1699-1792 arası Osmanlı Devleti ilk kez büyük toprak kayıpları yaşadı. Devlet Avrupa'dan geri kaldığını kabul edip barış politikası izlemeye başladı. Rusya ve Avusturya en büyük düşmanlar olarak öne çıktı
1843'te Prusya'da doğan Goltz, 1861'de Prusya ordusuna katıldı. 1883'te binbaşı rütbesiyle Osmanlı ordusuna askeri müşavir olarak katıldı. Osmanlı ordusunu modernleştirmek için dört kez sözleşme imzaladı
Bu video, 1 Ağustos 2016 tarihinde yayınlanan bir haber programıdır. Programda, olağanüstü hal kararnameleri, askeri reformlar ve siyasi gelişmeler ele alınmaktadır.. Video, üçüncü olağanüstü hal kararnamesinin yürürlüğe girmesiyle başlayan askeri reformları detaylı şekilde incelemektedir. Kararnamelerin orduyu hükümetin kontrolüne bıraktığı, komutanlıkların bakanlığa bağlanması ve Cumhurbaşkanı ile Başbakan'ın kuvvet komutanlarına doğrudan emir verebileceği vurgulanmaktadır. Ayrıca, Kılıçdaroğlu'nun bu kararnamelere karşı çıkışı, Anayasa Mahkemesi'ndeki operasyonlar, kışlaların kapatılması ve Taksim'e Topçu Kışlası yapılması gibi konular da ele alınmaktadır. Program, uzmanların bu konular hakkındaki değerlendirmelerini ve sorularını içermektedir.
III. Selim 1761'de doğdu, 1774'te 13 yaşında tahta çıktı. Amcası I. Abdülhamid tarafından iyi bir eğitim aldı. 1789'da Fransız İhtilali eşiğinde tahta çıktı
Bu video, bir tarih dersi formatında olup, konuşmacı Osmanlı İmparatorluğu'nun Genç Osman dönemindeki olayları anlatmaktadır. Konuşmacı, Jung'un "bir tanrı sıradanlaşınca başka bir tanrı'ya geçilir" sözünü de referans göstererek konuşmasını yapmaktadır.. Video, Osmanlı padişahlarının halkla ilişkileri ve protokol kuralları üzerine başlayıp, Genç Osman dönemindeki askeri reform çabalarını ele almaktadır. Konuşmacı, Genç Osman'ın reformcu olmadığı, sadece başkenti Ankara'ya taşımak gibi bazı niyetleri olduğu görüşünü savunmaktadır. Daha sonra, Genç Osman'ın asker ayaklanması sonucu tahttan indirilmesi, Sultan Mustafa'nın tahta geçmesi ve Genç Osman'ın aşağılanarak şehre götürülmesi olayları detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin harekat kabiliyetini artırmak ve cumhurbaşkanlığı hükümet sistemine uyumlu hale getirmek için hazırlanmış bir teklif hakkında bilgi veren bir haber sunumudur.. Videoda, Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu başta olmak üzere bazı kanunlarda yapılacak değişiklikler detaylı olarak anlatılmaktadır. Teklifle astsubay kıdemli başçavuş rütbesindeki personelin yaş haddi 55'ten 60'a uzatılacak, sözleşmeli er ve erbaşların mesai saati bitiminde ve hafta sonu günleri görev yerlerinden ayrılabilmeleri için izin verilecek, askeri öğrencilerin harçlıklarının güncelleneceği ve Suriye sınırındaki askerlerin harcıra hakkından yararlanabileceği belirtilmektedir.
Osmanlı Devleti 1578'den itibaren Safevi savaşlarıyla sınırlarını genişletti. 1615-1624 arası Kossak akınları devleti büyük zarara uğrattı. 1699'da Karlofça Antlaşması ile Macaristan'dan çekildi. 17. yüzyıl buhranı devlet kurumlarının bozulmasıyla başladı
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından sunulmaktadır.. Videoda Birinci Mahmut dönemi ilahatlarının şifrelemesi ve kodlaması anlatılmaktadır. Öğretmen, bu dönemdeki önemli ilahatları "HAK" kodlamasıyla özetlemektedir: Hende Hende Sehane'nin kurulması, Avrupa ordu düzeninin getirilmesi (bölük, tabur, alay), Kontre Boneval'in askeri uzman olarak getirilmesi ve Humbaracı Ocağının oluşturulması. Video, sınavlarda başarılar dilekleriyle sonlanmaktadır.
