Mesnevi'nin sadece ilk 18 mısraını Mevlana yazmıştır. Divan-ı Kebir'deki gazeller Mevlana'ya ait değildir. Mevlana'nın 147 mektupluk Mektubat'ının otantikliği tam tespit edilememiştir
Bu video, bir din adamının "Azrail'e ruhumuzu teslim ederken canımız yanar mı?" sorusuna verdiği dini cevabı içermektedir.. Konuşmacı, Hz. Peygamber'in vefat ederken terlediğini ve Hz. Aisha'nın bu durumu anlattığını belirterek, ölümün zor bir şey olduğunu vurgulamaktadır. Müminlerin ölürken ıstırap çekmesinin Allah'ın onları dünyada temizlediğini, imansızların ise rahat ölmesinin Allah'ın onlara ahirete bir şey bırakmadığını gösterdiğini açıklamaktadır. Ayrıca, müminin ölümünün "kılın yağın içindeki kıl" gibi rahatça gerçekleştiği, imansızın ölümünün ise "yünün içine diken atma" gibi zor olduğu örneklerle anlatılmaktadır.
Turing, "Makineler düşünebilir mi?" sorusunu "taklit oyunu" ile açıklıyor. Oyun, sorgulayan ve üç kişilik bir erkek-kadın-sorgulayan arasında oynanıyor. Dijital bilgisayarlar, herhangi bir ayrışık evre makinesini taklit edebilir
Heidegger'e göre dil, varlığın evidir ve insanın varoluşunun bir parçasıdır. Dil, yalnızca içsel olanı ifade etme aracı değil, varolanın açığa çıktığı alandır. Dil, insanın bir etkinliği değil, varlığın hakikatine ait olduğu sürece varolma evidir
Bu video, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Osmanlı döneminden beri yapılmayan Kudüs bağlantılı umre seferlerini yeniden hayata geçirdiği bilgisini içeren bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Kudüs bağlantılı umre turlarının detaylarını anlatmaktadır. Turlar toplamda 13 gün sürecek olup, Kudüs ve Medine'de 3 gün, Mekke'de ise 7 gün ziyaret edilecektir. Yolcuların Mescid-i Aksa'da ibadet yapabilecekleri, Hz. İbrahim, Hz. İshak, Hz. Yakup, Hz. Yusuf, Hz. Davut ve Hz. Musa peygamberlerin kabirlerini ziyaret edebilecekleri belirtilmektedir. Ayrıca, turların fiyatları 1490-1560 dolar arasında değiştiği ve son kafilenin 11 Mayıs 2016'da yola çıkacağı bilgisi verilmektedir.
Bu video, Yalın Alpay ve İpek adlı iki konuşmacının yer aldığı bir röportaj formatındadır. Yalın Alpay, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunu, Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü yüksek lisansı ve İstanbul Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünde doktora yapmış bir akademisyendir. Ayrıca "Yalanın Siyaseti" adlı kitabının yazarıdır.. Röportajda hakikat ve gerçeklik kavramları arasındaki farklar ele alınmaktadır. Yalın Alpay, modernite döneminde gerçekliğin nasıl ortaya çıktığını, postmodernite döneminde ise anlam boşluğunun nasıl oluştuğunu açıklamaktadır. Sanat dünyasındaki değişimler, teknolojinin gelişimi ve algı yönetiminin önemi gibi konular da tartışılmaktadır. Video, günümüzde hakikat kavramının nasıl kaybedildiğini ve bunun nedenlerini anlamak isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, bir dini sohbet formatında olup, konuşmacı bir soruya yanıt vererek müminlerin birbirlerine karşı tutumunu anlatmaktadır. Soru, Nur TV ve MPL kanalında çıkan Alimir İskender Evrenesoğlu adlı bir hoca hakkında olup, bu kişiye inanmalı mıyız diye sorulmuştur.. Konuşmacı, müminlerin birbirlerine karşı eleştirel olmamaları gerektiğini vurgulamaktadır. Müminlerin kardeş olduğu, herkesin Allah'a ulaşma yolunda farklı yollar izleyebileceği, ancak birbirlerini eleştirmek yerine hakikati ortaya koymaları gerektiği belirtilmektedir. Ayrıca, bile bile zulmedenler hariç herkesin Allah'ın rahmetine sahip olduğu ve herkesin kendi hesabını Allah'a vereceği vurgulanmaktadır.
