Perfüzyon bölümü, damar dışı kan akışını sağlayan uzman personel yetiştirir. Eğitim süresi 4 yıldır ve sayısal puan türüyle öğrenci alır. 2020-2021 taban puanı 229,00346'dır
Odyometristler işitme ve denge bozukluklarını tespit eden sağlık çalışanlarıdır. Meslek için minimum iki yıllık önlisans eğitimi gereklidir. Tıp Elektroniği mezunları sınavsız girebilir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan anestezi bölümü hakkında bilgilendirici bir tanıtım içeriğidir.. Video, anestezi bölümünün amacı, okutulan dersler, gerekli nitelikler, mezunların kazandıkları ünvan ve çalışma alanları hakkında bilgiler sunmaktadır. Anestezi programının amacı ameliyatlarda hekime yardımcı olacak sağlık elemanı yetiştirmek olup, mezunlar anestezi sağlık teknikeri olarak devlet, üniversite ve özel hastanelerde çalışabilmektedir. Video, anestezi kazanma tüyolarını içeren ikinci bir bölümün de olacağını belirterek sona ermektedir.
Hemşireler hasta sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. Hastaları muayene eder, tedavi planını uygular ve acil durumlarda müdahale eder. Kan örneği alır, tansiyon, şeker ve ateş ölçümlerini yapar. Hastaların tıbbi öykülerini düzenli olarak raporlar
Bölüm, hareket ve fonksiyon kayıplarını gidermeyi hedefleyen tedavi yöntemidir. Hasta ve yaşlıların yaşam kalitesini artırmayı amaçlar. Teknolojik gelişmelerden kaynaklanan hareketsizliği azaltmaya destek olur
Yeni atanan tıbbi sekreterler 44.000 TL maaş almaktadır. Devlet hastanelerinde maaşlar 44.000 TL ile 48.000 TL arasındadır. Özel hastanelerde maaşlar 20.000 TL ile 30.000 TL arasındadır. Lise mezunları 41.650 TL ile 43.000 TL arasında maaş alır. Acil servis çalışanları 44.000 TL ile 46.000 TL arası kazanır
Bu video, iş ve uyarlama terapisi bölümünü tanıtan bir eğitim içeriğidir.. Video, iş ve uyarlama terapisi bölümünün amacını, eğitimin içeriğini ve mezuniyet sonrası iş imkanlarını anlatmaktadır. Bu bölüm, engelliler, yaşlılar, kadınlar, çocuklar ve mülteciler gibi dezavantajlı grupların bağımsız bir hayat yaşamaları için amaçlı ve anlamlı aktiviteler yapmasını hedefler. Türkiye'de sadece dört üniversitede bulunan bu bölümün mezun sayısı az olmasına rağmen, hastanelerde ve eğitim araştırma hastanelerinde ihtiyaç duyulan bir alandır. Bölüm mezunları ergoterapi, fizyoterapi ve rehabilitasyon, hemşirelik bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.
Hemşirelik için üniversite veya sağlık meslek lisesi eğitimi gereklidir. Sağlık meslek lisesi mezunları hemşire yardımcısı olarak başlayabilir. Hemşireler devlet hastaneleri, özel hastaneler ve kliniklerde çalışabilir
Bu videoda İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde kadın hastalıkları ve doğum asistanlığı yapan Dr. Elif İnal, tıp öğrencilerine yönelik bilgilendirme yapıyor.. Video, kadın doğum uzmanlığının çalışma şartları, acil bir branş olduğu, nöbet sistemi, yan dal seçenekleri ve maddi koşulları hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Ayrıca tıp öğrencilerine bölüm seçimi konusunda tavsiyeler veriliyor ve merkezi şehirlerde asistanlık yapmanın avantajları anlatılıyor.. Konuşmacı, tıp eğitimi sürecindeki zorlukları, çömezlik sürecinin her yerde zorluğunu ve doğru bir tercih yapmanın istikrarlı bir kariyer için gerekliliğini vurguluyor. Üniversite hastanesi ve eğitim araştırma hastanesi arasındaki farklar, yan dal seçenekleri (perinatoloji ve infertilite) ve malpraktis ile komplikasyon arasındaki farklar da videoda açıklanıyor.
