Genetik mühendisliği, genlerin izolasyonu ve aktarılmasıyla ilgilenen bilim dalıdır. Biyoteknoloji, DNA teknolojisiyle yeni organizmalar elde etme yöntemidir. Gen mühendisliği DNA izolasyonu, rekombinant DNA üretimi ve aktarımını içerir
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere fen bilimleri dersinde biyoteknoloji ve genetik mühendisliği konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Mahmut adında bir öğrenciden de sorular alarak dersi ilerletmektedir.. Video, biyoteknolojinin tanımı ve genetik mühendisliğin alt dalı olduğu bilgisiyle başlayıp, biyoteknolojinin uygulama alanlarını, yararlarını ve zararlarını detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte gen tedavisi, ıslah, yapay seçilim, klonlama, insan klonlama, gen aktarımı ve aşılama gibi konular örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca biyoteknolojinin hastalıkların erken teşhisinde, ilaç ve gübre kullanımının azaltılmasında, yapay doku ve organ üretiminde, kök hücre tedavilerinde, dayanıklı bitki üretimi ve besin miktarının artırılmasında sağladığı yararlar ile biyolojik silahlar, GDO'lu besinler, alerjilerin artması, tarım ilaçlarına karşı dirençli böcekler ve insan konumlanması gibi etik sorunlar da ele alınmaktadır.
Biyoteknoloji, canlıları ürün ve hizmet üretmek için kullanan bilim dalıdır. Genetik mühendisliği, canlıların kalıtsal özelliklerini değiştiren bilim dalıdır. Geleneksel ıslah, eşeyli üreme ile istenen özellikleri taşıyan yavrular elde eder
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere hitap ederek biyoloji konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, DNA ve genetik kod konusundan başlayarak mutasyon ve modifikasyon kavramlarını karşılaştırmalı olarak açıklamaktadır. Ardından adaptasyon, doğal ve yapay seçilim kavramları ele alınmakta, son bölümde ise biyoteknoloji ve genetik mühendisliği konuları detaylı şekilde incelenmektedir. Biyoteknolojinin çevre, bitki ve hayvancılık, tıp ve eczacılık, gıda üretimi gibi uygulama alanları ve etik tartışmaları da videoda yer almaktadır.. Videoda ayrıca DNA testlerinin tarihsel gelişimi, gen tedavisi, ıslah çalışmaları, gen aktarımı, aşılar ve klonlama gibi biyoteknolojinin temel kavramları günlük hayattan örneklerle açıklanmaktadır. GDO'lu ürünlerin yan etkileri ve antibiyotik direnci gibi güncel konular da ele alınmaktadır.
Gen tedavisi, eksik genlerin yerine yeni genlerin aktarılmasıdır. Gen aktarımı, canlıların DNA'sından istenilen genlerin başka canlıya aktarılmasıdır. Biyoteknolojik çalışmalar böcekler, bakteriler, virüsler, bitkiler ve hayvanları kullanır
DNA, hücrenin yönetim merkezi ve kalıtım materyalidir. DNA çift zincirli sarmal yapıda, nükleotidlerden oluşur. DNA kendini eşleyerek her hücrede iki katına çıkar
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan biyoteknoloji konulu eğitim içeriğidir.. Video, biyoteknolojinin temel kavramlarını, genetik mühendisliği ile biyoteknoloji arasındaki farkları ve gen aktarımı, gen tedavisi, klonlama ve aşılama gibi uygulamaları detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde biyoteknolojinin genel özellikleri anlatılırken, ikinci bölümde tetra maymunun klonlanma aşamaları şematize edilmiş bir soru üzerinden klonlama konusu pekiştirilmektedir.. Videoda ayrıca biyoteknolojik çalışmaların olumlu ve olumsuz sonuçları da ele alınmakta ve örnek soru çözümleri yapılmaktadır. Klonlama sürecinde DNA aktarımı, eşeyli üreme ile klonlama arasındaki farklar gibi konular görsel örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Neriman, bir erkek öğrenci ve arkadaşları bulunmaktadır. Erkek öğrenci genetik mühendisliği bölümünü tercih etmiş, ancak İstanbul dışında bir yer tercih etmek istemektedir.. Video, üniversite sonuçlarının açıklanmasıyla başlar ve erkek öğrencinin kimya dersinde zorlandığı, Neriman'ın ise turizm bölümünü tercih etmek istediğini gösterir. Ardından karakterler arasında bir aşk hikayesi gelişir ve erkek öğrenci Neriman'la birlikte İstanbul dışında bir yerde yaşamayı planlar. Video, karakterlerin birlikte vakit geçirmeye karar vermesi ve apartmana kamera takıldığını öğrenmeleriyle sona erer.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf biyoloji dersinin ikinci ünitesinin son başlığı olan biyoteknolojiyi anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, biyoteknolojinin tanımı ve amacı ile başlayıp, kullanım alanlarını (sanayi, tıp, ziraat, eczacılık) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ardından genetik mühendisliği kavramı, biyoteknolojinin temel uygulamaları (gen tedavisi, ıslah, klonlama, aşılama yöntemi, gen aktarımı) ve bunların nasıl gerçekleştirildiği anlatılmaktadır. Son olarak biyoteknolojinin yararları ve zararları ele alınarak, dersin sonuna gelinmektedir.