MÖ 234'te doğan Mete, Hun İmparatorluğu'nun kurucusu Teoman'ın oğludur. MÖ 209'da tahta geçerek 35 yıl hüküm sürmüştür. Üvey annesi Yenişi'nin oğlunu tahta çıkarmak istemesi üzerine Yuezhi'lere sığınmıştır
Bu video, bir uzman çavuş federasyonunun liderinin, uzman çavuşlar için yeni tip askerlik sistemi hakkında yaptığı bir konuşma içermektedir. Konuşmacı, Milli Savunma Bakanlığı'nın yeni tip askerlik sistemi ile ilgili yaptığı açıklamaları ve bu sistemin uzman çavuşlar üzerindeki etkilerini anlatmaktadır.. Konuşmacı, Milli Savunma Bakanlığı'nın yeni tip askerlik sisteminin komple değiştirildiğini, bu sistemin içinde uzman çavuşların da bulunduğu bilgisini paylaşıyor. Genelkurmay Başkanlığı ile Milli Savunma Bakanlığı arasında yaş kıstası konusunda farklı görüşler olduğu belirtiliyor. Konuşmacı, uzman çavuşlara 3600 ek gösterge, kadro, özlük haklarının düzeltilmesi, mesleki ve aile güvencesi, doğu hizmetlerinin düşürülmesi gibi değişikliklerin yapılacağını söylüyor. Ayrıca, sivil memurluğa geçmiş ve açıktan emekli olan arkadaşların mağduriyetlerinin de son bulacağı bilgisi veriliyor. Konuşmacı, pazartesi günü eline geçecek olan bilgi notu üzerinden tüm değişiklikleri paylaşacağını belirtiyor.
Osmanlı Devleti 17. yüzyıl başlarında duraklama dönemine girdi. 1699 Karlofça Antlaşması ile klasik Osmanlı dönemi sona erdi. Celali isyanları ve Yeniçeri isyanları devleti zayıflattı. Avrupa'daki teknolojik gelişmeler Osmanlı'nın gücünü azalttı
Bu video, Osman Sarı tarafından sunulan "Akademik Kafa Deng" adlı tarih dersidir. Sunucu, 19. yüzyılda Osmanlı Devleti'nin modernleşme sürecini kapsamlı şekilde anlatmaktadır.. Ders, Osmanlı ordusunun modernleşme sürecinden başlayarak, askeri yenilikler (Mühendishane-i Bahri Hümayun, Nizam-ı Cedid, Sekbanı Cedid, Eşkinci Ocağı, Asakir-i Mansure-i Muhammediye), nüfus politikaları, demiryolu ve telgraf hatlarının inşası, modern savaş teknolojisi, eğitim reformları ve sosyal yenilikler (Darülaceze, Hilal Ahmer Cemiyeti, emeklilik sistemi) konularını kronolojik olarak ele almaktadır.. Ders içeriğinde ayrıca Fransız Devrimi sonrası ortaya çıkan yurttaş askerliği kavramı, Tanzimat Fermanı sonrası askerlik sisteminin değişimi, bedeli nakdi uygulaması, gayrimüslimlerin askerlik hakkından muaf tutulması, Osmanlıcılık, ümmetçilik ve milliyetçilik anlayışları ile İkinci Mahmut dönemindeki eğitim reformları gibi önemli konular da detaylı olarak incelenmektedir.
Bu video, 17-18 yıllık öğretmenlik tecrübesine sahip bir eğitimci tarafından KPSS ve ÖABT sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik sunulan tarih dersidir.. Video, 19. yüzyıl Osmanlı ilahatları (Tanzimat, İlahat, Meşrutiyetler) ve II. Mahmud dönemindeki reformları kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde ilahatların ilan edilme nedenleri ve Avrupa'nın etkisi anlatılırken, devamında II. Mahmud dönemindeki Senedi İttifak, idari, toplumsal, askeri, eğitim ve ekonomik alanlardaki reformlar detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Eğitimci, konuları ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleriyle ilişkilendirerek ve önemli bilgileri vurgulayarak sunmaktadır. Video, "beş çarpı dört" yöntemi olarak adlandırdığı bir yöntem kullanarak ilahatların ilan edilme nedenlerini ve ilgili tarihsel olayları anlatmakta, ayrıca II. Mahmud dönemindeki tımar sisteminin kaldırılması, muhtarlık kurulması, yeniçeri Ocağı'nın kaldırılması, Asakir-i Mansure-i Muhammediye'nin kurulması ve eğitim sistemindeki değişiklikler gibi konuları detaylı şekilde ele almaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatındadır. Konuşmacı, Osmanlı Devleti'nin dağılma dönemi ve özellikle II. Mahmut dönemindeki önemli reformları anlatmaktadır.. Video, II. Mahmut dönemindeki askeri, idari, eğitim ve kültür alanındaki ıslahatları kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak askeri alandaki değişiklikler (Sekbanı Cedid Ocağı, Asakir-i Muhammediye, Vaka-i Hayriye), ardından idari reformlar (Divan-ı Hümayun'un kaldırılması, Nazırlıklar, Bakanlıklar, Heyet-i Vükela'nın kurulması), eğitim alanındaki yenilikler (resmi gazete, nüfus sayımı, pasaport uygulaması) ve ekonomik gelişmeler detaylı olarak açıklanmaktadır.. Video, II. Mahmut dönemini kapsayan tek bir video olarak sunulmuş olup, bir sonraki videoda Abdülmecid ve Abdülaziz dönemlerine geçileceği belirtilmiştir.
