Pareto ilkesi, sonuçların %80'inin nedenlerin %20'sinden geldiğini ifade eden istatistiksel bir ilkedir. İtalyan iktisatçı Vilfredo Pareto tarafından 1896'da ortaya konulmuştur. İlke, İtalya'daki toprakların %80'inin nüfusun %20'sine ait olduğunu gözlemleyerek başlamıştır
Bu video, zaman kullanımı konusunda bir eğitim dersi formatında sunulmuştur. Ders, zaman kullanımı uzmanı bir öğretmenin hızlı mesleklerde çalışan öğrencilerine yaptığı bir deney etrafında şekillenmektedir.. Videoda, öğretmen kavanoz ve taşlar kullanarak zaman yönetimi hakkında bir ders anlatmaktadır. Önce büyük taş parçalarını kavanoza yerleştirip, ardından küçük çakıl taşları ve kum ekleyerek, son olarak su dökerek, günlük iş programımızın nasıl düzenlenmesi gerektiğini göstermektedir. Dersin sonunda, hayatımızdaki büyük taş parçalarını (önemli işleri) ilk olarak yapmamız gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, Ece Dinç'in bullet journal (bulut journal) sistemini tanıttığı ve adım adım nasıl yapılacağını gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Ece, Instagram'dan takip edilen ve YouTube'da içerik üreten biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda bullet journal'ın temel prensipleri, defterin hazırlanması, kalemlerin deneme aşaması ve "gelecek zaman" bölümünün oluşturulması gösterilmektedir. Ayrıca, ayın teması (kasım ayı için "ışıltı") seçimi, kapak tasarımı ve klasik takvim ajandası şeklinde ay ajandasının çizilmesi anlatılmaktadır.. Ajanda içeriğinde mutluluk ölçeri, alışkanlık takibi, video fikirleri, sosyal medya takibi ve istatistik bölümü gibi bölümler yer almaktadır. Anahtar kısmında görev takibi için kare, çift çizgi, büyüktür ve küçüktür işaretleri gibi işaretler kullanılmaktadır. Video, bullet journal'ın kişiselleştirilebilirliği, kategorize edilmiş yapısı ve günlük hayatta nasıl kullanılabileceği hakkında bilgiler vererek sona ermektedir.
Bu video, Nayda adlı bir içerik üreticisinin sunduğu bullet journal (maddeleme günlük) hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, bullet journal'un ne olduğu, tarihçesi ve faydaları ile başlayıp, gerekli malzemeleri (defter ve kalem) tanıtarak devam ediyor. Ardından basit bir bullet journal yapım sürecini adım adım gösteriyor: indeks sayfası oluşturma, anahtar bölüm hazırlama ve gelecek planlayıcı sayfası. Daha sonra gelecek planlayıcı, aylık planlama, haftalık planlama ve alışkanlık takibi sayfalarının nasıl oluşturulacağı detaylı olarak anlatılıyor.. Video, bullet journal'un çizim gerektirmeden herkesin kolayca yapabileceği ve kişisel ihtiyaçlara göre özelleştirilebilecek bir organizasyon sistemi olduğunu vurguluyor. Her sayfa türü için örnekler verilerek, görevlerin nasıl takip edileceği ve tamamlanan işlerin nasıl işaretleneceği gösteriliyor.
Düğün yorgunluğunu atmak için sıcak duş alınmalı. Sade beyaz jartiyer takımı ve gecelik tercih edilmeli. Hafif makyaj ve vücut bakım ürünleri bulundurulmalı. Alkollü içecekler veya bitki çayı ile dinlenilmeli. Oda servisinden hafif atıştırmalıklar alınmalı
Ünite akrabalık ilişkileri, ev adresi ve sorumluluklar konularını kapsar. Akrabalık ilişkileri sevgi, saygı ve dayanışma değerleriyle açıklanır. Ev adresi ve iletişim bilgileri öğretilir. Evdeki görev ve sorumlulukların önemi vurgulanır. Aile içi karar alma süreçlerine katılım teşvik edilir
Üniversite öğrencileri günde 8-10 saat telefon başında geçirebiliyor. Telefon kullanımını takip eden uygulamalar kullanılabilir. Günlük kullanım saatleri ve hedefler belirlenmeli
Bu videoda Rüzgar Hanım, ajanda kullanımının önemini ve nasıl yapılacağını anlatıyor. Kendisi ajanda kullanımını kişisel deneyimleriyle paylaşıyor.. Video, ajandaların hayatımızı hafifletmek, planlamak ve organize etmek için nasıl kullanılabileceğini açıklıyor. Rüzgar Hanım, ajandayı kişiselleştirmenin önemini vurgulayarak, boyut, kapak ve renk gibi detayları anlatıyor. Ayrıca TDL (To Do List) oluşturma, günlük planlama ve ajandaya not alma tekniklerini gösteriyor. Ajandaların beyin üzerindeki olumlu etkisi ve günlük hayatta sağladığı rahatlık da videoda ele alınıyor.