Bu videoda Gaye, Kapadokya Üniversitesi Etik Fizyoterapi Bölümü 1. sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Video, Gaye'nin bölüm tercih nedenleri, Kapadokya Üniversitesi'nin tercih edilme sebepleri ve bölümün konumu hakkında bilgiler sunuyor. Fizyoterapi bölümünde verilen dersler, laboratuvar imkanları, staj imkanları ve mezuniyet sonrası çalışma alanları anlatılıyor. Ayrıca Gaye, mezuniyet sonrası hastanelerde çalışmak gibi hedeflerini de paylaşıyor.
Bu video, bir meslek yüksekokulu'na bağlı tıbbi laboratuvar teknikleri programının tanıtımını içeren bilgilendirici bir içeriktir.. Video, iki yıllık önlisans eğitimi veren tıbbi laboratuvar teknikleri programının detaylarını anlatmaktadır. Programın eğitim dili Türkçe olup, teorik ve uygulamalı derslerin yüksekokul bünyesinde ve anlaşmalı hastanelerde yapıldığı belirtilmektedir. Mezunların hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel tahlil laboratuvarlarında ve diğer sağlık kuruluşlarında çalışabileceği, KPSS sınavıyla devlet memurluğu yapabilecekleri ve sağlık teknikeri ünvanını alabilecekleri açıklanmaktadır. Ayrıca programın eğitim imkanları, laboratuvarları ve akademik kadrosu hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir sunucu ve patoloji uzmanı Dr. Ezgi Hacıhasanoğlu arasında geçen röportaj formatında bir sohbettir. Dr. Ezgi, İstanbul Tıp Fakültesi mezunu, İstanbul Eğitim Araştırma Hastanesi'nde patoloji ihtisasını tamamlayan ve şu anda Yeditepe Üniversitesi'nde patoloji uzmanı olarak çalışan bir doktordur.. Videoda patoloji uzmanlığının günlük rutini, asistanlık süreci, mesleğin zorlukları ve avantajları detaylı olarak ele alınmaktadır. Patoloji uzmanlarının biyopsi ve rezeksiyon örneklerini nasıl inceledikleri, makroskopik ve mikroskopik analizlerin nasıl yapıldığı, Türkiye'deki patoloji bölümleri, maaş durumu ve kariyer olanakları hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Ayrıca, patoloji mesleğinin hangi kişilik tiplerine uygun olduğu, tıp öğrencilerinin meslek seçimi yaparken dikkat etmesi gereken noktalar, İstanbul'daki Çapa ve Cerrahpaşa gibi üniversitelerin patoloji eğitimi açısından avantajları ve patoloji uzmanlarının diğer tıp branşlarıyla olan ilişkileri de videoda ele alınan konular arasındadır. Video, özellikle tıp öğrencilerine ve meslek seçimi yapmak isteyen gençlere patoloji mesleğinin gerçek yüzünü göstermek amacıyla hazırlanmıştır.
Bu video, bir tıp dersinin kaydıdır. Bahri Hoca'nın Amerika'da uluslararası bir tıp kongresinde olduğu için, öğrenciler hastane çalışması yapmak için eşleştirilmiş durumda. Videoda Deniz, Ozan, Mert, Melih ve Mehveş gibi karakterler yer almaktadır.. Video, öğrencilerin hastane çalışması için eşlerinin belirlenmesi ve hangi hastaneye gideceklerinin belirlenmesiyle başlar. Deniz ve Ozan Devlet Hastanesi'ne, diğer öğrenciler ise farklı hastanelere gideceklerdir. Ayrıca, Mehveş'in Mert ile yaşadığı ilişki sorunu ve Özgür ile Banu arasındaki ilişki de videoda işlenen yan hikayeler arasındadır. Video, öğrencilerin hastanelere gidiş hazırlıkları ve ilk hastane deneyimleriyle devam eder.
Bu videoda dil ve konuşma terapisti Alperen, kendi deneyimlerini paylaşarak dil ve konuşma terapisi bölümünü anlatıyor. Alperen, Anadolu Üniversitesi'nden mezun olmuş ve Hollanda'da staj yapmış bir terapist.. Video, dil ve konuşma terapisi mesleğinin tanımı, eğitim içeriği, kariyer olanakları ve gerekli özellikler hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Alperen önce bölümün temel derslerini ve eğitim sürecini anlatıyor, ardından mezuniyet sonrası çalışma alanlarını (hastaneler, özel eğitim merkezleri, klinikler, üniversiteler) açıklıyor. Son olarak, bu mesleği tercih etmek isteyen öğrencilere iyi iletişim, sabır, empati, problem çözme, yaratıcılık, güçlü dinleme ve bilimsel bilgi gibi gerekli özellikler hakkında tavsiyelerde bulunuyor.