1154'te doğan Sühreverdî, 1191'de Halep'te idam edildi. Asıl adı Yahya bin Habeş bin Emîrek olan filozof, Şihâb yıldızından esinlenilmiştir. Saray çevrelerine yakınlaşmış ve önemli devlet adamlarına ders vermiştir
"Düşünmeye Değer" programının bir bölümü olan bu video, bir sunucu ve Ömer Türker (Muhammed Hoca) adlı bir hoca arasında geçen felsefi bir sohbeti içermektedir. Program haftada bir gün yayınlanmaktadır.. Videoda hakikat kavramı detaylı olarak ele alınmakta, insanlık tarihindeki gelişimi, farklı medeniyetlerdeki (Yunan, İslam, Helenistik, Mezopotamya, Pers, Mısır) yeri ve bilimlerin temel maksadının hakikati bilmek olduğu konusu incelenmektedir. İnsanın hakikatini anlamak için dört aşamalı bir yaklaşım sunulmakta, hakikati bilmenin temel özellikleri ve idrak seviyeleri (duyusal, hayali ve akli idrak) tartışılmaktadır.. Sohbet, hakikat kavramının "hak" ve "doğruluk" arasındaki farklarıyla başlayıp, Aristoteles'ten başlayarak İslam kelam kitaplarındaki tartışmaları, modern dönemde fizik ve matematikteki radikal dönüşümleri ve Kant'ın kategorileri teorisini incelemektedir. Son bölümde ise Wittgenstein ve Ritgenstein'in dil felsefesi, post-truth dönemine geçiş ve hakikat kavramının nispetlere dönüşmesiyle insanlık kavramının nasıl etkilendiği ele alınmaktadır.
Bu video, bir Türk dizisinin bir bölümüdür. Ana karakterler arasında Zeynep, Naim, Cüneyt Efendi, Levent, Beste Hanım ve Mira bulunmaktadır. Cüneyt Efendi bir dergahın mürşitidir ve "hakikat" konusunda konuşmalar yapmaktadır.. Video, Zeynep'in Naim tarafından kaçırılması ve bunun ardından gelişen olayları konu alıyor. Zeynep'in babası Levent, kızının kaçırılmasından haberdar olunca Naim'i bulmaya çalışır. Aynı zamanda, Cüneyt Efendi'nin "hakikat" konusundaki konuşmaları ve Mira'nın Cüneyt Efendi'nin usulüne dair görüşleri de videoda yer alır. Video, Zeynep'in kaçırılması ve babasının onu kurtarma çabalarıyla devam eder.
1230'larda Şam'da kaleme alınan eser, İbn Arabi'nin temel fikirlerini özetler. Yaklaşık 30'dan fazla reddiye ve müdafaaname yazılmıştır. Yüzden fazla şerhi bulunmaktadır
Bu video, bir konuşmacının hakikat ve soru konusundaki düşüncelerini paylaştığı kısa bir monolog formatındadır.. Video, anlamak ve soru sormak arasındaki farkı ele almaktadır. Konuşmacı, anlamaktan azade olmanın, merak etmemek değil, susarak, sakince ve suhuletle hakikate nüfuz etmek olduğunu vurgulamaktadır. Hakikat deryasında soruların kaba ve zorba bir hırsız gibi telakki edildiği, susarak ünsiyet gerçekleştiği, sormak kendine hakikati katmak, susmak ise kendini hakikate katmak olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir dini sohbet formatında İslami hakikat yolculuğunu anlatan bir konuşmacının sunumudır.. Konuşmacı, İslami hakikat yolculuğunu dört kapı olarak açıklamaktadır: Şeriat, Tarikat, Hakikat ve Marifet. Her bir kapının ne anlama geldiği detaylı olarak anlatılmaktadır. Şeriat, Allah'ın emirlerini ve hükümlerini öğrenmek ve uygulamak; Tarikat, kendini ve Allah'ı tanımak için bir rehber vasıtasıyla seyr-i süluk etmek; Hakikat, beş duyusunun ötesindeki feraset ve basiret ile hakikati idrak etmek; Marifet ise elde edilen hakikat ilimlerinin meyvesi olarak Allah'ı idrak etmektir. Konuşmacı, bu dört kapının sırasıyla geçilmesi gerektiğini ve şeriat olmadan hakikate ulaşılamayacağını vurgulamaktadır.