Bu video, Sosyal Bilgiler Dersliği kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından LGS öğrencilerine yönelik hazırlanan eğitim rehberidir.. Video, LGS öğrencilerinin günlük çalışma rutinlerini ve taktiklerini üç ana bölüme ayırarak anlatmaktadır: sabah saatleri, öğle saatleri ve akşam okuldan sonraki saatler. Konuşmacı, kahvaltı yapmanın önemi, öğle teneffüslerinde tekrar yapmanın faydaları, günlük çalışma planlaması, konu tekrarları ve soru çözümlerinin nasıl yapılacağı gibi konuları detaylı şekilde ele almaktadır.. Videoda ayrıca paragraf sorularının önemi vurgulanmakta, yatmadan önce dinlenme ve teknoloji kullanımı hakkında tavsiyeler verilmektedir. Hafta sonu çalışma planları ve emek vermenin sınav başarısındaki rolü de ele alınmaktadır. Günlük çalışma süresinin 2-3 saat olması gerektiği ve soru çözümlerinin kolaydan zora sıralanması tavsiye edilmektedir.
Günlük planlama ve hedef belirleme için kullanılabilir. Alışveriş listeleri ve yemek tarifleri için uygundur. Yaratıcı projeler ve fikirler için idealdir. Not tutma ve organizasyon için pratik bir araçtır
Takvim, yapılacaklar listesi, notlar ve günlük tek uygulamada birleştirilmiş. Arama sonrası özelliği ile telefon görüşmeleri sonrası takvim erişimi. Sevimli tasarım stili ile kullanıcı dostu arayüz. Google Takvim ile senkronizasyon imkanı
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Photoshop programı kullanarak günlük ve haftalık çalışma takvimi oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, A4 boyutunda çalışma kağıdı oluşturma ile başlayıp, dikdörtgen aracı kullanarak çalışma alanları oluşturma, yazı kutuları ekleme ve düzenleme tekniklerini göstermektedir. Önce günlük çalışma takvimi, ardından haftalık yapılacaklar listesi oluşturulmaktadır. Konuşmacı, kendi hazırladığı çalışma kağıtlarını paylaşabileceğini belirtirken, izleyicilerin de benzer çalışmalar yapabileceğini ve kendi motivasyonlarını artıracaklarını vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının zaman kullanımı hakkında düşüncelerini paylaştığı kısa bir monolog formatındadır.. Video, insanların zamanı nasıl harcadığını ele alıyor. Konuşmacı, insanların zamanı har vurup harman savurduğunu, daha fazla zaman istediklerini ve hatalarını düzeltebileceklerini düşünerek fazladan zaman istediklerini belirtiyor. Ancak konuşmacı, her anını en iyi şekilde kullanmıyorsanız fazladan bir saniyeyi bile hak etmediğini vurguluyor.
Bu video, bir içerik üreticisinin bullet journal yapımını gösterdiği bir eğitim içeriğidir. İçerik üreticisi, izleyicilerin anketle onayladığı gibi her ay bullet journal videosu paylaşacağını belirtiyor.. Videoda bullet journal kavramı açıklanıyor ve bu sistemin herkesin kendine uygun şekilde organize edebileceği bir ajanda sistemi olduğu vurgulanıyor. İçerik üreticisi, kendi bullet journal deneyimini paylaşarak, noktalı defterler kullanarak hem çizimler hem de yazılar içeren bir sistem oluşturduğunu anlatıyor. Video, bullet journal yapımının nasıl yapılacağını gösteren bir girişten sonra, içerik üreticisinin defterini nasıl organize ettiğini gösteren bir bölümle devam ediyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup konuşmacı zaman yönetimi konusunda çeşitli teknikler sunmaktadır.. Video, büyük hedeflere adım adım ulaşma yöntemlerini anlatmaktadır. Öncelikle hedef belirleme, ardından bu hedefleri yıllık, haftalık ve günlük planlara ayırma teknikleri açıklanmaktadır. Daha sonra işlerin aciliyet ve önem değerlerine göre sınıflandırılması, pazar akşamı altı önemli aktivite belirleme yöntemi ve A-B-C-D-E yöntemi gibi zaman yönetimi teknikleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Son olarak, en verimli saat dilimini belirleme ve bu zaman diliminde önemli işleri yapma stratejileri paylaşılmaktadır.