Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Scratch programında basit bir labirent oyunu yapımını adım adım göstermektedir.. Videoda, Scratch'te labirent oyunu yapımı için gerekli tüm adımlar detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce karakter seçimi (böcek), ardından labirent tasarımı, hedef (elma) ekleme, karakterin klavye tuşlarıyla hareket ettirilmesi, labirent'e değdiğinde karakterin başlangıç noktasına dönmesi ve elmaya ulaştığında "tebrikler kazandın" mesajı gösterilmesi gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, internetten hazır labirent görsellerini nasıl yükleyebileceğiniz de gösterilmektedir.
Scratch programı online veya offline olarak kullanılabilir. Arka plan, elma ve sepet karakterleri eklenir. Karakterler sürükle-bırak yöntemiyle yerleştirilir
Bu video, "Sizlere Fısıldayan Adam" kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Baufing OV 82 model radyo cihazının bilgisayar üzerinden nasıl programlanacağını adım adım göstermektedir.. Video, programın USB portuna bağlanmasıyla başlayıp, cihazdan mevcut programın okunması, frekans, TX frekansı ve ton ayarlarının değiştirilmesi sürecini kapsamaktadır. Ayrıca kanal bilgileri, PTT ID, çıkış/giriş ayarları, FM modu ve alarm modu gibi opsiyonel ayarların nasıl yapılacağı da gösterilmektedir. Son olarak, yapılan ayarların cihaza yazılması ve cihazın açılıp ayarların kontrol edilmesi ile video sonlanmaktadır.
Matematik mezunları analitik düşünme ve problem çözme yetenekleriyle öne çıkar. Mezunlar çeşitli sektörlerde iş bulma konusunda avantajlıdır. Özellikle veri analizi, finans ve sigortacılık alanlarında talep görmektedirler
Algoritma, bir sorunu çözmek için tasarlanan işlem basamaklarıdır. İlk algoritma 9. yüzyılda El-Harezmi'den türetilmiştir. Algoritmalar kesin, sonlu ve genel özelliklere sahiptir
4 yıllık istatistik bölümünde 2. sınıf öğrencisi. Bölüm ve üniversiteden memnun değil. İleri seviye donanım bilgisi ve hobi olarak teknisyenlik yapıyor
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu AliExpress'ten satın aldığı Arduino Nano klon kartını tanıtmaktadır.. Video, Arduino Nano'nun teknik özelliklerinin detaylı açıklamasıyla başlıyor ve ardından bilgisayarda Arduino Nano'yu kodlamak için gerekli yazılımların kurulumunu adım adım gösteriyor. Sunucu, Arduino Nano'nun breadboard üzerinde nasıl kullanılacağını, Arduino programının nasıl kurulacağını ve driverların nasıl yükleneceğini anlatıyor. Son olarak, "blink" kodu kullanarak Arduino'nun çalışıp çalışmadığını test ediyor ve iki LED'i senkronize olarak yanıp söndürerek Arduino'nun temel kullanımını gösteriyor.
Matematik Bölümü 1971'de kurulmuş, 1973'te Matematik Mühendisliği programını başlatmıştır. Program teorik ve uygulamalı matematik eğitimi vermektedir. Öğrenciler bilimsel problemleri tanımlama ve modelleme yeteneği kazanmaktadır
Bu video, bir öğretmenin STEM (Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitim yaklaşımını anlattığı ve uygulamalı bir eğitim sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen ve öğrenciler (Sezer, İrfan, Mustafa ve Sedat) yer almaktadır.. Video, öncelikle STEM eğitim yaklaşımının tanımı ve Türkiye'deki gelişimiyle başlayıp, ardından bir çamaşır makinesi modeli oluşturma ve programlama sürecini adım adım göstermektedir. Öğretmen önce çamaşır makinesinin temel fonksiyonlarını anlatıp, ardından öğrencilerin bir STEM kitinden çamaşır makinesi modeli oluşturmasını, bu modeli bilgisayara bağlayıp algoritma programlama yapmasını ve son olarak modeli çeşitlendirmelerini yönlendirmektedir. Video, STEM yaklaşımının problem çözme, işbirlikçi yaklaşım ve üretim amaçlarını nasıl uyguladığını göstermektedir.
Lord Byron'ın gayrimeşru kızı olarak 1815'te doğdu. Annesi, kızının delilik endişesiyle matematiğe ilgisini destekledi. 12 yaşında uçma hayali kurdu ve kanat yapımı üzerine çalıştı. William Frend ve Mary Somerville gibi ünlü bilim insanlarından eğitim aldı
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Scratch programı hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, Scratch programının arayüzünü tanıtarak başlıyor ve sahne, dekorlar, kuklalar, diziler, kılıklar ve sesler gibi temel bölümleri açıklıyor. Ardından kod bloklarının nasıl kullanılacağı, yeşil ve kırmızı bayrakların işlevi, başlık kodlarının kullanımı, sürekli tekrarla kodu, şartlı kod ve üçgen şeklindeki kod bloklarının kullanımı detaylı şekilde anlatılıyor.. Videoda ayrıca sahnenin arka planının nasıl değiştirileceği, kuklaların nasıl ekleneceği, boyutlandırılacağı ve silineceği gösterilmektedir. Kod bloklarının nasıl birleştirileceği, silineceği ve farklı karakterlere nasıl atanacağı da açıklanmaktadır. Video, bir sonraki derste uygulama yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Scratch 2.0 programında basit bir labirent oyunu geliştirme eğitimidir.. Video, Scratch programında fare karakteri kullanarak labirent oyununun yapımını adım adım göstermektedir. İlk bölümde karakterin klavye tuşlarıyla hareket ettirilmesi, engellerle karşılaştığında geri dönmesi ve labirent sahnesinin oluşturulması anlatılırken, ikinci bölümde zaman değişkeni ekleme, oyun mekaniklerini geliştirme ve 30 saniye içinde elmayı yememe durumunda oyunun nasıl duracağı gibi konular ele alınmaktadır.. Eğitim, labirent sahnesinin internetten indirilmesi, karakterin her oyun başlangıcında aynı noktadan başlaması ve karakterin bir elma karakterini yiyerek oyunun bitmesi için gerekli kodların yazılması gibi pratik bilgiler içermektedir. Video, bir sonraki derste görüşmek üzere sonlanmaktadır.
