaştırmasına karşı kendi hikayelerimizi anlatacağımızı, kendi filmlerimizi çekeceğimizi ve kendi sinema alanımızı kuracağımızı belirtiyor. Video, izleyicilere kendi seçtiklerini izlemeleri ve beyinlerini emperyalizmin çöplüğü haline getirmemeleri çağrısıyla sonlanıyor.
Sömürgecilik, bir milletin başka ülkeleri kendi çıkarları için işletmesidir. Emperyalizm kavramı 19. yüzyılda yaygın kullanılmaya başlanmıştır. İlk sömürgecilik M.Ö. 9. yüzyılda Fenikeliler tarafından başlatılmıştır
Bu video, Türkiye'nin Kurtuluş Savaşı döneminde emperyalist oyunları ve Mustafa Kemal Paşa'nın stratejik kararlarını anlatan bir tarih belgeselidir. Videoda Mustafa Kemal, Kazım Karabekir ve Süleyman Necati Bey gibi tarihi şahsiyetlerin görüşleri aktarılmaktadır.. Video, 1917 Büyük Ekim Devrimi sonrası Sovyetler Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkileri, İngiliz emperyalizminin Kafkasya'daki planlarını ve Mustafa Kemal Paşa'nın bu oyunları nasıl bozduğunu kronolojik olarak ele almaktadır. Ayrıca, Wilson Prensipleri, Pantürkizm ve Panislamizm gibi hareketlerin emperyalizmle ilişkisi ve Kürt sorununun emperyalizmle ilişkisi de incelenmektedir.. Belgeselde, Sovyet Kızıl Ordusu'nun Kafkasya'daki ilerleyişi, Ankara'daki coşkuyla karşılanması, "Asrın Prensipleri" makalesi ve Sivas Kongresi'ndeki beyannamenin ilk maddesi gibi önemli tarihsel olaylar da anlatılmaktadır. Video, 3 Kasım 1922 tarihinde Meclis kürsüsünden yapılan Süleyman Necati Bey'in konuşmasıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının siyasal İslam ve emperyalizm arasındaki ilişkileri ele aldığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, 12 Eylül hapis yatmış biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Konuşmacı, siyasal İslam'ın yükselişini "merkez-çevre çatışması" gibi sosyolojik tezlerle açıklamak yerine, sistematik bir biçimde yapıldığını ve emperyalizm ve işbirlikçi sermayenin korumasında geliştiğini savunmaktadır. 28 Şubat 1997'ye kadar Türkiye'de sol ve komünizmin milli tehdit olarak görülmesi, CIA ve MIT'in Fuat Doğu gibi kişilerin siyasal İslam'ı nasıl desteklediği ve Soğuk Savaş döneminde siyasal İslam'ın sistemin operasyon gücü olarak kullanıldığı konuları ele almaktadır. Konuşmacı, siyasal İslam'ın tarihi emperyalizm ve faşizm tarafından kullanılmanın tarihi olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik bir ders formatındadır. Konuşmacı, emperyalizm teorilerinin tarihsel gelişimini ve özellikle Marksist emperyalizm teorisinin ortaya çıkışını anlatmaktadır.. Video, emperyalizmin tarihsel bir olgu olarak kabul edilmesinden başlayarak, 19. yüzyıl sonlarına kadar genel bir emperyalizm teorisi arayışının olmamasını açıklamaktadır. Ardından 1870'lerde başlayan "Afrika'yı paylaşma yarışı" ve Lenin'in emperyalizm teorisinin ortaya çıkışını ele almaktadır. İkinci bölümde ise Lenin'in teorisinin 1920'ler ve 1930'lardaki faşist hareketleri, İkinci Dünya Savaşı sonrası dekolonizasyon sürecini ve Soğuk Savaş dönemindeki rekabeti nasıl açıklayabildiği sorgulanmaktadır.. Video, emperyalizmin tek bir genel teori ile açıklanamayacağını ve her dönem için özel koşullara bakılması gerektiğini vurgulayarak, Lenin'in teorisinin sadece kendi tarihsel dönem limitlerinin içinde değerlendirilmesi gerektiğini belirtmektedir.