Virüsler, protein kılıf ve nükleik asitten oluşan hastalık yapıcı parçacıklardır. Hücre zarı, çekirdek ve organel içermezler. Sadece uygun konakçı hücre içinde çoğalabilirler. Metabolizma için gerekli enzimleri ve protein sentezleme unsurlarını içermezler
Biyoteknoloji, canlıların yapılarında teknoloji kullanarak ürün üretmeyi sağlar. Genetik mühendisliği, biyoteknolojinin alt dalıdır ve üretime yöneliktir
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere biyoteknoloji konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu en sade ve pratik notlarla sunmaktadır.. Video, genetik mühendisliği ile biyoteknolojinin farklarını açıklayarak başlıyor ve ardından genetik mühendisliği çalışmalarını detaylı şekilde ele alıyor. Klonlama, gen aktarımı, gen tedavisi, aşılama, yapay seçilim, ıslah ve GDO gibi konular örneklerle açıklanıyor. İkinci bölümde ise kök hücrelerin özellikleri, genetik ıslah yöntemleri ve melezleme konuları örnek sorular üzerinden anlatılıyor.. Video, biyoteknolojik çalışmaların olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirerek sonlanıyor ve soru çözümleriyle tamamlanıyor. Bu içerik, biyoteknoloji konusunu öğrenmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir öğretmen/eğitimci tarafından sunulan biyoteknoloji konulu eğitim dersidir.. Video, biyoteknolojinin tanımı ve amacı ile başlayıp, uygulama alanlarını (tıptan temizliğe, tarımdan tekstile) açıklamaktadır. Ardından gen aktarımı, yapay seçilim, genetik mühendislerin çalışma alanları (gen tedavisi, ıslah, klonlama, aşılama) detaylı örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca biyoteknolojinin sağladığı yararlar ve zararları da ele alınmaktadır.. Videoda kabakulak hastalığı ve insülin hormonu üretimi gibi aşılama örnekleri, GDO'lu ürünler ve alerjik reaksiyonlar gibi biyoteknolojinin zararları gibi konular görsel örneklerle desteklenerek öğrencilere daha iyi anlaşılmaları sağlanmaktadır.
Bu video, bilim insanlarının nesli tükenmiş hayvanları hayata döndürme çalışmaları hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Video, "Olumlu Bak" kanalının bir bölümüdür.. Video, nesli tükenmiş hayvanların hayata döndürülmesi konusunu ele alarak, bilim insanlarının hangi türleri geri döndürmeye hazır olduğunu sıralıyor. Tüylü mamut, kılıç dişli kaplan, moa, büyük tembel hayvan, dodo, yünlü gergedan, İrlanda geyiği, Çin nehir yunus'u, Sibirya tek boynuzlusu ve Neandertal gibi türler hakkında detaylı bilgiler veriliyor. Her tür için fiziksel özellikleri, yok oluş tarihleri ve geri döndürülme ihtimalleri açıklanıyor. Video, bu türlerin hayata döndürülmesi konusunda etik tartışmaları da ele alıyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine biyoteknoloji konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, ikinci üniteyi tamamlamak amacıyla biyoteknoloji konusunu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, genetik mühendisliği ve biyoteknoloji kavramlarının ayrımıyla başlayıp, genetik mühendisliği kapsamında yapılan uygulamaları (klonlama, gen aktarımı, gen tedavisi, aşılama ve yapay seçilim) örneklerle anlatmaktadır. Ardından biyoteknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri ele alınmakta ve LGS tarzı üç soru çözümü yapılmaktadır.. Videoda Dolly koyunu klonlanması, dil balığı geninin domatese aktarılması gibi örnekler verilmekte ve altın pirinç, gen tedavisi ve klonlama konularında detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar bulunmaktadır.