Bu video, bir İslami tebliğ dersinin devamı niteliğindedir. Konuşmacı, İslami tebligatın temel amacını, İslam cemiyetinin yapısını ve kadınların örtünmesi gibi konuları ele almaktadır.. Video, İslami tebligatın amacı ve İslam cemiyetinin yapısıyla başlayıp, göz konusundaki dini görüşlere geçmektedir. Konuşmacı, kadınların örtünmesinin Allah'ın rahmeti olduğunu, nazarın haramlık yarattığını ve bunun aile hayatına etkilerini açıklamaktadır. Ayrıca, Hanefi mezhebindeki haramlık hükümleri ve Osmanlı dönemindeki disiplin uygulamaları da anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca, İslami cemiyetin genel merkezinin Mekke-i Mükerreme'de, genel başkanının ise Medine-i Münevvere'de bulunan Hz. Muhammed Mustafa olduğu belirtilmektedir. Konuşmacı, kadınların örtünmesinin onları eza ve cefa görmemesi için Allah'ın verdiği bir emir olduğunu, Avrupa'daki kadınların yaşlanma sürecindeki kırışıklık sorununa değinerek İslami bakış açısıyla örtünmenin koruyucu etkisini vurgulamaktadır. Video, vatan ve İslam'ın hakimiyeti için dua ile sonlanmaktadır.
Fuzuli, Azerbaycan Türkçesinde eserler veren önemli bir Türk divan şairidir. Asıl adı Mehmet bin Süleyman olan şair, Fuzuli mahlasını kullanmıştır. Türk şiiri ve edebiyatını önemli ölçüde etkilemiştir
Bu video, bir konuşmacının büyü konusunda bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, medyumluk yapmış ancak artık büyü yapmadığını ve sadece astroloji üzerine çalıştığını belirtiyor.. Video, büyünün ne olduğu, nasıl yapıldığı, kimlerden öğrenildiği ve ne zamandan beri var olduğu sorularını ele alıyor. Konuşmacı, büyünün İslam'daki hükmünü Kur'an-ı Kerim'den ayetlerle açıklıyor ve büyünün hakikatini, tesirini ve büyüyü bozmanın yollarını anlatıyor. Ayrıca, büyünün her çeşidinin kara büyü olduğunu ve büyüye başvurmanın günah olduğunu vurguluyor. Video, konuşmacının kişisel deneyimlerini ve büyü konusundaki düşüncelerini paylaşmasıyla sona eriyor.
Bu video, 48 yıldır kürsüde konuşan bir din adamının Kur'an'ın hayat nizamı olarak anlatımını içermektedir. Konuşmacı, Kabe'nin karşısında ve dünya çapında yaptığı konuşmalardan bahsederek, hayatının gayesinin Kur'an'ın vahyinin hayata hakim olmasını görmek olduğunu vurgulamaktadır.. Videoda Kur'an'ın sadece okunup dinleneceği bir kitap değil, bir hayat nizamı olduğu anlatılmaktadır. Konuşmacı, Hz. Aisha'nın Peygamber Efendimizin ahlakının Kur'an olduğunu söylediği hadisi aktararak, Peygamber Efendimizin günlük hayatta da Kur'an ahlakını uyguladığını örneklerle açıklamaktadır. Video, Kur'an'ın hayatımızdaki yerini ve önemini vurgulayan bir dini sohbet formatındadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan bir ders formatındadır. Eğitmen, "talebelerim, hocaların hocaları" diyerek izleyicilere hitap etmektedir.. Video, "doğrusöz" ve "hakikat" kavramlarını karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. Eğitmen önce "doğrusöz" kavramını, insanların duymak istediği şeyleri söylemek olarak açıklar ve bunun toplum üzerindeki etkilerini örneklerle anlatır. Ardından "hakikat" kavramını, gerçeğin tam kendisi olarak tanımlar ve Kur'an-ı Kerim'den ayetlerle destekler. Video, izleyicilere nüfus casuslarının etkisine girmemek ve hakikatten sapmamak konusunda uyarıda bulunarak sona erer.
Bu video, Malatya'nın Şeyh Hasan köyünden gelen, Erzincan'da yaşayan ve 8 yaşında gözlerini kaybeden bir Alevi ustasının sohbetini içermektedir. Konuşmacı, Türkiye'nin 64 vilayetini gezdiğini ve Ahmed-i Yesevi'den gelen soyundan geldiğini belirtmektedir.. Videoda konuşmacı, Allah'ın birliği, hakikat ilmi ve Alevi yolunun zorlukları hakkında düşüncelerini paylaşıyor. Hızır, Hz. Muhammed ve Hz. Adem gibi İslam tarihindeki önemli şahsiyetlerden bahsederek, Alevi yolunun dört kapı, kırk makam ve yetmişüç farz üzerine kurulduğunu anlatıyor. Ayrıca, mürşidin önemi ve insanın olgunlaşması için tahsil ve kültür görmesi gerektiği vurgulanıyor.