Bu video, Psikoterapist TV programında sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, regresyon (gerileme) savunma mekanizmasını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, regresyonun tanımı ve özellikleri ile başlayıp, günlük hayattaki çeşitli örneklerle açıklanmaktadır. Regresyonun artan anksiyete sebebiyle tutum ve davranışlarda küçük yaşlara dönme durumu olduğu, genellikle kişiliğin zayıf olduğu durumlarda ortaya çıktığı belirtilmektedir. Sunucu, kardeş kıskançlığı, anne memesine bağımlılık, ağlama, bağımlı ilişki örüntüleri gibi çeşitli örneklerle regresyonu açıklamakta ve bu mekanizmanın genellikle sekonder kazanç (ikincil kazanç) yarattığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının çocukların kabul edilmesi ve toplumsal paylaşım konusunda düşüncelerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, insanların kendi görüşlerini objektif bir şekilde değerlendirmelerinin önemini vurgulayarak başlıyor. Ardından, çocukların mükemmel olmaması gerektiğini kabul etmenin ve onları topluma kazandırmanın gerekliliğini anlatıyor. Video, çocukların her zaman bizim küçük çocuklarımız olacağını ve onların önemini vurgulayarak sona eriyor.
Şema, çocukluk ve ergenlikte gelişen, işlevsel olmayan zihinsel kalıplardır. Şemalar anı, duygu, düşünce ve bedensel duyumlardan oluşur. Şemalar deneyimlerle oluşur ve yaşam boyunca değişebilir
20 yaşındaki üniversite öğrencisi, babasının 28 yaşındaki arkadaşına aşık oldu. Arkadaşı utangaç davrandığı için ilk görüşte görüşmek istemiyor. Ailesi onu evlendirmek istiyor ve sürekli kız bakmaya götürüyor. Babasına durumu söyleyemediği için açılmakta zorlanıyor
Bu video, öğrenilmiş çaresizlik kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, öğrenilmiş çaresizliğin ne olduğunu ve hayatımızı nasıl yönlendirdiğini anlatmaktadır.. Video, öğrenilmiş çaresizliğin kaygı ve tutum ile ilişkisini açıklayarak başlıyor ve ardından sosyal ve bireysel boyutta etkilerini detaylandırıyor. Köpek balığı deneyi gibi bilimsel örnekler ve Avusturyalı komutan Monte Colli'nin Türklerle ilgili hatıratı gibi tarihsel örnekler veriliyor. Ayrıca, öğrenilmiş çaresizliğin oluşmasında ebeveynlik, çevre ve öğretmenin rolü, hazır bulunuşluk düzeyinin önemi ve matematik-fen bilimleri öğretimindeki başarısızlıkların sebepleri ele alınıyor.
Gestalt terapisi, Fritz Perls, Laura Perls ve Paul Goodman tarafından geliştirilmiştir. İnsan doğası gereği özerk ve bağımlı olmak arasında denge kurabilen bir varlıktır. Terapi, zihin, beden ve evrenle bütünleşik bir yaklaşım sunar
Bu video, din psikolojisi dersi kapsamında yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinde dini gelişim konusunu ele alan bir eğitim içeriğidir.. Video, gelişim sürecinin hayat boyu devam ettiğini vurgulayarak başlar ve yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki dini yapının özelliklerini incelemektedir. Yetişkinlik döneminde dini gelişimin bireysel ve sosyal unsurların etkisiyle şekillendiği, orta yaşta dini inançların içselleştirilmesinde artış olduğu ve evlilik, aile kurma gibi faktörlerin dini gelişim üzerindeki etkisi anlatılmaktadır. Yaşlılık döneminde ise bilişsel, fiziksel ve sosyal gerilemelerin dini gelişim üzerindeki etkisi, yaşlıların sağlık sorunlarıyla başa çıkma yöntemleri ve Türk-Islam kültüründe yaşlanmanın önemi ele alınmaktadır. Video, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki dini gelişimin temel özelliklerini karşılaştırmalı olarak sunarak, din psikolojisi ders kitabının altıncı ünitesindeki ayrıntılı bilgiye atıfta bulunmaktadır.