Bu video, Ümit Özalp tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Ümit Özalp, Genesis fabrika mola zil kontrol ünitesinin bilgisayar programının nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, Genesis zil programının indirilmesi, kurulumu ve kullanımı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Öncelikle programın indirilmesi, kurulumu ve Windows 10 işletim sisteminde çalışması gerektiği belirtilir. Ardından cihazın tarih saat ayarlarının yapılması ve zil saatlerinin nasıl programlanacağı gösterilir. Programlama sırasında mesai saatleri, çay molası, öğle yemeği ve akşam çay molası gibi farklı saatlerin nasıl ayarlanacağı ve cumartesi günü için özel programların nasıl oluşturulacağı anlatılır. Video, programın başarıyla kaydedilmesi ve cihazın test edilmesiyle sonlanır.
Bu video, Erol Mesut Gün tarafından sunulan bir eğitim serisinin bir parçasıdır. Erol, yakınkampus.com'da eğitim veren bir eğitmen olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, Shell'de argüman okuma konusunu ele almaktadır. Eğitmen önce argümanın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından pratik uygulamalar sunuyor. Örneklerde, argümanların nasıl alınacağı, toplam argüman sayısının nasıl bulunacağı ve her bir argümana nasıl erişileceği gösteriliyor. Ayrıca interaktif kullanıcı girişi yapma yöntemi de anlatılıyor. Video, bir sonraki derste if komutları kullanılarak interaktifliğin nasıl artırılacağı konusunda bilgi vererek sonlanıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere adım adım elma toplama oyunu yapımını göstermektedir.. Videoda, elma toplama oyununun nasıl oluşturulacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Öncelikle proje başlığı ve değişkenler (puan ve süre) tanımlanmakta, ardından sepet ve elma nesneleri eklenmektedir. Oyunun temel mantığı, fare ile sepetin hareket ettirilmesi, elmaların rastgele konumlardan düşmesi ve sepete değdiğinde puan toplanmasıdır. Ayrıca süre limiti (30 saniye) ve puan artışı (her elma için 10 puan) gibi özellikler de eklenmektedir. Video, oyunun tamamlanması ve geliştirilebilirlik önerileriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Scratch programında ping pong (pong) oyunu yapımını adım adım göstermektedir. Konuşmacı, kulaklık alabildiğini ve biraz hasta olduğunu belirtmektedir.. Video, ping pong oyununun karakterlerinin çizimi ve kodlanması aşamalarını kapsamaktadır. Önce sarı top, kürek adı verilen karakter ve kaybedilen bölge için siyah karakter çizilir. Ardından karakterlerin hareketleri, topun zıplaması, renk değişimi, ses ekleme ve karakterin rastgele dönüş yapması gibi kodlama işlemleri gösterilir. Oyun, topun karakterin üzerine geldiğinde karakterin 180 derece dönmesi ve "kaybettiniz" mesajının çıkmasıyla sona erer.
Bu video, Yunus'un PC Akademisi kanalında paylaştığı bir vlog formatındadır. Yunus, yaklaşık bir iki hafta önce aldığı bir sertifikayı izleyicilerle paylaşıyor.. Videoda, Minecraft üzerinden alınan bir sertifika tanıtılıyor. Bu sertifika, "The Hour of Codes" (Bir Saat Kod) adlı bir proje kapsamında Code.org üzerinden Minecraft oyunu üzerinden kod kullanarak bir şeyler yaparak kazanılan bir ödüldür. Yunus, bu sertifikayı nasıl aldığını ve izleyicilerin de benzer projelere nasıl katılabileceklerini anlatıyor. Ayrıca, Code.org üzerinden bilgisayar programlama sevgisini artırmak için çeşitli projelere katılma fırsatları olduğunu belirtiyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan bilgisayar programlama dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, akış diyagramları (flow chart) konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, akış diyagramlarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından akış diyagramlarında kullanılan temel semboller (elips, dörtgen, dikdörtgen, köşeli dörtgen, paralelkenar, küçük daire ve oklar) hakkında detaylı bilgi veriyor. Eğitmen, iki sayının toplanması, büyük sayıdan küçük sayının çıkarılması ve dikdörtgenin alan hesaplanması gibi örneklerle akış diyagramlarının nasıl oluşturulacağını gösteriyor.. Videoda ayrıca akış yönünün önemi ve doğru sonuç alabilmek için okların yönlerinin doğru belirlenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Eğitmen, kullanıcıdan klavyeden girilecek dikdörtgenin kenar uzunluklarının nasıl kontrol edileceğini, negatif veya sıfır değerlerin reddedileceğini ve alan hesaplamasının nasıl yapılacağını adım adım anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Scratch programında balık yeme oyununun nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, Scratch sayfasına giriş yaparak başlıyor ve su altı sahnesi oluşturma, köpek balığı ve balık kuklaları ekleme aşamalarını gösteriyor. Ardından köpek balığına fare okuna göre hareket etme komutları, balıklara ise rastgele hareket etme ve balık yeme durumunda değişken artışı gibi komutlar ekleniyor. Son olarak, balıkların çoğalması ve oyunun tamamlanması gösteriliyor.