Bu video, eski Yunan tarihine giriş dersinin yirmidördüncü bölümünü içeren bir tarih anlatımı formatındadır. Konuşmacı, Makedonya'nın yükselişi, Filippos'un kraliyeti ve Atina ile olan ilişkileri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, 359 yılında Makedonya kralı olan Filippos'un tahta geçişiyle başlayıp, askeri yeniliklerini, ordusunun yapısını ve stratejilerini anlatmaktadır. Filippos'un Yunan dünyasını fethetme planları, ekonomik güçlendirme çabaları, diplomatik becerileri ve Atina ile olan çatışmaları kronolojik olarak ele alınmaktadır. Ayrıca Demosthenes'in Filippos karşıtı konuşmaları ve Atina'nın bu dönemdeki siyasi ve ekonomik durumu da detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda Filippos'un askeri reformları (makedonyalı askerler, paze tahiri, heteroi süvariler, hipas pistler, mancınık atıcılar, okçular ve cirit atıcılar), Atina'nın sosyal yardım sistemi (teorika) ve savaş vergisi (ace fora) gibi konular da incelenmektedir. Ayrıca, Demosthenes'in "gerici" olarak görüldüğü görüşü ve bu görüşün Winston Churchill örneği üzerinden eleştirilmesi de videoda yer almaktadır.
Bu video, AK Parti Grup Başkanvekili Mehmet Muş'un Meclis'te düzenlediği basın toplantısında yaptığı açıklamayı içeriyor. Muş, 44 maddelik Milli Savunma Bakanlığı ile ilgili yasa teklifini Meclis Başkanlığına sunduğunu belirtiyor.. Videoda Muş, teklifin askeri personelin tecrübelerinden daha uzun süreli ve etkin bir şekilde faydalanılması ve özlük haklarının iyileştirilmesi amacıyla hazırlanmış olduğunu açıklıyor. Teklifte uzman erbaşların yaş haddinin 55 olarak belirlenmesi, Türkiye Emekli Uzman Erbaşlar Derneği'nin oluşturulması, yedek subayların sağlık hizmetlerinde görevlendirilmesi, emekli Türk Silahlı Kuvvetleri personelinin eğitim kurumlarında ders verebilmesi ve milletvekillerinin askerlik mecburiyeti gibi konular yer alıyor.
Bu video, Osmanlı İmparatorluğu'nda Nizam-ı Cedid hareketinin tarihsel gelişimini anlatan bir eğitim içeriğidir. Videoda Merzifonlu Kara Mustafa Paşa, Sultan III. Mustafa ve Sultan I. Abdülhamid gibi Osmanlı padişahları ile Müteferrika İbrahim Efendi, Ebubekir Rahatı Efendi, Dihkanizade Ubeydullah Kusmani gibi önemli şahsiyetlerin rolü anlatılmaktadır.. Video, Nizam-ı Cedid kavramının kökeninden başlayarak, III. Selim'in tahta çıkışından sonra gerçekleştirilen kapsamlı reformları kronolojik olarak ele almaktadır. Askeri, idari, mali ve siyasi alanlardaki yenilikler, yeniçerilerin reformu, mühendishanelerin açılması, daimi elçiliklerin kurulması gibi önemli reformlar detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca, bu reformlara karşı çıkan ulemanın tepkileri ve reformları savunmak için yazılan risaleler de videoda yer almaktadır.