Bu video, uzman psikolojik danışman Nurseda Ceyhan tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Videoda şema terapi ekolündeki kusurluluk şeması detaylı olarak anlatılmaktadır. Kusurluluk şemasının ne olduğunu, kökenlerini, bireylerin kendilerini nasıl etkilediğini ve ilişkilerde nasıl yansıtıldığını açıklamaktadır. Ayrıca, ebeveynlerden duygusal ihmal, eleştiri ve zorbalık gibi erken dönem olumsuz yaşantıların bu şemanın gelişimindeki rolü örneklerle açıklanmaktadır. Video, bu olumsuz inançları fark edip değiştirmenin önemini vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir sohbet formatında çekilmiş olup, konuşmacılar çocuk davranışları hakkında görüşlerini paylaşıyorlar.. Videoda çocukların 12 yaşına kadar altın işlemesi gibi davranışların normal olduğu, ancak zararlı hale gelirse sorun yaratabileceği konuşuluyor. Konuşmacılar, çocukların davranışlarını birebir konuşmak gerektiğini vurguluyor ve deri koltuk tercihlerinin nedenlerini tartışıyorlar. Video, "ne kadar iğrençleşeceksiniz vallahi bizi" ifadesiyle sona eriyor.
Erikson developed eight stages from infancy to late adulthood. Theory combines biological and sociocultural forces in development. Each stage presents a psychosocial crisis between conflicting forces. Successful resolution leads to corresponding virtues
Bu video, bir adamın (Selim) değişim sürecini anlatan dramatik bir anlatımdır. Selim, babasının ölümünden sonra babasının davranışlarını taklit etmeye başlar ve zamanla daha da kötüleşir.. Video, Selim'in babasının ölümünden sonra yaşadığı değişim sürecini göstermektedir. Başlangıçta babasına benzememek için çabalayan Selim, zamanla babasının davranışlarını taklit etmeye başlar, kabalaşır ve kötüleşir. Video, Selim'in değişiminin nasıl başladığını ve nasıl ilerlediğini göstererek, "bazen kötülük zihnimizde imparatorluk kurar" diyerek sona erer.
Peter Pan Syndrome describes socially immature adults who cannot face adult responsibilities. Term gained popularity through Dr. Dan Kiley's 1983 book about troubled teenage boys. Not recognized by WHO or DSM-5 but overlaps with narcissistic personality disorder
Self-awareness is experiencing one's own personality and individuality. It differs from consciousness, which focuses on body and environment. Mirror neurons may provide neurological basis for self-awareness
Bu video, 18 yaşındaki Cem'in davranış bozukluğu ve tedavi sürecini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Cem'in ailesi ve yakınları da konuşmaktadır.. Video, Cem'in 13 yaşından beri yaşadığı davranış bozukluğu ve şiddet eğilimlerini anlatarak başlıyor. Annesi ve akrabalarına saldırması, okul hayatını etkilemesi ve dikkat eksikliği nedeniyle başarısız olması gibi sorunlar detaylı şekilde aktarılıyor. Tedavi için nörofeedback yöntemi uygulanarak beynindeki elektrik akımının düzenlenmesi sağlandı ve Cem'in davranışları düzeldi, okula geri döndü.
Bu video, Aysun Kaçtoğlu tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, yalan söylemenin psikolojik ve enerji dünyası açısından incelendiği bir gündem sunmaktadır.. Video, yalan söylemenin sosyolojik, sosyal psikoloji ve bireysel psikoloji açısından ele alınmasını içermektedir. İlk olarak yalan söylemenin tarihsel gelişimi ve önemli düşünürlerin (Aziz Augustine, Kant, Goffman, Lee ve Ross, Ruffman, Oson Ash ve Kennen) bu konudaki görüşleri anlatılmaktadır. Ardından yalan söylemenin psikolojik ve enerji dünyası açısından yorumlanması yapılmakta, yalanın "fayda ve bedel" olarak iki adımda gerçekleştiği ve bunun bedene hücresel bazda yapılan bir manipülasyon olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Hamza adlı bir çocuğun ergenlik dönemindeki davranışlarını ve kısa boyundan duyduğu endişeleri konu alan bir komedi sketçidir. Videoda Hamza'nın babası, annesi, arkadaşları Caner ve Berk ile Sevval adında bir kadın karakter bulunmaktadır.. Video, Hamza'nın ergenlik dönemindeki garip davranışlarını (okula gitmeyi reddetmesi, tuvalet alışkanlıkları, kıyafet tercihleri) ve kısa boyundan duyduğu endişeleri göstermektedir. İlk bölümde Hamza'nın ergenlik döneminin sona erdiğini belirtmesi, ikinci bölümde ise ailesinin onu okula geri döndürme çabaları ve kısa boyunun oyunculuk potansiyeli gibi olumlu yönlerinin vurgulanması yer almaktadır.. Videoda Hamza'nın arkadaşlarıyla olan ilişkileri, okula gitmeyi reddetmesi ve arkadaşlarıyla dalga geçmesiyle yaşadığı zorluklar komik bir dille anlatılmaktadır. Ailesi, Hamza'ya kısa boyunun dezavantajlarını ve avantajlarını anlatmaya çalışırken, Hamza'nın bu durumu nasıl karşıladığı da gösterilmektedir.