Sosyolojik düşünce sözlüğü, 222 araştırmacı ve öğretim üyesinin katkılarıyla hazırlanmıştır. Sözlük, kuramları, kavramları, araştırma kurumlarını ve yazarları kapsamaktadır. Sosyolojik düşünce tarihi, tarihsel ve epistemolojik perspektiflerden tasarlanmıştır
-izm, yabancı kökenli sistem, felsefe ve sanat akımlarının sonuna gelen ektir. Antik Yunanca'da -ismós ve -isma soneklerinden geldiği düşünülmektedir. 17. yüzyılda Avrupa'da modern anlamında kullanılmaya başlanmıştır
Bu video, bir kişinin monolog şeklinde okuduğu bir şiir veya monolog formatındadır. Konuşmacı, "direniş postası" olarak adlandırdığı bir içerik sunmaktadır.. Video, toplumsal eleştiri ve direniş temalarını işlemektedir. Konuşmacı, emperyalizm ve kapitalizm gibi toplumsal yapıları eleştirirken, insanların yaşadığı zorlukları ve yalnızlığı anlatmaktadır. Monolog, günlük hayattaki küçük detaylardan başlayarak toplumsal sorunlara kadar geniş bir yelpazede ilerlemekte ve "devrim" ve "intihar" gibi kavramlarla toplumsal değişim ve mücadele temalarını işleyerek sona ermektedir.
Bu video, bir konuşmacının Gazze olayları ve emperyalizm hakkındaki görüşlerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, Gazze'nin emperyalizm için bir laboratuvar olduğunu ve orada yapılan deneylerin dünyanın geri kalanının direnci olmadan hayata geçirileceğini belirtiyor. Irak örneği üzerinden, emperyalizmin petrol ve doğalgaz gibi kaynakları elde etmek için sistemli bir şekilde ulusları ve milletleri katlettiğini anlatıyor. Konuşmacı, bu durumun Anadolu, İran ve diğer bölgelere de yayılacağını ve Haçlı seferlerinin aslında bu emperyalist stratejinin bir parçası olduğunu savunuyor.
Emperyalizm, bir devletin başka devletler üzerinde kendi çıkarları doğrultusunda etkide bulunmasıdır. Latince "imperium" kelimesinden türetilmiş olup "üstün güç" anlamına gelir. Terim ilk kez 1870'lerde Britanya'da yaygınlaşmıştır
Bu video, "Sıradan Birisi" kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, emperyalizm kavramını ve emperyalist kavramını açıklamaktadır.. Video, emperyalizmin tarihsel yorumlarından başlayarak, emperyalizmin tanımı, temel hedefleri ve nedenleri hakkında bilgi vermektedir. Emperyalizmin iki tip sömürgecilik olduğu, emperyalist ülkelerin kimler olduğu ve günümüzde emperyalist olarak nitelendirilen ülkeler (Amerika, İngiltere, Çin, Kuzey Kore ve Rusya) anlatılmaktadır. Ayrıca emperyalist kavramının sadece ülkeler için değil, insanlar için de kullanılabileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının savaş oyunları ve emperyalist güçler hakkında düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, önceden hazırlanan bir savaş oyununu ele alarak, bu oyunların silah tüccarları ve emperyalist güçlerin yararına yapıldığını belirtiyor. Savaşın sonunda kazananların Ukrayna ve Rusya halkı değil, silah tüccarları olduğunu vurguluyor. Ayrıca, yaptırımların doların hakimiyetini sürdürmek için yapıldığını ve Irak ve Libya savaşlarının sonuçlarını örnek göstererek, emperyalist güçlerin dünya üzerindeki etkisini anlatıyor.
Bu video, bir konuşmacının İsveç'te okurken yaşadığı bir deneyimi anlattığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, İngiliz profesör Alderta ile yaşadığı bir diyalogu paylaşıyor.. Konuşmacı, profesörün Afrika, Uzakdoğu, Avrupa ve Orta Asya'dan gelen talebelere iltifat ederken kendisine bakmadığını fark ediyor ve profesörle tartışıyor. Profesör, Türklerin dünyada esaret altına girmeyen ve kimseyi esaret altına almayan tek ulus olduğunu söylüyor. Konuşmacı ise Türklerin inancında emperyalizm olmadığını, insanları baskı altına almak olmadığını ve bu anlayışla sevdiklerini vurguluyor.