Bu videoda bir sağlık meslek lisesi mezunu ve hemşire, izleyicilerin sorularını yanıtlıyor. Konuşmacı, hastane stajı yapmış ve kadın doğum müşahede bölümünde çalışmış bir hemşire olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Video, sağlık meslek lisesi hakkında detaylı bilgiler sunarak başlıyor ve dört yıllık eğitim sürecini, sınıfların nasıl ilerlediğini, staj uygulamalarını ve diploma alma sürecini anlatıyor. Daha sonra hemşirelik mesleği hakkında bilgiler vererek, izleyicilerden gelen yorumları yanıtlıyor ve mesleğin zorlukları hakkında bilgiler paylaşıyor.. Videoda ayrıca hemşirelik okumak isteyenler için lise seçimi, nöbet düzeni, hastaneden eve form giyerek gitmenin enfeksiyon riski taşıdığı gibi önemli bilgiler de veriliyor. Sağlık meslek lisesi ile diğer liseler arasındaki farklar ve genel cerrah olmak isteyenler için bilgiler de sunuluyor.
Bu video, bir konuşmacının çocuk gelişimi ve okul öncesi öğretmenliği eğitim programları hakkında bilgi verdiği bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, çocuk gelişimi ve okul öncesi öğretmenliği alanlarının eğitim programlarını, iş alanlarını ve talep durumlarını anlatmaktadır. Çocuk gelişimi teknikerleri ve uzmanlarının hastanelerde, okul öncesi öğretmenlerin ise anaokullarında ve kreşlerde görev aldığını belirtmektedir. Ayrıca, bu alanların uygulamalı bir iş olduğu için açık öğretimden bu alanlarda eğitim almanın uygun olmadığı görüşünü paylaşmaktadır. YÖK'ün öğretmenlik kontenjanlarını kısıtlaması ve okul öncesi eğitimdeki ihtiyaç durumu da konuşmanın bir parçasıdır.
Bu videoda, konuşmacı radyoloji teknikerliği mesleğini anlatan bir içerik sunuyor. Konuşmacı, sekiz yıldır hizmet veren bir radyoloji teknikerini ziyaret ederek bu mesleği detaylı şekilde ele alıyor.. Video, radyoloji teknikerliği bölümünün ne olduğu, çalışma koşulları, maaş bilgileri ve avantajları hakkında bilgiler içeriyor. Konuşmacı, bu bölümün sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu bir bölümü olduğunu, hastanelerde, özel şirketlerde ve özel hastanelerde çalışılabileceğini anlatıyor. Ayrıca, mesleğin haftalık çalışma saatleri, izin hakları, radyasyon maruziyeti ve emeklilik yaşları gibi konuları da ele alıyor. Video, konuşmacının bu mesleği tavsiye ettiğini ve özellikle girişimci ruhlu erkekler için uygun olduğunu belirtmesiyle sona eriyor.
Bu video, mezuniyetine üç ay kala staj yapan bir diyetisyenlik öğrencisinin deneyimlerini anlattığı vlog formatında bir içeriktir.. Videoda konuşmacı, diyetisyenlik mesleğinin neden seçildiğini, İngilizce bölümünün zorluklarını, tez sürecini ve staj bulma sürecini anlatıyor. İlk bölümde stajın günlük rutini ve hastane ortamında geçirdiği deneyimler paylaşılırken, ikinci bölümde soru-cevap formatında mesleğin zorlukları, avantajları ve önemi hakkında bilgiler veriliyor.. Konuşmacı, diyetisyenlik mesleğinin sadece kilo verme veya verme değil, insanın yaşamsal faaliyetlerini devam ettirebilmesini sağlama açısından önemli olduğunu vurguluyor. Ayrıca sporcu beslenmesi gibi konularda görüşlerini paylaşarak mesleğin sadece beslenme değil, genel sağlık açısından da önemli olduğunu belirtiyor.