Kitap 1916'da Zürich'te yazıldı ve çarlık sansürüne tabi tutuldu. Hobson'un İngilizce eseri temel kaynak olarak kullanıldı. Sansür nedeniyle siyasal gözlemler ve açıklamalar kısıtlandı
Bu video, bir sunucu ve konuk arasında geçen, ahlaki değer ve toplumsal yapı üzerine bir sohbet programıdır. Konuk, "İslam Ülkeleri Neden Geri Kaldı?" adlı bir kitap yazmış bir akademisyen olarak görünmektedir.. Programda emperyalizm kavramı, dilin önemi ve toplumsal yapı arasındaki ilişkiler ele alınmaktadır. Konuk, emperyalizmin üç temel unsuru (parayı kapitali ihraç etmek, dilini lingua franca yapmak ve ileriye yönelik projeler geliştirmek) açıklamakta ve İslam dünyasının 8-13. yüzyıllar arasındaki bilimsel başarılarından sonra neden geri kaldığını sorgulamaktadır. Ayrıca Güney Kore ve Japonya'nın gelişimindeki devlet-özel sektör işbirliği modeli ve çocukların bu konudaki eğitimi hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.
Toplumsal evrim ve devrimlerin mekanizmaları inceleniyor. Marksizmin kullandığı iki kavram sistemi arasındaki çelişkiler ele alınıyor. Lenin'in Toplu Eserleri'nin ilk basımı 1920'lerde Lev Kamenev editörlüğünde başladı
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'nin Batı ilişkileri, sosyalizm, emperyalizm ve kültürel hakimiyet konularında yaptığı bir ders formatındadır. Konuşmacı, kişisel deneyimlerini ve çeşitli kaynaklardan örnekler vererek konuyu anlatmaktadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Türkiye'nin Batı'ya yönelmesi ve Paris'teki deneyimler ele alınırken, ikinci bölümde sosyalizm, emperyalizm ve Üçüncü Dünya ülkeleri arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Son bölümde ise Avrupa Birliği'nin kültürel hakimiyet sistemi ve Batı'nın diğer kültürleri nasıl etkilediği anlatılmaktadır.. Konuşmacı, Karl Marx'ın sosyalizm teorilerinin emperyalist gerçekleri hesaba katmadığını, Mustafa Kemal'in emperyalizme karşı ulusal demokratik devrimi gerçekleştirdiğini ve Osmanlı İmparatorluğu'nun diğer kültürleri dil, din ve kültür açısından mecbur etmemesi sayesinde imparatorluğu kaybetmediğini vurgulamaktadır. Ayrıca, Albert Himi gibi Batılı bilim adamlarının üçüncü dünya ülkelerinin kültürel sömürgecilikten kurtulması konusundaki görüşleri de aktarılmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının emperyalizm, algı operasyonları ve demokrasi konularında yaptığı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacı, Nedim adında bir kişinin felsefesine atıfta bulunmaktadır.. Videoda, emperyalizm stratejileri tarihsel örneklerle ele alınmakta ve Türkiye'nin demokrasi mücadelesi anlatılmaktadır. Konuşmacı, emperyalizmin "böl ve yönet" stratejisini eleştirerek, Türkiye'nin bölünmemesi gerektiğini vurgulamakta ve birlikte mücadele eden halkların mutluluğa ulaştığını belirtmektedir.. Konuşmacı, 1952 İran'daki Muktası Devrimi, 2011 Brezilya'daki Lula'nın devrilmesi ve 2016 Türkiye darbe girişimi gibi olayları örnek göstererek emperyalizmin stratejilerini açıklamaktadır. Ayrıca, FETÖ ile mücadeleyi sadece terörle değil, demokrasi mücadelesi olarak görmekte ve Türkiye'nin tek çıkışının birlik olduğunu ifade etmektedir.
Zınk TV'de yayınlanan "İtirazım" programının ikinci bölümüdür. Sunucular, toplumsal konuları, problemleri eleştiren ve fikir yürüttükleri bir program formatında konuşuyorlar.. Bu bölümde, Fas'ta iki Norveçli kadın dağcının kafalarının kesilerek katledilmesi olayı ele alınıyor. Sunucular, bu cinayetin ISIS üyesi olmayan üç Faslı erkek tarafından işlendiğini, ve bu vahşetin 2018'de gerçekleştiğini belirtiyorlar. Programda, bu olayın sadece Müslümanlar tarafından değil, Batı'da da benzer vahşetlerin işlendiği, emperyalizmin de kendi vahşetlerini örttüğü ve eğitim sisteminin insanlık ve hümanizme dayalı olması gerektiği tartışılıyor.